2017-07-18, 17:03
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag tror den gode mishima var aningens ironisk, lite dryg så där.
Delvis säkert sant, men troligtvis inte gällande åldern, vid 52 är man en dinosaurie enligt vissa, men är väl rätt nära medelåldern i de svenska elitserierna, skulle jag killgissa.
Citera
2017-07-18, 17:05
Avslutad
Om vi redan nu ska börja spekulera i vem som tar över IFK till nästa säsong så tycker jag så här objektivt att man skall höra med Håkan Ericsson ifall han är sugen på att ta över ifall man nu skall bygga ungt.
Citera
2017-07-18, 17:06
Medlem
bagarn29s avatar
http://www.expressen.se/gt/sport/allsvensk-malkung-pa-vag-till-blavitt/

Citat:
Rykten placerar nämligen den gamla Djurgårdsanfallaren Sam Johnson till tabellelvan.

– IFK Göteborg är intresserade av att låna Sam, säger hans rådgivare Tore Eliasson till Svenska Fans.

Har inte de anfallare så det räcker?
Citera
2017-07-18, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
En dålig halvlek mot ÖSK och så får sparken några dagar senare. Så är det för stora ambitioner och sämre trupp.

Nu är du säkerligen sarkastisk men jag tänker bita ändå (för att visa en större poäng). Noa Bachner twittrade ut följande bild när det fortfarande stod 3-0 till Örebro i Söndags. https://pbs.twimg.com/media/DE3DgA5WsAIX23e.jpg

Sedan den 31 Juli i fjol har vi spelat 29 allsvenska matcher. Vunnit tio, förlorat tio och spelat nio oavgjorda. Det ger ett poängsnitt på 1,34 poäng per match. Förra året hade det gett oss en nionde plats. Lägg till en övergripande nedåtgående trend, både vad gäller placering och flera spelares individuella förmåga.

Jörgen har stått upp för IFK Göteborg och det ska han ha respekt för. Jag önskar honom lycka till i hans nästa jobb men det var verkligen dags att han lämnade.
Citera
2017-07-18, 17:46
Medlem
Våra tjejer 18 år slaktar iaf motståndet i cupen. Alltid något...
Citera
2017-07-18, 17:52
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Lennartsson sparkad enligt GT - Westerberg tar över säsongen ut:

http://www.expressen.se/gt/sport/efter-fiaskot-blavitt-sparkar-lennartsson/

Äntligen!

Här kan man fråga sej vad Gren har för ansvar för trivseln i laget ? Tycker mej läst att en hel del spelare varit missnöjda med just Gren.
Är det möjligen missnöjet med Gren som visat sej genom sämre resultat ?
Jag tror det.
---------
Har det inte funnits en tränare tidigare som hette Alf Westerberg i blåvitt ?
Fel av mej, Björn hette han, Björn Westerberg 1983-1984 och guld båda åren.
Dog 2014
Senast redigerad av locknloll 2017-07-18 kl. 18:18.
Citera
2017-07-18, 18:13
Medlem
Wulcan skriver att Seb Os frysbox beror på att Jörgen inte ville ha honom, det var en Gren värvning... det förklarar ju ett och annat, synd om Seb som hamnat i kläm om det nu stämmer.
Citera
2017-07-18, 18:21
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Wulcan skriver att Seb Os frysbox beror på att Jörgen inte ville ha honom, det var en Gren värvning... det förklarar ju ett och annat, synd om Seb som hamnat i kläm om det nu stämmer.

Det är solklart att det var så, annars hade Lennartsson spelat honom någon gång med tanke på hur dåligt det har gått.
Citera
2017-07-18, 18:31
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Men varför värvades en spelare som Lennartsson inte ansåg behövdes ??

Wulcan har ett otal ggr nämnt just Seb O i sina artiklar. Den här killen måste ju vara ett underverk som fotbollen sällan skådat med tanke på hur mkt kraft Wulcan lagt på denna spelare.
Och Gud nåde den tränare som inte låter honom spela.

Jag säger så här:
Eftersom Seb O och Paka tycks befinna sej en bit från ordinarie A-lagsplats ,så Låt Seb O och Paka träna ihop sej ordentligt tills dom är såpass samspelta att dom slår hela fotbolls Sverige med häpnad. För deras tid kommer säkerligen.
Men än tycks dom inte vara där.

Blåvitt borde åka ut till Mölnlycke och ta ett snack med Hamrén.
Ja hela änglakören borde åka ut och sjunga lite för Hamrén så han förstår att han är välkommen.
En bra meritlista :
http://svenskfotboll.se/landslag/forbundskaptener/erik-hamren/
Senast redigerad av locknloll 2017-07-18 kl. 18:53.
Citera
2017-07-18, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det är solklart att det var så, annars hade Lennartsson spelat honom någon gång med tanke på hur dåligt det har gått.

Möjligt, men då är det riktigt illa, på många sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av locknloll

Wulcan har ett otal ggr nämnt just Seb O i sina artiklar. Den här killen måste ju vara ett underverk som fotbollen sällan skådat med tanke på hur mkt kraft Wulcan lagt på denna spelare.

Jag säger så här:
Eftersom Seb O och Paka tycks befinna sej en bit från ordinarie A-lagsplats ,så Låt Seb O och Paka träna ihop sej ordentligt tills dom är såpass samspelta att dom slår hela fotbolls Sverige med häpnad. För deras tid kommer säkerligen.

Att Ankersen och/eller Rieks skulle försvinna i år var ju givet, så ersättare behövdes. Enligt Wulcan hamnade han i Jörgens frysbox av principskäl, och alltså inte på fotbollsmässiga grunder. Sandlådenivå om det stämmer. Lawson provades även ute till höger.

Finns sjukt mycket med Jörgen som jag irriterat mig på så jag kan inte säga att jag är direkt besviken att han fick gå, laguttagningar, matchcoachning osv.

Nu är det iaf nya tag som gäller, Alf har ju jobbat mycket med de yngre så jag hoppas han vågar ge dom chansen i höst.

The only way is up.

För övrigt håller jag med Glenn om Bomans föregångare, Stiller, det var omöjligt att inte gilla den spelaren.

Citat:
– Någon som jag skulle vilja se på någon post i klubben är Hannes Stiller. Där är en gubbe som är en hjälte i Blåvitt, han slet som ett djur. Det är en sådan gubbe som kan lyfta laget, fansen älskar honom liksom. Han har goda kvalitéer.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-07-18 kl. 18:59.
Citera
2017-07-18, 18:53
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll

Jag säger så här:

Blåvitt borde åka ut till Mölnlycke och ta ett snack med Hamrén.
Ja hela änglakören borde åka ut och sjunga lite för Hamrén så han förstår att han är välkommen
Hamrén till Blåvitt? Ja inte fan skulle övriga supportrar klaga!

Det enda positiva med Lennartssons avsked är att man nu slipper läsa sida efter sida med "Avgå Jörgen!" och det ska bli intressant å se vem som ersätter.
Citera
2017-07-18, 18:57
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hamrén till Blåvitt? Ja inte fan skulle övriga supportrar klaga!

Det enda positiva med Lennartssons avsked är att man nu slipper läsa sida efter sida med "Avgå Jörgen!" och det ska bli intressant å se vem som ersätter.
Även sponsorerna skulle gilla Hamrén.
Dessutom får ju Hamrén nära till jobbet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in