2017-07-21, 23:31
Medlem
Bulldozzers avatar
Till Öglan. menar ugglan.skit i dig själv och sköt andra.
Citera
2017-07-21, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Du undrar alltså varför folk tycker det är viktigt att få fram namn på Polisens huvudmisstänkte i Helena fallet i en tråd som behandlar Helena fallet? Skojar du?`Och varför ska folk gå till Polisen och berätta något de helt uppenbarligen redan vet?
Det flesta trådar på FB fyller som du säger ingen som helst funktion mer än att tillfredsställa folks nyfikenhet. Just denna tråd (även om den kan nå pinsamma nivåer ibland) tror jag faktiskt kan vara undantaget och jag ska berätta varför. Om identiteten kommer fram på Pilot kan säkert mer info komma om honom så man själv kan skapa sig en tydligare bild om varför det är just han som är Polisens Nr 1.
Denne Pilot verkar mycket angelägen om att hans identitet inte ska komma fram. Jag får nästan känslan av att det skulle vara det största straffet för den här personen. Med tanke på att han med absolut största säkerhet inte heller kommer att bli dömd för något som inte redan är preskriberat så är det nog också det värsta straffet för honom plus lite häktningstid. I det läget är det faktiskt inte helt omöjligt att han blir Polisen behjälplig för att själv få någon form av avslut på det hela. Och då har tråden i allra högsta grad varit indirekt inblandad i att hjälpa Helena och hennes anhöriga.

Angående det moraliska med att avslöja Pilot om han inte är GM har åtminstone inte jag några problem med. Den här personen har helt klart gjort allt i sin makt för att försvåra för Polisen i en pågående mordutredning vilket är illa nog i min bok.

Jag blir dock lite fundersam varför just du dragit så hårt i handbromsen just nu. Du har helt uppenbart suttit med och spekulerat hej vilt i någon månad. Varför denna kovändning?
Jag håller med dig fullständigt helt rätt!!
Vem nu en pilot må vara så är han vettskrämd livrädd för att få sitt namn " utat "
Citera
2017-07-21, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Vad är nästa steg i denna mordgåta ?
Hur tar vi reda på hur han mördat henne
Vart han gömt kroppen ?
Hur går vi vidare ? Ett namn löser inget mord tyvärr!!

Jag tipsade polisen att kolla pumpstationen intill fängelset. Ligger avsides. Och pumpgropen brukar nästan aldrig tömmas. Om man inte gör något byte av pump eller byte av rör mm.
Och det görs inte så ofta.
Jobbar man inte på kommunen och har nyckel, så är det nog inga större problem att ta sej in ändå
Citera
2017-07-21, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulldozzer
Till Öglan. menar ugglan.skit i dig själv och sköt andra.

I inlägg #3600 skriver du att du träffade Helena den kvällen. Du ville att alla som hade info skulle pma dig. Vad minns du själv om den kvällen?
Citera
2017-07-21, 23:41
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
7 plus 7 är fjorton, vad är ett plus ett?

Det var länge sedan!

Visst var det du som tappade/glömde (?) någon tröja på Ekudden den aktuella natten? Om det var så, hittade du den sedan?
Citera
2017-07-21, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Nej, det är de två som tillkommit.
Och seglaren P (Å)?
Citera
2017-07-21, 23:53
Medlem
Rudges avatar
Citat:
7 plus 7 är fjorton, vad är ett plus ett?
Har du inte kommit längre på hela denna tiden..... Dina sikten var Pry*z, Wallbe*g och Ullber* . Det lutar åt att ditt umgänge satt sina spår 😀 Hoppas att du slutat vara lekledare, skaffat en mer rejäl skjorta och knäppt den riktigt ordentligt. En väst kan hjälpa att hålla den på plats.
Nästa gång vi ska räkna matte så får du gärna höja ribban så att vi ej blir uttråkade, sånt är bara pinsamt!
Citera
2017-07-21, 23:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är främst två personer som motsätter sig den pågående diskussionen.

Nej då, det är endast EN (pilot).
Citera
2017-07-21, 23:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Och om det skulle vara rätt " namn på pilot som är framvaskat ?? vem säger att det är H mördare ??? Ingen för fallet är sekretess skyddat. Om du är så säker tycker jag att du tar och knatar till farbror polisen eller ringer och berättar att gåtan på den " okände pilotglasögon bärande mannen är identifierad ... case closet !

Varför så upprörd och i det närmaste desperat? det här med att KGM är "pilot" verkar vara vääääldigt känsligt för just DIG.
Citera
2017-07-21, 23:58
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej då, det är endast EN (pilot).

Förlåt, jag var kanske otydlig: Jag menar att det finns några i tråden som starkt motsätter sig diskussionen.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-22 kl. 00:00.
Citera
2017-07-22, 00:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Förlåt, jag var kanske otydlig: Jag menar att finns några i tråden som starkt motsätter sig diskussionen.

Nej då du var glasklar, jag menar exakt detsamma, är dock bara mer ironisk... minst 2 nick..
Citera
2017-07-22, 00:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Otroligt med alla dessa tips och PM . Efter 25 år lättar folk sina hjärtan och minns massor och istället för att gå till konstapel blå så sitter de anonymt och tipsar här. Vi säger om vi luskar ut vem pilot är ? Varför är det egentligen så viktigt ? Polisen kanske vet vem det är men har inga bevis som säger att han är gärningsmannen ? Hur kan vi lösa detta ... kommer "pilot själv att lätta sitt hjärta här eller kommer vi att få "någon att prata om det ev mordet . Hur hjälper detta tråden att hitta Helena om vi "avslöjat vem Pilot är , som redan säkert polisen vet vem det är . Om inte polisen har hittat bevis hur ska vi på FB göra det? åka till 'pilot och hota honom att erkänna eller ?

Har du fått panik eller vad är det frågan om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in