Citat:
Ursprungligen postat av
Darrar
Det går nog inte att få ut något från slasken. Jag "busringde" 11414 och frågade efter Friberg och han arbetar på sekretessprövningen inom polisen. Begär man ut handlingar så är det han som ska bedöma om en handling kan lämnas ut eller inte. Han har arbetat där sedan ett halvår tillbaka.
Hehe okej, vad har vi nu då ungefär.
En Friberg som jobbar på sekretessen (chefposition?) och en vice överÅK Bengt Åsbäck, en man med smått makaber förkärlek till att hetsjaga poliser, som släpper fram en FUP som ser ut så här till Tingsrätten...
Nu stinker det ännu mer. Slasken skulle bli en obekväm historia att ta fram nu.
Spåkulan blinkade till här, det blir att Nina med all sannolikhet borde kunna gå fluffigt på sin rättegång, nog torska där -TR kan kosta på sig att snävt bedöma skuldfrågor, men låta den betydligt mer djuplodande HR justera tillbaka detta senare då ingen rådman med ryggrad någonsin skulle kunna få ihop ett hållbart resonemang beaktat skuldfråga på detta förundersökningsmaterialet.
Ja, jag tror alltså Nina går ur detta, trots rätt makabert beteende i text.
Men det är jag det

Det som är värt att understryka här är att förundersökningsledare satt & behållit den lägre misstankegraden
skäligen på Nina.
Allt är som det brukar vara på myndigheten med världens lägsta tak & ingen att lita på.