2017-07-20, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Nu finns det ju iofs mycket bättre permanenta lösningar än självmord, det måste du alltid komma ihåg. Även om det är mer jobb för att nå resultat.

Alltså om du slutade med lyrica pga att du känner att du börjar bli beroende så är ju benso absolut inte ett alternativ för dig. I min mening är såklart lyrican jävligaste att sluta med och abstinensen varar mycket längre både fysiskt som psykiskt men benso blir man snabbare beroende av samt att abstinensen från benso kan du rentav dö av.

Visst det är väl som att välja mellan pest och kolera men ändå, funderar du i banor om att inte bli beroende så lägg ner benson så fort du kan och igen, jag vet att det låter tråkigt men det är långsiktigt tänkande och hårt arbete med hjälp av psykologer bla som du bör fokusera på.

Ja jag känner till riskerna med bensoberoende, men att trappa ut med benso vs att inte trappa ut alls var lite som "kanske beroende" vs "garanterat beroende"... men absolut bör jag ju trappa ner benson så fort det är möjligt, framförallt som tunga bensodiazepinerna som xanor och ikto.

Problemet är att jag är så slut så jag kan inte lägga hårt arbete, och lyrican har bara tagit jävla massa tid av mitt liv av vad jag anser vara helt onödig tid...
Citera
2017-07-20, 06:53
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Ja jag känner till riskerna med bensoberoende, men att trappa ut med benso vs att inte trappa ut alls var lite som "kanske beroende" vs "garanterat beroende"... men absolut bör jag ju trappa ner benson så fort det är möjligt, framförallt som tunga bensodiazepinerna som xanor och ikto.

Problemet är att jag är så slut så jag kan inte lägga hårt arbete, och lyrican har bara tagit jävla massa tid av mitt liv av vad jag anser vara helt onödig tid...

Jag vet precis vad du menar och har själv varit där. Jag är ledsen att behöva hårdna i tonen men asså du bara måste göra jobbet som behövs för att du ska må bättre. Det finns inget annat alternativ och har du slösat så mycket liv på lyrica kan du iaf slösa hälften på att jobba med dig själv.
Citera
2017-07-21, 02:11
Medlem
Citat:
Jag vet precis vad du menar och har själv varit där. Jag är ledsen att behöva hårdna i tonen men asså du bara måste göra jobbet som behövs för att du ska må bättre. Det finns inget annat alternativ och har du slösat så mycket liv på lyrica kan du iaf slösa hälften på att jobba med dig själv.

Jag jobbar med mig själv, går på varje möte och gör mina "läxor" men känns som att jag står still... men jobbar på...
Citera
2017-07-21, 20:05
Medlem
En grej, ni som vart med ett tag. Hur länge mår man dåligt om man skulle klippa från 300 mg till 150 mg? Har legat på 300 några månader, innan 600..
Handlar det om dagar eller är de mer värt o trappa ner under 10 dagar?
Citera
2017-07-22, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
En grej, ni som vart med ett tag. Hur länge mår man dåligt om man skulle klippa från 300 mg till 150 mg? Har legat på 300 några månader, innan 600..
Handlar det om dagar eller är de mer värt o trappa ner under 10 dagar?

Beror väl helt på hur länge du stått på lyrican. Min nedtrappning har inte varit lätt men det som funkat minst dåligt för mig är att ta små steg (tex 50mg) och sedan låta abstinensen gå över innan jag sänker igen. Samtidigt har jag av min läkare haft benso som hjälp dessutom!
Citera
2017-07-22, 08:01
Medlem
Citat:
Beror väl helt på hur länge du stått på lyrican. Min nedtrappning har inte varit lätt men det som funkat minst dåligt för mig är att ta små steg (tex 50mg) och sedan låta abstinensen gå över innan jag sänker igen. Samtidigt har jag av min läkare haft benso som hjälp dessutom!

600 dag ett år, 300 2-3 månadet och nu vill jag neråt igen, satt absistenesen i länge för dig efter varje sänkning?
Kör just nu sänkning med kanske 10-15 mg per dag, kommer ligga runt 150 om 2 veckor men känns utdraget, går på ögonmått, så om man kan dra 150 direkt och må skit 2 dar hade underlättat
Citera
2017-07-22, 09:40
Medlem
UndeadNinjas avatar
2.7g idag igen då. Fan måste ta ett uppehåll.
Citera
2017-07-22, 12:58
Medlem
Citat:
600 dag ett år, 300 2-3 månadet och nu vill jag neråt igen, satt absistenesen i länge för dig efter varje sänkning?
Kör just nu sänkning med kanske 10-15 mg per dag, kommer ligga runt 150 om 2 veckor men känns utdraget, går på ögonmått, så om man kan dra 150 direkt och må skit 2 dar hade underlättat

För mig höll den värsta absinensen ca en vecka efter sänkning när jag sänkte 50mg. Min första sänkning va dock 150mg och det blev väldigt mycket abstinens som satt några veckor...

Mjo jag har också känt att det är segt, tagit sjukt lång tid för mig men nu är jag nere på 0mg och att trappa ner sakta var en rimlig ide såhär i efterhand! Fortfarande en hel del abstinens men har bara varit på 0mg i 4 dagar..
Citera
2017-07-22, 13:00
Medlem
Citat:
2.7g idag igen då. Fan måste ta ett uppehåll.

Fan 2.7gram? Låter som läskig kramprisk!
Citera
2017-07-22, 13:00
Medlem
Citat:
För mig höll den värsta absinensen ca en vecka efter sänkning när jag sänkte 50mg. Min första sänkning va dock 150mg och det blev väldigt mycket abstinens som satt några veckor...

Mjo jag har också känt att det är segt, tagit sjukt lång tid för mig men nu är jag nere på 0mg och att trappa ner sakta var en rimlig ide såhär i efterhand! Fortfarande en hel del abstinens men har bara varit på 0mg i 4 dagar..

Är den svår? Va gick du på innan du nolla? 50 mg? Hur är besvären mer än ångesten? Hoppas dom är genomlidliga
Citera
2017-07-22, 14:43
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Fan 2.7gram? Låter som läskig kramprisk!

Ja förmodligen men efter ett tag så är det 2.7gram till 3gram som blir nödvändigt för att uppnå samma energi och välmående av lyrican.
Citera
2017-07-22, 15:05
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Är den svår? Va gick du på innan du nolla? 50 mg? Hur är besvären mer än ångesten? Hoppas dom är genomlidliga

Nu var det inte till mig du ställde frågan men jag kan ändå svara på hur abstinensen känns. Väldigt lik opiatabstinens på så vis att man mår illa och känner sig både kräksjuk och som en grym influensa samt ont som fan i hela kroppen och myrkrypningar med mera. Till råga på det så har man suget efter lyrica nåt så äckligt och vetskapen om att tar man bara dessa kapslar så går det över. Tom lunginflammation på allt det andra också och för mig varade det värsta i närmare två veckor men det psykiska sedan kom jag aldrig över då jag efter månaders uppehåll återgick till lyrican igen.

Ber om ursäkt att jag tog mig friheten att svara på en fråga riktad till en annan person men kände mig bara manad att fylla i hur hemsk lyricans avtändning och abstinens är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in