2017-07-16, 17:36
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag vet inte hur det skulle gynna dem att ljuga om en transfersumma. Det är kanske bara något Barcelona sysslar med.

BBC:

I vilket fall som helst visar inget att det inte blev en affär för Barcelona tyckte han var för dyrt. Snarare att Vinicius Jr. valde Real.
För att det ska se bättre ut naturligtvis. Marca var väl rätt snabba med att rapportera om ett betydligt högre pris för James än vad det egentligen var.
Citera
2017-07-16, 17:53
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
För att det ska se bättre ut naturligtvis. Marca var väl rätt snabba med att rapportera om ett betydligt högre pris för James än vad det egentligen var.

Jag tror du har en kass syn på Marca.

Fel gör alla medier. AS, ogillad av Perez, rapporterade väl också fel om James transfersumma.

I vilket fall som helst kan vi konstatera att allt pekar på att Vinicius Jr. valde Real för att han helt enkelt föredrog dem.
Citera
2017-07-19, 16:42
Medlem
JFTs avatar
Vem tar över tröja nummer tio i Real Madrid nu när James har lämnat?(även om det är på lån).

Tänkbara ersättare till tröjan;
Isco - Har sin bästa säsong hittills bakom sig och om han vill ska han ha tröjan, välförtjänt.
Kovacic, Asensio - Har båda en stor framtid i klubben om man väljer att satsa på dem. stora talanger fortfarande.

Min röst går till Asensio för att han är yngst och sitter på störst potential.
Citera
2017-07-20, 10:55
Medlem
Roibots avatar
Förstår inte riktigt varför Sevilla värvar Sebastien Corchia med tanke på att de redan har Gabriel Mercado, som är Argentinas främste högerback jämte Pablo Zabaleta. Visserligen är det bra att bredda truppen och rotera men varför inte prioritera en ny mittback som ersättare för Adil Rami? Fransmannen har ju lämnat för Marseille.

De tre mittbacksalternativ som Sevilla har just nu är Nico Pareja (nyutnämnd lagkapten efter Vicente Iborra), Daniel Carrico (fick ont om speltid den senaste säsongen) och Clement Lenglet (relativt ung, har säkert mycket potential).

Sergio Escudero är ensam vänsterback, rätt given på sin position. Vad sjutton som egentligen hände med Benoit Tremoulinas efter sin skada vet jag inte, men hans kontrakt gick ut och han är free agent numera.

Andra lagdelar ser rätt hyfsade ut. Sergio Rico är en av Spaniens främsta målvakter och kan mycket väl bli klubbikon om han inte lämnar för något annat lag i framtiden. Det defensiva/centrala mittfältet ser bra ut med Ever Banega & Steven N'Zonzi tillsammans med nyförvärvet Guido Pizarro.

27-åringen är oprövad inom europeisk toppfotboll, då han tills nu enbart spelat i argentinska & mexikanska ligan. Dock är han numera landslagsmässig för Argentina så hans kvaliteter håller förmodligen på den här nivån. Sen har vi förstås den gamle dansken Michael Krohn-Dehli som förmodad backup. Samt Walter Montoya, ett ungt löfte från Rosario Central. Rätt många argentinare Sevilla har nuförtiden.

Offensivt på mittfältet är Pablo Sarabia, Franco Vazquez & Joaquin Correa är intressanta namn, om inte några världsnamn, speciellt då den sistnämnde fortfarande är ung och kan utveckla sig. Förväntar mig att Ganso antingen lämnar klubben, blir utlånad eller får minimalt med speltid under säsongen. Han verkar inte hålla på den här nivån. Kanske Serie A skulle passa hans långsamma spelstil bättre?

När det gäller forwards är Nolito såklart en kanonvärvning, även om han inte riktigt trivdes i England och gjorde en dålig säsong hos Man City. Wissam Ben Yedder hade en godkänd debutsäsong och det återstår att se ifall han har jämnheten att kunna replicera/förbättra det i nästa. Om man går efter hans Ligue 1-statistik så är han en spelare som garanterar 10+ ligamål/säsong sedan 5 år tillbaka.

Colombianen Luis Muriel har nog enorma förväntningar på sig med tanke på prislappen. Vill inte vara pessimistisk men hans målsnitt i Serie A och landslaget är inte särskilt imponerande. Möjligtvis har han andra kvaliteter som forward som kompenserar, men lite oroväckande är det ändå.

Transferfönstret är öppet så det finns utrymme för fler värvningar. Vore bra för andalusierna att få hem Jesus Navas igen. Sevilla bör konkurrera om en plats i topp 4 med Villarreal, Valencia, Bilbao & Espanyol.
Senast redigerad av Roibot 2017-07-20 kl. 11:07.
Citera
2017-07-20, 20:04
Medlem
NirvanAs avatar
Såg denna bild idag, statleader sen 12/13 i La Liga
http://i.imgur.com/GXIa0kZ.jpg

Citera
2017-07-20, 22:13
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Såg denna bild idag, statleader sen 12/13 i La Liga
http://i.imgur.com/GXIa0kZ.jpg

Ofattbart. Världens bästa genom tiderna.
Citera
2017-07-21, 01:21
Medlem
Citat:
Jag tror du har en kass syn på Marca.

Fel gör alla medier. AS, ogillad av Perez, rapporterade väl också fel om James transfersumma.

I vilket fall som helst kan vi konstatera att allt pekar på att Vinicius Jr. valde Real för att han helt enkelt föredrog dem.

Jag gillar Marca, och ännu mer James Rodrigues som hamna i mitt Bayern München. Nu vinner vi Champions League igen.
Citera
2017-07-21, 01:24
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur det skulle gynna dem att ljuga om en transfersumma. Det är kanske bara något Barcelona sysslar med.

BBC:

I vilket fall som helst visar inget att det inte blev en affär för Barcelona tyckte han var för dyrt. Snarare att Vinicius Jr. valde Real.

Hoppas han platsar, blir tight om platserna kring alla världsstjärnorna.
Citera
2017-07-21, 01:30
Medlem
Citat:
Vinicius Jr. vann vi också dragkampen om.

Ja, det var skönt att få denna värvning avklarad. Jag är Bayern-fan, men även Barca-fan. Längtar så oerhört till säsongen börjar.
Citera
2017-07-21, 13:28
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Vinicius Jr. vann vi också dragkampen om.

Ganska enkelt också då spelaren valde Real Madrid direkt. Klubben hade bättre erbjudande på 61 miljoner euro och bättre lön för spelaren från Barcelona och en del andra klubbar. Vinicius Júnior kostar klubben 15 miljoner euro per år i och med att man valt att dela betalningen över 3 år.
Senast redigerad av Gregory.House 2017-07-21 kl. 13:33.
Citera
2017-07-21, 13:32
Medlem
Gregory.Houses avatar
Då var Laliga säsongen 2017 / 2018 lottad och klar. Första omgången börjar med.

Sevilla-Espanyol
Maaga-Eibar
Valencia-Las Palmas
Celta-Real Sociedad
Barcelona-Betis
Deportivo-Real Madrid
Leganes-Alaves
Levante-Villarreal
Girona-Atletico Madrid
Athletic Club-Getafe
Citera
2017-07-21, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vill inte se getafe i primeran igen, jävla farmarlag till Real som oftast frivilligt viker ner sig för både styrelse och många spelare även hejar på Real i det laget.

Det är ju fullständigt oacceptabelt och i allra högsta grad olämpligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in