2017-07-21, 10:33
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hon har reglerad kontakt med omvärlden vilket väl i praktiken betyder att hon bara har sina "bättre själv" att resonera med. Det kan ju vara lite torftigt. Svårt att bygga upp konkreta och kritiska kunskapsmassor. Som här.

Så hon har det inte så väl förspänt.

Men hade hon varit en annan personlighetstyp som inte så omgående tar omgivningen för imbeciller och som därtill behöver fylla alla tomrum med sitt egen smartness-prat så hade det nog varit bättre för henne. Eller i alla fall inte sämre.

Polisen har kanske haft lite tur i så måtto som deras inledande sjabbel matchade hennes självsyn men spelar dem i händerna nu.
Ja, det har du rätt i.
Det "försprång" hon hade inledningsvis pga polisens sjabbel, det försprånget försvann ganska raskt så fort hon blev lite pressad och ifrågasatt och var tvungen att FÖRKLARA sig.
Hon verkar fortfarande tro att bara hon hittar på/"minns" ett bra alibi så är hon fri.
Suck.
Citera
2017-07-21, 11:12
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hilding2
Kom ihåg att Helge Fossmo hade problem med kärlekskranka kvinnliga vårdare som tyckte att han var "gullig". Enligt "gammal tant" som skrev anonyma brev till anstaltsledningen.
Det äe väl inte de allra skarpaste knivarna i lådan som blir plitar. De skarpaste kanske blir ngt annat. ingenjörer, forskare ekonomer eller vad vet jag

Mina fördomar om kvinnor som gör karriär inom Kv är att de många gånger är den sortens kvinnor som drar sig till farliga typer. De tror sig kunna omvända fullblodspsykopater som egentligen bara är missförstådda. Jag tror inte det är något de tänker på själv ens utan det är väl någon slags modersinstinkt som gör att de dras till yrket.
Citera
2017-07-21, 11:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Mina fördomar om kvinnor som gör karriär inom Kv är att de många gånger är den sortens kvinnor som drar sig till farliga typer. De tror sig kunna omvända fullblodspsykopater som egentligen bara är missförstådda. Jag tror inte det är något de tänker på själv ens utan det är väl någon slags modersinstinkt som gör att de dras till yrket.

Det är ju också oerhört smickrande att bli omtyckt av en kändis som varit så "misshandlad" av sina tidigare att han sett det nödvändigt att slå ihjäl dem.

"Jag är i alla fall så mycket bättre än de var."

"Jag vet vad det innebär att vara 'misshandlad'."

De glömmer då att det började i princip likadant med di förre.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-07-21 kl. 11:39. Anledning: Tillägg
Citera
2017-07-21, 12:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, är njutbart att se henne driva sitt race så hårt - raka vägen mot helvetet.
Så "jävla smart", smartare än alla, tror att hon tagit över utredningen.
Vilken sorglig människospillra hon är, men hon har verkligen förtjänat det öde hon går till mötes. Förutom fängelsestraff för sina jävliga gärningar så blir också hennes straff att alla har insett hur imbecill hon är, både utskämd för sin dumhet och föraktad för sina mordiska gärningar.
Må hon låsas in, för alltid.
Det bästa för resten av världen.

Den överåriga tonåringen Johanna har begått sitt livs misstag, initierat mordet på den som alltid varit hennes buffert mot en oförstående vuxenvärld, hennes egen pappa, det är var så djävla dumt att man verkligen blir helt stum av förvåning egentligen, den ende som verkligen var hennes skydd mot att växa upp ser hon till att bli mördad, nu sitter hon i skiten och kan inte ta sig ur och hennes desperation blir bara större och större, det senaste alstret pekar på att det kommer ett totalt sammanbrott när hon verkligen fattar vad fan som kommer att hända henne.

Ju mer jag läser om hur Johanna tänker och uttrycker sig, desto mer undrar jag hur fan det är ställt i skallen på krönikören DP som skrev den där spyan i Aftonbladet, hur fan kan någon normal människa ens uttrycka dylikt idioti.
Citera
2017-07-21, 12:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Tror att du slagit hammaren på spiken där.
Dumt att mixtra med knark så länge man har en narkotikabrottsmisstanke på sig.
Skulle vara väldigt intressant att veta vilka andra förehavanden hon hade under våren 2015.
Och hur fan fick hon Aki att betala midsommarfirandet på Stenungsbaden?
Hade hon tänkt att försöka slänga honom i havet redan där?
Kanske inspirerad av andra omtalade drunkningar i Västerhavet?
Det finns en faktor till som jag funderat på relaterat till detta drogande och livförsäkringsmiljonerna. Det borde väl vara väldigt riskabelt om positiva drogfynd pekat mot att han begått självmord?
Detta faller väl inom samma riskklausul som att driva iväg och inte återfinnas.

