2017-07-21, 20:21
Medlem
Tack till Ugglan ocj Freija för erat kanonjobb.

Varför blir alla så moraliska nu helt plötsligt gällande KGM? Det har skrivits under flera år om möjliga inblandade men nu är det flera användare som anser att det är fel? Det är ju nästan att man tror att ni som försvarar grovarbetet med att få fram Pilot har en egen agenda. Eller också öt ni besvikna att det inte var ni som fick fram allting.

Jag tror definitivt att vi har rätt namn på Pilot nu. Det fanns ju dom som sade sig säga att KGM ALDRIG skulle ha gjort det. Om ni känner honom, slå en pling och fråga om han är Pilot.
Citera
2017-07-21, 20:24
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Jag tror att set enda som Pernilla vill är att hjälpa till. Hennes svar kan bara tolkas på ett sätt, Pilot är numera nämnd i tråden. Hon är proffsig och bekräftar inte uppgifterna med ett JA, utan svarar indirekt på frågan och låter oss förstå att hon kan inte svara ja på frågan utan lämnar det blankt.

Från att gått att säga nej på frågor hon får angående om Pilot nämnts i tråden så lämnar hon det nu blankt. Ganska glasklart tycker jag.
Helt ärligt, utan elakheter, enbart av nyfikenhet, tycker du verkligen att det är proffsigt att läcka till en FBtråd i hennes position?
Citera
2017-07-21, 20:25
Medlem
Citat:
Tack till Ugglan ocj Freija för erat kanonjobb.

Varför blir alla så moraliska nu helt plötsligt gällande KGM? Det har skrivits under flera år om möjliga inblandade men nu är det flera användare som anser att det är fel? Det är ju nästan att man tror att ni som försvarar grovarbetet med att få fram Pilot har en egen agenda. Eller också öt ni besvikna att det inte var ni som fick fram allting.

Jag tror definitivt att vi har rätt namn på Pilot nu. Det fanns ju dom som sade sig säga att KGM ALDRIG skulle ha gjort det. Om ni känner honom, slå en pling och fråga om han är Pilot.
Och om det skulle vara rätt " namn på pilot som är framvaskat ?? vem säger att det är H mördare ??? Ingen för fallet är sekretess skyddat. Om du är så säker tycker jag att du tar och knatar till farbror polisen eller ringer och berättar att gåtan på den " okände pilotglasögon bärande mannen är identifierad ... case closet !
Citera
2017-07-21, 20:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kanonjobb.

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nej, det är inte "sprängstoff" och det har jag aldrig sagt. Däremot var det viktigt för mig att få kontrollera tipsaren 2:s uppgifter mot Skatteverket och mot en person i Helenas umgängeskrets. Det var det som allt främst handlade om. Jag anser nu tipsaren 2 som trovärdig och det är ju bra. På köpet har det visat sig att tipsaren 2 ligger verkar ligga nära Helena och hennes umgängeskrets. Så här långt verkar allt ok.

Men så har jag då fler uppgifter som är betydligt känsligare och de uppgifterna får ni vänta på.

Även jag tycker att du har gjort ett kanonjobb Ugglan med att ha fått fram mycket intressanta uppgifter.

Ser fram emot vad t. ex. du och Freija kan få fram framöver.
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-07-21 kl. 20:27.
Citera
2017-07-21, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Helt ärligt, utan elakheter, enbart av nyfikenhet, tycker du verkligen att det är proffsigt att läcka till en FBtråd i hennes position?

Hon har inte läckt någonting. Hon har svarat att hon inte kommenterar frågan. INGEN KOMMENTAR alltså. Upp till oss att tolka svaret.
Citera
2017-07-21, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Och om det skulle vara rätt " namn på pilot som är framvaskat ?? vem säger att det är H mördare ??? Ingen för fallet är sekretess skyddat. Om du är så säker tycker jag att du tar och knatar till farbror polisen eller ringer och berättar att gåtan på den " okände pilotglasögon bärande mannen är identifierad ... case closet !

