Citat:
Nu vet jag vad som är mystiskt med detta...alla är så kolugna. Om jag skulle vara förälder till Patrik skulle jag inte prata i termerna "värsta storyn"osv.
Jag skulle vara hejdlöst ledsen,banka på polisernas dörr,gråtandes tala om för folk att om vi inte skyndar oss nu så kommer han dö....och ja, betee mig på det sättet.
De här personerna beteer sig som "skyltdockor"eller robotar eller något åt det hållet.Förstår de inte att han är ju halvt ""uppäten"vid det här laget, utav diverse skalbaggar och annat knytt som rensar i skog och mark,vid sommarvärme.
Ursäkta mina hårda ord, men varför reagerar de inte på normalt sätt?
Med insikt och sorg ?Känns som om vi härinne sitter och sörjer mer än vad de gör, och att de ser ner på oss för just det....hmm.....
Vad väntar de på ? Att han kommer gående på perrongen litet förläget ursäktande sig med att han satt i skogen i 2 månader för att skapa en ny låt.....
Jag är så ledsen., det här forsvinnandet är så hemskt....
Jag skulle vara hejdlöst ledsen,banka på polisernas dörr,gråtandes tala om för folk att om vi inte skyndar oss nu så kommer han dö....och ja, betee mig på det sättet.
De här personerna beteer sig som "skyltdockor"eller robotar eller något åt det hållet.Förstår de inte att han är ju halvt ""uppäten"vid det här laget, utav diverse skalbaggar och annat knytt som rensar i skog och mark,vid sommarvärme.
Ursäkta mina hårda ord, men varför reagerar de inte på normalt sätt?
Med insikt och sorg ?Känns som om vi härinne sitter och sörjer mer än vad de gör, och att de ser ner på oss för just det....hmm.....
Vad väntar de på ? Att han kommer gående på perrongen litet förläget ursäktande sig med att han satt i skogen i 2 månader för att skapa en ny låt.....
Jag är så ledsen., det här forsvinnandet är så hemskt....
Samtidigt måste man ha överseende med omständigheterna. Jag tror det är svårt att säga vad normalt beteende är i ett sånt här läge. Folk har försvunnit förr men då antingen haft helt andra förutsättningar (minderårig, mysko kontakter/umgänge, droger, misstanke om brott...) och antingen då klarats upp direkt eller aldrig skapat lika stort engagemang. Nu har vi väldigt lite att gå på, och jag tror att många desperat fiskar efter ledtrådar i allt.
Tyvärr ligger föräldrarnas (främst då pappans) beteende för alla att granska i minsta detalj. Dom har en roll i rampljuset och man märker att deras inlägg alltid väckt mer känslor än övriga admins. På gott och ont. Man ser öppet vad dom tänker om polisen, medlemmar, sökinsatser och till och med kändisar. Det finns mycket att analysera, som i andra fall aldrig skulle vara offentligt.
Att vara anhörig är inget man väljer, däremot har det gjorts ett aktivt val att vara admin i gruppen. Därför tänker jag att det måste vara öppet att kritisera hur de hanterat situationen. Jag anser att större nytta hade gjorts om de tagit ett steg tillbaka för att endast flika in när det är avgörande. Att istället lämna över ansvaret till personer som har erfarenhet av eftersök, samordning och kommunikation hade nog varit bättre.