Citat:
Ursprungligen postat av
afraidofattklittra
Ingen har sådana drag vid födseln, det är något som kommer med könshormoner. Det finns faktiskt forskning som visar att även pyttesmå testosterondoser påverkar kvinnors utseende.
Det är inte klitorisberöring i sig som är faran har jag ju sagt. Det är den icke förnekade kåtheten. Och redan små doser testosteron förstör kvinnokroppen, annars hade skalan på "kvinnligt" utseende inte varit gradvis. Eller hur förklarar du att kvinnor finns i en skala och inte i en rent ultrafeminin typ och en testosterondominerad typ?
För att det är kodat deras DNA har jag ju sagt. Jag menar inte att de föds med timglaskropp, men att det redan finns i deras gener och kommer utveckla det.
Nästan allt är genetiskt. Även hormonnivåerna. Precis som att vissa har stor näsa. Eller större hjärna.
Oavsett om små mängder testosteron påverkar utseendet som barn så kan du i stort sätt inte påverka det. Så länge du inte tar syntetiska hormoner. Kroppen endokrina system är komplext och det pågår en hel del variationer i utsöndringar genom en människas uppväxt.
Däremot kan man, med yttre faktorer, rubba hormonbalanserna en aning, men då är man oftast vuxen. Typ som när feta får insulinresistens. Men du kan inte förändrar din kodade DNA och och din hormonella base line. Den föds vi med.
Du kan bara glömma allt du tror. Det finns överhuvudtaget inget vetenskapligt stöd för dina påståenden. "Den icke förnekade kåtheten"?! Vadfan babblar du ens om? Vem har lurat i dig allt det där?
Du får gärna berätta.