2017-07-18, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Oroa dig inte. Kroppen eftersteävar balans i ditt hormonsystem. Om du skulle råka produera mer testosteron pga onanering så kommer ett annat hormon att utsöndras som sänker nivåerna igen. Så klitta på du.
Förutom att det gör hemsk skada ändå vad jag vet, är det inte onanin i sig som är hotet. Det är kåtheten utan förnekelse.
Citera
2017-07-18, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aothai
Bra, sluta helt enkelt att pilla på dig själv, och ha bara oskönt sex. Problem solved.
Men jag vill ju gärna bli överbevisad om att jag har fel! Så att jag slipper leva så! Det enda jag behöver är tillförlitliga källor.
Citera
2017-07-18, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Gör en fallstudie på de som jobbar som webcamtjejer. De onanerar i stort sett konstant.
Har de särskilt grovhuggna drag? Stora hakor och pannor?

Det du snackar om är nog mer genetiska faktorer än någonting annat.

Citat:
Ursprungligen postat av afraidofattklittra
De kan helt enkelt simulera onani utan att vara kåta. Fejk.
Eller finns det något sätt att avgöra om det är äkta?
Citera
2017-07-19, 00:28
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Eller finns det något sätt att avgöra om det är äkta?

Definera äkta.

De flesta kvinnor har inte fiskdamm på orgasmer, nej, därmed inte sagt att alla camtjejer skulle vara rakt igenom fejk. Om inget annat borde de ha ett högre testosteronpåslag av att knåda sig själva både här och var med allsköns redskap och apparater inför publik i timmar varje dag än vad du skulle kunna orsaka dig själv.
Citera
2017-07-19, 00:34
Avslutad
Citat:
Ingen har sådana drag vid födseln, det är något som kommer med könshormoner. Det finns faktiskt forskning som visar att även pyttesmå testosterondoser påverkar kvinnors utseende.

Det är inte klitorisberöring i sig som är faran har jag ju sagt. Det är den icke förnekade kåtheten. Och redan små doser testosteron förstör kvinnokroppen, annars hade skalan på "kvinnligt" utseende inte varit gradvis. Eller hur förklarar du att kvinnor finns i en skala och inte i en rent ultrafeminin typ och en testosterondominerad typ?

För att det är kodat deras DNA har jag ju sagt. Jag menar inte att de föds med timglaskropp, men att det redan finns i deras gener och kommer utveckla det.

Nästan allt är genetiskt. Även hormonnivåerna. Precis som att vissa har stor näsa. Eller större hjärna.

Oavsett om små mängder testosteron påverkar utseendet som barn så kan du i stort sätt inte påverka det. Så länge du inte tar syntetiska hormoner. Kroppen endokrina system är komplext och det pågår en hel del variationer i utsöndringar genom en människas uppväxt.

Däremot kan man, med yttre faktorer, rubba hormonbalanserna en aning, men då är man oftast vuxen. Typ som när feta får insulinresistens. Men du kan inte förändrar din kodade DNA och och din hormonella base line. Den föds vi med.

Du kan bara glömma allt du tror. Det finns överhuvudtaget inget vetenskapligt stöd för dina påståenden. "Den icke förnekade kåtheten"?! Vadfan babblar du ens om? Vem har lurat i dig allt det där?

Du får gärna berätta.
Citera
2017-07-19, 00:43
Medlem
man får förvissmer lust av mer testosteron .

Man får dock inte mer testosteron av mer lust .

Troligtvis troll/trams fråga men ändå. Om inte så kommer ts pojkvän göra slut pga ts bryr sig mer om utseende än relation och sexliv.
Citera
2017-07-19, 01:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Det här kallas för Darwinism.
Citera
2017-07-19, 04:57
Medlem
genericnames avatar
Citat:
Jag har ju redan skrivit att det inte är själva den kvinnliga onanin i sig jag är rädd för, utan vad den representerar: att erkänna sin kåthet. Enligt placeboeffekten är det värre än att förneka. Förnekelsen måste vara trovärdig för en själv, det är därför jag inte vet omfattningen av min egen förnekelse. Och därmed vet jag inte heller hur mycket jag vill klittra.

Gamla damer som erkänner för sig själva att de är sexuellt frustrerade går inte att jämföra. Dessutom är det vad jag vet biologiskt att äldre kvinnors testosteron ökar.

Tror du tänker för mkt, gör vad du känner för istället och bry dig inte om lustiga teorier du själv eller vi som försöker svara på frågan filosoferar fram... Lev livet, du kan vara död imorgon... Sex är hälsosamt.
Citera
2017-07-19, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Definera äkta.

De flesta kvinnor har inte fiskdamm på orgasmer, nej, därmed inte sagt att alla camtjejer skulle vara rakt igenom fejk. Om inget annat borde de ha ett högre testosteronpåslag av att knåda sig själva både här och var med allsköns redskap och apparater inför publik i timmar varje dag än vad du skulle kunna orsaka dig själv.
Poängen är: finns det något sätt att avgöra om det bara är simulering alltihop, det vill säga om de inte är upphetsade alls?

Och så är det inte själva knådningen i sig som är faran, det är kåtheten som är faran.
Senast redigerad av afraidofattklittra 2017-07-19 kl. 05:07.
Citera
2017-07-19, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
För att det är kodat deras DNA har jag ju sagt. Jag menar inte att de föds med timglaskropp, men att det redan finns i deras gener och kommer utveckla det.

Nästan allt är genetiskt. Även hormonnivåerna. Precis som att vissa har stor näsa. Eller större hjärna.

Oavsett om små mängder testosteron påverkar utseendet som barn så kan du i stort sätt inte påverka det. Så länge du inte tar syntetiska hormoner. Kroppen endokrina system är komplext och det pågår en hel del variationer i utsöndringar genom en människas uppväxt.

Däremot kan man, med yttre faktorer, rubba hormonbalanserna en aning, men då är man oftast vuxen. Typ som när feta får insulinresistens. Men du kan inte förändrar din kodade DNA och och din hormonella base line. Den föds vi med.
Jag vet att jag inte kan förändra mina gener. Det hindrar dock inte små mängder av ett felaktigt hormon från att göra stor skada.

Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Du kan bara glömma allt du tror. Det finns överhuvudtaget inget vetenskapligt stöd för dina påståenden. "Den icke förnekade kåtheten"?! Vadfan babblar du ens om? Vem har lurat i dig allt det där?

Du får gärna berätta.
Det är väl samma sak som att erkänna att en är stressad höjer stresshormonerna. Noceboeffekten, den skadliga placeboeffekten. Jag har läst om det i vetenskaplig litteratur.
Citera
2017-07-19, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
man får förvissmer lust av mer testosteron .

Man får dock inte mer testosteron av mer lust .
Ger inte stress mer stresshormoner heller?

Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Troligtvis troll/trams fråga men ändå. Om inte så kommer ts pojkvän göra slut pga ts bryr sig mer om utseende än relation och sexliv.
Jag vill inte att han ska göra slut och jag struntar inte alls i relationen!
Citera
2017-07-19, 07:20
Medlem
Citat:
Män lever kortare än kvinnor. Hur nyttigt kan testosteron vara då?
Det är hos djur med xx-honor och xy-hannar som hannarna lever kortare. Hos djur där hannarna har två lika kromosomer och honorna har två olika kromosomer som fåglar är det hannarna som lever längst. För övrigt är dödligheten högre för xy-celler än för xx-celler redan direkt efter befruktningen. Om det hade något med könshormoner att göra så skulle dödligheten ha skilt sig åt först i sjunde graviditetsveckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in