2017-07-21, 13:26
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
JA! Prinzezzan har en hög nivå till skillnad från dig just nu!
Du slänger ur dig saker i tråden som du säger är bekräftade men sedan nonchalerar du alla som frågar. Nu var det så att det var JAG som fick svaret av PW och spekulerade i att det kunde betyda något... Du citerar prinzezzan?? Om vi inte varit flera i tråden som verkligen tryckt på så hade väl inte KGM kommit ut i tråden heller??? Näe mycket besviken på dig UGGLAN. Trodde verkligen att du var rak och ärlig.. OCH du behöver inte vara orolig för att jag läcker mina källor och vem som skickar PM.. skulle inte falla mig in!

Du har verkligen ingen koll alls, va? I mitt inlägg 15750 på sidan 1313 citerade jag JUST DIG!!! Snälla ...
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-21 kl. 13:28.
Citera
2017-07-21, 13:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag fick mailsvar idag ifrån PW. Nu outar jag mig för henne men det är det värt. Jag ställde frågan om pilot fortfarande inte var nämnd i tråden. Hon svarade då att - du får inget svar på din fråga. Detta kan man tolka på olika sätt.. tidigare ska ju PW sagt att pilot INTE nämnts i tråden. Antingen har han nu nämnt de sista dagarna eller så vill hon helt enkelt inte svara på frågan längre.. intressant!

Bra jobbat Harley70! det här är ett mycket märkligt svar från BW, jag kan inte tolka det på något annat sätt än att hon under gårdagen såg att "pilot's" namn och initialer dök upp i tråden.

Man kan även spekulera huruvida det var hon själv som skickade dessa anonyma PM i ett försök att driva utredningen framåt genom att på detta sätt få fram mer vittnesuppgifter och info. om KGM.

En fråga till dig Harley: När exakt mailade du PW?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-21 kl. 13:33.
Citera
2017-07-21, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Du har verkligen ingen koll alls, va? I mitt inlägg 15750 på sidan 1313 citerade jag JUST DIG!!! Är du helt väck?
Du svarar på vissa saker men inte det som är viktigt!!??!!
Citera
2017-07-21, 13:30
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Du svarar på vissa saker men inte det som är viktigt!!??!!

Återigen så blev jag felaktigt beskylld. Du hade ingen koll. Jag citerade dig och du missade det. Du hoppar i galen tunna och skäller ut mig för att jag citerade Prinzezzan. En ursäkt, kanske?
Citera
2017-07-21, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Bra jobbat Harley70! det här är ett mycket märkligt svar från BW, jag kan inte tolka det på något annat sätt än att hon under gårdagen såg att "pilot's" namn och initialer dök upp i tråden.

Man kan även spekulera huruvida det var hon själv som skickade dessa anonyma PM i ett försök att driva utredningen framåt och på så sätt få fram mer vittnesuppgifter och info. om KGM.

En fråga till dig Harley: När exakt mailade du PW?
Jag mailade henne igår torsdag klockan 18.05. Idag fredag 07.05 svarade hon.
Citera
2017-07-21, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Återigen så blev jag felaktigt beskylld. Du hade ingen koll. Jag citerade dig och du missade det. Du hoppar i galen tunna och skäller ut mig för att jag citerade Prinzezzan. En ursäkt, kanske?
Du är rolig du! Så fort nån kritiserar dig så skriver du. När någon frågar dig saker så låtsas du inte se.. du försöker vinna tid?? Varför???
Citera
2017-07-21, 13:36
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Du är rolig du! Så fort nån kritiserar dig så skriver du. När någon frågar dig saker så låtsas du inte se.. du försöker vinna tid?? Varför???

Ok, då ska du få ditt j*vla svar:

Vilket tjat ...

Om ni tittar i almanackan bör ni se att det är semestertider. Om ni tänker efter har de allra flesta ett jobb. Jobb eller semester, det är frågan. Hela den här historien raketstartade i onsdags kväll med tipsaren 1 och fortsatte på torsdagsmorgonen med tipsaren 2. Jag försöker kolla upp informationen från tipsaren 2 (eftersom tipsaren 1 bara gav mig ett namn). Det arbetet pågår men tar tid. Jag försöker få uppgifter verifierade eller dementerade. Detta i sin tur betyder att jag har varit tvungen att kontakta andra personer för att "korsköra" information. Detta tar tid.

Jag behöver - i mån av tid - ta hjälp av myndigheter. På myndigheter har man semester och på myndigheter är det alltid långa telefonköer. Man ska ha tid att sitta i telefonkö. Man ska orka att sitta i telefonkö. Tipsaren 1 lämnade bara ett namn - som var "fel" men ändå "rätt" (ur en typografisk synvinkel, i alla fall). Tipsaren 2 har lämnat flera detaljinformationer (den som säger att KGM var på stadshotellet samt klängde på Helena). Det är här som jag satsar mina kontrollinsatser. Tipsaren 2 har angett vissa informationer som jag nu försöker "korsköra" med andra för att kunna avgöra om tipsaren 2 talar sanning och är den som personen utger sig för att vara. Allt detta är komplicerat och tar den där tiden som jag nämnde i början - den som inte alltid finns. Tipsaren 2 har - som sagt - lämnat framför allt två informationer som jag nu försöker hinna "korskontrollera" och som jag tror att jag kan få verifierade eller dementerade av folk i Helenas omgivning och av en myndighet. Dessa människor kan ha semester. Dessa människor kan vara på jobbet. Tipsaren 2 verkar känna till en hel del och slagningar på sociala medier på namn som tipsaren 2 har uppgivit verkar i alla fall så här långt ge vettiga svar.

Nu har jag fått kontakt med tipsaren 3 - eller snarare en samarbetspartner som jag tog kontakt med. Den personen vet definitivt vad den pratar om och har på ett föredömligt sätt kunnat ge övertygande exempel på information som stämmer med dåtidens personer och liv i Mariestad, information som man måste ha upplevt och som inte kan hittas på. Personen öppnade verkligen upp sig. Den här personen ska försöka hjälpa mig att kontrollera information. Men allt detta tar tid. Ni kommer ihåg den, va? Tiden? Trovärdigheten för tipsaren 1 kan jag inte kontrollera (men de hysteriska reaktionerna i tråden från främst en användare samt Pernillas svar ger nog ändå lite hjälp i det avseendet). Trovärdigheten för tipsaren 2 kan till stora delar någorlunda värderas utifrån de kontroller som just nu körs.

Fattar alla ni otåliga användare vad jag försöker säga?
Citera
2017-07-21, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EPA80
3A: RT (RA), CQ, SE och TE, JK, ML, MT, PT, FT, KL, DL, ME
4: ML, KL, DL, PU, PK, JL, J?,

Vad menar du med det inlägget??
Citera
2017-07-21, 13:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
hmm vem var MK?
var RE nämnd innan?

Ma*no K.

RE har nämnts tidigare tråden.
Citera
2017-07-21, 13:48
Medlem

Ugglan har svarat alla som jagat honom på info nu kring "PM-tipsaren angående pilot.

Låt nu Ugglan använda sin tid att utreda sin info istället för att bli jagad här på tråden nu.

Så länge bör det senaste namnet på pilot tas med en nypa salt.
Citera
2017-07-21, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EPA80
Personer som i och med sitt umgänge kan ha info om vad som har hänt HA.

För att dom var ute mycket på stan eller varför skulle dom ha info?
Citera
2017-07-21, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FdMariestadsbo
Vad menar du med det inlägget??

Uppdaterade bara med något mer namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto