2017-07-13, 18:03
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fortfarande ingen värvning från Barcelonas sida och vi har nått mitten av Juli, de har alltid gjort flera värvningar så här års tidigare... Nuvarande ledning verkar vara ett stort skämt som ingen verkligen gillar, så typiskt att de hade election snabbt efter de vann trippel....

Ska man verkligen go all in för Verratti och om det skiter sig, som det ser ut att göra, så kommer man inte göra nåt annat på mittfältet.... det kommer aldrig funka.

Barcelona har två dagar på sig och värva brassen Paulinho från Kina. 40 miljoner för en spelare som misslyckades i Europa är helt galet.
Citera
2017-07-13, 18:04
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Barcelona har två dagar på sig och värva brassen Paulinho från Kina. 40 miljoner för en spelare som misslyckades i Europa är helt galet.
Verkar ha svalnat det där, desto mer snackas det om Benficas Semedo nu som ny högerback.
Citera
2017-07-13, 18:07
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Verkar ha svalnat det där, desto mer snackas det om Benficas Semedo nu som ny högerback.

Läste att Benfica kräver 50 miljoner euro medan Barcelona erbjuder 35. Det är bara sjukt summa för en högerback som inte ens är ordinarie spelare i landslaget.
Citera
2017-07-13, 21:19
Medlem
NirvanAs avatar
https://twitter.com/FCBarcelona_cat/status/885577520631992322

Nu kan ju Semedo vara högerback, Sergi gå tillbaka till mittfältet och Vidal kan alternera högerback med winger... Inte sett han spela, har ni andra sett honom?

Hoppas de kan fixa Verratti till slut också
Citera
2017-07-14, 23:45
Medlem
Gregory.Houses avatar
Dani Ceballos officiellt klar för Real Madrid. Ännu en ung lovande mittfältstalang som väljer Madrid framför Barcelona. MD och Sport tidningarna gråter då de trodde att Ceballos och Theo var 100% klara för Barcelona. 16,5 miljoner euro är sommarens kap helt klart.
Citera
2017-07-15, 15:41
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Dani Ceballos officiellt klar för Real Madrid. Ännu en ung lovande mittfältstalang som väljer Madrid framför Barcelona. MD och Sport tidningarna gråter då de trodde att Ceballos och Theo var 100% klara för Barcelona. 16,5 miljoner euro är sommarens kap helt klart.

Vinicius Jr. vann vi också dragkampen om.
Citera
2017-07-15, 16:37
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Vinicius Jr. vann vi också dragkampen om.
61 miljoner euro var lite mer än vad Barcelona var villiga att betala för en oprövad 16åring.
Citera
2017-07-15, 16:57
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
61 miljoner euro var lite mer än vad Barcelona var villiga att betala för en oprövad 16åring.

€46m faktiskt. Dessutom erbjöd Barcelona högre lön till honom så du har helt enkelt fel.
Citera
2017-07-15, 17:55
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
€46m faktiskt. Dessutom erbjöd Barcelona högre lön till honom så du har helt enkelt fel.
Ok, jag har iallafall läst 630 miljoner kronor med alla klausuler. Vadå fel? Man ville fortfarande inte betala det priset även om de kanske erbjudit en högre lön.
Citera
2017-07-15, 18:38
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ok, jag har iallafall läst 630 miljoner kronor med alla klausuler. Vadå fel? Man ville fortfarande inte betala det priset även om de kanske erbjudit en högre lön.

Det är fel att framställa det som att vi vann dragkampen för att Barcelona tyckte spelaren kostade för mycket. Varför inte bara acceptera att Vinicius Jr. tyckte om Reals projekt mer trots Barcelona erbjöd mer i lön som agenten Fred Pena har sagt?

€45-46m är det enda jag hört.

Citat:
Real Madrid will be paying €30 million for Vinicius now and the remaining €15 million at regular intervals. [MARCA]

https://mobile.twitter.com/RMadridEdition/status/867176092586483713

Svenska tidningar brukar dels verka ha en egen växelkurs, dels är det irrelevant för kursen kan ändras och ibland räknar de med lönen också. Var Aftonbladet får 630 miljoner kr från kan man alltså undra.

Den summan kan visa sig vara ett rån av Flamengo. Jag hade hellre sett Mbappe för lite mer än det dubbla. Han har redan visat sig på den högsta nivån. Just nu använder vi inte ens oss av en vänsterytter men det kan ändras när brassen anländer 2018 eller 2019.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-07-15 kl. 18:52.
Citera
2017-07-15, 23:51
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Det är fel att framställa det som att vi vann dragkampen för att Barcelona tyckte spelaren kostade för mycket. Varför inte bara acceptera att Vinicius Jr. tyckte om Reals projekt mer trots Barcelona erbjöd mer i lön som agenten Fred Pena har sagt?

€45-46m är det enda jag hört.

Svenska tidningar brukar dels verka ha en egen växelkurs, dels är det irrelevant för kursen kan ändras och ibland räknar de med lönen också. Var Aftonbladet får 630 miljoner kr från kan man alltså undra.

Den summan kan visa sig vara ett rån av Flamengo. Jag hade hellre sett Mbappe för lite mer än det dubbla. Han har redan visat sig på den högsta nivån. Just nu använder vi inte ens oss av en vänsterytter men det kan ändras när brassen anländer 2018 eller 2019.
Jo för Marca är en tillförlitlig källa i det här fallet.. Vinklar och vrider ingenting i Reals favör. Marca är den största pro-madrid tidningen som existerar och jag brukar ta alla deras skriverier med en stor nypa salt för jag vet att de går under Perez.
Citera
2017-07-16, 00:01
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Jo för Marca är en tillförlitlig källa i det här fallet.. Vinklar och vrider ingenting i Reals favör. Marca är den största pro-madrid tidningen som existerar och jag brukar ta alla deras skriverier med en stor nypa salt för jag vet att de går under Perez.

Jag vet inte hur det skulle gynna dem att ljuga om en transfersumma. Det är kanske bara något Barcelona sysslar med.

BBC:

Citat:
After coming on for the final eight minutes of a 1-1 draw with Atletico Mineiro, Vinicius signed a contract extension with Flamengo that increased his buyout clause from 30 million euros (£25.8m) to the 45 million euros (£38.7m) met by Madrid.

http://m.bbc.com/sport/football/40021844

I vilket fall som helst visar inget att det inte blev en affär för Barcelona tyckte han var för dyrt. Snarare att Vinicius Jr. valde Real.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in