2017-07-10, 17:18
Medlem
Har idag gjort några försök att nå polisen i Mariestad! Slussats runt i Sthlm och Gbg, väntat länge och till slut upplyser den inte så tjänstvilliga telefonisten att om jag inte berättar vad mitt tips handlar om kan hon inte koppla mig!! Tror att polisen kanske kan missa ett och annat på det bemötandet!
Citera
2017-07-10, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huknade85
Har idag gjort några försök att nå polisen i Mariestad! Slussats runt i Sthlm och Gbg, väntat länge och till slut upplyser den inte så tjänstvilliga telefonisten att om jag inte berättar vad mitt tips handlar om kan hon inte koppla mig!! Tror att polisen kanske kan missa ett och annat på det bemötandet!
Det låter ju inte klokt!! Vill du tala om vem det är du ska tipsa om? Förstod på ditt tidigare inlägg att du har en viss person i tankarna. Jag har fått tips om en person och funderade på om det kan vara samma person som du har i tankarna..
Citera
2017-07-10, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Det låter ju inte klokt!! Vill du tala om vem det är du ska tipsa om? Förstod på ditt tidigare inlägg att du har en viss person i tankarna. Jag har fått tips om en person och funderade på om det kan vara samma person som du har i tankarna..
Du får givetvis skicka PM om du hellre vill det..
Citera
2017-07-10, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Du får givetvis skicka PM om du hellre vill det..

Vill du dela med dig? Om pilot eller ngn annan?
Citera
2017-07-10, 18:25
Medlem
Tog kontakt med Pernilla så löser det den vägen!
Citera
2017-07-10, 18:32
Medlem
Citat:
Tog kontakt med Pernilla så löser det den vägen!

Bra beslut!
Citera
2017-07-10, 18:57
Medlem
Citat:

Berättade du viket fall det handlade om? (Polisen i Mariestad har väl inte hand om det här fallet.)
Citera
2017-07-10, 19:12
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Joodå, åklagaren ville att pilot skulle ha advokat närvarande. Men pilot vägrade tilldelas en advokat. Om polisen då, som nu hade underlag för "sannolika skäl", varför motarbetar åklagaren en häktning? Hon kunde tvinga på honom en advokat. jag har googlat och sökt om detta att vägra advokat. Jag hittar inte nån mer än pilot som betett sej så. Han är mycket kunnig inom juridik.

Var läser du att man hade underlag för sannolika skäl? Låter helt jävla sensationellt i min bok! Det kan helt enkelt inte vara sant. Detta var ju också bara ett vanligt förhör och ingen häktning. Om så var fallet hade man ju garanterat häktat honom, både då och idag för att fullständigt mala ner honom under ett par veckor. De hade däremot säkert (vilket man också gjort vid senare tillfälle) kunna anhålla honom med vetskapen att det skulle rinna ut i sanden efter 3 dagar. Men idag har vi ju som sagt facit på vad detta förhör hade givit då de har förhört honom senare. Han ljuger, säger sig inte komma ihåg, kommer med konstigheter med hans samtal till flickvännen och så vidare. Han beter sig helt enkelt så misstänkt man bara kan göra men ingenting händer. Varför ingenting händer är väl ganska självklart, de har ingenting substantiellt på honom att gå vidare med.

Citat:
Ursprungligen postat av Klimakteriehaxan
Det står även detta längst ner på sidan, och då kan man ju undra varför man är så rädd om sitt namn när man har chansen att bli rentvådd när en annan person som inte hade med försvinnandet att göra plockades in utan protester från åklagare eller misstänkt.

