2017-07-19, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det är konstigt att man bara kan försvinna utan ett spår, mitt på ljusan dagen.

Det måste ju ändå finnas en tanke hos Missing People varför man söker där. De måste ju ändå tro att han kan ha tagit sig dit på något sätt, trots allt. Annars skulle de ju inte söka där.
Vet att bland annat ett medium har angett en plats där
Citera
2017-07-19, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Har inte de redan kollat hällabrottet? Jag trodde det :S
Jo lite av det men vet inte exakt vart
De bröt då för att det blev mörkt - för farligt helt enkelt med tanke på stupen osv
Citera
2017-07-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jo men du sa ju att någon visste att någon skjussade honom med bil, vem vet, kanske han blev skjussad till just Hällabrottet ?
Precis
Någon kanske skjutsade honom dit och skjutsade honom över stupet 😳😳
Citera
2017-07-19, 20:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jag blir så putt , varför sa inte kvinnan med mobilen,ja men du...vart skall du ? Själv skall jag ner till xxxxxx, Vill bara att du ska veta att tåget gör ett längre uppehåll här för att vänta in resenären ifrån Stockholmstrakten som skall vidare ner mot Malmö.

Då hade han ju stannat kvar på tåget .

Lärdomen av denna mardrömshistoria är att vi ska tillåta oss att vara nyfikna och fråga varandra lite mer, så.slipper sånt här hända

Men vet du att kvinnan inte sa något? Har mamman sagt det till dig?
Hon kanske inte hann? han kanske bara plötsligt gick av utan att hon hann reagera. Visste hon ens vart Patrik skulle? Vet vi det?

Och även om hon sagt något, vet vi ju inte om han skulle stannat kvar på tåget. Han kanske inte hade lyssnat, eller så hade han bestämt sig.

Hon var ju ändå vänlig och lånade ut sin telefon. Och han verkade ju inte; hur hon nu sa, men inget ovanligt hände. En vuxen kille.

Nu tror jag att du, efter samtalet med mamman går igenom hur man kunde förhindrat denna situation. Men visst har du rätt. Lite vardagsomtanke skulle inte skada.
Citera
2017-07-19, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Jo lite av det men vet inte exakt vart
De bröt då för att det blev mörkt - för farligt helt enkelt med tanke på stupen osv

Helt sjukt att de inte har sökt där ordentligt i nästan över 8 veckor?! Man kan ju också undra om de har kollat där med drönare om det nu finns stup där.
Citera
2017-07-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Helt sjukt att de inte har sökt där ordentligt i nästan över 8 veckor?! Man kan ju också undra om de har kollat där med drönare om det nu finns stup där.
Jag tror att de avslutade då
O de hade inte använt drönare men hoppas de tar in det nu!
Med tanke på att vissa stup kräver bergsklättrare så är det ju nästan ett måste 🙄
Citera
2017-07-19, 20:28
Medlem
57Emmas avatar
Svårt att sluta tänka på P och alla olika scenarier, teorier vi har i alla trådar. Vad är sant och vad är inte sant. Det vi vet är att P var i Hallberg, det bekräftar videon.
Men vad händer sedan? Känns väldigt konstigt att en person bara försvinner mitt på blanka dagen och ingen har sett honom
Lite OT men någon skämtade om att vi snart skulle skriva att han blivit tagen av utomjordingar hmmm ligger snart när till hands

En liten fundering är det någon som vet om det finns fler övervakningskameror i Hallsberg och är samtliga genomgångna?
Citera
2017-07-19, 20:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Fullt möjligt att gå dit
Om han
Sågs i sannahed som någon påstod är det vägen däråt
Hällabrottet och där de ska söka är troligen kalkbrotten/ stup
Det är även ett naturreservat där.
Fullt möjligt

Visst känner du till trakterna där? Hur skulle man ta sig dit? Mindre vägar? Är det vatten i brottet också?

Det som måste vara ett problem för polisen är när de får in tips från allmänheten är att många tips är bara skräp (läste att folk hade lämnat tips efter att de drömt om honom), medan ett eller annat faktiskt kan vara en riktig observation. Sannhed såg jag också något om i början av tråden. Får kolla det igen.

Men jag har svårt att tro att Missing People skulle söka i Hällabrottet för att ett medium sagt det?
Citera
2017-07-19, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Svårt att sluta tänka på P och alla olika scenarier, teorier vi har i alla trådar. Vad är sant och vad är inte sant. Det vi vet är att P var i Hallberg, det bekräftar videon.
Men vad händer sedan? Känns väldigt konstigt att en person bara försvinner mitt på blanka dagen och ingen har sett honom
Lite OT men någon skämtade om att vi snart skulle skriva att han blivit tagen av utomjordingar hmmm ligger snart när till hands

En liten fundering är det någon som vet om det finns fler övervakningskameror i Hallsberg och är samtliga genomgångna?
Enligt vad som kommit fram har de kollat 5 olika kameror- vilka är väl en gåta eller hemligt 🤔
Och mycket är konstigt. Alldeles för mycket. Ena stunden är det si andra så.
Och jag håller helt med i ditt vad är sant och inte sant .
Citera
2017-07-19, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför är Hällabrottet intressant?

Om P har dumpats, var i Hällabrottet skulle det kunna vara?
I Hällabrottet finns det enormt mycket sjöar ( gamla brott ), intill Närkefrakt där mötesplatsen är i morgon för sök, så finns det kanske 4 -5 brott/sjöar inom en mils radie, 200 m från Närkefrakt hade den kvinnliga styckerskan gråvt ner sitt offer för 2 år sedan.
Citera
2017-07-19, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Visst känner du till trakterna där? Hur skulle man ta sig dit? Mindre vägar? Är det vatten i brottet också?

Det som måste vara ett problem för polisen är när de får in tips från allmänheten är att många tips är bara skräp (läste att folk hade lämnat tips efter att de drömt om honom), medan ett eller annat faktiskt kan vara en riktig observation. Sannhed såg jag också något om i början av tråden. Får kolla det igen.

Men jag har svårt att tro att Missing People skulle söka i Hällabrottet för att ett medium sagt det?
Jag vet att det mediumet haft personlig kontakt med MPS sen vet jag inte orsaken till söket imorgon .
Ja det går att ta bakvägar småvägar osv
Tror ingen reflekterade över honom första dagarna om han valde vanliga vägen en mindre asfaltsväg och den sträckan går man obehindrat på en timme kanske.
Det är ett ganska stort område med vatten under stupen men också växtlighet under en del
Citera
2017-07-19, 21:01
Medlem
Citat:
Jag vet att det mediumet haft personlig kontakt med MPS sen vet jag inte orsaken till söket imorgon .
Ja det går att ta bakvägar småvägar osv
Tror ingen reflekterade över honom första dagarna om han valde vanliga vägen en mindre asfaltsväg och den sträckan går man obehindrat på en timme kanske.
Det är ett ganska stort område med vatten under stupen men också växtlighet under en del

Det är hur mycket småvägar/stigar i mellan sjöarna och brotten, på båda sidor om kumla golfbana just där är det ju två stora sjöar ( gamla brott ), det är utsnittslade leder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in