Detta med Strömstad är ju redan eliminerat så det finns väl inte nåt mer än midsommar som indikerar turturduvor mig veterligt, dvs det som JM överbetonar som familjärt bevis.
21 april bekräftar hon däremot själv till polis att de inte är ett par, att de separerat.
Övriga pratar också om en separation om det så är mor, far, systrar, ny flickvän eller hans ex.
Han bor hos henne en kort sväng strax efter huset är sålt och sen hos föräldrarna.

Akis exfru:
"Hon säger att Aki nämnt för henne att Johanna hade droger hemma hos sig." Sen beskriver hon att DB snott pengar ur hans plånbok och fortsätter:
"Detta hade hon fått berättat för sig då Aki nån gång i februari hade ringt till henne och berättat att Johanna skulle ha fört över en större summa pengar till sig från hans konto. Detta var i samband med att Aki och Johanna hade separerat och vid detta tillfälle uppfattade hon det som att Aki mådde psykiskt dåligt."

" Saija uppger att Johanna visste om att Aki ville skiljas, hon säger att Johanna då hotade med att han aldrig skulle få träffa barnen mer."
" Saija säger att Johanna visste om att Aki träffat en ny. Hon säger att Johanna då återigen ska ha hotat med att han inte ska få träffa barnen."

"Tuija säger att Johanna hela tiden använder barnen som "slagbräda", att hon alltid vänder allt till barnen."

Ur sammanställning som skickades till den utredande polisen i augusti 2015:
"Barnen var hans liv så han fortsatte att pendla till Eskilstuna för att träffa barnen men kände obehag hela tiden."

Konstigt nog är det samma betalbelastning på Akis konto på midsommar som födelsedagfirande på Granliden. Har hon nåt krav ställt på honom kopplat till barnen - som i sig är med i en mordplan som ska retroaktivt bekräfta att de minsann är en familj och umgås (konto, mobiler)? Typ:
"Jag har dom mesta tiden så då SKA du stå för kostnaden ett par helger om året när vi nu separerat."
Citera
2017-07-21, 12:43
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajfone
Lägg ut det du på någon bra site 👍 Ingen kan väl vara aktiv och outat dig flera gånger? Går bra att PMa om du inte vill lägga ut.👍

Ahapp. Var detta vakten som bevakade AM på sjukhuset?
Fick av Ulanna följande:
Maila linn.lundevall@dom.se och be om Johanna Möllers brev till Västmanlands Tingsrätt som pdf. Den kommer direkt!
Citera
2017-07-21, 12:45
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Den överåriga tonåringen Johanna har begått sitt livs misstag, initierat mordet på den som alltid varit hennes buffert mot en oförstående vuxenvärld, hennes egen pappa, det är var så djävla dumt att man verkligen blir helt stum av förvåning egentligen, den ende som verkligen var hennes skydd mot att växa upp ser hon till att bli mördad, nu sitter hon i skiten och kan inte ta sig ur och hennes desperation blir bara större och större, det senaste alstret pekar på att det kommer ett totalt sammanbrott när hon verkligen fattar vad fan som kommer att hända henne.

Just nu känner JM att hon behöver och saknar pappa...

