2017-07-19, 21:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Enligt vad som kommit fram har de kollat 5 olika kameror- vilka är väl en gåta eller hemligt 🤔
Och mycket är konstigt. Alldeles för mycket. Ena stunden är det si andra så.
Och jag håller helt med i ditt vad är sant och inte sant .

Hittade en notis om just det i NA när jag skulle leta efter uppgifter om Sannahed.

Citat:
Filmer från flera övervakningskameror ska analyseras. Filmerna kommer från kameror uppsatta i butiker och från allmänna platser. Enligt Egemar är det i dagsläget fem filmer som ska granskas.
http://www.na.se/orebro-lan/hallsberg/polisen-har-fatt-in-nytt-tips-kring-forsvunne-patrik

Så det kanske man kan lita på.
Tyvärr saknas nästan helt länkar till de första inläggen i tråden, så det är svårt att veta varifrån postarna fått sina uppgifter.
Citera
2017-07-19, 21:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senicen
I Hällabrottet finns det enormt mycket sjöar ( gamla brott ), intill Närkefrakt där mötesplatsen är i morgon för sök, så finns det kanske 4 -5 brott/sjöar inom en mils radie, 200 m från Närkefrakt hade den kvinnliga styckerskan gråvt ner sitt offer för 2 år sedan.

Ett perfekt ställe att sänka en person som man vill bli av med, blev P påkörd av en lastbil vid Woodys tro?

För inte tror väl någon att en psykotisk och förvirrad P med dåligt lokalsinne och noll orienteringsförmåga på egen hand tog en promenad till Hällabrottet för att ta livet av sig.

All logik och sunt förnuft säger att om P skulle gå till Hällabrottet så var han tvungen att ha mobiltelefonen igång, karttjänst.

Tror någon att P råkade hamna i Hällabrottet av en slump? Det tror inte jag, därför så tror jag att ett sök ska göras där därför att man misstänker att någon tog livet av P och dumpade honom där.
Citera
2017-07-19, 21:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Fullt möjligt att gå dit
Om han
Sågs i sannahed som någon påstod är det vägen däråt
Hällabrottet och där de ska söka är troligen kalkbrotten/ stup
Det är även ett naturreservat där.
Fullt möjligt

Kanske det har funnits något vittne som sagt något om Sannahed redan i början, eftersom man letade ditåt?

I NA 26/5-17:
Citat:
Tror ni att han finns i Hallsberg?
–Vi utgår från att han finns i Hallsberg, eller i området kring Hallsberg, säger Åsa Egemar.
Samtliga tips som kommit in ska följas upp. Sannolikt kommer den person som kommit in med det senaste tipset, att ha sett Patrik i Hallsberg, att höras under fredagen.
Åsa Egemar säger att saker som tros vara 22-åringes tillhörigheter hittats, men hon kan inte helt bekräfta att de tillhör honom.
Området som sökts av så här långt är det mellan Hallsbergs tätort och upp mot Byrsta, samt upp mot Sannahed.
http://www.na.se/orebro-lan/hallsberg/polisen-har-fatt-in-nytt-tips-kring-forsvunne-patrik
https://kartor.eniro.se/?c=59.087502,15.145168&z=13&q=%22hallsberg%22;geo
Här ser man hur Sannahed ligger mellan Hallsberg och Hällabrottet:
Citera
2017-07-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ett perfekt ställe att sänka en person som man vill bli av med, blev P påkörd av en lastbil vid Woodys tro?

För inte tror väl någon att en psykotisk och förvirrad P med dåligt lokalsinne och noll orienteringsförmåga på egen hand tog en promenad till Hällabrottet för att ta livet av sig.

All logik och sunt förnuft säger att om P skulle gå till Hällabrottet så var han tvungen att ha mobiltelefonen igång, karttjänst.

Tror någon att P råkade hamna i Hällabrottet av en slump? Det tror inte jag, därför så tror jag att ett sök ska göras där därför att man misstänker att någon tog livet av P och dumpade honom där.

Tveksamt. Det är inte bara Woodys där, det är liksom ett helt litet område med olika företag. Jag har svårt att tänka mig att nån ska hinna köra på nån, baxa in kroppen i bilen och åka i väg utan att nån ser det - med tanke på att vi pratar om en vardagseftermiddag.
Citera
2017-07-19, 21:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Nej, om man misstänkte att det var ett brott begånget skulle polisen vara inkopplad och göra förundersökning. Polisen har ju sagt att de inte tror att Patrik utsatts för brott.

