2017-07-21, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Tack, intressant! Du mailade PW igår kl. 18:05, hon svarade inte direkt utan höll inne med svaret... Ett par timmar senare, kl 22:49 fick 'tikimon' det första PM:et där det står att KGM är "pilot", även 'Ugglan' får ett PM med samma namn, det ryktas även om att fler PM har skickats denna kväll där namnet KGM dyker upp. Morgonen därefter, (i dag fredag) kl. 07.05 svarar PW "du får inget svar på din fråga".

PM:et till 'Ugglan' innehöll även en hel del info om KGM en del saker sades vara "bekräftade" som t.ex. att KGM var på stadt och att han klängde på Helena. Vem är då personen, den hemliga avsändaren som kan med säkerhet kan "bekräfta" den här typen av uppgifter? jag gissar på PW.

'Ugglan' påpekade även att den typ av information som han erhållit i PM:et endast kunde komma från någon som är väl insatt och som har goda kunskaper om KGM. Så återigen, VEM kan då tänkas sitta på den typen av info?
Japp! Namnet KGM postades av mig första gången 13.35 igår.
Citera
2017-07-21, 14:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
13 timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Jag mailade henne igår torsdag klockan 18.05. Idag fredag 07.05 svarade hon.

Tack återigen för intressant information.

Känner till flera andra som också har mailat PW. Då har hon varit betydligt snabbare med att svara.
Citera
2017-07-21, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Ja,det är intresssant.
Om.hon nu sa det överhuvudtaget att ingen är nämnd.
Och även om.hon sa det,fann jag det märkligt hela saken.
Hon har ju tystnadsplikt så vad ska hon svara.
Hon är ju tvungen att säga nej el som nu sist till dig :du får inget svar på din fråga.
Jag tycker hela hennes inblandning från början ,att hon överhuvudtaget beblanda sig är märklig.....
Hon är inte trovärdig enl mig...
Men intressant är det att hon nu använder :du får inte svar på din fråga.....hmmmm
....

Alltså PW satte sig i en jäkla knipa tack vare denna tråden och alla spekulationer vem pilot är.

Först pekar tråden ut TS, tror jag hans initialer var, PW får dåligt samvete att en oskyldig blivit utpekad och friar.
PW sitter då i en fälla när namn pekas ut här i tråden, hon har faktiskt ingen annat val än att säga no comments.
Men PW kan ju alltid läcka pilots id via någon annan ..................
Citera
2017-07-21, 14:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hon svarar indirekt.

Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Jag tror att set enda som Pernilla vill är att hjälpa till. Hennes svar kan bara tolkas på ett sätt, Pilot är numera nämnd i tråden. Hon är proffsig och bekräftar inte uppgifterna med ett JA, utan svarar indirekt på frågan och låter oss förstå att hon kan inte svara ja på frågan utan lämnar det blankt.

Från att gått att säga nej på frågor hon får angående om Pilot nämnts i tråden så lämnar hon det nu blankt. Ganska glasklart tycker jag.

Exakt. Precis så tolkar jag hennes svar också. Hon svarar indirekt på att så är fallet.
Citera
2017-07-21, 14:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charliebrown1
Du har en poäng, han kanske bodde någon annanstans 92. Vi får återkomma till det.

Jag tolkar det som om "brovittnet" ser HA i sällskap med en man, inte att någon följer efter henne. Hade GM sprungit ifatt HA vid bron hade nog HA reagerat på det

Japp, jag tänker kolla upp detta nu på studs, återkommer med info om han bodde på en annan adress -92.

Ja och det stämmer, "brovittnet" ser dom endast tillsammans på bron, inte att någon följde efter henne. Jag menade bara att "pilot" förmodligen hann ikapp Helena strax före bron, dock finns det inget vittne som har sett detta men det är så det bör ha gått till eftersom H lämnade Stadt helt ensam.

Reagera och reagera, det är klart hon noterade att det var någon som hann i fatt henne och att det var en person som hon förmodligen kände igen, men vad skulle hon göra åt det, börja skrika? springa därifrån utan anledning? Nej ingenting givetvis, dom slog följe, sen om hon uppskattade sällskapet eller inte är ju en annan femma. Men så länge "pilot" inte gjorde något mot henne så fanns det ingen anledning för H att reagera på något konstigt sätt bara för att han hann i fatt henne.
Citera
2017-07-21, 14:48
Medlem
Prinzezzans avatar
Jag fick pm for en stund sedan fran den person som gav mig info om Man 1, som jag postade tidigarr. Jag fick da inget namn, men nu skriver personen att uppgifterna gallde den nu namnde KGM. Sa den s k Man 1 som jag lade ut info om ska alltsa galla KGM.
Citera
2017-07-21, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag fick pm for en stund sedan fran den person som gav mig info om Man 1, som jag postade tidigarr. Jag fick da inget namn, men nu skriver personen att uppgifterna gallde den nu namnde KGM. Sa den s k Man 1 som jag lade ut info om ska alltsa galla KGM.
Oops.. kan du citera vad du skrev om man 1 den gången?
Citera
2017-07-21, 14:53
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Jag sitter daligt till just nu, men testa att soka pa Man 1 eller ga in och kolla mina tidigare inlagg. Hittar du det inte kan jag kolla i kvall.
Citera
2017-07-21, 15:06
Medlem
Sunsets avatar
Citat:

Här är det inlägget.

Citat:
Jag har i kväll fått uppgifter från olika håll vem mannen, som nyligen blev anhållen, är. Två olika män har "pekats ut". Jag delar upp uppgifterna i samma inläg

Man 1.

* Helena kände denne man samt hans dåvarande flickvän/sambo, som jag förstår det så kände Helena flickvännen mer.
* Mannen bodde i Mariestad -92, och han bor där fortfarande.
* Mannen bodde inte i Helenas "del" av staden.
* Han ska vara en "helt vanlig arbetare" som lever ett "Svensson-liv".
* Han ska ha kommit hem vid ca 03.30-tiden på natten/morgonen.
* Mannen har aldrig tidigare nämnts i media eller i denna tråd.

Uppgiftslämnaren uppger att källorna är "väldigt säkra".

Jag har inget namn på denne man.

Man 2.

* Mannen är inte ursprungligen från Mariestad.
* Han bodde där -92 och flera år framåt.
* Mannen bor i dag på annan ort.
* Han umgicks i kretsen runt Helena.
* Mannen har aldrig nämnts i media eller i denna tråd med namn.

Uppgiftslämnaren uppger att källan är någon inom polisväsendet.

Jag har namn på denne man, men kommer inte att lämna ut det.

----------

Jag lägger inga personliga värderingar i detta, och det är upp till var och en att värdera uppgifterna.
Citera
2017-07-21, 15:07
Medlem
Citat:
Jag har i kväll fått uppgifter från olika håll vem mannen, som nyligen blev anhållen, är. Två olika män har "pekats ut". Jag delar upp uppgifterna i samma inlägg.

Man 1.

* Helena kände denne man samt hans dåvarande flickvän/sambo, som jag förstår det så kände Helena flickvännen mer.
* Mannen bodde i Mariestad -92, och han bor där fortfarande.
* Mannen bodde inte i Helenas "del" av staden.
* Han ska vara en "helt vanlig arbetare" som lever ett "Svensson-liv".
* Han ska ha kommit hem vid ca 03.30-tiden på natten/morgonen.
* Mannen har aldrig tidigare nämnts i media eller i denna tråd.

Uppgiftslämnaren uppger att källorna är "väldigt säkra".

Jag har inget namn på denne man.

Man 2.

* Mannen är inte ursprungligen från Mariestad.
* Han bodde där -92 och flera år framåt.
* Mannen bor i dag på annan ort.
* Han umgicks i kretsen runt Helena.
* Mannen har aldrig nämnts i media eller i denna tråd med namn.

Uppgiftslämnaren uppger att källan är någon inom polisväsendet.

Jag har namn på denne man, men kommer inte att lämna ut det.

----------

Jag lägger inga personliga värderingar i detta, och det är upp till var och en att värdera uppgifterna.
Hittade ditt inlägg. Man 1 ska alltså vara KGM . Såg att någon hann före
Citera
2017-07-21, 16:05
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Jag fick mailsvar idag ifrån PW. Nu outar jag mig för henne men det är det värt. Jag ställde frågan om pilot fortfarande inte var nämnd i tråden. Hon svarade då att - du får inget svar på din fråga. Detta kan man tolka på olika sätt.. tidigare ska ju PW sagt att pilot INTE nämnts i tråden. Antingen har han nu nämnt de sista dagarna eller så vill hon helt enkelt inte svara på frågan längre.. intressant!
Hon är ju tvungen att inte svara på sådana frågor i långa loppet, annars kommer hon förr eller senare att ha pekat ut honom genom uteslutning. Om hon har tystnadsplikt (meddelarskydd) och varje gång någon frågar "Var det han?" och hon svarar nej tills det bara återstår en person, då har hon röjt honom.

Att hon slutar svara på sådana frågor betyder ingenting annat än att hon sköter sitt jobb.
Citera
2017-07-21, 16:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Lite mer info:

1990 bodde KGM på Kyrkogatan 4 i Mariestad.
1991-08-08 flyttade han (ensam?) till Ladukärrsvägen 31 där han bor kvar än i dag.

2002-08-13 flyttar KGM's nuvarande sambo LA till Ladukärrsvägen.

Den sambon/flickvännen som ev. bodde tillsammans med KGM sommaren -92 är fortfarande okänd.
Är det någon som vet vem hon är? enligt uppgift kände Helena henne.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-21 kl. 16:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in