2017-07-22, 00:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Jag tycker pilotspåret är intressant och ska så klart plockas ner och analyseras i minsta detalj av polisen. Men jag har oerhörd respekt för LGWP och har svårt att släppa att han har en annan teori. Och t.ex en sådan sak som att han har bjudit en tidigare misstänkt på middag och bett om ursäkt tor jag inte man ska ta för givet att det betyder att personen är avskriven i GW's värld. Det kan finnas flera anledningar till att göra på det sättet. Som jag sagt någonstans tidigare i tråden. Det skulle vara otroligt intressant att få höra en uppdaterad anays av GW hur han ser på detta fallet.

Glöm inte att GW har haft fel förr, han är ingen guru som har svar på allt.
Citera
2017-07-22, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Glöm inte att GW har haft fel förr, han är ingen guru som har svar på allt.

nej jag vet det. Men jag är ändå inte beredd att släppa GW spåret, vad det nu är.
Citera
2017-07-22, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Denna "förändring i förhållningssätt" från Pernilla betyder antagligen att hon inte gör samma misstag igen ( ljuga). Det svar hon gav idag skulle hon gett med en gång. Men hör och häpna, nu gör hon om det.... För ni hakar direkt på och "utgår" från att Klas M är pilot.... Pernilla sliter nog sitt hår. Med sitt sista svar har hon blåst under brasan mot Klas. Nu ska den stackarn nagelfaras. Detta är helt otroooligt! En som är nöjd är ju "Pilot".

Just så är det. Otroligt vilka växlar som dras på det mailsvaret.
Det är sannolikt mycket desinformation som sprids i tråden - ibland via pm.
Citera
2017-07-22, 00:20
Medlem
Citat:
Varför så upprörd och i det närmaste desperat? det här med att KGM är "pilot" verkar vara vääääldigt känsligt för just DIG.
Det behöver du inte ens fundera på .. bor ca 80 mil från staden , känner ingen där , har aldrig varit i Mariestad ! Så nej tyvärr inte ett dugg känsligt. Saken är den .. man ska vara 100% säker på att det är rätt person som hängs ut , annars tycker jag det är helt mänskligt att tycka anklagelserna är rent ut sagt förjävligt !! Jag vill självklart att H mördare åker fast! Men att peka ut någon som man inte vet med säkerhet ( bara genom skvaller på hemliga PM ) inte är H mördare är inte ok . Att droppa en hel persons liv här är tyvärr inte olagligt ..... man att oskyldigt peka ut någon är det ... kallas förtal och är straffbart. Tråden är till för spekulationer och det är det alla här gör.. men lämna över till polisen om ni med största säkerhet vet vem mördare var? Lämna över det till polisen .
Citera
2017-07-22, 00:22
Medlem
Citat:
Varför så upprörd och i det närmaste desperat? det här med att KGM är "pilot" verkar vara vääääldigt känsligt för just DIG.
Och du vet till 100% att KGM är "pilot mannen ? då kan ju inte det vara något problem eller hinder att ringa polisen och berätta vad du vet... lägg då även till att FB användare har löst " gåtan !
Citera
2017-07-22, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Det behöver du inte ens fundera på .. bor ca 80 mil från staden , känner ingen där , har aldrig varit i Mariestad ! Så nej tyvärr inte ett dugg känsligt. Saken är den .. man ska vara 100% säker på att det är rätt person som hängs ut , annars tycker jag det är helt mänskligt att tycka anklagelserna är rent ut sagt förjävligt !! Jag vill självklart att H mördare åker fast! Men att peka ut någon som man inte vet med säkerhet ( bara genom skvaller på hemliga PM ) inte är H mördare är inte ok . Att droppa en hel persons liv här är tyvärr inte olagligt ..... man att oskyldigt peka ut någon är det ... kallas förtal och är straffbart. Tråden är till för spekulationer och det är det alla här gör.. men lämna över till polisen om ni med största säkerhet vet vem mördare var? Lämna över det till polisen .

Men det är väldigt långt ifrån varandra att spekulera i ifall en person är "pilot" till att påstå att han är HA's mördare, eller hur? Ingen vet ju ens ifall "pilot" är mördaren. Folk här spekulerar bara i vem denne person är, thats it. Personligen är jag inte alls säker på att denne pilotman är den som tog Helena av daga, vilket även LGWP är övertygad om
Citera
2017-07-22, 00:27
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Men varför har du aldrig skrivit detta tidigare när andra har "avhandlats". Varför just nu? Genomskinligt är bara förnamnet.
Citera
2017-07-22, 00:27
Medlem
Citat:
Och du vet till 100% att KGM är "pilot mannen ? då kan ju inte det vara något problem eller hinder att ringa polisen och berätta vad du vet... lägg då även till att FB användare har löst " gåtan !

