Citat:
Ursprungligen postat av
Harley70
Du är rolig du! Så fort nån kritiserar dig så skriver du. När någon frågar dig saker så låtsas du inte se.. du försöker vinna tid?? Varför???
Ok, då ska du få ditt j*vla svar:
Vilket tjat ...
Om ni tittar i almanackan bör ni se att det är semestertider. Om ni tänker efter har de allra flesta ett jobb. Jobb eller semester, det är frågan. Hela den här historien raketstartade i onsdags kväll med tipsaren 1 och fortsatte på torsdagsmorgonen med tipsaren 2. Jag försöker kolla upp informationen från tipsaren 2 (eftersom tipsaren 1 bara gav mig ett namn). Det arbetet pågår men tar tid. Jag försöker få uppgifter verifierade eller dementerade. Detta i sin tur betyder att jag har varit tvungen att kontakta andra personer för att "korsköra" information. Detta tar tid.
Jag behöver - i mån av tid - ta hjälp av myndigheter. På myndigheter har man semester och på myndigheter är det alltid långa telefonköer. Man ska ha tid att sitta i telefonkö. Man ska orka att sitta i telefonkö. Tipsaren 1 lämnade bara ett namn - som var "fel" men ändå "rätt" (ur en typografisk synvinkel, i alla fall). Tipsaren 2 har lämnat flera detaljinformationer (den som säger att KGM var på stadshotellet samt klängde på Helena). Det är här som jag satsar mina kontrollinsatser. Tipsaren 2 har angett vissa informationer som jag nu försöker "korsköra" med andra för att kunna avgöra om tipsaren 2 talar sanning och är den som personen utger sig för att vara. Allt detta är komplicerat och tar den där tiden som jag nämnde i början - den som inte alltid finns. Tipsaren 2 har - som sagt - lämnat framför allt två informationer som jag nu försöker hinna "korskontrollera" och som jag tror att jag kan få verifierade eller dementerade av folk i Helenas omgivning och av en myndighet. Dessa människor kan ha semester. Dessa människor kan vara på jobbet. Tipsaren 2 verkar känna till en hel del och slagningar på sociala medier på namn som tipsaren 2 har uppgivit verkar i alla fall så här långt ge vettiga svar.
Nu har jag fått kontakt med tipsaren 3 - eller snarare en samarbetspartner som
jag tog kontakt med. Den personen vet definitivt vad den pratar om och har på ett föredömligt sätt kunnat ge övertygande exempel på information som stämmer med dåtidens personer och liv i Mariestad, information som man måste ha upplevt och som inte kan hittas på. Personen öppnade verkligen upp sig. Den här personen ska försöka hjälpa mig att kontrollera information. Men allt detta tar tid. Ni kommer ihåg den, va? Tiden? Trovärdigheten för tipsaren 1 kan jag inte kontrollera (men de hysteriska reaktionerna i tråden från främst en användare samt Pernillas svar ger nog ändå lite hjälp i det avseendet). Trovärdigheten för tipsaren 2 kan till stora delar någorlunda värderas utifrån de kontroller som just nu körs.
Fattar alla ni otåliga användare vad jag försöker säga?