och jag hoppas att hennes två ickekommenterande barn också gör det! Då menar jag morfar, inte penningpåsen...
Citera
2017-07-21, 13:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajfone
Ahapp. Var detta vakten som bevakade AM på sjukhuset?
Självklart inte om han (Wenny/Raund) är tillsammans med JM's äldsta dotter AB och inte dottern JB...
Det Anki återger är följande:
"Och då var den här Securitasvakten inne, skulle hälsa på mig eller någonting. Och då fick han ju höra Johanna Möllers namn. Så de sa de till Johanna Möller ska ni inte släppa in. Sedan när de hade gått, lite senare på kvällen sedan kom han in till mig och berättade det här att han hade jobbat där och. Han hade varit ihop med Julia, Johannas dotter bland annat då. Och han hade väl blivit uppringd av Johanna och ville, hon ville erbjuda sina tjänster. Sexuella tjänster, att han skulle komma dit."
Den securitasväktare som finns i förhör har initialer MK och anser att det finns tillräckligt material att arbeta med utifrån de uppgifter han lämnat.
Citera
2017-07-21, 13:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det finns en faktor till som jag funderat på relaterat till detta drogande och livförsäkringsmiljonerna. Det borde väl vara väldigt riskabelt om positiva drogfynd pekat mot att han begått självmord?
Detta faller väl inom samma riskklausul som att driva iväg och inte återfinnas.

Detta med Strömstad är ju redan eliminerat så det finns väl inte nåt mer än midsommar som indikerar turturduvor mig veterligt, dvs det som JM överbetonar som familjärt bevis.
21 april bekräftar hon däremot själv till polis att de inte är ett par, att de separerat.
Övriga pratar också om en separation om det så är mor, far, systrar, ny flickvän eller hans ex.
Han bor hos henne en kort sväng strax efter huset är sålt och sen hos föräldrarna.

Akis exfru:
"Hon säger att Aki nämnt för henne att Johanna hade droger hemma hos sig." Sen beskriver hon att DB snott pengar ur hans plånbok och fortsätter:
"Detta hade hon fått berättat för sig då Aki nån gång i februari hade ringt till henne och berättat att Johanna skulle ha fört över en större summa pengar till sig från hans konto. Detta var i samband med att Aki och Johanna hade separerat och vid detta tillfälle uppfattade hon det som att Aki mådde psykiskt dåligt."

" Saija uppger att Johanna visste om att Aki ville skiljas, hon säger att Johanna då hotade med att han aldrig skulle få träffa barnen mer."
" Saija säger att Johanna visste om att Aki träffat en ny. Hon säger att Johanna då återigen ska ha hotat med att han inte ska få träffa barnen."

"Tuija säger att Johanna hela tiden använder barnen som "slagbräda", att hon alltid vänder allt till barnen."

Ur sammanställning som skickades till den utredande polisen i augusti 2015:
"Barnen var hans liv så han fortsatte att pendla till Eskilstuna för att träffa barnen men kände obehag hela tiden."

Konstigt nog är det samma betalbelastning på Akis konto på midsommar som födelsedagfirande på Granliden. Har hon nåt krav ställt på honom kopplat till barnen - som i sig är med i en mordplan som ska retroaktivt bekräfta att de minsann är en familj och umgås (konto, mobiler)? Typ:
"Jag har dom mesta tiden så då SKA du stå för kostnaden ett par helger om året när vi nu separerat."

Det där sista är ett eget kapitel minst sagt.

Bra iakttagelse ang. "Självmordsfaran" gentemot fötsäkringsbolagen.
Citera
2017-07-21, 13:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Självklart inte om han (Wenny/Raund) är tillsammans med JM's äldsta dotter AB och inte dottern JB...
Det Anki återger är följande:
"Och då var den här Securitasvakten inne, skulle hälsa på mig eller någonting. Och då fick han ju höra Johanna Möllers namn. Så de sa de till Johanna Möller ska ni inte släppa in. Sedan när de hade gått, lite senare på kvällen sedan kom han in till mig och berättade det här att han hade jobbat där och. Han hade varit ihop med Julia, Johannas dotter bland annat då. Och han hade väl blivit uppringd av Johanna och ville, hon ville erbjuda sina tjänster. Sexuella tjänster, att han skulle komma dit."
Den securitasväktare som finns i förhör har initialer MK och anser att det finns tillräckligt material att arbeta med utifrån de uppgifter han lämnat.

Å fy fan på ren svenska.
Citera
2017-07-21, 14:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det där sista är ett eget kapitel minst sagt.
Bra iakttagelse ang. "Självmordsfaran" gentemot fötsäkringsbolagen.
Ja, jag undrar som sagt om hon dragit öronen åt sig på vårkanten utifrån olika aspekter kopplat till narkotika. Att dö fullproppad utifrån tema arrangerad drogskuld är väl en sak men att drunkna i sådant tillstånd blir väl mer vanskligt.
Har även tittat på detta med kremering. Inledningsvis går JM med på att begrava honom som hans familj önskar. Sen verkar det finnas mycket hätskhet i hennes svar gentemot familjen - det är ju snudd på fullt krig innan han begravs (tjafs om allt från ägodelar till jordfästning) och tvillingarna används som klappträ enligt sedvanlig rutin. Vore kremering högaktuellt så hade hon väl ändå haft detta som krav omgående och absolut aldrig släppt detta krav?
Hon går sen återigen med på gravsättningen och då kommer nästa hätskhet med i bilden - attack mot Nadja. För nog fan ska JM vara dominant till the bitter end...

