Citat:

Ursprungligen postat av 
BuggaMigInte

Om manmade climate change inte är på riktigt, så är det extremt korkat att göra åtgärder för att bekämpa manmade climate change.

De åtgärderna skulle främst vara att dra ner på användandet av fossila bränslen, och nej, det skulle inte ha varit ett extremt korkat val om det i efterhand visade sig vara lönlöst just för klimatets skull. Det finns som sagt andra väldigt allvarliga problem med användandet av fossila bränslen än uppvärmningen. T ex. försurning av marker och hav och många typer av hälsoproblem.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
BuggaMigInte

Snark, pajkastning i en diskussion, undrar vem det är som inte har koll på det mest grundläggande?

Det var du själv som sa att du inte var insatt i det jag på väldigt grundläggande nivå sa om hur naturen påverkas av vår miljöförstöring. Hänger du med? Det är inte pajkastning om du själv meddelar alla hur dåligt insatt du är och jag sen belyser det i mitt svar och visar på vad det är för en destruktiv livsstil du omedvetet förespråkar.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
BuggaMigInte

Se ovan, jag tror att även en person med din agenda kan förstå att det är extremt korkat att motverka nåt som inte finns (om det nu är så, vilket mycket tyder på).

Du är oinsatt enligt dig själv men vägrar släppa dina starka åsikter som talar emot vetenskapen. Det visar på att du har med för mycket ego i frågan och inte är på jakt efter sanningen utan väljer att tro på det som bekräftar din nuvarande världsbild, vilket såklart kittlar skönare i belöningscentrat än att erkänna för sig själv att man verkligen har noll koll.
Hade du iaf varit insatt och tänkt till ordentligt och haft argument som talar emot de där 97 procenten av klimatforskarna som alla säger samma sak - vi påverkar klimatet negativt - så hade det varit lättare att respektera dina åsikter.
Nä, du har inte valt sida helt men du lutar så mycket åt klimatförnekelse att du t om. kämpar emot och dumförklarar mänskligheten när den försöker göra det som 97% av forskarna säger att den borde göra. För 
tänk om de där 3 procenten har rätt... Lika bra att hänga upp livet på det och att förhindra de miljöräddande åtgärderna för säkerhets skull..! Annars är man extremt korkad.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
BuggaMigInte

Förstår inte varför du tror att dina intressen är det minsta viktigare än mina intressen.

Det är inte mina intressen. Det här är ett forum där vi byter tankar och ibland hjälper varandra på traven när vi tycker att det kan behövas. Du förklarade för mig att du är oinsatt när det gäller det mest grundläggande i hur vår miljöförstöring påverkar planeten och jag visade då en länk där du kan läsa mer om det.
Men nu låter du egot prata igen och går på tvären direkt, du vill inte ens lära dig mer. Det är såklart bara PK-skit och fake news.. eller hur? Talar något emot din önske-världsbild så lär det ju vara fake..
	Citat:

Ursprungligen postat av 
BuggaMigInte

Nä, nu ska jag åka och bada. Tvivlar på att jag kommer delta mer i den här "diskussionen" eller vad man ska kalla det, jag sväljer inte samma bete flera gånger, men ha så kul, det är säkert andra som ställer upp på dramat som du (och nästan alla andra) är ute efter!

Jag startar tråden och ställer en massa frågor men får knappt något svar alls på de huvudsakliga frågorna utan får mest en väldig massa konspirationsliknande arga och attackerande inlägg som svar, kryddat med lite personangrepp. Jag svarar lugnt och sakligt och nu säger du att det är jag som är ute efter drama. Återigen väljer du att tro på det som passar din egna världsbild. Du vill att jag ska ha fel och väljer då att jag har fel. Tyvärr höll inte argumenten.