2017-07-19, 14:03
Medlem
Sam Lundholm bördig från Resarö och IFK Vaxholm. Samma ö som även Nisse, Mellberg och Zlatan har köpt hus på.
...ankedot slut.
Citera
2017-07-19, 19:48
Medlem
MFF trappar upp sitt intresse för Ismael enligt Fotbollskanalen. Inte helt otippat kanske med tanke på fiaskot i CL.
Citera
2017-07-19, 20:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
MFF trappar upp sitt intresse för Ismael enligt Fotbollskanalen. Inte helt otippat kanske med tanke på fiaskot i CL.
Citat:
Ryktet var hett redan i vintras, Nu ryktas det att MFF vill värva Ismael för en summa mellan 8-10 miljoner kroner.
Tidigare har sportchefen i Kalmar sagt att dem inte har något intresse av att sälja en spelare till MFF.
Det återstår att se ifall Malmö kan komma överens med Kalmar.

Det ryktas om att AIK också är intresserade.
Citera
2017-07-19, 20:54
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Kanske var det den försenade spelaren från igår? https://twitter.com/UNTFotboll/status/887635759901159424

Sam Lundholm. Bevisligen från frysboxen, men kan bli en nyttig joker.

http://www.siriusfotboll.se/sirius-varvar-sam-lundholm-fran-nec-nijmegen/
Tänkt som ytter. Bra!
Känns som en klok värvning!
Citera
2017-07-19, 21:37
Medlem
MangoChutneys avatar
Enligt Alltid Blåvitt ansluter Arsenal-talangen Kristopher Da Graca till IFK Göteborg. Ska tydligen vara en talangfull mittback som uppges ha tränat med Häcken i sommar och som Stahre verkar ha ett gott öga till.
"– Man ser att det är en välskolad spelare med väldigt bolltrygga egenskaper. Mitt första intryck var väldigt gott"
Känns som ett bra framtidsnamn, kanske tom ett namn för startelvan om man nu menar allvar med att nysatsa och satsa ungt.

Någon som vet något mer?
Citera
2017-07-19, 22:48
Medlem
Lundholm känns som en bra investering för nästa säsong. Tillsammans med uttalanden från Lagerlöf att han tillför spets som Sirius saknar på kanterna är jag rätt säker på att han är tänkt som uppgradering över någon på utgående.

Hörde i UNT:s podd att när Eiswohld väl är tillbaka kommer behöva en månad innan han är riktigt matchredo. Och just nu är han inte i full träning. Så kanske är det en mittback som Sirius bör stärka upp med nu innan fönstret stänger. Skulle säga att man är en skada till ifrån att ligga pyrt till. Den här unga killen på träning är visserligen mittback men är knappast redo för AS redan i år.
Citera
2017-07-19, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Lundholm känns som en bra investering för nästa säsong. Tillsammans med uttalanden från Lagerlöf att han tillför spets som Sirius saknar på kanterna är jag rätt säker på att han är tänkt som uppgradering över någon på utgående.

Hörde i UNT:s podd att när Eiswohld väl är tillbaka kommer behöva en månad innan han är riktigt matchredo. Och just nu är han inte i full träning. Så kanske är det en mittback som Sirius bör stärka upp med nu innan fönstret stänger. Skulle säga att man är en skada till ifrån att ligga pyrt till. Den här unga killen på träning är visserligen mittback men är knappast redo för AS redan i år.
Stora frågan är om han fortfarande ser ut som Skorpan Lejonhjärta
Citera
2017-07-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Stora frågan är om han fortfarande ser ut som Skorpan Lejonhjärta

Korthårig nu. Sirius twitterkonto har världens stelaste intervju uppe.
Citera
2017-07-19, 23:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Korthårig nu. Sirius twitterkonto har världens stelaste intervju uppe.
Mjo Sam har alltid gett intrycket av att vara väldigt obegåvad rent socialt och uppträder bara obekvämt i intervjuer mm, skulle inte förvånas om han har nån bokstavsdiagnos.

Under den korta tid han fick kontinuerlig speltid hos oss var han tämligen begränsad och väldigt enfotad, ingen vidare blick för spelet och det säger sig självt vilket beslutsfattande han hade. Positivt är att han har en ganska fin teknik och är snabb. Som avbytare kan han nog va nyttig men att han ska blomma ut ala Eliasson har jag väldigt väldigt svårt å se. Tror inte han utvecklats vidare mycket under sin utlandssejour.

Drömmer fortfarande mardrömmar om hans insats hemma mot Astana, allt som kunde gå fel gick fel och han låg direkt bakom två baklängesmål.
Citera
2017-07-19, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Enligt Alltid Blåvitt ansluter Arsenal-talangen Kristopher Da Graca till IFK Göteborg. Ska tydligen vara en talangfull mittback som uppges ha tränat med Häcken i sommar och som Stahre verkar ha ett gott öga till.
"– Man ser att det är en välskolad spelare med väldigt bolltrygga egenskaper. Mitt första intryck var väldigt gott"
Känns som ett bra framtidsnamn, kanske tom ett namn för startelvan om man nu menar allvar med att nysatsa och satsa ungt.

Någon som vet något mer?

Det enda jag vet är att han är ljusår ifrån att vara Arsenalmaterial, men det behöver nödvändigtvis inte betyda att han inte kan vara hyfsad på allsvensk nivå. Det lilla jag sett av ungdomslagen så kan jag inte missminna mig att han direkt stuckit ut med någon uppenbart stark egenskap.

Troligtvis ändå inget för ett lag som har ambitioner att vara ett topplag.
Citera
2017-07-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Mjo Sam har alltid gett intrycket av att vara väldigt obegåvad rent socialt och uppträder bara obekvämt i intervjuer mm, skulle inte förvånas om han har nån bokstavsdiagnos.

Under den korta tid han fick kontinuerlig speltid hos oss var han tämligen begränsad och väldigt enfotad, ingen vidare blick för spelet och det säger sig självt vilket beslutsfattande han hade. Positivt är att han har en ganska fin teknik och är snabb. Som avbytare kan han nog va nyttig men att han ska blomma ut ala Eliasson har jag väldigt väldigt svårt å se. Tror inte han utvecklats vidare mycket under sin utlandssejour.

Drömmer fortfarande mardrömmar om hans insats hemma mot Astana, allt som kunde gå fel gick fel och han låg direkt bakom två baklängesmål.

Han känns som ett restaureringsobjekt. Sirius har bara Vecchia som har kombon snabbhet och teknik(om man tänker sig 1v1) på kanterna, och han har spelat blott två matcher i år. Man saknar också vänsterfötter. (alla nyförvärv är vänsterfotade apropå det, så kanske inte längre)
Citera
2017-07-20, 00:28
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney

Någon som vet något mer?

En värvning av helt rätt sort i alla fall - i motsats till Ekstrand som jag är väldigt skeptisk till att man skall ta in för mångmiljonbelopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in