2017-07-18, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0gras
Det går ju inte, du har ju inte angivit några källor som du använt dig av för att dra dina slutsatser som jag ska "motbevisa".

Ta upp testosteron genom huden via spermier? Alltså hör du ens hur det låter? Lek med tanken att han sprutar på dig, pustar ut lite och sen torkar han av dig med någon liten handduk, säg att satsen ligger på dig i 30 sekunder, ska den hinna attackera sig igenom dina 4 lager hud eller? Att jag ens försöker resonera med dig..
Just det med huden är jag osäker på, jag tar bara det säkra före det osäkra. Vad jag vill bli överbevisad om är att jag har fel om att sexualiteten är kopplad till hormoner som skadar kvinnligheten.
Citera
2017-07-18, 22:01
Medlem
TS, det är lika mycket testosteron i sperma som i din egen menstruationsvätska. Är din rädsla för testo genuin vore det bäst för dig om du helt enkelt skulle sluta ha mens. Sterilisering borde gör susen.
Citera
2017-07-18, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofattklittra
Testosteron är ett manligt hormon. I kvinnokroppen är testosteron en giftig förorening. Lök är ätligt för människor men gift för hundar och katter.

Eller så är det så att det hemska testosteronet gör en psykopatisk så att en inte lider med andras lidande. Det kan ge ett falskt sken av välmående.

Ahaaa! Det är spindelgift man skjuter alltså! Därför ungarna blir satan senare?

Nu behöver jag dom där rapporterna ännu mer! Detta måste man ju varna folk om!
Citera
2017-07-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aothai
TS, det är lika mycket testosteron i sperma som i din egen menstruationsvätska. Är din rädsla för testo genuin vore det bäst för dig om du helt enkelt skulle sluta ha mens. Sterilisering borde gör susen.
Källor på det påståendet? Det låter om möjligt ännu dummare än påståendet "kvinnor har lika mycket testosteron som män".
Citera
2017-07-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimJams
Ahaaa! Det är spindelgift man skjuter alltså! Därför ungarna blir satan senare?

Nu behöver jag dom där rapporterna ännu mer! Detta måste man ju varna folk om!
Alltså, forskningen som visar att testosteron förstör empati och impulskontroll finns i den vetenskapliga litteraturen. Eller har allt det blivit motbevisat plötsligt?
Citera
2017-07-18, 22:12
Medlem
Mikibus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Kombinationen av användarnamn, första inlägg, en snudd på orimligt korkad frågeställning och den närmast maniska besattheten vid nyordet "klittra" gör att jag starkt misstänker att vi har att göra med endera en tomte eller ett troll.

Hahaha så samt som det var sagt!

TS... det här med att... "klittra", FNISS är det något som RFSU har hittat på eller? Jag skulle rekommendera dig att hålla dig borta från liknande sidor.

Ärligt talat nu så är självbefläckelse en synd som bör undvikas till varje pris. I Bibeln beordras vi att springa iväg från synd. Var rädd om din själ, låt bli -och ta avstånd ifrån onani som i grund och botten är en typ av själsmässig otrogenhet. Det är inte normalt eller anständigt för kvinnor med självbefläckelse. Detsamma gäller för er män att titta på porr är en SYND och själsmässig otrogenhet! Det är din MAN/HUSTRU som äger din kropp och din sexualitet! Det är en del av det kontrakt man ingår när man gifter sig! Och ni som har problem med detta kan ju välja att vara singlar istället? Eller att vara otrogna mentalt bara. Frågan är vad det gör för ens samvete och självkänsla när man sitter och leker med sig själv och kollar på okända människor som knullar som djur. Det är ni själva som kommer bli vilsna och ensamma i själen. Den här dekadenta livsstilen som många lever idag måste verkligen få ett slut. Folk blir ju helt uppenbarligen knäppa i huvudet. Att inte kunna kontrollera sin sexualitet skapar en ENORM svaghet i en människas karaktär. Många får anknytningsproblem, blir inkompetenta, sexberoende, känslokalla... Spara dina sexuella känslor TILL DIN MAN.

Tack för mig.
Citera
Medlem
Rätt fascinerande och se hur många som ändå tror på onanitrollet.
Lite underhållande läsning faktiskt, det är mycket som är farligt*
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofattklittra
Källor på det påståendet? Det låter om möjligt ännu dummare än påståendet "kvinnor har lika mycket testosteron som män".

Citat:
Levels of unconjgated T were similar to those found in plasma of normally menstruating women

Källa
Citera
2017-07-18, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aothai
Källa
Likväl ligger halten i övre delen av det kvinnliga området, alltså giftigt för feminina kvinnor om jag inte tar fel.
Citera
2017-07-18, 22:18
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Gör en fallstudie på de som jobbar som webcamtjejer. De onanerar i stort sett konstant.
Har de särskilt grovhuggna drag? Stora hakor och pannor?

Det du snackar om är nog mer genetiska faktorer än någonting annat.
Citera
2017-07-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Gör en fallstudie på de som jobbar som webcamtjejer. De onanerar i stort sett konstant.
Har de särskilt grovhuggna drag? Stora hakor och pannor?

Det du snackar om är nog mer genetiska faktorer än någonting annat.
De kan helt enkelt simulera onani utan att vara kåta. Fejk.
Citera
2017-07-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikibu
Hahaha så samt som det var sagt!

TS... det här med att... "klittra", FNISS är det något som RFSU har hittat på eller? Jag skulle rekommendera dig att hålla dig borta från liknande sidor.

Ärligt talat nu så är självbefläckelse en synd som bör undvikas till varje pris. I Bibeln beordras vi att springa iväg från synd. Var rädd om din själ, låt bli -och ta avstånd ifrån onani som i grund och botten är en typ av själsmässig otrogenhet. Det är inte normalt eller anständigt för kvinnor med självbefläckelse. Detsamma gäller för er män att titta på porr är en SYND och själsmässig otrogenhet! Det är din MAN/HUSTRU som äger din kropp och din sexualitet! Det är en del av det kontrakt man ingår när man gifter sig! Och ni som har problem med detta kan ju välja att vara singlar istället? Eller att vara otrogna mentalt bara. Frågan är vad det gör för ens samvete och självkänsla när man sitter och leker med sig själv och kollar på okända människor som knullar som djur. Det är ni själva som kommer bli vilsna och ensamma i själen. Den här dekadenta livsstilen som många lever idag måste verkligen få ett slut. Folk blir ju helt uppenbarligen knäppa i huvudet. Att inte kunna kontrollera sin sexualitet skapar en ENORM svaghet i en människas karaktär. Många får anknytningsproblem, blir inkompetenta, sexberoende, känslokalla... Spara dina sexuella känslor TILL DIN MAN.

Tack för mig.
Den här tråden ska utgå från forskning, inte från religion. Att ha sex och tycka att det är skönt är lika illa som att onanera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in