2017-07-30, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
VET Du eller gissar Du, att Patriks andra skor INTE finns i resväskan???

Nej hur skulle jag kunna veta det? Jag har inte varit och öppnat väskan ,önskar jag hade det.
Men de som gjort det skulle ju kunna berätta en sån sak för allmänheten , så att vi vet om vi ska spana efter ljusbruna eller blommiga

Han kanske tom. gick och köpte sig ett par helt nya. typ morkgröna med gerillamönster för 399 kr

Det är svårt att kolla efter folk , pga deras kläder, eftersom de är utbytbara...men iofs. så verkar hans morkblå kavajjacka ha gett spår....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-30 kl. 17:13.
Citera
2017-07-30, 17:10
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
var kommer infon om att hans mobil hade slut på ström ?
vad jag vet har vi bara info om att mamman fyllde på hans kontantkort ,inget annat
info om kontantkort styrker både "mobilkvinnan" därför han lånade hennes mobil
och av mamman som sagt att hon fyllde på den .

sedan det här med killen som såg en kille med blommiga skor det va utanför Lidl och inget annan , och är en obekräftad Obs

kan vi inte nu snälla lämna perrongen och vandra vidare som P gjorde ,borde vara klara med allt innan avstigningen av tåget nu.

Tror det var en 9 åring som sett skorna

Vi har fortfarande frågetecken men visst vi kan vandra vidare. Varför dumpar P först väskan och sedan ryggsäcken?
Citera
2017-07-30, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Vi har fortfarande frågetecken men visst vi kan vandra vidare. Varför dumpar P först väskan och sedan ryggsäcken?

Vad jag läst mig till sa han till sin mamma att batteriet snart skulle stänga av mobilen pga för dålig laddning efter en hel dags resande,talande och lyssning på musik...
Citera
2017-07-30, 17:21
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Vad jag läst mig till sa han till sin mamma att batteriet snart skulle stänga av mobilen pga för dålig laddning efter en hel dags resande,talande och lyssning på musik...

han har även sagt att han va framme i Mjölby till mamman ,för att sedan säga vi ses i Mjölby till kvinnan som ägde mobilen. vem ljuger ?
Citera
2017-07-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det hjälper inte med laddare, när pengarna på kontantkortet är slut!
Penningladdare är inte uppfunna!
Det kan bli Din väg till rikedom och berömmelse!

Ja bra du sa,det ska jag ta patent på.
Men du,det hjälper ej heller att ha fyllt på pengar på kontantkortet för att kunna få samtal eller ringa, OM mobilen saknar laddning av batteriet.
Så två onda ting på en gång. Inte bra alls för stackars Patrik.
Riktigt riktigt sämsta läget, kan man säga.
Så prio ett hade varit att struntat i att gå ut på åkern, och istället letat efter en kontakt till laddningssladden.
Citera
2017-07-30, 17:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jo jag vet:/ men har ju messat med både Patriks pappa i början och mamma senare, så har väl påverkats utav deras uppfattning om sin son +att videon där han gratulerar sin bästa kompis till studenten, visar ju att han är både omtänksam och känslosam som person.

Och en kvinna på ett tåg lånar inte ut sin mobil till en dryg ungdom, vilken som helst , så jag tror han varit uppfostrad till hur man beter sig mot äldre på ett bra sätt. Därav hennes tillåtelse.

Och jag står för att jag tror att han utsatts för brott.

Kännder du till åldern på kvinnan, har det framgått någonstans?

Kvinna i medias värld är ofta från 18 år och uppåt, ibland med tillägget yngre eller äldre.
Citera
2017-07-30, 17:23
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

jo jag vet ang väskorna tror jag på teorin om att han dumpar dom i turordning på sin väg från stationen ,orkar inte släpa på dom har ju ingen nytta av dom iaf på sitt slutmål.
Citera
2017-07-30, 17:25
Medlem
zippzons avatar
Citat:

har du ett citat eller källa ? intressant

och varför laddade han inte sin mobil från sin dator som bevisligen hade ström och fungerade ?
Senast redigerad av zippzon 2017-07-30 kl. 17:30.
Citera
2017-07-30, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kännder du till åldern på kvinnan, har det framgått någonstans?

Kvinna i medias värld är ofta från 18 år och uppåt, ibland med tillägget yngre eller äldre.
Ja precis de delar inte upp folk i olika aldersgrupper,det har du rätt i.
NEJ, jag vet INTE vilken ålder hon har.,bara att hon hade med sig en hund hon inte ville springa ifrån när hon tänkte ropa eller springa efter Patrik.
Citera
2017-07-30, 17:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
jo jag vet ang väskorna tror jag på teorin om att han dumpar dom i turordning på sin väg från stationen ,orkar inte släpa på dom har ju ingen nytta av dom iaf på sitt slutmål.

Varför inte släppa båda väskorna på samma ställe?

Vilken nytta hade han av ryggsäcken när han gick mellan Woodys och diket?

Varför slänga ryggsäcken på åkern när det var enklare att kasta den i diket?
Citera
2017-07-30, 17:27
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ja bra du sa,det ska jag ta patent på.
Men du,det hjälper ej heller att ha fyllt på pengar på kontantkortet för att kunna få samtal eller ringa, OM mobilen saknar laddning av batteriet.
Så två onda ting på en gång. Inte bra alls för stackars Patrik.
Riktigt riktigt sämsta läget, kan man säga.
Så prio ett hade varit att struntat i att gå ut på åkern, och istället letat efter en kontakt till laddningssladden.

Om han hade den med sig
Citera
2017-07-30, 17:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja precis de delar inte upp folk i olika aldersgrupper,det har du rätt i.
NEJ, jag vet INTE vilken ålder hon har.,bara att hon hade med sig en hund hon inte ville springa ifrån när hon tänkte ropa eller springa efter Patrik.

Hon satt inge längre ifrån P än att hon kunde notera hans sinnesstämning, vad han gjorde, vilka som satt kring honom och hur, att P packade ihop sina saker men framförallt, hon hörde lite av det sista samtalet(puss och kram).

Vad hade hon för anledning att springa ifrån sin plats eller ens ropa, hon satt i princip bredvid honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in