Åter igen. Polisen vet redan vem pilotmannen är. Det är allmänheten som inte vet.
Citera
2017-07-22, 00:31
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Men det är väldigt långt ifrån varandra att spekulera i ifall en person är "pilot" till att påstå att han är HA's mördare, eller hur? Ingen vet ju ens ifall "pilot" är mördaren. Folk här spekulerar bara i vem denne person är, thats it. Personligen är jag inte alls säker på att denne pilotman är den som tog Helena av daga, vilket även LGWP är övertygad om

Precis detta skrev jag igår (eller om det var idag), nämligen att "pilotmannen" inte måste vara gärningsmannen (dock är sannolikheten för detta ganska hög, men inte mer än så).
Citera
2017-07-22, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Du undrar alltså varför folk tycker det är viktigt att få fram namn på Polisens huvudmisstänkte i Helena fallet i en tråd som behandlar Helena fallet? Skojar du?`Och varför ska folk gå till Polisen och berätta något de helt uppenbarligen redan vet?
Det flesta trådar på FB fyller som du säger ingen som helst funktion mer än att tillfredsställa folks nyfikenhet. Just denna tråd (även om den kan nå pinsamma nivåer ibland) tror jag faktiskt kan vara undantaget och jag ska berätta varför. Om identiteten kommer fram på Pilot kan säkert mer info komma om honom så man själv kan skapa sig en tydligare bild om varför det är just han som är Polisens Nr 1.
Denne Pilot verkar mycket angelägen om att hans identitet inte ska komma fram. Jag får nästan känslan av att det skulle vara det största straffet för den här personen. Med tanke på att han med absolut största säkerhet inte heller kommer att bli dömd för något som inte redan är preskriberat så är det nog också det värsta straffet för honom plus lite häktningstid. I det läget är det faktiskt inte helt omöjligt att han blir Polisen behjälplig för att själv få någon form av avslut på det hela. Och då har tråden i allra högsta grad varit indirekt inblandad i att hjälpa Helena och hennes anhöriga.

Angående det moraliska med att avslöja Pilot om han inte är GM har åtminstone inte jag några problem med. Den här personen har helt klart gjort allt i sin makt för att försvåra för Polisen i en pågående mordutredning vilket är illa nog i min bok.

Jag blir dock lite fundersam varför just du dragit så hårt i handbromsen just nu. Du har helt uppenbart suttit med och spekulerat hej vilt i någon månad. Varför denna kovändning?

Ska svara på din fråga ! Att H mördare och " pilots namn ( vi vet inte om det är samma) kommer fram har jag inga problem med, det jag har problem med att " vissa här har slagit in spiken och sagt rakt ut att mannen vars initialer som skrivit här i flera dagar nu ... är Pilotmannen ? Vet ni med 100% säkerhet det ?eller gissar ni bara? vad jag kan utläsa av kommentarerna så ryggdunkas det hej vilt här och grattar "vissa att de löst den 25 åriga gåtan ( som polis men ej allmänheten vetat) vem som är Pilot och tillika troligen H mördare! Att anklaga någon på bevis som hemliga PM mm är faktiskt rent förtal ! Så min " vändning i fallet som du säger handlar bara om ... man säger inte och pekar inte ut någon ( speciellt inte i ett mordfall utan att man är riktigt säker m bevis att rätt man är den som anklagas. Och nej är inte Mariestads bo , aldrig varit där, känner ingen därifrån och bor själv i Östersund !
Citera
2017-07-22, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men varför har du aldrig skrivit detta tidigare när andra har "avhandlats". Varför just nu? Genomskinligt är bara förnamnet.
Därför att du har klappat dig själv på bröstet och sagt du lagt ner så mycket tid på att avslöja ... som du säger rätt man !! Vet du till 100% det ? att jag inte nämt andra förrut är väl för att de skrivit själva här i tråden ( iallafall ett par stycken ) och de fått sagt sitt och förklarat och försvarat sig ! De har själv kunnat isåfall sagt ifrån eller hur?
Har ni pekat ut rätt man ? Gratulerar jag
Har ni dömt och beskyllt fel man gratulerar jag er inte .
Citera
2017-07-22, 00:43
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Därför att du har klappat dig själv på bröstet och sagt du lagt ner så mycket tid på att avslöja ... som du säger rätt man !! Vet du till 100% det ? att jag inte nämt andra förrut är väl för att de skrivit själva här i tråden ( iallafall ett par stycken ) och de fått sagt sitt och förklarat och försvarat sig ! De har själv kunnat isåfall sagt ifrån eller hur?
Har ni pekat ut rätt man ? Gratulerar jag
Har ni dömt och beskyllt fel man gratulerar jag er inte .

Jag har aldrig påstått att det är "rätt man". Och bara för att jag enligt din skruvade mening skulle ha klappat mig själv på bröstet är väl inget försvar på frågan varför du inte har gapat så här tidigare när andra har "hängts ut"? Det är väl bara Atervandsgrand4 som har kommit in i tråden och svarat? Eller vet du något som vi andra inte vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in