Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Det där sista är ett eget kapitel minst sagt.
Bra iakttagelse ang. "Självmordsfaran" gentemot fötsäkringsbolagen.
Ja, jag undrar som sagt om hon dragit öronen åt sig på vårkanten utifrån olika aspekter kopplat till narkotika. Att dö fullproppad utifrån tema arrangerad drogskuld är väl en sak men att drunkna i sådant tillstånd blir väl mer vanskligt.
Har även tittat på detta med kremering. Inledningsvis går JM med på att begrava honom som hans familj önskar. Sen verkar det finnas mycket hätskhet i hennes svar gentemot familjen - det är ju snudd på fullt krig innan han begravs (tjafs om allt från ägodelar till jordfästning) och tvillingarna används som klappträ enligt sedvanlig rutin. Vore kremering högaktuellt så hade hon väl ändå haft detta som krav omgående och absolut aldrig släppt detta krav?
Hon går sen återigen med på gravsättningen och då kommer nästa hätskhet med i bilden - attack mot Nadja. För nog fan ska JM vara dominant till the bitter end...
2015-09-11
" Tuija hade tagit tag i begravningen och först sa Johanna att det gick bra. Sen ändrade sig Johanna om hur begravningen skulle gå till och ville att Aki snabbt skulle kremeras och en öppen kista så att barnen kunde se honom en sista gång.
Del ur sammanfattning mailad till Polis Rogfelt 18/8 2015 från fam Paasila:
" i början sa Johanna att hon inte ville befatta sig med begravningen utan det fick Akis föräldrar ta hand om och begrava honom i Gustavsberg."
" Familjen vill inte ha en begravning innan grundlig obduktion ägt rum som om fallet skulle vara kriminalfall."
mail 17 september till prästen:
"Johanna, änkan, har samtyckt i samtal med mig ikväll att Aki efter sitt dubbelspel kan gärna begravas där hans morsa och farsa skall en gång dela gravplats med honom. Jag citerade ordagrant.
Hon kan se till att minnet av sin pappa får tvillingarna på ett annat sätt än att besöka en grav."
" I gengäld har jag sett till att den så kallade flickvännen ej får närvara vid begravningen imorgon i samspråk med alla inblandade."