Citat:
Ursprungligen postat av
Darrar
Hon har ju erkänt vissa saker i förhör nummer två, dessutom har hon talat in på svärdotterns svarare.
Sid41 -
Dokumentation av röstmeddelande
Citat:
Hej Sabina, Nina Hauser heter jag. Jag har relation sedan 3 år tillbaka med Jan Friberg som skiter i mig. Jag får inte tag i honom då han stängt av telefonen och vill inte skilja sig och han har slagit mig och är misstänkt för misshandel och jag tycker det är fördjävligt – hemsk situation. Och jag kommer att fortsätta ringa dig och alla andra i din familj liksom han ringer alla i hela min familj, terroriserar min familj, besöker dom, ringer dom, mejlar dom och söker upp min familj. Tack ska du ha, adjö!
Jag småreagerar på att tonen, sinnesstämning, moduset, är väsensskilt mot vad som senare skrivits i sms och mail.
Visst, tal och skrift är aldrig detsamma rörande en specifik person, men det är något som ser oklart ut med den mer akademiska skillnaden mellan just det där röstmeddelandet, och resten av alla skriftmeddelanden.
I andra delar av skriftmeddelanden verkar Nina försöka stöta bort/avfärda Sabina, utan att
det närmare avhandlas varken i förhör eller telelistor rörande Sabina.
I Nina´s första mail till fu-ledare Hans Nordahl skriver hon följande:
Citat:
Dessutom är det inte jag som skrivit vissa saker från min sms/mail och det framgår b la av mitt material
Min far tex har inte hörts heller för velat lägga ner detta hela tiden och den listan har min far fått många samtal från hans hustrus telefon
(Min anm - Med " hans hustrus telefon" avses alltså JF´s fru - Eva.)
Har även trafik mellan mig och Sabina, enda brott kvar, som var trevlig till en början. Sedan trafik om att JF lånat detas telefoner -även, eftersom minst 7-8 ggr råkat tappa sin egen hur man nu lyckas med på detta året bara.
Man vill ju se det där material alltså. Var är det
Du har ju fått ut rubbet
Darrar, och det finns inga tilläggsprotokoll.
Man vill ju kunna matcha datum osv, för
när Sabina tagit emot
vad.
Var är Nordahls initiativ i detta ärende?