2017-07-21, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FdMariestadsbo
För att dom var ute mycket på stan eller varför skulle dom ha info?

Av flera anledningar. Det var många personer i dessa gäng och dom syntes alltid ute och på många platser i staden. Kan ha sett något med andra ord.

Det fanns dom som saknade "spärrar" till den mån att helt skyldiga personer blev brutalt misshandlade. Allt från barn till ungdomars föräldrar.

Det användes narkotika i stora delar av grupperna.

Man har alltid varit väldigt slutna och inte gillat frågor varken inifrån eller utifrån om HA.
I grupp 4 pratar man inte med polisen även om man skulle veta något kring HA.

Och som bekant, fallet är inte efter 25 år löst, då faller det sig väl kanske lite naturligt att söka info där man har visat att man inte gillar frågor kring HA och där man visar att man inte pratar med polis oavsett vad.
Citera
2017-07-21, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ok, då ska du få ditt j*vla svar:

Vilket tjat ...

Om ni tittar i almanackan bör ni se att det är semestertider. Om ni tänker efter har de allra flesta ett jobb. Jobb eller semester, det är frågan. Hela den här historien raketstartade i onsdags kväll med tipsaren 1 och fortsatte på torsdagsmorgonen med tipsaren 2. Jag försöker kolla upp informationen från tipsaren 2 (eftersom tipsaren 1 bara gav mig ett namn). Det arbetet pågår men tar tid. Jag försöker få uppgifter verifierade eller dementerade. Detta i sin tur betyder att jag har varit tvungen att kontakta andra personer för att "korsköra" information. Detta tar tid.

Jag behöver - i mån av tid - ta hjälp av myndigheter. På myndigheter har man semester och på myndigheter är det alltid långa telefonköer. Man ska ha tid att sitta i telefonkö. Man ska orka att sitta i telefonkö. Tipsaren 1 lämnade bara ett namn - som var "fel" men ändå "rätt" (ur en typografisk synvinkel, i alla fall). Tipsaren 2 har lämnat flera detaljinformationer (den som säger att KGM var på stadshotellet samt klängde på Helena). Det är här som jag satsar mina kontrollinsatser. Tipsaren 2 har angett vissa informationer som jag nu försöker "korsköra" med andra för att kunna avgöra om tipsaren 2 talar sanning och är den som personen utger sig för att vara. Allt detta är komplicerat och tar den där tiden som jag nämnde i början - den som inte alltid finns. Tipsaren 2 har - som sagt - lämnat framför allt två informationer som jag nu försöker hinna "korskontrollera" och som jag tror att jag kan få verifierade eller dementerade av folk i Helenas omgivning och av en myndighet. Dessa människor kan ha semester. Dessa människor kan vara på jobbet. Tipsaren 2 verkar känna till en hel del och slagningar på sociala medier på namn som tipsaren 2 har uppgivit verkar i alla fall så här långt ge vettiga svar.

Nu har jag fått kontakt med tipsaren 3 - eller snarare en samarbetspartner som jag tog kontakt med. Den personen vet definitivt vad den pratar om och har på ett föredömligt sätt kunnat ge övertygande exempel på information som stämmer med dåtidens personer och liv i Mariestad, information som man måste ha upplevt och som inte kan hittas på. Personen öppnade verkligen upp sig. Den här personen ska försöka hjälpa mig att kontrollera information. Men allt detta tar tid. Ni kommer ihåg den, va? Tiden? Trovärdigheten för tipsaren 1 kan jag inte kontrollera (men de hysteriska reaktionerna i tråden från främst en användare samt Pernillas svar ger nog ändå lite hjälp i det avseendet). Trovärdigheten för tipsaren 2 kan till stora delar någorlunda värderas utifrån de kontroller som just nu körs.

Fattar alla ni otåliga användare vad jag försöker säga?
Det var väl inte så svårt att svara på..? Namnet KGM har ju redan kommit ut i tråden så det är ingen hemlighet längre. Jag känner mig mer och mer säker på att PW försökte få oss att förstå vem pilot är.. men som sagt, bara spekulation av mig.
Citera
2017-07-21, 14:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett intressant och annorlunda svar från PW.

Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Jag fick mailsvar idag ifrån PW. Nu outar jag mig för henne men det är det värt. Jag ställde frågan om pilot fortfarande inte var nämnd i tråden. Hon svarade då att - du får inget svar på din fråga. Detta kan man tolka på olika sätt.. tidigare ska ju PW sagt att pilot INTE nämnts i tråden. Antingen har han nu nämnt de sista dagarna eller så vill hon helt enkelt inte svara på frågan längre.. intressant!

Tack för denna mycket intressanta information!

Så nu svarar PW på detta sätt. Ett intressant och annorlunda svar. Detta kan man helt riktigt tolka på flera olika sätt men jag har hela tiden trott att om rätt namn skulle dyka upp så skulle hon svara just på detta sätt. Hon skulle nog knappast våga ljuga om rätt namn skulle ha blivit omnämnt. Skulle inte se så bra framöver om det skulle visa sig att hon skulle ha suttit och ljugit.

Som jag tolkar hennes svar, så har "Pilots" namn numera förekommit tråden.
Citera
2017-07-21, 14:07
Medlem
Bara någon som vanligtvis inte brukar bära sig åt på ett visst sätt när spriten går in skulle få sån Ågren att man sjukskriver sig en hel vecka efteråt
Citera
2017-07-21, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ok, då ska du få ditt j*vla svar:

Vilket tjat ...

Om ni tittar i almanackan bör ni se att det är semestertider. Om ni tänker efter har de allra flesta ett jobb. Jobb eller semester, det är frågan. Hela den här historien raketstartade i onsdags kväll med tipsaren 1 och fortsatte på torsdagsmorgonen med tipsaren 2. Jag försöker kolla upp informationen från tipsaren 2 (eftersom tipsaren 1 bara gav mig ett namn). Det arbetet pågår men tar tid. Jag försöker få uppgifter verifierade eller dementerade. Detta i sin tur betyder att jag har varit tvungen att kontakta andra personer för att "korsköra" information. Detta tar tid.

Jag behöver - i mån av tid - ta hjälp av myndigheter. På myndigheter har man semester och på myndigheter är det alltid långa telefonköer. Man ska ha tid att sitta i telefonkö. Man ska orka att sitta i telefonkö. Tipsaren 1 lämnade bara ett namn - som var "fel" men ändå "rätt" (ur en typografisk synvinkel, i alla fall). Tipsaren 2 har lämnat flera detaljinformationer (den som säger att KGM var på stadshotellet samt klängde på Helena). Det är här som jag satsar mina kontrollinsatser. Tipsaren 2 har angett vissa informationer som jag nu försöker "korsköra" med andra för att kunna avgöra om tipsaren 2 talar sanning och är den som personen utger sig för att vara. Allt detta är komplicerat och tar den där tiden som jag nämnde i början - den som inte alltid finns. Tipsaren 2 har - som sagt - lämnat framför allt två informationer som jag nu försöker hinna "korskontrollera" och som jag tror att jag kan få verifierade eller dementerade av folk i Helenas omgivning och av en myndighet. Dessa människor kan ha semester. Dessa människor kan vara på jobbet. Tipsaren 2 verkar känna till en hel del och slagningar på sociala medier på namn som tipsaren 2 har uppgivit verkar i alla fall så här långt ge vettiga svar.

Nu har jag fått kontakt med tipsaren 3 - eller snarare en samarbetspartner som jag tog kontakt med. Den personen vet definitivt vad den pratar om och har på ett föredömligt sätt kunnat ge övertygande exempel på information som stämmer med dåtidens personer och liv i Mariestad, information som man måste ha upplevt och som inte kan hittas på. Personen öppnade verkligen upp sig. Den här personen ska försöka hjälpa mig att kontrollera information. Men allt detta tar tid. Ni kommer ihåg den, va? Tiden? Trovärdigheten för tipsaren 1 kan jag inte kontrollera (men de hysteriska reaktionerna i tråden från främst en användare samt Pernillas svar ger nog ändå lite hjälp i det avseendet). Trovärdigheten för tipsaren 2 kan till stora delar någorlunda värderas utifrån de kontroller som just nu körs.

