2017-07-05, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Det som fick mig att reagera från början och som fångade mitt intresse var att hon struntade i att gå på rättegången, varför?
Att Darrarklanen uteblir förstår man men en polis?
Det där vill jag veta mer om från någon som vet.
Finns det några taktiska fördelar med det eller biter det bara henne ännu hårdare i röven på sikt?
Citera
2017-07-05, 22:40
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Det går nog inte att få ut något från slasken. Jag "busringde" 11414 och frågade efter Friberg och han arbetar på sekretessprövningen inom polisen. Begär man ut handlingar så är det han som ska bedöma om en handling kan lämnas ut eller inte. Han har arbetat där sedan ett halvår tillbaka.

Hehe okej, vad har vi nu då ungefär.
En Friberg som jobbar på sekretessen (chefposition?) och en vice överÅK Bengt Åsbäck, en man med smått makaber förkärlek till att hetsjaga poliser, som släpper fram en FUP som ser ut så här till Tingsrätten...
Nu stinker det ännu mer. Slasken skulle bli en obekväm historia att ta fram nu.

Spåkulan blinkade till här, det blir att Nina med all sannolikhet borde kunna gå fluffigt på sin rättegång, nog torska där -TR kan kosta på sig att snävt bedöma skuldfrågor, men låta den betydligt mer djuplodande HR justera tillbaka detta senare då ingen rådman med ryggrad någonsin skulle kunna få ihop ett hållbart resonemang beaktat skuldfråga på detta förundersökningsmaterialet.
Ja, jag tror alltså Nina går ur detta, trots rätt makabert beteende i text.
Men det är jag det
Det som är värt att understryka här är att förundersökningsledare satt & behållit den lägre misstankegraden skäligen på Nina.
Allt är som det brukar vara på myndigheten med världens lägsta tak & ingen att lita på.
Senast redigerad av rotesau 2017-07-05 kl. 22:45.
Citera
2017-07-05, 22:44
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Det där vill jag veta mer om från någon som vet.
Finns det några taktiska fördelar med det eller biter det bara henne ännu hårdare i röven på sikt?

Om Nina har en advokat som vågar gräva lite, skulle längre tidsfrist kunna ge henne fördelar. Bägge parter har alltid möjlighet att komplettera/bearbeta insänt åtal.

Det är 4000kr vite för utebliven närvaro som biter Nina, men absolut inget straffrättsligt annat även om en och annan nog kan tycka si eller så om att man uteblir.
Citera
2017-07-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
En Friberg som jobbar på sekretessen (chefposition?) och en vice överÅK Bengt Åsbäck, en man med smått makaber förkärlek till att hetsjaga poliser, som släpper fram en FUP som ser ut så här till Tingsrätten...

Spåkulan blinkade till här, det blir att Nina med all sannolikhet borde kunna gå fluffigt på sin rättegång, nog torska där -TR kan kosta på sig att snävt bedöma skuldfrågor, men låta den betydligt mer djuplodande HR justera tillbaka detta senare då ingen rådman med ryggrad någonsin skulle kunna få ihop ett hållbart resonemang beaktat skuldfråga på detta förundersökningsmaterialet.
Ja, jag tror alltså Nina går ur detta, trots rätt makabert beteende i text.
Men det är jag det
Det som är värt att understryka här är att förundersökningsledare satt & behållit den lägre misstankegraden skäligen på Nina.
Allt är som det brukar vara på myndigheten med världens lägsta tak & ingen att lita på.

Han var tidigare chef och kommissarie och hamnade sedan på polisens internutredning i 10 år. 2016 slutade han på polisens internutredning och började efter jul på sekretessavdelningen. Enligt 11414 är han kommissarie fortfarande.
Citera
2017-07-05, 23:07
Medlem
0.999...s avatar
Onekligen ett dyrköpt knull med facit i hand. Som sagt tidigare, märkligt att det inte finns mer med polisgubben i fup:en, helt skruvat att sådana individer får härja fritt. Hon verkar för övrigt stava helt okej ibland, kan väl vara någon form av psykos och det kanske är lite synd om människan egentligen.