Polisen vet ju redan vem det är. Det var vi i tråden som inte visste det.
Citera
2017-07-21, 20:38
Medlem
Citat:
Polisen vet ju redan vem det är. Det var vi i tråden som inte visste det.
Och nu vet vi det alltså med säkerhet ! Mannen är avslöjad utpekad och fått sitt liv och adress skrivet här ! Bra då vet vi och kan släppa 'pilot mannen och gå vidare.... varför gjorde han det ? Och vart har den lille kanaljen (jämtländskt ord för typ en lurigfax ) gömt kroppen ???
Citera
2017-07-21, 20:47
Medlem
Citat:
Och nu vet vi det alltså med säkerhet ! Mannen är avslöjad utpekad och fått sitt liv och adress skrivet här ! Bra då vet vi och kan släppa 'pilot mannen och gå vidare.... varför gjorde han det ? Och vart har den lille kanaljen (jämtländskt ord för typ en lurigfax ) gömt kroppen ???

Men vad är ditt syfte med denna tråd? Vi andra vill ialf att detta klaras upp. HA hittad och GM döms.
Citera
2017-07-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nej, det är inte "sprängstoff" och det har jag aldrig sagt. Däremot var det viktigt för mig att få kontrollera tipsaren 2:s uppgifter mot Skatteverket och mot en person i Helenas umgängeskrets. Det var det som allt främst handlade om. Jag anser nu tipsaren 2 som trovärdig och det är ju bra. På köpet har det visat sig att tipsaren 2 ligger verkar ligga nära Helena och hennes umgängeskrets. Så här långt verkar allt ok.

Men så har jag då fler uppgifter som är betydligt känsligare och de uppgifterna får ni vänta på.

Citat:

Otroligt med alla dessa tips och PM . Efter 25 år lättar folk sina hjärtan och minns massor och istället för att gå till konstapel blå så sitter de anonymt och tipsar här. Vi säger om vi luskar ut vem pilot är ? Varför är det egentligen så viktigt ? Polisen kanske vet vem det är men har inga bevis som säger att han är gärningsmannen ? Hur kan vi lösa detta ... kommer "pilot själv att lätta sitt hjärta här eller kommer vi att få "någon att prata om det ev mordet . Hur hjälper detta tråden att hitta Helena om vi "avslöjat vem Pilot är , som redan säkert polisen vet vem det är . Om inte polisen har hittat bevis hur ska vi på FB göra det? åka till 'pilot och hota honom att erkänna eller ?
Citera
2017-07-21, 20:51
Medlem
Citat:
Men vad är ditt syfte med denna tråd? Vi andra vill ialf att detta klaras upp. HA hittad och GM döms.
Se mitt senare inlägg! Om vi har namnet ( avslöjat det ?) som säkert polisen redan har ? Hur hjälper det oss med "pilots rätta namn att lösa mordet? Hota honom att berätta ??
Citera
2017-07-21, 20:53
Medlem
Citat:
Se mitt senare inlägg! Om vi har namnet ( avslöjat det ?) som säkert polisen redan har ? Hur hjälper det oss med "pilots rätta namn att lösa mordet? Hota honom att berätta ??
Vad är nästa steg i denna mordgåta ?
Hur tar vi reda på hur han mördat henne
Vart han gömt kroppen ?
Hur går vi vidare ? Ett namn löser inget mord tyvärr!!
Citera
2017-07-21, 20:54
Medlem
Citat:
Polisen har en teori vem. Som mördade Helena "den kände Pilot .. som ingen knappast ungått de senaste veckorna här !
Leif GVP har jobbat m fallet ( gör det nog än tankarna snurrar) han säger m bestämdhet att det INTE Pilot som är gärningsmannen utan två st andra som han nästan m säkerhet kan säga vilja det är ... men eftersom fallet ännu är sekretess skyddat får han ej yppa något .
Vilka har rätt ?Polisen som letat i blindo i 25 år eller LGVP med son skarpa blick och analyser av gärningsmän ?

Det kan vara en ? eller två som jobbat tillsammans ? Personligen tror jag på LGVP att det varit två för att ro detta i land att frakta bort henne och gömma henne så pass väl att ingen har en susning vart hon är !!!
Bara en fundering ...LGVP .. slumpen , krångla inte till det.

Jag tycker pilotspåret är intressant och ska så klart plockas ner och analyseras i minsta detalj av polisen. Men jag har oerhörd respekt för LGWP och har svårt att släppa att han har en annan teori. Och t.ex en sådan sak som att han har bjudit en tidigare misstänkt på middag och bett om ursäkt tor jag inte man ska ta för givet att det betyder att personen är avskriven i GW's värld. Det kan finnas flera anledningar till att göra på det sättet. Som jag sagt någonstans tidigare i tråden. Det skulle vara otroligt intressant att få höra en uppdaterad anays av GW hur han ser på detta fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in