Det här tycker jag är långt mer intressant för oss i tråden än att tjafsa med folk hur svårt det är rent juridiskt att sätta dit någon utan kropp, tekniska bevis samt direkta utpekanden. Lyckligtvis behöver vi inte förhålla oss till sådana trivialiteter här
Att han vägrar hjälpa Polisen kan väl i stort sett bara betyda en sak, att han är GM, direkt inblandad eller åtminstone vet någonting av värde han inte vill dela med sig av.
Detta förstärks ju också när han väl blir förhörd då han beter sig som allt annat än oskyldig.
Den enda reserveringen är väl att han helt enkelt bara är fullständigt slut i huvudet.
Jag tror själv att Polisen ligger lösningen ganska nära när det kommer till Mr Pilot.
Det enda jag inte gillar är att GW så fullständigt avfärdar den här mannen och har två andra han tror har gjort det. Inte för att GW i sig är någon gud utan för att han till skillnad från oss här i tråden gått igenom hela utredningen. Det tycker jag tyder på att utredningsmaterialet spretar åt många olika håll.

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Som du säkert har sett i efterföljande inlägg så var det då den lilla detaljen att mannen vägrade att låta sig tilldelas en advokat och då sprack det. Nästa gång du saxar uttalanden från nätet, var vänlig att ta med all text och inte utelämna något (se tillägget i inlägget 14542).

Nej men nu får du fan ge dig!
Jag skrev om det i texten vilket du kan se om du läser, alla fick även länk så de kunde läsa hela artikeln. Det "utelämnade" är väl också det enda i hela den härvan som är allmänt känt, åtminstone för oss i tråden. Men vad i det utelämnade (som inte var ett utelämnande) ändrar något i det jag skrev, och framför allt då gör din analys att åklagaren skyddar Pilot p.g.a dennes sociala status mer trovärdig? Snälla svara på det istället.
Citera
2017-07-10, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Berättade du viket fall det handlade om? (Polisen i Mariestad har väl inte hand om det här fallet.)

Jag litar på att Pernilla W löser det.
Citera
2017-07-10, 19:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeR
Jag har fått ett antal frågor här om TS och som jag svarat tidigare så lärde jag känna honom runt 98-99 någon gång och har ingen aning om vad han gjorde -92

Jag har dock pratat med honom nyligen efter att han blivit om ämne här och han förnekar att han är "mannen med pilotglasögonen", och jag tror på honom när han säger det.
Och självklart blir han både arg och ledsen av att han och även hans barn omnämns här inne.

Och nej, jag vet fortfarande inte vem "glasögonmannen" är
Det är mystiskt tyst om detta och ingen av mina vanliga pålitliga kontakter säger sig veta vem det är heller.

Med tanke på vad som har framkommit ang. "pilot's" personliget så förstår man att han är en person som aldrig frivilligt skulle erkänna för någon att det är han som är "pilot", så att TS förnekar det när du pratar med honom betyder egentligen ingenting.

"Pilot" förklarade att han var livrädd för att hans namn skulle dyka upp i tråden och att han följde tråden maniskt 24/7. När TS namn ett antal dagar senare plötsligt läggs ut i tråden så utbryter en sällan skådad aktivitet i tråden och det blir inte lugnt förräns det är "klarlagt" från dom mest märkliga håll och på dom mest konstiga sätt att TS inte är "pilotmannen".

Det är klart att det uppstår misstankar när något sånt här utspelar sig.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-10 kl. 19:59.
Citera
2017-07-10, 20:01
Medlem
Citat:
Jag litar på att Pernilla W löser det.

Kan du inte vara snäll att svara på frågan: sa du vilket fall det rörde sig om?

Tycker för övrigt det är olyckligt att journalister ( som ska g r a n s k a opartiskt) blir polisens förlängda arm.
Citera
2017-07-10, 20:02
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Första inlägget här men har följt tråden till och från hela tiden och haft Helena i tankarna sen -92.
Har några frågor, om man har en person i tankarna hur kollar man bäst upp var den personen bodde, arbetade osv -92 och vem kan svara på om personen var på restaurangen på kvällen? Har naturligtvis letat själv på nätet utan resultat.
Menar du att du reg en användare för att kunna fråga vart man vänder sig och vidare själv komma på svaret för att sedan tillkännage att du litar på Pernilla? Eller vill du bara påkalla dig uppmärksamhet?
Pernilla är reporter på radio, inte en del av utredningen utan rapporterar ifrån den. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in