2017-07-21, 01:07
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det där ointelligenta argumentet körde hennes advokat med i pläderingen. Bägge tycks ha fått nån akut staketdemens - det saknas räcke på bryggans utstickare där båten ligger förankrad.
... där Aki återfanns vill säga.
JM försöker nog översätta några AH-argument till sitt eget språk och teckningar.

Undrar vad Hikes tycker om JM:s senaste brev?
Och Linna-brevet och erbjudantet till Aftonbladet om att skriva dagbok, och ja, än är det nog inte slut på vare sig alibiförsök eller erbjudanden till kvällspressen....
Jag tror att JM tänker att hon själv skulle ha skött sitt försvar bättre.

PS: "Staketdemens" - det låter som en vedertagen diagnos. Kanske det är det JM har?
Senast redigerad av magiciadehex 2017-07-21 kl. 01:09.
Citera
2017-07-21, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
På betalsida i Sala Allehanda står en del om JM:s senaste brev.
Ungefär så här verkar det vara;

1. "Nu minns jag vad han heter" och att "polisen är idioter!" sammanfattar JM:s alibiversion nr:11 vid mordet på hennes far.

2. ”Ena dagen kan det vara noll alger, nästa dag en miljon” är JM:s "vetenskapligt förankrade" förklaring till bristen på kiselalger i Akis kropp.

Hon har ritat en skiss över hur hon "tänker sig" att Akis död gått till. Ser ut ungefär som en sån där skattkarta ungarna brukar rita när de leker skattjakt på 10-årskalas. Hon ritar t.o.m ett hjärta framför "stopp" istället för att skriva "hjärtstopp". Är svårt att förstå att det är en vuxen människa som gjort skissen. "Trolig hypotes" som rubrik har jag läst fel på flera gånger pga den "truliga" tonårstextningen - läste "trevlig hypotes", hemskt nog.
Finns säkert ledtrådar i denna skiss, som hon själv inte förstår att de framkommer.
Hon har ju försagt sig en och annan gång. Vissa saker överbetonas, där ska man nog tänka "varför det"?
T.ex skriver hon "barfota, Aki var alltid det när han fiskade".
Och "varför kasta någon över högt räcke på grunt vatten"..."120 cm högt räcke".

Länk till JM:s "hypotes-tanke-karta" och en sida av handskrivna brevet: http://imgur.com/a/pJ90r
Räcker mer än väl att läsa en sida....

Så ointelligent och omogen som hon verkar är det väldigt svårt att förstå hur hon klarat sig så pass länge utan att krascha , även fast hon "lyckats" så med att utnyttja folk, ljugit och manipulerat sig fram. Hur kunde hon t.ex klara socionomutbildningen, började hon dejta skolans rektor eller liknande? Seriös fråga alltså. Förr i tiden borde en sån som hon fått det som kallades "förmyndare", istället för att hon ansvarade för andra människor. En s.k God Man eller förvaltare, kallas det nu, som tar över anvaret för de som ej klarar av att hantera sin egen ekonomi t.ex pga demens eller psykisk störning.
Nåväl, försent att tänka på det nu.

Valda delar ur artikeln i Sala Allehanda:
Inspelningen
Man får ju utgå ifrån att hon försvarar sig och inte engagerar sig i samhällsekonomin, när hon fördömer polisens efterspaning av en inspelning. Hon vet naturligtvis om det eventuellt inspelade samtalet ägt rum eller inte. Om det inte har ägt rum kan det inte heller ha spelats in och det finns då inget för henne att oroa sig för. Om Muhammed ljugit och polisen dragit ut på gåsjakt är i så fall ovidkommande för henne – inget besvärande dokument kan någonsin dyka upp i rätten. Att hon tar upp saken med sådan frenesi skulle jag misstänka tyder på att samtalet faktiskt ägt rum och har ett avslöjande innehåll. Om samtalet faktiskt ägt rum men hon vet att det inte kan ha spelats in eller att det spelats in men ingen inspelning kan finnas bevarad, kan hon vara lika lugn. Hon kan ha trott sig veta detta, men har nu insett, att (kopia av) (ett fragment av) en inspelning kan finnas bevarad och att det finns en viss risk att polisen lyckas få tag i materialet. Därav oron, som kommer till uttryck och sannolikt bevisar att samtalet verkligen ägt rum. Hennes sätt att hantera oroande bevisning är dessa barnsliga besvärjelser: ”nä, det kan bara inte få vara så att … för vid den aktuella tidpunkten fanns inga sådana affärer öppna (hoppas jag !!), f ö var jag på Arlanda då (vid den tidpunkt som är en av de möjliga då inspelningen kan ha skett)”. Sådana där funderingar är vad människor plågar sig själva med, när de gjort bort sig. Det normala är dock att behålla grubblet för sig själv och hoppas på det bästa, eftersom man ändå inte kan göra gjort ogjort. I rätten reagerade hon med våldsam ilska, när saken fördes på tal. En sådan reaktion är helt omåttlig, om det bara skulle ha gällt en uppenbar lögn från Muhammed, som inte skulle komma att leda till någonting. Reaktionen gällde det enorma sveket i att lura henne och därmed kanske komma att mer eller mindre korsfästa henne.