Men nu vet vi ju inte ännu om Patrik ens är i Hällabrottet.
Men som sagt, det finns förstås en anledning till att man letar där.
Citera
2017-07-19, 21:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Tveksamt. Det är inte bara Woodys där, det är liksom ett helt litet område med olika företag. Jag har svårt att tänka mig att nån ska hinna köra på nån, baxa in kroppen i bilen och åka i väg utan att nån ser det - med tanke på att vi pratar om en vardagseftermiddag.

Hur mycket folk vistas det i det parkliknande området där resväskan hittades?

En lastbil på väg mot M*rkservice längst ut på Ralavägen skymmer vad som sker på den sidan som elskåpet står, om man står vid Woodys. Likaså gäller det för en lastmaskin.

En fråga till Hallsbergsborna. Byggarbetsplatsen som det har talats om i tråden, den med kameraövervakning, har den en koppling till M*rkservice? Går det trafik mellan företaget och byggarbetsplatsen?

Oavsett vilket så är det märkligt att P skulle befinna sig på Ralavägen.
Citera
2017-07-19, 21:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, om man misstänkte att det var ett brott begånget skulle polisen vara inkopplad och göra förundersökning. Polisen har ju sagt att de inte tror att Patrik utsatts för brott.

Men nu vet vi ju inte ännu om Patrik ens är i Hällabrottet.
Men som sagt, det finns förstås en anledning till att man letar där.

Det är inte polisen som skall söka i Hällabrottet, polisen misstänker inte brott.

En frivilligorganisation ska söka i Hällabrottet, den organisationens ledning kan ha en teori om att ett brott har begåtts.

Förstår du skillnaden?
Citera
2017-07-19, 21:49
Medlem
Liberty75s avatar
Det fanns ett vittne som sade sig ha sett Patrik i Sannahed eller på väg ditåt. Säkert ett av vittnena de förhörde i början.
Citera
2017-07-19, 21:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det är inte polisen som skall söka i Hällabrottet, polisen misstänker inte brott.

En frivilligorganisation ska söka i Hällabrottet, den organisationens ledning kan ha en teori om att ett brott har begåtts.

Förstår du skillnaden?

Ok, jag förstår hur du tänker.

Men varför skulle Missing People misstänka att ett brott är begånget?

Och om de misstänkte det, borde de då inte ha något indicium, något som tyder på att ett brott är begånget. Och om de misstänker det för att de har "kött på benen" borde väl ändå polisen vara inkopplad? Ingenstans har jag läst om att någon skulle tro att det finns minsta misstanke i nuläget om att ett brott är begånget?

Och dessutom, varför skulle Missing People tänka att han skulle finnas just i Hällabrottet om ett brott var begånget?
Då skulle han ju kunna finnas var som helst?
Senast redigerad av notknapparen 2017-07-19 kl. 22:02.
Citera
2017-07-19, 21:58
Medlem
Citat:
Hur mycket folk vistas det i det parkliknande området där resväskan hittades?

En lastbil på väg mot M*rkservice längst ut på Ralavägen skymmer vad som sker på den sidan som elskåpet står, om man står vid Woodys. Likaså gäller det för en lastmaskin.

En fråga till Hallsbergsborna. Byggarbetsplatsen som det har talats om i tråden, den med kameraövervakning, har den en koppling till M*rkservice? Går det trafik mellan företaget och byggarbetsplatsen?

Oavsett vilket så är det märkligt att P skulle befinna sig på Ralavägen.

Har P befunnits sig på Ralavägen, och i så fall hur vet du det? Du menar alltså att P först har ställt sin rullväska vid elskåpet som ligger söder om Woody's och sedan gått ut på Industrigatan för att bli överkörd? Tänk innan du skriver.
Citera
2017-07-19, 22:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Det fanns ett vittne som sade sig ha sett Patrik i Sannahed eller på väg ditåt. Säkert ett av vittnena de förhörde i början.

Då kommer du också ihåg det.
Ja, jag försökte hitta källan. Men orkade inte leta mer. Förmodligen läst det i tråden eller NA?
Citera
2017-07-19, 22:03
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Då kommer du också ihåg det.
Ja, jag försökte hitta källan. Men orkade inte leta mer. Förmodligen läst det i tråden eller NA?

Japp. Jag orkar inte heller leta upp längre. Det har skrivits så sjukt mycket. Men jag vet att jag läste det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in