2017-07-20, 10:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag har aldrig förstått mig på att spela A- och B-elvor på träning. Det skapar onödig hierarki, och tränaren sätter sig i en jobbig sits om B-laget står upp bra eller tom vinner.

Ännu värre är det att spela nämnda lag tidigt in i träningsveckan; det medför indirekt att resterande träningar under veckan inte har någon påverkan för lagets utformning på söndagens match.

Personligen tyckte jag det var det bästa när man körde A-laget mot B-laget på träningar. Dom gångerna man hamnade i B-laget så fick man ju en enorm extra portion med motivation då man ville trycka till dom tilltänkta startspelarna och visa att tränaren hade fel. Hamnade man A-laget så fick man å andra sidan en rejäl genomkörare inför match mot ett superaggressivt lag. Jag vill minnas att b-laget vann långt oftare än A-laget i dessa internmatcher och det var inga konstigheter med det.
Citera
2017-07-20, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Arne söp ju en del, det kan ingen snacka bort. Det tränades stenhårt under honom med men det gick ju trots allt bra och jag tycker Arne fått oförtjänt mycket skit genom åren.
Visst att det var till stora delar påtvingat men man ska inte glömma att det var Arne som lotsade in Berg, Pontus W, Bjärsa, Wendt och den generationen grabbar ordentligt i laget. Att han sedan inte föll Mild i smaken och att Rehn&Olsson förädlade några år äldre killar till guldlaget 07 var en sak, men det byggde en hel del på Arnes grundbygge.
Att Arne gick var ett Milds verk på samma sätt nästan som att Stahre fick gå var ett Grens verk.

Det svettades en del ja, kommer ihåg att han var hård, dessutom hade vi ju Mild som sportchef också, snubben som typ har världsrekordet på beep testet.

Ja den ekonomiska krisen var väl ett faktum då, och det får väl dagens situation att framstå som rätt bra i jämförelse.

Känns lite surt så här retrospektivt att man missade 07, hade precis flyttat till fiendeland då för plugg på HHS, så missade hela guldfesten... inte för att neggo, men det kommer nog dröja ett par år innan vi får chansen igen, 2015 var året det skulle hända.
Citera
2017-07-20, 13:19
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Personligen tyckte jag det var det bästa när man körde A-laget mot B-laget på träningar. Dom gångerna man hamnade i B-laget så fick man ju en enorm extra portion med motivation då man ville trycka till dom tilltänkta startspelarna och visa att tränaren hade fel. Hamnade man A-laget så fick man å andra sidan en rejäl genomkörare inför match mot ett superaggressivt lag. Jag vill minnas att b-laget vann långt oftare än A-laget i dessa internmatcher och det var inga konstigheter med det.

Just attityden under träningen blir bra; håller med om det. Däremot får man, utifrån mina upplevelser, sämre långsiktiga effekter.
Citera
2017-07-20, 14:32
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Se där ja. Paka och Seb O i samma lag, dom två bör matchas och tränas mycket ihop.
Västlaget ser ut som det laget som kommer att spelas. Min förhoppning är att bjärsa får sitta på bänken. Och att det ordnar sej med Björdal

Se där ja. Bjärsa kom inte till träningen och åker till Turkiet.
Citera
2017-07-20, 14:52
Medlem
Astrorbits avatar
Om jag säger att IFK:s säsong är lik AIK 2004. Vad säger ni då?
Citera
2017-07-20, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit

Finns inte en chans att Blåvitt åker ur med lag som AFC, Halmstad, Kalmar och Sundsvall i botten.
Citera
2017-07-20, 16:35
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Finns inte en chans att Blåvitt åker ur med lag som AFC, Halmstad, Kalmar och Sundsvall i botten.
Vi spöar er sista matchen och ni får kvala och torskar, vi däremot kliver till 13e plats efter den matchen, känns troligt.
Citera
2017-07-20, 16:45
Medlem
LiNUs587s avatar
Citat:

Svar ja. Men de lag som är under götet är för dåliga för att de ska åka ut. Så mer lik AIKs säsong 2010.
Citera
2017-07-20, 21:50
Medlem
Hur löst sitter Jens Gustavsson? Har förlorat alla "viktiga" matcher, dvs cupfinal, förra året åkte man ut i CL-kvalet rätt så snabbt, i år mot ett litauiskt skitgäng och sen ett par förluster som diskvalificerar laget från att komma först i Allsvenskan.
Citera
2017-07-20, 22:03
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hur löst sitter Jens Gustavsson? Har förlorat alla "viktiga" matcher, dvs cupfinal, förra året åkte man ut i CL-kvalet rätt så snabbt, i år mot ett litauiskt skitgäng och sen ett par förluster som diskvalificerar laget från att komma först i Allsvenskan.
Förmodligen inte så löst. Frågan är hur pass kräsen man ska vara som Peking-supporter. Jag är såklart inte nöjd med de senaste matcherna, men tror inte det mesta beror på Jens. Däremot är jag frustrerad över passiviteten på transfermarknaden.
Citera
2017-07-20, 22:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender

Det var väl mot Rosenborg i omg.2?
Citera
2017-07-20, 22:35
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
I så fall en rejäl lightversion. IFK kommer inte åka ur och man kommer inte ens va nära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in