Fattar alla ni otåliga användare vad jag försöker säga?

Ok! Då kanske vi ska avvakta lite med att tro att det är bekräftat att denna person var på Statt och klängde på Helena innan fler kan styrka uppgiften.. hoppas fler kan komma sej till minnes att så är fallet!

Vore otroligt intressant om detta kunde styrkas! Frågan är vad händer sen med allt? När vi vet vem pilot är? Polisen vet ju redan och verkar ju hjälpa föga...
Citera
2017-07-21, 14:14
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Mycket intressant! Från att kategoriskt ha hävdat att mannen med pilotglasögon inte har nämnts i tråden, till att - som nu - inte vilja svara på frågan, så kan denna förändring i förhållningssätt tolkas som att han nu kan finnas nämnd. Det är inte säkert, men det skulle mycket väl kunna vara så. Det här kan vara den attitydförändring hos PW, som man väntat på skulle ske den dag det rätta namnet dök upp. Hon har, enligt mig, framstått som ärlig och trovärdig. Bara en spekulation från min sida, naturligtvis.

Då är det bara att tänka tillbaka på vilka som är nämnda i tråden efter dementierna angående TS, RT och MR (glömde jag någon?) och fortsätta därifrån.

Jag tycker dock att man ska vara lite försiktig med konkreta utpekanden, tills man vet. Det är bara att gå till sig själv; vill jag bli uthängd för något jag inte är inblandad i? Personernas barn hamnar i känsliga lägen också, om deras kompisar med föräldrar läser här och "upplyser" ev. barn till de som hängs ut här.

Denna "förändring i förhållningssätt" från Pernilla betyder antagligen att hon inte gör samma misstag igen ( ljuga). Det svar hon gav idag skulle hon gett med en gång. Men hör och häpna, nu gör hon om det.... För ni hakar direkt på och "utgår" från att Klas M är pilot.... Pernilla sliter nog sitt hår. Med sitt sista svar har hon blåst under brasan mot Klas. Nu ska den stackarn nagelfaras. Detta är helt otroooligt! En som är nöjd är ju "Pilot".
Citera
2017-07-21, 14:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Jag mailade henne igår torsdag klockan 18.05. Idag fredag 07.05 svarade hon.

Tack, intressant! Du mailade PW igår kl. 18:05, hon svarade inte direkt utan höll inne med svaret... Ett par timmar senare, kl 22:49 fick 'tikimon' det första PM:et där det står att KGM är "pilot", även 'Ugglan' får ett PM med samma namn, det ryktas även om att fler PM har skickats denna kväll där namnet KGM dyker upp. Morgonen därefter, (i dag fredag) kl. 07.05 svarar PW "du får inget svar på din fråga".

PM:et till 'Ugglan' innehöll även en hel del info om KGM en del saker sades vara "bekräftade" som t.ex. att KGM var på stadt och att han klängde på Helena. Vem är då personen, den hemliga avsändaren som kan med säkerhet kan "bekräfta" den här typen av uppgifter? jag gissar på PW.

'Ugglan' påpekade även att den typ av information som han erhållit i PM:et endast kunde komma från någon som är väl insatt och som har goda kunskaper om KGM. Så återigen, VEM kan då tänkas sitta på den typen av info?
Citera
2017-07-21, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja enligt cd:n "Sveriges befolkning 1990" så bodde han mitt i stan men vart han bodde sommaren -92 har jag ingen aning om, det är inte bekräftat ännu i tråden. Jag kanske får ta reda på det själv om det visar sig vara aktuellt.

Nej det är klart att det inte gör, hon bad givetvis inte om hans sällskap, han följde förmodligen efter henne från stadt och hann ikapp henne någonstans i närheten av bron.

Men hur tänker du nu? det är klart att han hade en "anledning" att gå åt hennes håll, han hade ju allt fokus inriktat på Helena.