Man kanske skall vara glad över att 99% av alla anmälningar läggs ned när man inser vad det är för människor som är satta till att "utreda". Dom gör helt enkelt minst skada då.
Citera
2017-07-05, 23:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Han var tidigare chef och kommissarie och hamnade sedan på polisens internutredning i 10 år. 2016 slutade han på polisens internutredning och började efter jul på sekretessavdelningen. Enligt 11414 är han kommissarie fortfarande.

Här finns också en del intressant att läsa om både Friberg och för den delen även det som rimligtvis torde vara åklagare Åsbäck:
http://www.inblick.se/nyheter/2016/10/12/kvinnor-som-uppvaktade-internutredare-hotade-karin

Sjukt ärende detta, med sjuka individer inblandade. Det verkar som man vill ha väck Nina till varje pris.
Samt det verkar som att Nina är alltför labil för att kunna tjänstgöra som inspektör.
Citera
2017-07-06, 03:45
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
(...)
Det viktiga är nog inte att Fr*berg jobbar med sekretessprövning vid utlämnande. Det tror jag är en reträttpost han blivit tilldelad. Att han jobbat på internutredningen låter saftigare.

Två trådar om honom och hans kvinnorelationer, varav en tidigare postad här i tråden:
(FB) Vem är polischefen? Socialdemokraternas hemliga polis?
(FB) Internutredande polis avstängd efter snuskmejlande
Citera
2017-07-06, 07:20
Medlem
bastard666s avatar
Onekligen en pikant situation den gode Jan har ställt till med sin bångstyriga pick, men fy satan vilken psykopat kaninkokerskan Nina är, hennes ,enligt egen utsago, jetsetföräldrar måste vrida sig som mask i kroken när detta har blivit offentligt.
Hon är ett levande exempel på vad kvotering får för följder, någon psykologisk lämplighetstest skulle nog människan inte klara.
Det som skrämmer en mest är att hon har i åratal arbetat som polis, med allt det innebär, och det är inte utan att man undrar hur hon skött sitt jobb med så trasigt psyke.
Jag skulle tro att den gode Jan har anledning att ha ögon i nacken även i framtiden ,oavsett hur detta rättegångsspektakel slutar.
Hon har bestämt sig att Jan är hennes eller så ska han dö.
Citera
2017-07-06, 08:37
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Varför kallas hon tjejen för kaninkokerska? Vad menas med det?
Citera
2017-07-06, 08:57
Medlem
xMaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot

Referens till filmen "Dödlig förbindelse" där en man har en affär med en galen kvinna som börjar stalka hans familj efteråt samt kokar familjens kaniner.
Citera
2017-07-06, 09:16
Medlem
Citat:
Om Nina har en advokat som vågar gräva lite, skulle längre tidsfrist kunna ge henne fördelar. Bägge parter har alltid möjlighet att komplettera/bearbeta insänt åtal.

Det är 4000kr vite för utebliven närvaro som biter Nina, men absolut inget straffrättsligt annat även om en och annan nog kan tycka si eller så om att man uteblir.
Ingen risk för att det hela rinner ut i sanden med något symboliskt bötesstraff eller liknande? Jag oroar mig också för att hennes hot inte bedöms speciellt allvarliga utan mer än den här förundersökningen. I förhöret sade hon att hon skulle lämna in mer material, det gjorde hon aldrig såvitt jag förstår?
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Jag trodde att den gode doktorn var äldre!
Citera
2017-07-06, 09:53
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Ingen risk för att det hela rinner ut i sanden med något symboliskt bötesstraff eller liknande? Jag oroar mig också för att hennes hot inte bedöms speciellt allvarliga utan mer än den här förundersökningen. I förhöret sade hon att hon skulle lämna in mer material, det gjorde hon aldrig såvitt jag förstår?

Jag trodde att den gode doktorn var äldre!

