Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Kjell var egentligen en interimslösning, då han tog över efter det att den halvalkoholiserade norrmannen sagt upp sig, Arne var väl bra på många sätt, är det någon som vet varför han kastade in handduken?
Stahre är nog den tränare jag gillat mest under mitt liv som vuxen och det är nog den största tabben Gren gjort. Det omtalade spelarupproret osar kontraktskonflikt, ungefär som hamn och sopstrejken, dvs jag har väldigt lite sympati för spelarna.
Arne söp ju en del, det kan ingen snacka bort. Det tränades stenhårt under honom med men det gick ju trots allt bra och jag tycker Arne fått oförtjänt mycket skit genom åren.
Visst att det var till stora delar påtvingat men man ska inte glömma att det var Arne som lotsade in Berg, Pontus W, Bjärsa, Wendt och den generationen grabbar ordentligt i laget. Att han sedan inte föll Mild i smaken och att Rehn&Olsson förädlade några år äldre killar till guldlaget 07 var en sak, men det byggde en hel del på Arnes grundbygge.
Att Arne gick var ett Milds verk på samma sätt nästan som att Stahre fick gå var ett Grens verk.
Citat:
Ursprungligen postat av
locknloll
Som sagt, Paka har en bit kvar till storform.
Och vad är då bättre än att låta Paka tillsammans med Seb O hitta en storform som får oss alla att häpna.
Båda deltar ju i "b-laget" som nämns nedan, Paka kommer om/när han visar sig hålla för det ta en startplats i a-laget så det är inte en fråga ens. Samma nivå som innan så är en plats hans.
SebO har dom flesta av oss sett för lite av i vår tröja och på allsvensk nivå för att egentligen kunna säga något om. Därmed inte sagt att han inte kan dominera om/när han får chansen.
Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Elvorna på onsdagens träning
Västar: Pontus Dahlberg - Emil Salomonsson, Thomas Rogne, David Boo Wiklander, Billy Nordström - Mix Diskerud, August Erlingmark, Sebastian Eriksson, Sören Rieks - Tobias Hysén, Mikael Boman
Utan västar: Erik Dahlin - Martin Smedberg-Dalence, Mattias Bjärsmyr, Benjamin Zalo, Edvin Dahlqvist - Henrik Björdal, Victor Olofsson, Lawson Sabah, Sebastian Ohlsson - Elias Omarsson, Patrik Karlsson Lagemyr
Vad säger ni IFK:are, ser detta bättre ut?
Bjärsa petad känns gött. Billy på backen och Rieks på rätt plats. Amen.
Citat:
Ursprungligen postat av
landofmorons
Nej det ser inte bättre ut, för Boman har inte gjort ett skit framåt sedan omgång 5. In med Elias tillsammans med Tobbe.
Det är direkt löjligt att kritisera Boman, det finns ingen spelare som krigar så som Boman och skapar oreda med sin närvaro vilket skapar ytor för andra spelare. Boman må se oglammig ut, det ser lite kantigt ut, det är inga volleyskott i krysset från 35 meter men han är grymt nyttig.
Elias har ju faktiskt inte alls levt upp till höstens insatser.
I nuläget är ju Boman "given". Boman-Tobbe är ju dessutom ett så klassiskt anfallspar egenskapsmässigt det går att få.