Samtalet har ägt rum, enligt min mening. Det har sannolikt spelats in i någon form. Om inspelningen finns (delvis) bevarad vet vi inte, än mindre om den i så fall kan komma att bärgas och levereras i rätten.

Hon hjälper verkligen inte sig själv, hon bjuder allmänheten på pinsam självömkan och polisen på nya utredningsuppslag.
Citera
2017-07-21, 01:48
Medlem
Citat:
JM försöker nog översätta några AH-argument till sitt eget språk och teckningar.

Och Linna-brevet och erbjudantet till Aftonbladet om att skriva dagbok, och ja, än är det nog inte slut på vare sig alibiförsök eller erbjudanden till kvällspressen....

PS: "Staketdemens" - det låter som en vedertagen diagnos. Kanske det är det JM har?
"Åh nej, inte ett till !!!! Hur har jag hamnat i denna klidderöra ? Jag ger upp, alla måste förstå att jag inte kan ansvara för denna cirkus".
Citera
2017-07-21, 02:09
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
"Åh nej, inte ett till !!!! Hur har jag hamnat i denna klidderöra ? Jag ger upp, alla måste förstå att jag inte kan ansvara för denna cirkus".
Eller kanske:
"Gode Gud, ge mig kraft och styrka.
Låt också Johanna Möller få insikten och styrkan att välja ett nytt ombud.
Och aldrig mig igen. Aldrig, aldrig mer.
Min tacksamhet skulle vara gränslös, käre Gud.
I evigheten.
Amen."
Citera
2017-07-21, 03:00
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Inspelningen
Man får ju utgå ifrån att hon försvarar sig och inte engagerar sig i samhällsekonomin, när hon fördömer polisens efterspaning av en inspelning. Hon vet naturligtvis om det eventuellt inspelade samtalet ägt rum eller inte. Om det inte har ägt rum kan det inte heller ha spelats in och det finns då inget för henne att oroa sig för. Om Muhammed ljugit och polisen dragit ut på gåsjakt är i så fall ovidkommande för henne – inget besvärande dokument kan någonsin dyka upp i rätten. Att hon tar upp saken med sådan frenesi skulle jag misstänka tyder på att samtalet faktiskt ägt rum och har ett avslöjande innehåll. Om samtalet faktiskt ägt rum men hon vet att det inte kan ha spelats in eller att det spelats in men ingen inspelning kan finnas bevarad, kan hon vara lika lugn. Hon kan ha trott sig veta detta, men har nu insett, att (kopia av) (ett fragment av) en inspelning kan finnas bevarad och att det finns en viss risk att polisen lyckas få tag i materialet. Därav oron, som kommer till uttryck och sannolikt bevisar att samtalet verkligen ägt rum. Hennes sätt att hantera oroande bevisning är dessa barnsliga besvärjelser: ”nä, det kan bara inte få vara så att … för vid den aktuella tidpunkten fanns inga sådana affärer öppna (hoppas jag !!), f ö var jag på Arlanda då (vid den tidpunkt som är en av de möjliga då inspelningen kan ha skett)”. Sådana där funderingar är vad människor plågar sig själva med, när de gjort bort sig. Det normala är dock att behålla grubblet för sig själv och hoppas på det bästa, eftersom man ändå inte kan göra gjort ogjort. I rätten reagerade hon med våldsam ilska, när saken fördes på tal. En sådan reaktion är helt omåttlig, om det bara skulle ha gällt en uppenbar lögn från Muhammed, som inte skulle komma att leda till någonting. Reaktionen gällde det enorma sveket i att lura henne och därmed kanske komma att mer eller mindre korsfästa henne.

Samtalet har ägt rum, enligt min mening. Det har sannolikt spelats in i någon form. Om inspelningen finns (delvis) bevarad vet vi inte, än mindre om den i så fall kan komma att bärgas och levereras i rätten.

