2017-07-17, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QvinnanK
Det är inget nytt, det har hänt att föräldrar vilselett, hetsat upp, anstiftar barnen att ljuga för att sätta dit någon. Det finns ett känt fall där mannen var otrogen och hetsat upp frun och barnen att ljuga för att sätta dit älskarinnan för att på det sättet få slut på fruns bråk med honom och tysta ner älskarinnan.

Låter som ett extremt invecklat sätt att göra det på. Särskilt med dem rättigheter misstänkta har. Denne polischef torde vara väl medveten om att det han då själv har gjort kommer att komma fram, i fullt dagsljus, och dessutom bli offentliga handlingar.

Men det är klart, finns ju personer som på fullt allvar tror att civilisationen skapats, och styrs av rymdvarelser också.
Citera
2017-07-17, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QvinnanK
Det är inget nytt, det har hänt att föräldrar vilselett, hetsat upp, anstiftar barnen att ljuga för att sätta dit någon. Det finns ett känt fall där mannen var otrogen och hetsat upp frun och barnen att ljuga för att sätta dit älskarinnan för att på det sättet få slut på fruns bråk med honom och tysta ner älskarinnan.
Cecilia Simmerud?

Jag förvånas inte av att Flashbacks totala dårar, Ce*ilia S och Linda P, strålar samman i den här tråden.
Men att Sveriges domstolar anammat "målsägare by proxy" och låter polischefen Friberg gå torr skodd genom denna shit storm är fan i mig skandal!!!!
Citera
2017-07-18, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Y-frontare
Cecilia Simmerud?

Jag förvånas inte av att Flashbacks totala dårar, Ce*ilia S och Linda P, strålar samman i den här tråden.
Men att Sveriges domstolar anammat "målsägare by proxy" och låter polischefen Friberg gå torr skodd genom denna shit storm är fan i mig skandal!!!!

Den kvinna du nämner har anlitats förut av den nu aktuelle polischefen och en polischef som även han anlitade den nämnda kvinnan och JF mot sin fd fru.
Det hela tycks upprepa sig med tjänster och gentjänster för att rädda sina egna skinn.

Stockholms tr mål B-13233-13 1325-13 ,T 13252-13
akt bilaga 29 framkommer att den nämnda kvinnan CS och polischefen mot sin fru som par som då anlitar internutredaren i även det fallet mot polischefens fd. Åratal av liknande stalking ska ha förekommit på liknande tillvägagångssätt som i det nu aktuella fast nu med polischefen JF som "utsatt" och hans stackars familj.
Polischef LW redogör noga för sin kontakt med Friberg i brev till Sthlms tr T-13252-13 akt bilaga 15
och använder denne "opartiska"internutredare som vittne. Han bryter all form av sekretess och opartiskhet.
De går alltså i svaromål för varandra och utgör varandras vittnen. Den anmälda förövaren och internutredaren med den anlitade kvinnan CS.

Det tycks va ett upprepande beteende på internutredningen.
Vad som också är intressant är att internutredningen fixar skyddad id till sina hjälpredor så de i lugn och ro kan bedriva förföljelse mot de kvinnor som redan utsatts för våldsbrott av de aktuella polismännen. Hot och falska anmälningar är vardagsmat. Även hot i de utsatta kvinnornas namn för att få dem falskeligen dömda. Ett mycket rått tillvägagångssätt.

Det här blir spännande varför sopas detta under mattan?
Senast redigerad av Polisenslillaharem 2017-07-18 kl. 01:19.
Citera
2017-07-19, 10:23
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisenslillaharem
Den kvinna du nämner har anlitats förut av den nu aktuelle polischefen och en polischef som även han anlitade den nämnda kvinnan och JF mot sin fd fru.
Det hela tycks upprepa sig med tjänster och gentjänster för att rädda sina egna skinn.

Stockholms tr mål B-13233-13 1325-13 ,T 13252-13
akt bilaga 29 framkommer att den nämnda kvinnan CS och polischefen mot sin fru som par som då anlitar internutredaren i även det fallet mot polischefens fd. Åratal av liknande stalking ska ha förekommit på liknande tillvägagångssätt som i det nu aktuella fast nu med polischefen JF som "utsatt" och hans stackars familj.
Polischef LW redogör noga för sin kontakt med Friberg i brev till Sthlms tr T-13252-13 akt bilaga 15
och använder denne "opartiska"internutredare som vittne. Han bryter all form av sekretess och opartiskhet.
De går alltså i svaromål för varandra och utgör varandras vittnen. Den anmälda förövaren och internutredaren med den anlitade kvinnan CS.

Det tycks va ett upprepande beteende på internutredningen.
Vad som också är intressant är att internutredningen fixar skyddad id till sina hjälpredor så de i lugn och ro kan bedriva förföljelse mot de kvinnor som redan utsatts för våldsbrott av de aktuella polismännen. Hot och falska anmälningar är vardagsmat. Även hot i de utsatta kvinnornas namn för att få dem falskeligen dömda. Ett mycket rått tillvägagångssätt.

Det här blir spännande varför sopas detta under mattan?

Det fetade.
Tja, även Nina uppger här att JF lånat hennes telefon när han tappat bort sin. Vilket han verkar ha gjort rätt många gånger på kort period.
F.ö också det enda som finns tillfrågat JF i fup.

Sett till historiken, vore det av vikt att djupare utreda huruvida Nina´s telefon varit i JF´s händer. Mer än en enkel utsago av resp. part.
Börja med att ta ut en förteckning på hur många gånger, och när, JF behövt plocka ut ny tjänstetelefon.
Senast redigerad av rotesau 2017-07-19 kl. 10:34.
Citera
2017-07-19, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det fetade.
Tja, även Nina uppger här att JF lånat hennes telefon när han tappat bort sin. Vilket han verkar ha gjort rätt många gånger på kort period.
F.ö också det enda som finns tillfrågat JF i fup.

