2017-07-18, 23:53
Medlem
Jag har ett "rörligt" intellekt, ... speciellt efter att ha knäckt en bärs eller två... Princess of Wales Royal Regiment.

Angående Håkan E, så är väl han och Jörgen i princip stöpta i samma form, det känns inte så lockande även om han gjort ett bra jobb med u21. Thern hade varit intressantare.
Citera
2017-07-18, 23:59
Medlem
LiNUs587s avatar
MP lär ju vara tillänglig för Götet snart...
Citera
2017-07-19, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiNUs587
MP lär ju vara tillänglig för Götet snart...

hehe, missade tyvärr MFFs debacle, men jag gillar inte MP för fem öre, tyckte det var ett ganska konstigt val av tränare när MFF plockade in honom, det var jag väl inte ensam om.

Mellberg hade varit intressant, men blir nog hemskt svårt att lösa.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-07-19 kl. 00:12.
Citera
2017-07-19, 00:21
Medlem
Henrik Larsson kanske skulle vara aktuell, men det hade jag inte heller blivit vidare glad över. Saknar Stahre, visst det var inte guld och gröna skogar men han vågade spela unga spelare, och sedan är det en jävligt passionerad tränare, härlig karaktär.

Sedan har vi ju legenden Rehn förstås...
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-07-19 kl. 00:25.
Citera
2017-07-19, 00:22
Medlem
gato12s avatar
Rolle Nilsson hade väl varit perfekt (ny tränare i IFK), förutom att han ska ta över U-21 nu...
Citera
2017-07-19, 02:30
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Henrik Larsson kanske skulle vara aktuell, men det hade jag inte heller blivit vidare glad över. Saknar Stahre, visst det var inte guld och gröna skogar men han vågade spela unga spelare, och sedan är det en jävligt passionerad tränare, härlig karaktär.

Sedan har vi ju legenden Rehn förstås...

DamfotbollsRehn har vi redan använt oss av, då tillsammans med Jonas Olsson.(2007-2011)
SM guld vann dom året efter Kjell Pettersson dvs 2007, sen gick det väl utför ?

Hamrén och Rolle Nilsson är mina favoriter.
Kung Svennis gjorde bra ifrån sej sist han var här, men det höll på att gå fullständigt åt h-vete i början. Av det kan man lära att tålamod inte är så dumt.

Stahre gjorde ett bra jobb, men se det tyckte tydligen inte Herr Gren.
Att ta bort motivationen hos en hel drös med spelare tycks Gren ha gjort, och då spelar det egentligen ingen roll vad tränaren heter. Otrygghet och ovisshet i laget är ett gissel som Gren bär ansvaret för. Så egentligen borde Gren tvingas träna och återställs det han ställt till med.
Trots att Spelarna har garanterat mer emot Gren än Lennartsson.

Vem blir namnet efter Lennartsson i denna lista över tränare i blåvitt ?
http://www.ifkgoteborg.se/Om-IFK-Goteborg/Presentation/Statistik/Blavita-tranare/
Senast redigerad av locknloll 2017-07-19 kl. 02:50.
Citera
2017-07-19, 05:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur mycket klubblagserfarenhet har Håkan? Har ni lite pengar och mod att förändra skulle Thern vara kul att se i allsvensk kontext.

Håkan har väl noll klubberfarenhet har jag för mig. Personligen tycker jag inte att IFK är i ett läge där man skall experimentera mycket med "up and coming" tränare. Men visst ett annat alternativ är ifall Bergstrand vill röra på sig från Sirius men det känns ganska avlägset.

Citat:
Angående Håkan E, så är väl han och Jörgen i princip stöpta i samma form, det känns inte så lockande även om han gjort ett bra jobb med u21. Thern hade varit intressantare.

Typiskt att en MFFare skall komma in och rodda skutan. :P

Nej skämt o sido så tror jag inte att Thern är rätt väg att gå. Det finns en anledning till att Thern aldrig lyckats bygga en habil tränarkarriär trots att det alltid snackas om honom i tränarsammanhang. Han anses väl vara ganska besvärlig att jobba med och kräver total "underkastelse" av alla involverade. Frågan är hur väl det faller ut med Gren och ledningen.
Citera
2017-07-19, 08:19
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll

Jag säger så här:
Eftersom Seb O och Paka tycks befinna sej en bit från ordinarie A-lagsplats ,så Låt Seb O och Paka träna ihop sej ordentligt tills dom är såpass samspelta att dom slår hela fotbolls Sverige med häpnad. För deras tid kommer säkerligen.
Men än tycks dom inte vara där.

Att Paka befinner sig en bit från startelvan beror ju på skadan... Svårt att vara med i elvan/truppen när man är skadad som han varit även om han så smått är på väg tillbaka nu...

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hamrén till Blåvitt? Ja inte fan skulle övriga supportrar klaga!

Det enda positiva med Lennartssons avsked är att man nu slipper läsa sida efter sida med "Avgå Jörgen!" och det ska bli intressant å se vem som ersätter.

Ähh, efter fyra raka torskar nu blir det AVGÅ ALF istället så du kan vara lugn.

Beträffande ersättare på sikt är det knepigt, Håkan Ericsson nämns ju för sin förmåga med ungdomar. Minns ingen att det var på samma premisser Jörgen togs in? Att leda ett u21 landslag innebär inte per se att man är duktig på att lyfta fram ungdomar, det innebär "bara" att man kan leda ett ungdomslag.
Det blir ju en annan sak när du har även äldre spelar till hands.
Varken Svennis, Hamrén etc känns hett heller. Har på rak arm inget klockrent namn. På längre sikt är det självklart så att en ledartrojka med Thomas Olsson, Alexandersson och Hjalle är lockande.
Citera
2017-07-19, 09:05
Medlem
Citat:
Jag har ett "rörligt" intellekt, ... speciellt efter att ha knäckt en bärs eller två... Princess of Wales Royal Regiment.

Kör vi de gamla vanliga namnen, så är väl Högmo ett intressantate tillgängligt namn. Men ni vill väl ha AIK-anknytning och inte DIF? Så det blir väl Hamrén, Backe, Ericsson, Alm, Swärd, Baxter, Mellberg eller Mjällby?
Citera
2017-07-19, 09:17
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur mycket klubblagserfarenhet har Håkan?
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Håkan har väl noll klubberfarenhet har jag för mig.
Han har en (mindre lyckad) tränarsejour i Peking bakom sig. Därefter lade han ner den karriären och började jobba på förbundet, innan han på nåt vänster blev förbundskapten.

Jag satt (nästan) bredvid honom på senaste hemmamatchen och tänkte lite för mig själv, fan undra om inte han tar över lillebror IFK snart.
Citera
2017-07-19, 09:52
Medlem
LiNUs587s avatar
Citat:
hehe, missade tyvärr MFFs debacle, men jag gillar inte MP för fem öre, tyckte det var ett ganska konstigt val av tränare när MFF plockade in honom, det var jag väl inte ensam om.

Mellberg hade varit intressant, men blir nog hemskt svårt att lösa.

Ja, den rekryteringen blir jag fortfarande inte klok på, vad är det han ska tillföra som inte Allan Khun kunde? Trodde ändå att han skulle kunna knäppa alla på näsan då man bekant lär sig av sina misstag samt att han "bara" för tränare och inte manager som i DIF där han spårade ut helt, men ser ju inte ut att det är han som kommer ta MFF till en högre nivå, men med rätt värvningar så kanske, men är mycket skeptisk till det.
Citera
2017-07-19, 10:06
Medlem
LiNUs587s avatar
Torbjörn Nillson som ny assisterande i IFK alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in