Hon hjälper verkligen inte sig själv, hon bjuder allmänheten på pinsam självömkan och polisen på nya utredningsuppslag.
Jag känner mig ganska säker på att samtalet spelats in och att hon vet om det och fått ett "smakprov". Låter helt logiskt att MR skulle ha gjort det han beskrivit - som en säkerhet mot henne, även en livförsäkring då han vet vad hon är kapabel till. Överlämnat inspelning till kompis så den finns att ta fram - om hon börjar jävlas med honom. Han kan använda den som hot mot henne så att hon inte ska våga göra något mot honom eller försöka sätta dit honom ensam för mordet/mordförsöket.
Hon VET att den finns, likaså hennes blodiga t-shirt - annars skulle hon aldrig, aldrig ha överreagerat som hon gjorde i rätten.
Innan inspelningen togs upp försökte hon ju försvara MR hela tiden. Det var knappast för att han "var en fin kille och alltid kommer att ha en plats i hennes hjärta" - det var enbart för att MR inte skulle ta upp det här, den avslöjande inspelningen. Hon sa ju t.o.m att hon "inte visste säkert om det var han som mördat pappan" och andra fånigheter, enbart för att MR skulle blidkas och ej nämna inspelningen.

Hon vet inte i nuläget (inte vi heller!) om inspelningen kommer att dyka upp, men gör den det så är nog det det värsta som kan hända för henne, känner hon.
Det stora sveket och avslöjandet.

Och så skriver hon detta pinsamma brev, i desperation. Tror att hon kan styra polis och åklagare på andra spår. Frustrerad, orolig och arg som hon är över att inte veta om inspelningen dyker upp, gör henne, om möjligt, ännu mer imbecill och avslöjande. Kan inte ens hålla sig från att kalla polisen för idioter om de lyssnar på MR och tänk vilka pengar som slösas på det "onödiga" spåret.
Hur tänkte hon där liksom? Och så när hon liksom tror att hon ska "styra upp" utredningen, ge tips, rita kartor och tro sig själv vara förmer än experter, polis och åklagare, som kiselalgsexemplet.
Hon borde ha någon som säger till henne att bara vara tyst och sluta skriva (& rita!) Men, å andra sidan, så lär hon inte lyssna på någon annan än sig själv.
Bra för polis och åklagare, hon ger dem nya uppslag i utredningen hela tiden.

Ja, inspelningen har gjorts, JM är fullständigt medveten om den och livrädd för den.
Men, om den finns kvar - i sin helhet, eller delvis - kan vi inte veta.
Inte heller om den någonsin kommer hit.
Men, skulle den göra det och den spelas upp i rätten så skulle det kännas mycket bra.
Kan tänka mig JM:s ursinne och "förklaringar".
Låter väl ungefär som när reportern ringde upp henne efter misstänkta sexbrottet, när de själva sett henne in action på filmen. Blånekar aggressivt, "folk vill svartmåla, pressa på pengar" och "jättemånga kan intyga att det inte är jag i filmen".
Typ så lär hon svara men lägga till att "det är inte hon som pratar på bandet, är hennes dotter".
Eller, så kör hon helt enkelt med - "gränspsykos, minns ingenting, har jag sagt det där?"
Citera
2017-07-21, 05:29
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Har hon lyckas droga honom så att RMV inte kan spåra så kan hon med gott samvete kalla sig super women i pluralisform.

Strunt samma - så länge visst läkemedel/substans finns i RMVs lista, med tanke på att drogtest i nutid har försprång på "gammal" kroppsvätska, att han lär vara intensivt screenad med tanke på vikten av att hitta nåt (uppgrävd) så håller jag det minimalt öppet att hon lyckats droga honom.
Jag ser oavsett en kulmen från tiden kring nyår och fram till vårkanten vilket jag kopplar till livförsäkringen och jag undrar varför det avtar då ingen anhörig te.x. rapporterar nåt mer. En husrannsakan pga anmält narkotikainnehav vore en god anledning att tona ner då det är utredning från 9 mars fram till 16 juni. Så arg som Aki beskrivs av både anhöriga och JJ över hennes tilltag så kan han mycket väl ha gjort ett medvetet motdrag via aktiv polisanmälan som ett hot mot hennes "injektionsäventyr".
... och hon lägger om kursen och börjar planera en drunkning family love all inclusive - att de är så förälskade, ska ta omtag i relationen och börja på ny kula. Nadja lär ha varit ett otyg som dyker upp den 19 maj. JM har på nån vänster fått honom att fira midsommar med familjen vilket är en milstolpe i hennes överbetoning om hur förälskade de minsann är...

