2017-07-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Ang snacket om bristande återväxt för svensk tennis så sa jag till hustrun för några dagar sen, fan att inte Sarah Sjöström satsade på tennis eller Charlotte Kalla eller någon annan framstående svensk idrottare, Zlatan icke att förglömma
Jag är tämligen övertygad om att de flesta av dessa superidrottare skulle ha blivit stjärnor oavsett vilken idrottsgren de satsat på

Grejen är ju att på damsidan har vi ju faktiskt spelare , Larsson och sedan Rebecca Petterson kan nog bli helt ok , Mirjam Björklund sägs va rätt bra osv , men på herrsidan finns det ju typ ingenting för utom Ymer:s då , kanske Friberg som sägs lovande men där bör det börja hända grejer i så fall.
Citera
2017-07-18, 19:39
Medlem
Idag spela faktiskt Elias bra , men det är som han sa själv , det gav inga poäng , jag är rädd det här varv bara tillfälligt pga hemmaplan och att han förlorar första rundan nästa vecka , men hoppas jag har fel.

Edit: fast det hjälper ju ej om man spelar bra om man förlorar så enkelt är det ju.
Senast redigerad av pederN 2017-07-18 kl. 19:52.
Citera
2017-07-18, 21:29
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Inte ett dugg nyttigt, och det speglar dagens samhälle i ett nötskal att ödmjukhet är passerande.
Se på Federer till exempel, en utdöende profil tydligen.

Nu överdriver du lite väl mycket. Visa frustration och bli lack händer alla spelare lite då och då, inga problem så länge det inte händer stup i kvarten. Sen ska man komma ihåg att Federer har ju inte alltid varit Mr Perfect. Som ung spelare var Federer temperamentsfull svor, skrek och slog sönder racketar titt som tätt. Då var han långt ifrån den imagen han har idag.
Citera
2017-07-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Idag spela faktiskt Elias bra , men det är som han sa själv , det gav inga poäng , jag är rädd det här varv bara tillfälligt pga hemmaplan och att han förlorar första rundan nästa vecka , men hoppas jag har fel.

Edit: fast det hjälper ju ej om man spelar bra om man förlorar så enkelt är det ju.
Håller med, han spelade överraskande bra, med lite flyt hade han kommit tillbaka i alla fall till 5-5 i sista

OT kan jag inte låta bli att fundera hur det på träningar kan gå EY-RS
Förnuftet säger de flesta poäng till EY men drömmen om fornstora dar som RS kunde spela säger RS utan tvekan
Citera
2017-07-18, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Nu överdriver du lite väl mycket. Visa frustration och bli lack händer alla spelare lite då och då, inga problem så länge det inte händer stup i kvarten. Sen ska man komma ihåg att Federer har ju inte alltid varit Mr Perfect. Som ung spelare var Federer temperamentsfull svor, skrek och slog sönder racketar titt som tätt. Då var han långt ifrån den imagen han har idag.

Överdriver?
Speglar snarare dagens samhälle att ta för sig så länge pengarna trillar in.

Idrotten i ett nötskal, och så länge idrott (eller förlåt underhållning) genererar pengar till utövaren så försvinner ödmjukheten.
Citera
2017-07-18, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Håller med, han spelade överraskande bra, med lite flyt hade han kommit tillbaka i alla fall till 5-5 i sista

OT kan jag inte låta bli att fundera hur det på träningar kan gå EY-RS
Förnuftet säger de flesta poäng till EY men drömmen om fornstora dar som RS kunde spela säger RS utan tvekan

Var väl Verdasco som hade flyt där vid 15-40 , måste ju varit på utsidan linjen , fidde fick ju nå spel där och börja jubla för 5-5 haha
Citera
2017-07-18, 22:41
Medlem
Citat:
Överdriver?

Idrotten i ett nötskal, och så länge idrott (eller förlåt underhållning) genererar pengar till utövaren så försvinner ödmjukheten.

Tyckte du Elias skämde ut sig idag också eller? Var ju hyfsad kort i intervjun efteråt , Fidde sa typ " du gjorde ju en väldigt bra match ändå "
Och Elias typ " nej , jag förlora ju , ficka inga poäng eller någonting" sällan jag hört någon spelare så förbannad i en intervju
Citera
2017-07-18, 23:33
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Överdriver?

Klart du överdriver. Hur många matcher har du sett Mikael spela? Du tog Federer som ett exempel trots att han som ung inte alls betedde sig särskilt exemplariskt, slog sönder racketar osv. Det är en sport som kan vara väldigt frustrerande och spelare i alla tider har fått utbrott för mindre. Har inget att göra med dagens samhällsklimat.
Citera
2017-07-18, 23:44
Medlem
Citat:
Klart du överdriver. Hur många matcher har du sett Mikael spela? Du tog Federer som ett exempel trots att han som ung inte alls betedde sig särskilt exemplariskt, slog sönder racketar osv. Det är en sport som kan vara väldigt frustrerande och spelare i alla tider har fått utbrott för mindre. Har inget att göra med dagens samhällsklimat.

Men det stämmer Mikael har temperament , läste någon artikel , han hade mött Elias på träning , åsså hade han väl torskat , hade flugit vattenflaskor och lite så där men tror man har nytta av temperament om man lär sig hantera det.
Citera
2017-07-18, 23:46
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Var väl Verdasco som hade flyt där vid 15-40 , måste ju varit på utsidan linjen , fidde fick ju nå spel där och börja jubla för 5-5 haha

Vad jag har förstått så var det vid 2-2 i andra set och 0-30 i Verdascos serve som matchen vände när Elias bränner ett läge som kunde gett honom tre breakbollar. Har kollat highlights men just den bollen finns inte med. Såg du matchen, var det en riktig straffspark han missade?
Citera
2017-07-18, 23:51
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Men det stämmer Mikael har temperament , läste någon artikel , han hade mött Elias på träning , åsså hade han väl torskat , hade flugit vattenflaskor och lite så där men tror man har nytta av temperament om man lär sig hantera det.

Det är absolut inget fel att ha temperament så länge man hanterar det rätt på sätt. En spelare som Federer har verkligen lärt sig det.
Citera
2017-07-18, 23:56
Medlem
Citat:
Vad jag har förstått så var det vid 2-2 i andra set och 0-30 i Verdascos serve som matchen vände när Elias bränner ett läge som kunde gett honom tre breakbollar. Har kollat highlights men just den bollen finns inte med. Såg du matchen, var det en riktig straffspark han missade?

Ja , han missade lite enkelt , men han gick för slaget och slog lite långt , hellre det än i nät.
Verdasco spela upp sig efter det .
Tyckte Elias spela bra ändå , spela riktigt offensivt från båda sidor , visst det kom misstag men det var för att han gick på, mycket hellre det än att han är för passiv , märks söderling legat på honom om det, man såg söderling elda på honom enormt också , när han vann poäng på offensivt spel , nej possitivt

Edit : han tog upp den missen själv i intervjun efteråt , han var väldigt besviken , kände han hade matchen som du sa, hoppas han inte grämer sig för mycket pga den bara , han måste ju kunna ta ned sig det som var positivt , han såg som inget positivt efteråt.

Edit :2 jag hoppas bara han inte tappar allt självförtroende pga detta nu , för spelar han som idag sö har han nog goda möjligheter plocka mycket poäng och börja avancera på rankingen, det måste börja hända nu , håller du med? Du som brukar va positiv till Elias
Senast redigerad av pederN 2017-07-19 kl. 00:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in