2017-07-20, 13:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Då är det bara att tacka och ta emot att du fått det förtroendet av "vissa att du har har kanske svaret på den 25 åriga gåtan.Det är inte du som har ansvar att människor helt plötsligt bombarderar dig med PM om den " hemliga mannen ! Utan de som kanske sitter här och skickar PM till en helt okänd här på FB anonymt och pekar ut folk utan att delge polisen vad de tror och ev vet. Det är det som är både märkligt och väldigt konstigt! Men "alla dessa PM är kanske vidarebefordrat till polisen Antligen av dig eller de som skickar PM ?isåfall ber jag om ursäkt för vad jag skrivit om dessa " hemliga ägare till PM

Svårt att förklara, men både tipsaren från igår och idag har det gemensamt att de känner att de inte kan eller vågar skriva själva i tråden av risk för att bli identifierade, men att båda anger skälet att PM:a just nu till att vara att diskussionen nu går som hetast om just "pilotmannen". Den förste tipsaren påstår sig ha fått namnet "inifrån" för många år sedan och den andre tipsaren förefaller ha bra koll på Helenas umgängeskrets. Jag finner det svårt för den senare tipsaren att annars kunna ha sådana detaljkunskaper - vissa av dessa kunskaper känns omöjliga att känna till för en oinvigd.

Ni får ge er till tåls.
Citera
2017-07-20, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag har redan skrivit att det sista som jag bryr mig om är någon "ära" eller någon "belöning". Det jag gör, gör jag helt ideellt och av ren välvilja. Osjälviskt.

För övrigt betackar jag för den taskiga ton som används mot och om mig i de senaste inläggen. Tror ni att jag blir särskilt samarbetsvillig av att läsa attackerna som ni skriver? Kan ni åtminstone försöka respektera det faktum att jag först vill försöka reda ut vad som pågår med tanke på att nya användare väller in i tråden och droppar namn hej vilt (företrädesvis i PM) och inte bara kasta mig rakt ut i tråden och riskera att helt okritiskt falla offer för "trollerier"? (Nu föreligger den risken ändå.) Många andra gör tvärtom och det är ju deras problem ...

Jag vill i lugn och ro försöka skaffa mig en egen bild först, och så här långt passar mannen som hand i handske utifrån det som vi vet - särskilt efter det som framkom i Radio Skaraborg. Mannen bor i Mariestad, har aldrig nämnts i tråden (!) och var på stadshotellet den aktuella kvällen. Vi kan börja där.
Nu behöver du inte ta åt dig ... du skrev att hans dåvarande bostadsort passade in.. var bodde den här cgm?
Citera
2017-07-20, 13:20
Medlem
Citat:
Svårt att förklara, men både tipsaren från igår och idag har det gemensamt att de känner att de inte kan eller vågar skriva själva i tråden av risk för att bli identifierade, men att båda anger skälet att PM:a just nu till att vara att diskussionen nu går som hetast om just "pilotmannen". Den förste tipsaren påstår sig ha fått namnet "inifrån" för många år sedan och den andre tipsaren förefaller ha bra koll på Helenas umgängeskrets. Jag finner det svårt för den senare tipsaren att annars kunna ha sådana detaljkunskaper - vissa av dessa kunskaper känns omöjliga att känna till för en oinvigd.

Ni får ge er till tåls.
Om de skickade tipsen till dig för att diskussionerna går heta om pilotmannen i tråden borde det väl vara deras önskan att du nämner namnet i tråden?? Du har PM.
Citera
2017-07-20, 13:22
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Du menar att "C G M" enligt uppgift i PM var på stadshotellet den aktuella kvällen eller vet du med säkerhet att han var där?

Jag har fått bekräftat att mannen var på stadshotellet den kvällen och att han klängde en hel del på Helena.
Citera
2017-07-20, 13:23
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Om de skickade tipsen till dig för att diskussionerna går heta om pilotmannen i tråden borde det väl vara deras önskan att du nämner namnet i tråden?? Du har PM.

Jag tror att jag har fått mandat att göra vad jag vill med informationen bara jag håller tipsarna "rena".
Citera
2017-07-20, 13:35
Medlem
Kla*s göra*n malmber*g . Bor i Mariestad, 51 år gammal!
Citera
2017-07-20, 13:36
Medlem
Citat:
Kla*s göra*n malmber*g . Bor i Mariestad, 51 år gammal!
Sorry!!! Malmgre*n i efternamn ska det vara.
Citera
2017-07-20, 13:40
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Sorry!!! Malmgre*n i efternamn ska det vara.
Heder åt dig som skriver namn!
Nu BÖRJAR den här tråden komma nån vart!
Härligt!!
Citera
2017-07-20, 13:46
Medlem
Han ska bo med en kvinna på 41 år.
Citera
2017-07-20, 14:12
Medlem
Citat:
Jag har fått bekräftat att mannen var på stadshotellet den kvällen och att han klängde en hel del på Helena.

Redan här är väl det inget att tveka på än att dela namnet??

Får man ett tips i PM om ett namn man ej vill dela med sej av till tråden, så förstår jag inte varför man berättar att man fått ett namn man inte vill dela med sej av?

Såvida man inte finner viss njutning av att veta "mer än andra" och måste få ur sej att så är fallet!

Tips kommer här! Säg inte att du vet nått om du inte vill berätta
Citera
2017-07-20, 14:20
Medlem
okej! Nu skippar vi tjaffset och börjar jobba istället.

Den sista att ha pekats ut i diverse PM är alltså Kla*s Göra*n Malmgre*n. Denne person bor i Mariestad på Ladukärrsvägen. Personen är född 1966 och skulle då varit 26 år gammal 1992.
Finns det folk i tråden som har intressant information om var denne person bodde 1992?
Ugglan skrev något om att han fått bekräftat att personen varit på stadt denna kväll och att han hade klängt på Helena. Hur ingick denna person i Helenas umgängeskrets?
Senast redigerad av Harley70 2017-07-20 kl. 14:26.
Citera
2017-07-20, 14:21
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimension-skugga
Redan här är väl det inget att tveka på än att dela namnet??

Får man ett tips i PM om ett namn man ej vill dela med sej av till tråden, så förstår jag inte varför man berättar att man fått ett namn man inte vill dela med sej av?

Såvida man inte finner viss njutning av att veta "mer än andra" och måste få ur sej att så är fallet!

Tips kommer här! Säg inte att du vet nått om du inte vill berätta

Fetmarkeringen: Men jag visste inte igår när den här historien seglade upp att mannen hade klängt på Helena den där kvällen! Det fick jag veta idag!

Nu var det tikimon som först skrev att han/hon hade fått ett PM med ett namn och frågade om någon mer hade ett sådant PM. Sedan rullade det på. Men observera också att jag från första början bad om tid att få göra en del kontroller och att jag sedan (ganska tydligt underförstått) hade tänkt återkomma! Och jag hade ju faktiskt rätt: Några kom ju in fel på namnet. Bara en sådan sak som "-gren" i stället för "-berg" är ju en himmelsvid skillnad!
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-20 kl. 14:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in