2017-07-20, 11:51
Medlem
Håller med. Fram med allt i ljuset så kanske vi kan lägga det här pusslet tillsammans!
Citera
2017-07-20, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Varför skickar folk PM till andra (som de inre känner mer än till en "nicknamn här) varför skriver de inte själv ? Detta smusslande och tisslande om än den ena och än den andra ! Känns väldigt konstigt och noll trovärdighet .
Att det hela tiden kommer andra,tredje , fjärde hans informationer på PM är nog bara rent svammel ! Sitter man inne på upplysningar ? Lägg fram de till polisen istället .. den du PM skulle ju kunna krasst vara H mördare och ev medhjälpare. ...du har ingen aning om vem du droppar information till ! Lämna upplysningar här så alla ser eller/ och informera polisen ! Allt annat känns inte ett skit trovärdigt .

Och det sitter garanterat flera här inne och skickar PM med info som de hittat på och skrattar gott åt våra vilda spekulationer .... såna människor finns överallt och tycker det är väldigt roligt att röra om lite i grytan !
Citera
2017-07-20, 11:59
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Varför skickar folk PM till andra (som de inre känner mer än till en "nicknamn här) varför skriver de inte själv ? Detta smusslande och tisslande om än den ena och än den andra ! Känns väldigt konstigt och noll trovärdighet .
Att det hela tiden kommer andra,tredje , fjärde hans informationer på PM är nog bara rent svammel ! Sitter man inne på upplysningar ? Lägg fram de till polisen istället .. den du PM skulle ju kunna krasst vara H mördare och ev medhjälpare. ...du har ingen aning om vem du droppar information till ! Lämna upplysningar här så alla ser eller/ och informera polisen ! Allt annat känns inte ett skit trovärdigt .
EXAKT!
Lägg FRAM namn!!
Det är det som behövs.
Det är så löjligt detta:jag fick i pm och sen ej skriva ut!!!
Då skriver man ju bara det för att man tror man är förmer;med STARK betoning på tror!
Citera
2017-07-20, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Håller med. Fram med allt i ljuset så kanske vi kan lägga det här pusslet tillsammans!
Precis!!! Det klart att vi måste hjälpas åt med det här!! Det är väl inte "äran" att ha gjort det på egen hand som är viktig!?!? Fan det har gått 25 År!!! Att det blir spekulationer och att vissa oskyldiga hängs ut får det vara värt! Den skulden får GM ta på sig som inte erkänt vad den gjort!
Citera
2017-07-20, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
EXAKT!
Lägg FRAM namn!!
Det är det som behövs.
Det är så löjligt detta:jag fick i pm och sen ej skriva ut!!!
Då skriver man ju bara det för att man tror man är förmer;med STARK betoning på tror!

Som exempel ! I ett annat uppmärksammat mordfall så satt den mgm på flashback ( han går nog fri pga bristande bevis ) han skrev flitigt och svarade på frågor som vi ställde till honom ! Däremot valde" han ut en person ( tjej sannolikt) som han skickade massor av PM till ! Efter ett tag så började hon nästan tveka om att han var skyldig ( klockrent mord men bevis förstörda pga offret begravdes i betong ) personen droppade A men inte B här på FB ... allt efter vad Mgm sa att hon fick lämna ut. Han valde ut henne till att bli hans budbärare.Det blev väldigt uppenbart till slut. Så PM som skickas kan ochså vara vilseledande nya namn kommer upp för att flytta focus .Så vart det i den andra tråden .... Mgm frikostig m saker och även andra tilltänkta gärningsmän .
Citera
2017-07-20, 12:19
Medlem
https://www.smt.se/article/det-senaste-om-kvarlevorna-i-eksjo/ känns som detta kan va H.a
Citera
2017-07-20, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsana
https://www.smt.se/article/det-senaste-om-kvarlevorna-i-eksjo/ känns som detta kan va H.a
Är kanske helt fel ute ... var inte Anders Eklund(Englas mördare därifrån ?)
Citera
2017-07-20, 12:51
Medlem
Citat:
Är kanske helt fel ute ... var inte Anders Eklund(Englas mördare därifrån ?)
nej Hofors . Dock var han under luppen för försvinnandet av 6 åriga jasmina som försvann o är fortfarande försvunnen . Kan ju va hennes kvarlevor oxå . Men i mitt huvud säger det H.a då en rad slumpen talar för detta o utvecklimgen efter delgivnimgen av mordmisstänkt misstänkt o vips dyker kvarlevor som legat lääääääänge upp i dagsljuset . Vi får vänta o se om ja inbillat mig
Citera
2017-07-20, 12:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Precis!!! Det klart att vi måste hjälpas åt med det här!! Det är väl inte "äran" att ha gjort det på egen hand som är viktig!?!? Fan det har gått 25 År!!! Att det blir spekulationer och att vissa oskyldiga hängs ut får det vara värt! Den skulden får GM ta på sig som inte erkänt vad den gjort!