Tror att du slagit hammaren på spiken där.
Dumt att mixtra med knark så länge man har en narkotikabrottsmisstanke på sig.
Skulle vara väldigt intressant att veta vilka andra förehavanden hon hade under våren 2015.
Och hur fan fick hon Aki att betala midsommarfirandet på Stenungsbaden?
Hade hon tänkt att försöka slänga honom i havet redan där?
Kanske inspirerad av andra omtalade drunkningar i Västerhavet?
Citera
2017-07-21, 09:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det där ointelligenta argumentet körde hennes advokat med i pläderingen. Bägge tycks ha fått nån akut staketdemens - det saknas räcke på bryggans utstickare där båten ligger förankrad.

Som en fluga till skit: då är det väl så att hon har flyttat kroppen ivattnet dit, eller JJ har. Efter ikastning från räcklös del. Eller direkt där från båt.

Skissen visar ju hur hon ville att det skulle se ut när mordet skedde.

"Vem bryr sig om att dumpa kroppen så nära bryggan om man väl lyckats ta den i båten" (fritt cit.)

Polisen lurar henne att vara smartare än dem så att hon försäger sig.
Citera
2017-07-21, 09:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

...ovan delvis modifierat kanske av var kroppen verkligen påträffades.
Citera
2017-07-21, 09:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Ja, stackars Hikes, hon hade en omöjlig uppgift och det här senaste alstret tyder ju på att det är ett byte av advokat på gång, Hikes visste troligen inte ens om eländet eftersom Tingsrätten skickade det till henne och Jährestam.

Johanna kör sitt eget race mot sitt helvete och det är fan en ren njutning att se henne gå mot sitt öde av egen kraft, helvete vad apkorkad människan är.
Citera
2017-07-21, 10:06
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Som en fluga till skit: då är det väl så att hon har flyttat kroppen ivattnet dit, eller JJ har. Efter ikastning från räcklös del. Eller direkt där från båt.

Skissen visar ju hur hon ville att det skulle se ut när mordet skedde.

"Vem bryr sig om att dumpa kroppen så nära bryggan om man väl lyckats ta den i båten" (fritt cit.)

Polisen lurar henne att vara smartare än dem så att hon försäger sig.
Att någon som försökt livnära sig genom lögner, manipulation, känslomässig utpressning och hot osv kan vara så förbannat lättlurad, genomskinlig och naiv som hon - det är helt makalöst.
Man bara väntar och undrar, vad kommer nästa gång? Hon krigar med taggarna utåt, men hon krigar mot sig själv - men det förstår hon inte. Dumheten slår tillbaka om och om igen, som hårda örfilar i hennes ansikte.
Cirkus Möller.
Citera
2017-07-21, 10:15
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, stackars Hikes, hon hade en omöjlig uppgift och det här senaste alstret tyder ju på att det är ett byte av advokat på gång, Hikes visste troligen inte ens om eländet eftersom Tingsrätten skickade det till henne och Jährestam.

Johanna kör sitt eget race mot sitt helvete och det är fan en ren njutning att se henne gå mot sitt öde av egen kraft, helvete vad apkorkad människan är.
Ja, är njutbart att se henne driva sitt race så hårt - raka vägen mot helvetet.
Så "jävla smart", smartare än alla, tror att hon tagit över utredningen.
Vilken sorglig människospillra hon är, men hon har verkligen förtjänat det öde hon går till mötes. Förutom fängelsestraff för sina jävliga gärningar så blir också hennes straff att alla har insett hur imbecill hon är, både utskämd för sin dumhet och föraktad för sina mordiska gärningar.
Må hon låsas in, för alltid.
Det bästa för resten av världen.
Citera
2017-07-21, 10:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Att någon som försökt livnära sig genom lögner, manipulation, känslomässig utpressning och hot osv kan vara så förbannat lättlurad, genomskinlig och naiv som hon - det är helt makalöst.
Man bara väntar och undrar, vad kommer nästa gång? Hon krigar med taggarna utåt, men hon krigar mot sig själv - men det förstår hon inte. Dumheten slår tillbaka om och om igen, som hårda örfilar i hennes ansikte.
Cirkus Möller.

Hon har reglerad kontakt med omvärlden vilket väl i praktiken betyder att hon bara har sina "bättre själv" att resonera med. Det kan ju vara lite torftigt. Svårt att bygga upp konkreta och kritiska kunskapsmassor. Som här.

Så hon har det inte så väl förspänt.

Men hade hon varit en annan personlighetstyp som inte så omgående tar omgivningen för imbeciller och som därtill behöver fylla alla tomrum med sitt egen smartness-prat så hade det nog varit bättre för henne. Eller i alla fall inte sämre.

Polisen har kanske haft lite tur i så måtto som deras inledande sjabbel matchade hennes självsyn men spelar dem i händerna nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in