2017-09-07, 13:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hade varit kul, men jag vill inte ha honom. Han håller inte.

Vi har ju annars Tim Prica som gör succé i ungdomslagen. Pappan är väl p14-tränare nu.

Jag håller med Jordan lever lite på pappas namn. Fast han är ju bara 20 år så han kan väl bara bli bättre men inte i MFF:
Citera
2017-09-07, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag håller med Jordan lever lite på pappas namn. Fast han är ju bara 20 år så han kan väl bara bli bättre men inte i MFF:

Tycker ändå han visade talang i HIF. Kanske inte ska spela som anfallare då han inte har fysiken. Men han har ju en flamboyant spelstil, rappt löpsteg och en fantastisk vänsterfot. Jag tror han är optimal som ytter i ett 4-2-3-1; fan alltså det spelsystem som HIF spelar nuförtiden
Citera
2017-09-07, 13:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Enligt tidningen lyfter Helander 250 000 euro om året, motsvarande 2,38 miljoner kronor, medan Konate drar in 300 000 euro, motsvarande 2,85 miljoner kronor.
SDS

Pa har en halv mille mer än Filip i årslön är väl inte rättvist. Filip är ju klart bättre.

Bäst betalde svensk i ligan är Beneventos Samuel Armenteros, som drar in motsvarande 3,8 miljoner kronor om året.
Citera
2017-09-07, 14:15
Medlem
Gallachers avatar
På rak arm känns det som att ACs förlängning med ytterligare 4 år kan vara det dyraste kontraktet som någonsin skrivits i svensk fotboll. Hans lägre skattesats går dessutom ut om 1.5 år så det måste vara oerhörda pengar involverade för att få honom nöjd.

Men. Det är han fan värd.
Citera
2017-09-07, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
På rak arm känns det som att ACs förlängning med ytterligare 4 år kan vara det dyraste kontraktet som någonsin skrivits i svensk fotboll. Hans lägre skattesats går dessutom ut om 1.5 år så det måste vara oerhörda pengar involverade för att få honom nöjd.

Hur är det med skatten? Säg att han fått en större summa i sign-on, räknas det till inkomstskatten eller skattar man som vanligt?
Citera
2017-09-07, 14:37
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Hur är det med skatten? Säg att han fått en större summa i sign-on, räknas det till inkomstskatten eller skattar man som vanligt?

Det räknas nog som normal inkomst.
Citera
2017-09-07, 14:59
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Finns där någon ungefärlig uppskattning om vad han kan tänkas tjäna i månadslön?
Citera
2017-09-07, 14:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Finns där någon ungefärlig uppskattning om vad han kan tänkas tjäna i månadslön?

Bra fråga. Säkert 250 000, om inte mer.
Citera
2017-09-07, 15:28
Medlem
bagarn29s avatar
http://fotbolltransfers.com/site/news/83394

Citat:
Den tidigare MFF-anfallaren ansluter närmast från turkiska Genclerbirligi.
Mehmeti har skrivit på för en säsong med den engelska tredjeligaklubben, som numera tränas av Josep Clotet Ruiz.

Tidigare finns Ricardinho och Ivo Pekalski i laget.
Citera
2017-09-07, 16:19
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Bra fråga. Säkert 250 000, om inte mer.
Det låter ganska rimligt. Sen har han säkert fått 4-5 miljoner i sign on. Det känns som att det är Pawel-pengarna som är återinvesterade.
Citera
2017-09-08, 07:16
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Tydligen är det också så att om en spelare stannar över den "experttiden" som den lägre skattesatsen gäller för blir han troligen "skattad i efterskott" för den tid han varit här med expertskatten. Detta kom fram beträffande våra möjligheter att förlänga med Sören Rieks och jag har inte lusläst mig in på det men isf är det ju ett än dyrare kontrakt.
Citera
2017-09-08, 08:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det låter ganska rimligt. Sen har han säkert fått 4-5 miljoner i sign on. Det känns som att det är Pawel-pengarna som är återinvesterade.

Jag läste i en artikel som jag inte hittar att Häckens Camara hade 3,1 mille/år. Ska AC bli bäst betalde spelare i allsvenskan så krävs det minst 260.000/månad.

Sedan är det väl ganska troligt att AC blir såld under nästa år eller senast 2019. Kan han ha ett bestämt belopp som han ska släppas för inskrivet i kontrakt?
Det blir lägre ju mindre tid som återstår av kontraktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in