Sett till historiken, vore det av vikt att djupare utreda huruvida Nina´s telefon varit i JF´s händer. Mer än en enkel utsago av resp. part.
Börja med att ta ut en förteckning på hur många gånger, och när, JF behövt plocka ut ny tjänstetelefon.
Det att enkelt att skicka meddelande med någon annans telefon (t.ex. när hon är i duschen).
Senast redigerad av matematiker 2017-07-19 kl. 11:57.
Citera
2017-07-19, 19:19
Medlem
Polisen Nina Hauser arbetar nu inom utryckningen med placering i Solna. Polisväxeln säger att hon dessutom har med ordningsvakter att göra.

Låter stabilt
Citera
2017-07-19, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det att enkelt att skicka meddelande med någon annans telefon (t.ex. när hon är i duschen).

Hon har ju erkänt vissa saker i förhör nummer två, dessutom har hon talat in på svärdotterns svarare.
Citera
2017-07-19, 22:29
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Polisen Nina Hauser arbetar nu inom utryckningen med placering i Solna. Polisväxeln säger att hon dessutom har med ordningsvakter att göra.

Låter stabilt
Vi får komma ihåg att detta är fråga om den svenska polisen.

En hjärnskadad (stroke) stalkerpolis med hand om utryckningar är helt normalt.

Sverige 2017
Citera
2017-07-19, 22:44
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Hon har ju erkänt vissa saker i förhör nummer två, dessutom har hon talat in på svärdotterns svarare.

Sid41 - Dokumentation av röstmeddelande
Citat:
Hej Sabina, Nina Hauser heter jag. Jag har relation sedan 3 år tillbaka med Jan Friberg som skiter i mig. Jag får inte tag i honom då han stängt av telefonen och vill inte skilja sig och han har slagit mig och är misstänkt för misshandel och jag tycker det är fördjävligt – hemsk situation. Och jag kommer att fortsätta ringa dig och alla andra i din familj liksom han ringer alla i hela min familj, terroriserar min familj, besöker dom, ringer dom, mejlar dom och söker upp min familj. Tack ska du ha, adjö!

Jag småreagerar på att tonen, sinnesstämning, moduset, är väsensskilt mot vad som senare skrivits i sms och mail.
Visst, tal och skrift är aldrig detsamma rörande en specifik person, men det är något som ser oklart ut med den mer akademiska skillnaden mellan just det där röstmeddelandet, och resten av alla skriftmeddelanden.

I andra delar av skriftmeddelanden verkar Nina försöka stöta bort/avfärda Sabina, utan att det närmare avhandlas varken i förhör eller telelistor rörande Sabina.

I Nina´s första mail till fu-ledare Hans Nordahl skriver hon följande:
Citat:
Dessutom är det inte jag som skrivit vissa saker från min sms/mail och det framgår b la av mitt material

Min far tex har inte hörts heller för velat lägga ner detta hela tiden och den listan har min far fått många samtal från hans hustrus telefon

(Min anm - Med " hans hustrus telefon" avses alltså JF´s fru - Eva.)

Har även trafik mellan mig och Sabina, enda brott kvar, som var trevlig till en början. Sedan trafik om att JF lånat detas telefoner -även, eftersom minst 7-8 ggr råkat tappa sin egen hur man nu lyckas med på detta året bara.

Man vill ju se det där material alltså. Var är det
Du har ju fått ut rubbet Darrar, och det finns inga tilläggsprotokoll.
Man vill ju kunna matcha datum osv, för när Sabina tagit emot vad.

Var är Nordahls initiativ i detta ärende?
Citera
2017-07-19, 23:06
Bannlyst
Citat:

Låter stabilt
Usch! Är de det värsta som går att rota fram om NH just nu?
Låter snarare som om NH blir förföljd av en besatt stalker eller illvillig reporter.
Kanske tom någon annan av kommissarie Fribergs svartsjuka madrasser?

Nej, om nu det är sant att polisens växel är så slapp med sekretessen för anställda så bör ju den skärpas omedelbart.
Rätt ska va rätt
Senast redigerad av Polisenslillaharem 2017-07-19 kl. 23:10.
Citera
2017-07-20, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Sid41 - Dokumentation av röstmeddelande

Jag småreagerar på att tonen, sinnesstämning, moduset, är väsensskilt mot vad som senare skrivits i sms och mail.
Visst, tal och skrift är aldrig detsamma rörande en specifik person, men det är något som ser oklart ut med den mer akademiska skillnaden mellan just det där röstmeddelandet, och resten av alla skriftmeddelanden.

I andra delar av skriftmeddelanden verkar Nina försöka stöta bort/avfärda Sabina, utan att det närmare avhandlas varken i förhör eller telelistor rörande Sabina.

I Nina´s första mail till fu-ledare Hans Nordahl skriver hon följande:

Man vill ju se det där material alltså. Var är det
Du har ju fått ut rubbet Darrar, och det finns inga tilläggsprotokoll.
Man vill ju kunna matcha datum osv, för när Sabina tagit emot vad.

Var är Nordahls initiativ i detta ärende?

Nina verkar inte ha lämnat in något material.
Citera
2017-07-20, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Vi får komma ihåg att detta är fråga om den svenska polisen.

En hjärnskadad (stroke) stalkerpolis med hand om utryckningar är helt normalt.

Sverige 2017

Jag kan tänka mig att det går rätt våldsamt till under utryckningarna, så har man haft stroke så är man kanske lite svagare än andra. Dessutom är jag nyfiken på hur hon stavar polisrapporterna. Om hon stavar som i mailen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in