2017-07-20, 17:02
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jasså, kan du vara lite tydligare, var finns P?

Att innehållet i väskorna var orört tyder lika mycket på att P inte har rånats.

Hur vet vi att väskorna är orörda? Det är väl bara P som vet vad som finns i.

En annan tanke som slog mig när jag tittade på bilderna igen. Kan det vara så att P är gay, kanske precis själv insett att så är fallet. Har en pojkvän som han absolut inte vill missta men föräldrarna vägrar acceptera detta. Förstår isf varför han mår dåligt.

Som sagt bara spekulationer från min sida.
Citera
2017-07-20, 17:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

En annan tanke som slog mig när jag tittade på bilderna igen. Kan det vara så att P är gay, kanske precis själv insett att så är fallet. Har en pojkvän som han absolut inte vill missta men föräldrarna vägrar acceptera detta. Förstår isf varför han mår dåligt.

Eftersom att laptopen fanns i väskan så är det ett högst rimligt antagande.
Citera
2017-07-20, 17:27
Medlem
I morse stod det ett inlägg på missing people, en som hade sett en person på Arlanda tidigt i morse som var väldigt lik P. Denna person hade en liten tatuering på höger ankel. MPS svarade bara med ett pm.

Nån som vet om P har en tatuering?
Citera
2017-07-20, 17:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
I morse stod det ett inlägg på missing people, en som hade sett en person på Arlanda tidigt i morse som var väldigt lik P. Denna person hade en liten tatuering på höger ankel. MPS svarade bara med ett pm.

Nån som vet om P har en tatuering?

Arlanda.

Det finns alltså fortfarande personer som tror att P rör sig till övervägande del osynligt över landets yta utan att använda sitt betalkort.

En teori som inte har varit uppe i tråden, vad sägs?

P kliver av i Hallsberg i tron om att han är i Mjölby. När han inser sitt misstag så stapplar han ut på gatan och försöker lifta söderut i största allmänhet eller till Mjölby, blir upplockad av någon som har onda avsikter. Långsökt?
Citera
2017-07-20, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Att vara helt slut både psykist och fysiskt behöver inte alltid vara en psykisk sjukdom, det kan bli en utmattningstillstånd även PTSD om det orsakats av en eventuell trauma och det kan också leda till psykos om människan inte får hjälp i tid.
Men Vafan... föräldrarna säger att han har en depression, vilket sist jag var i rullarna iaf klassade som en sjukdom. Nu vet inte jag varför du kör informations bias så hårt för att han inte skall vara psykiskt sjuk. En vän? Släkting? Eller lider du själv och inte vill klassas som psykiskt sjuk? Skit samma... det enda vi har är ju föräldrarnas utsago och då har jag mer rätt än dig. Sug upp det och sluta tramsa. Har jag fel så har jag väl det, men det får jag inte genom att du hittar på alternativ för att inte klassa honom som sjuk.. Jag har full koll på ptsd, men tack för lektionen.
Citera
2017-07-20, 18:08
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Att vara helt slut både psykist och fysiskt behöver inte alltid vara en psykisk sjukdom, det kan bli en utmattningstillstånd även PTSD om det orsakats av en eventuell trauma och det kan också leda till psykos om människan inte får hjälp i tid.
Gjorde en snabb googling på vanliga psykiska sjukdomar

http://psykiskasjukdomar.se/vanliga-psykiska-sjukdomar-i-sverige/http://psykiskasjukdomar.se/vanliga-psykiska-sjukdomar-i-sverige/

Vi kanske kan släppa just den biten, känns inte så viktigt hur man klassar psykisk ohälsa
Citera
2017-07-20, 18:14
Medlem
Citat:
Arlanda.

Det finns alltså fortfarande personer som tror att P rör sig till övervägande del osynligt över landets yta utan att använda sitt betalkort.

En teori som inte har varit uppe i tråden, vad sägs?

P kliver av i Hallsberg i tron om att han är i Mjölby. När han inser sitt misstag så stapplar han ut på gatan och försöker lifta söderut i största allmänhet eller till Mjölby, blir upplockad av någon som har onda avsikter. Långsökt?

Nej jag tror inte han har hankat sig fram genom Sverige i två månader.
Men hoppet är ju det sista...
Citera
2017-07-20, 18:39
Medlem
Citat:

Den tanken har varit uppe tråden tidigare, de enda som uttalat att han är psykiskt är föräldrarna. Homosexualitet är kanske en psykisk sjukdom enligt dem?
Citera
2017-07-20, 18:52
Medlem
Citat:
Jasså, kan du vara lite tydligare, var finns P?

Att innehållet i väskorna var orört tyder lika mycket på att P inte har rånats.
Ja, jag säger ju att jag inte tror han rånats. Dels för väskorna men också en känsla bara.

Jag vet inte vart han finns, Men jag tror att när han hittas, så kommer han hittas inom ca fem kilometer från platsen där han sist sågs. Helt enkelt för att det inte finns några vettiga observationer bortsett från det.
Citera
2017-07-20, 19:21
Medlem
Homosexualitet är ingenting som Syns
På många, men jag får känslan att P på något vis ser homosexuell ut på bilderna som finns. Skör, lugn och väldigt snäll (jag vet att det låter som att jag dömer honom och utgår från stereotypen, men jag drar den slutsatsen i just detta fall).

Jag tror faktiskt att han kan gömma sig hos någon kille han har blivit förälskad i och depressionen kan komma från att antingen själv ha svårt att aceptera det eller också rädslan hur familjen/omgivningen skall ta det.

Jag spekulerar bara, men på något sätt så
Ser jag det inte omöjligt.
Citera
2017-07-20, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Homosexualitet är ingenting som Syns
På många, men jag får känslan att P på något vis ser homosexuell ut på bilderna som finns. Skör, lugn och väldigt snäll (jag vet att det låter som att jag dömer honom och utgår från stereotypen, men jag drar den slutsatsen i just detta fall).

Jag tror faktiskt att han kan gömma sig hos någon kille han har blivit förälskad i och depressionen kan komma från att antingen själv ha svårt att aceptera det eller också rädslan hur familjen/omgivningen skall ta det.

Jag spekulerar bara, men på något sätt så
Ser jag det inte omöjligt.
Det ligger nog mycket i det som du skriver. Har tänkt samma tanke många gånger.
Citera
2017-07-20, 20:05
Medlem
Citat:

Om han lever tror jag det är något åt det hållet. Han hade någon som väntade på honom i Hallsberg.
Föräldrar har överförklarat att P VILLE hem.
Signalementet stämde inte. Dom går ut i både media och sociala medier med att han har en ev psykos. Jag har sagt det förut att jag tycker det är grovt kränkande, Hade jag gjort det samma mot mina barn hade dom aldrig hört av sej.
Tycker man sla vara försiktig med och tycka så himla synd om föräldrarna. Pappan kallar folk pucko och blockar folk i gruppen. Och beter sej som om han står mer i händelsernas centrum än Patrik.
Varför är det så tyst från P:s vänner.
Jag tror en familjehemliget är orsaken till allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in