Du har en poäng, han kanske bodde någon annanstans 92. Vi får återkomma till det.

Jag tolkar det som om "brovittnet" ser HA i sällskap med en man, inte att någon följer efter henne. Hade GM sprungit ifatt HA vid bron hade nog HA reagerat på det
Citera
2017-07-21, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Denna "förändring i förhållningssätt" från Pernilla betyder antagligen att hon inte gör samma misstag igen ( ljuga). Det svar hon gav idag skulle hon gett med en gång. Men hör och häpna, nu gör hon om det.... För ni hakar direkt på och "utgår" från att Klas M är pilot.... Pernilla sliter nog sitt hår. Med sitt sista svar har hon blåst under brasan mot Klas. Nu ska den stackarn nagelfaras. Detta är helt otroooligt! En som är nöjd är ju "Pilot".
Varför skulle inte KGM kunna vara pilot då?
Citera
2017-07-21, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddiez
Bara någon som vanligtvis inte brukar bära sig åt på ett visst sätt när spriten går in skulle få sån Ågren att man sjukskriver sig en hel vecka efteråt
Vet du någon som var det?
Citera
2017-07-21, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
#1. Varför denna ramaskri om ett maskat namn blir droppat? I tråden har många oskyldiga namn droppats sen start. För att tråden skall komma vidare behöver namn droppas och analyseras.
Det är inte bara upp till den som får PM att avgöra om namnet ifråga kan vara GM eller inte. Detta kan inte användaren göra utan insyn i utredningen, vilket jag utgår ifrån att användaren inte har.

#2. När någon användare får PM med namn där det framgår information som tips om en potentiell GM bör användaren skriva ut namnet i PM, naturligtvis maskat i tråden (om inte det står i PM att användaren INTE skall göra det). Annars kan inte tråden gå vidare med en potentiell GM.

#3. Låt tråden ta fram mer information om nya namn för att sedan avgöra om personen kan vara pilot/GM eller inte. Som det sett ut tills nu i tråden har INGA NYA namn kommit fram förrän nu i och med att Pilot blev officiell.

#4. Alla namn i PM som droppas skall betraktas som intressanta tills motsatsen bevisats.

#5. En enskild användare bör inte ha egen rätt till att göra bedömningen om namn i PM är intressanta eller inte eller om vederbörande person kan vara GM/Pilot eller inte. Denna fråga bör analyseras öppet i tråden.

#6. Vill inte användaren skriva ut information ur ett PM skall man inte ens nämna att man fått PM ELLER vidarebefordra PM till någon annan i tråden som lägger ut informationen i dennes ställe.

Jag anser inte att det är upp till användaren själv att avgöra om vederbörande skall eller inte skall skriva ut info som denne fått via PM till sig, utan detta avgör den person som skickat information till användaren.

Om varje enskild användare skall avgöra ifall information är relevant dör tråden och inga nya potentiella GM kan analyseras vidare.

GM är antagligen en person som ingen av oss skulle misstänka, glöm inte det.
Att KGM INTE Kan vara GM eller Pilot har vissa skrivit i tråden. Han är ju en nobody, han är en ensamvarg, han är trevlig mm. HALLÅÅ denna bild av GM är precis vad GM vill att alla skall se.

För mig är alla potentiella GM tills motsatsen är bevisad. Nu tycker jag att vi koncentrerar oss på KGM för att se vart det leder.

Du har en poäng här, i 25 år har GM lyckats smälta in så bra att ingen misstänker honom. Tyder på kyla och intelligens.
Vilket träd är som ingen ser för att skogen står ivägen?
Citera
2017-07-21, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl

Jag tror att set enda som Pernilla vill är att hjälpa till. Hennes svar kan bara tolkas på ett sätt, Pilot är numera nämnd i tråden. Hon är proffsig och bekräftar inte uppgifterna med ett JA, utan svarar indirekt på frågan och låter oss förstå att hon kan inte svara ja på frågan utan lämnar det blankt.

Från att gått att säga nej på frågor hon får angående om Pilot nämnts i tråden så lämnar hon det nu blankt. Ganska glasklart tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in