Jag har redan skrivit att det sista som jag bryr mig om är någon "ära" eller någon "belöning". Det jag gör, gör jag helt ideellt och av ren välvilja. Osjälviskt.

För övrigt betackar jag för den taskiga ton som används mot och om mig i de senaste inläggen. Tror ni att jag blir särskilt samarbetsvillig av att läsa attackerna som ni skriver? Kan ni åtminstone försöka respektera det faktum att jag först vill försöka reda ut vad som pågår med tanke på att nya användare väller in i tråden och droppar namn hej vilt (företrädesvis i PM) och inte bara kasta mig rakt ut i tråden och riskera att helt okritiskt falla offer för "trollerier"? (Nu föreligger den risken ändå.) Många andra gör tvärtom och det är ju deras problem ...

Jag vill i lugn och ro försöka skaffa mig en egen bild först, och så här långt passar mannen som hand i handske utifrån det som vi vet - särskilt efter det som framkom i Radio Skaraborg. Mannen bor i Mariestad, har aldrig nämnts i tråden (!) och var på stadshotellet den aktuella kvällen. Vi kan börja där.
Citera
2017-07-20, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsana
nej Hofors . Dock var han under luppen för försvinnandet av 6 åriga jasmina som försvann o är fortfarande försvunnen . Kan ju va hennes kvarlevor oxå . Men i mitt huvud säger det H.a då en rad slumpen talar för detta o utvecklimgen efter delgivnimgen av mordmisstänkt misstänkt o vips dyker kvarlevor som legat lääääääänge upp i dagsljuset . Vi får vänta o se om ja inbillat mig
Ja inte helt omöjligt är det ? Och avståndet är ju inte orimligt heller. Skulle nog frakta en död person en bra bit från mordplatsen ( speciellt om jag bodde kvar i Stan ) och med tanke på den långa tiden som gått 25 år och inte ett spår så är det nog ganska förståndigt att leta sig bort och söka.... en bra bit utanför det närliggande som säkert är genomsökt riktigt!
Citera
2017-07-20, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag har redan skrivit att det sista som jag bryr mig om är någon "ära" eller någon "belöning". Det jag gör, gör jag helt ideellt och av ren välvilja. Osjälviskt.

För övrigt betackar jag för den taskiga ton som används mot och om mig i de senaste inläggen. Tror ni att jag blir särskilt samarbetsvillig av att läsa attackerna som ni skriver? Kan ni åtminstone försöka respektera det faktum att jag först vill försöka reda ut vad som pågår med tanke på att nya användare väller in i tråden och droppar namn hej vilt (företrädesvis i PM) och inte bara kasta mig rakt ut i tråden och riskera att helt okritiskt falla offer för "trollerier"? (Nu föreligger den risken ä

ndå.) Många andra gör tvärtom och det är ju deras problem ...

Jag vill i lugn och ro försöka skaffa mig en egen bild först, och så här långt passar mannen som hand i handske utifrån det som vi vet - särskilt efter det som framkom i Radio Skaraborg.

Mannen bor i Mariestad, har aldrig nämnts i tråden (!) och var på stadshotellet den aktuella kvällen. Vi kan börja där.

Då är det bara att tacka och ta emot att du fått det förtroendet av "vissa att du har har kanske svaret på den 25 åriga gåtan.Det är inte du som har ansvar att människor helt plötsligt bombarderar dig med PM om den " hemliga mannen ! Utan de som kanske sitter här och skickar PM till en helt okänd här på FB anonymt och pekar ut folk utan att delge polisen vad de tror och ev vet. Det är det som är både märkligt och väldigt konstigt! Men "alla dessa PM är kanske vidarebefordrat till polisen Antligen av dig eller de som skickar PM ?isåfall ber jag om ursäkt för vad jag skrivit om dessa " hemliga ägare till PM
Citera
2017-07-20, 13:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

För övrigt betackar jag för den taskiga ton som används mot och om mig i de senaste inläggen. Tror ni att jag blir särskilt samarbetsvillig av att läsa attackerna som ni skriver? Kan ni åtminstone försöka respektera det faktum att jag först vill försöka reda ut vad som pågår med tanke på att nya användare väller in i tråden och droppar namn hej vilt (företrädesvis i PM) och inte bara kasta mig rakt ut i tråden och riskera att helt okritiskt falla offer för "trollerier"? (Nu föreligger den risken ändå.) Många andra gör tvärtom och det är ju deras problem ...

Jag vill i lugn och ro försöka skaffa mig en egen bild först, och så här långt passar mannen som hand i handske utifrån det som vi vet - särskilt efter det som framkom i Radio Skaraborg. Mannen bor i Mariestad, har aldrig nämnts i tråden (!) och var på stadshotellet den aktuella kvällen. Vi kan börja där.

Du menar att "C G M" enligt uppgift i PM var på stadshotellet den aktuella kvällen eller vet du med säkerhet att han var där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in