2015-09-11
" Tuija hade tagit tag i begravningen och först sa Johanna att det gick bra. Sen ändrade sig Johanna om hur begravningen skulle gå till och ville att Aki snabbt skulle kremeras och en öppen kista så att barnen kunde se honom en sista gång.

Del ur sammanfattning mailad till Polis Rogfelt 18/8 2015 från fam Paasila:
" i början sa Johanna att hon inte ville befatta sig med begravningen utan det fick Akis föräldrar ta hand om och begrava honom i Gustavsberg."
" Familjen vill inte ha en begravning innan grundlig obduktion ägt rum som om fallet skulle vara kriminalfall."

mail 17 september till prästen:
"Johanna, änkan, har samtyckt i samtal med mig ikväll att Aki efter sitt dubbelspel kan gärna begravas där hans morsa och farsa skall en gång dela gravplats med honom. Jag citerade ordagrant.
Hon kan se till att minnet av sin pappa får tvillingarna på ett annat sätt än att besöka en grav."
" I gengäld har jag sett till att den så kallade flickvännen ej får närvara vid begravningen imorgon i samspråk med alla inblandade."
Citera
2017-07-21, 14:20
Medlem
Citat:
Ja, jag undrar som sagt om hon dragit öronen åt sig på vårkanten utifrån olika aspekter kopplat till narkotika. Att dö fullproppad utifrån tema arrangerad drogskuld är väl en sak men att drunkna i sådant tillstånd blir väl mer vanskligt.
Har även tittat på detta med kremering. Inledningsvis går JM med på att begrava honom som hans familj önskar. Sen verkar det finnas mycket hätskhet i hennes svar gentemot familjen - det är ju snudd på fullt krig innan han begravs (tjafs om allt från ägodelar till jordfästning) och tvillingarna används som klappträ enligt sedvanlig rutin. Vore kremering högaktuellt så hade hon väl ändå haft detta som krav omgående och absolut aldrig släppt detta krav?
Hon går sen återigen med på gravsättningen och då kommer nästa hätskhet med i bilden - attack mot Nadja. För nog fan ska JM vara dominant till the bitter end...

2015-09-11
" Tuija hade tagit tag i begravningen och först sa Johanna att det gick bra. Sen ändrade sig Johanna om hur begravningen skulle gå till och ville att Aki snabbt skulle kremeras och en öppen kista så att barnen kunde se honom en sista gång.

Del ur sammanfattning mailad till Polis Rogfelt 18/8 2015 från fam Paasila:
" i början sa Johanna att hon inte ville befatta sig med begravningen utan det fick Akis föräldrar ta hand om och begrava honom i Gustavsberg."
" Familjen vill inte ha en begravning innan grundlig obduktion ägt rum som om fallet skulle vara kriminalfall."

mail 17 september till prästen:
"Johanna, änkan, har samtyckt i samtal med mig ikväll att Aki efter sitt dubbelspel kan gärna begravas där hans morsa och farsa skall en gång dela gravplats med honom. Jag citerade ordagrant.
Hon kan se till att minnet av sin pappa får tvillingarna på ett annat sätt än att besöka en grav."
" I gengäld har jag sett till att den så kallade flickvännen ej får närvara vid begravningen imorgon i samspråk med alla inblandade."

Håller med. I Sverige är ju trots allt kremering numera det allra vanligaste. Hon visste nog inte att det är tvärtom i Finland, där är jordbegravning det vanligaste sättet. Och som sagt, hon gav ju med sig, hon hade ju kunnat drivit det vidare om så vore. Margita (granne med Akis föräldrar) var ju inblandad en hel del i detta. Helt OT men vilken "speciell" människa, engagerar sig till tusen i detta och så slutar det med att Akis föräldrar inte pratar med henne...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in