Jag tror definitivt bötesstraff blir som max här, men skulle inte förvånas om Nina frias helt. Hon borde ta ett strafföreläggande och hålla käft istället för att göra grej av det.
Det är en mupp-fup vi alla sitter och läser - hälften av materialet saknas ju
Både FUP & stämningsansökan är ju dryga 8 månader gamla nu och jag kan inte se någonstans i avskrifterna från dagboksbladet att något ytterligare material/tilläggsprotokoll inkommit inför huf.

Citat:
Föreläggande, Utvecklingscentrum Malmö, Åklagarmyndigheten. Kopia av aktbilaga 5 översänt.

Yttrande från åklagarmyndigheten Yttrande från åklagaren

BESLUT - Nina Hauser, Nina Hauser (delges), Utvecklingscentrum Malmö Åklagarmyndigheten

Framställan om förordnande av målsägandebiträde

BESLUT: Målsägandebiträde förordnas för Sabina Ulrika Sundholm Friberg. /Maria Hölcke, rådman

Anna Gecer åtar sig uppdraget som målsägandebiträde för Sabina Sundholm Friberg (genom sekreterare). //AMVI

Förordnande, Biträdande jurist Anna Gecer. Kopia av aktbilaga 10 översänt. Kopia till Friberg, åklagaren samt polisen.

Föreläggande, Utvecklingscentrum Malmö, Åklagarmyndigheten.

Yttrande fr åklagare
Yttrande fr åklagare STÄMNINGSANSÖKAN Förundersökningsprotokoll (23:18) Skrift från åklagaren

Utskrift av belastningsregisterutdrag - Nina Hauser

Bokat in åklagare, offentlig försvarare samt målsägandebiträde till huvudförhandling den 14 juni 2017 kl 09:00-12:00.

Stämning med kallelse skickat med lösbrev till Nina Hauser. Kopia av aktbilaga 15 översänt. Information om förenklad delgivning - TSM och Så går brottmålsrättegången till (tilltalad) översänt.

Kallelse skickat med lösbrev till Sabina Sundholm Friberg. Så går brottmålsrättegången till (måls/vittne) översänt.

Kallelse e-postat till Särskilda åklagarkammaren, Åklagarmyndigheten.

Kallelse e-postat till Jur.kand. Anna Gecer.

Kallelse e-postat till Advokat Elisabeth Massi Fritz.

Förordnande e-postat till Rikspolisstyrelsens Personalansvarsnämnd. Kopia av aktbilaga 15- 16 översänt.

Yttrande från personalansvarsnämnden Yttrande från Elisabeth M Fritz. (e-post)

Expedierat aktbilaga 25 till målsägandebiträden och åklagaren för kännedom via epost /ELAM

Har sökt advokat Elisabeth Massi Fritz utan svar. Lämnade röstmeddelande avseende att tingsrätten kommer fatta beslut under huvudförhandlingen om att byta offentlig försvarare för Nina Hauser till advokat David Massi, att hon ska inkomma med kostnadsräkning senast onsdag den 14 juni samt att hon ska informera advokat David Massi om detta. /PEBJ

Skadeståndsanspråk

Ab 27 exp till åklagaren samt off fsv för kännedom. /SOFR

Yttrande från advokat Massi Fritz Kostnadsräkning (1) från advokat Massi Fritz Kostnadsräkning (2) från advokat Massi Fritz Skrift fr Anna Gecer
Protokoll HUF (inställd)

BESLUT i protokoll, aktbilaga 32 - sänt till Nina Hauser samt offentlige försvararen David Massi, Särskilda åklagarkammaren Åklagarmyndigheten Lena Kastlund och målsägandebiträdet Anna Gecer för kännedom

Vittnesersättning utbetalt i KIM med 2929 kr till Sabina Sundholm Friberg. /MF

Darrar kanske dock kan svara på vilket datum som gäller för det jag fetat/understrukit??
Samt om det är en bilaga det går att få tag på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in