2017-07-17, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Men då fick han ju inget utbrott , han var ju lugn då , gick kolla på märket och tyckte den var inne , men nå utbrott tycker jag då inte det var,
Hellre det än som Elias som förlorar mot någon 220 rankad och inte rör en min utan verkar tycka det är helt ok.
Hellre man visar känslor .

Och vad hjälper det, förutom att han gör bort sig?
Tror du innerligen att Elias tycker det är ok att förlora mot en mindre rankad spelare utan att behöva göra bort sig?
Citera
2017-07-17, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Och vad hjälper det, förutom att han gör bort sig?
Tror du innerligen att Elias tycker det är ok att förlora mot en mindre rankad spelare utan att behöva göra bort sig?

Kanske inte , men vad gör han åt det då? Det är ju inte han inte besitter kvalitén slå dom, då tror jag det är bättre att som mikael ställa höga krav på sig själv , han förväntar sig säkert att slå spelare som Laaksonen redan nu , och då blir han frustrerad när han enligt honom själv underpresterar .
Men just den drivkraften är nyttig , Peter Lundgren har också sagt det att han har en otrolig drivkraft och vill bli bättre hela tiden
Citera
2017-07-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Kanske inte , men vad gör han åt det då? Det är ju inte han inte besitter kvalitén slå dom, då tror jag det är bättre att som mikael ställa höga krav på sig själv , han förväntar sig säkert att slå spelare som Laaksonen redan nu , och då blir han frustrerad när han enligt honom själv underpresterar .
Men just den drivkraften är nyttig , Peter Lundgren har också sagt det att han har en otrolig drivkraft och vill bli bättre hela tiden

Inte ett dugg nyttigt, och det speglar dagens samhälle i ett nötskal att ödmjukhet är passerande.
Se på Federer till exempel, en utdöende profil tydligen.
Citera
2017-07-17, 20:59
Medlem
Citat:
Inte ett dugg nyttigt, och det speglar dagens samhälle i ett nötskal att ödmjukhet är passerande.

Han var ju på väldigt dåligt humör som junior har jag läst haha
Men jag är nog mest frustrerad för att Sverige inte får fram en topp 100 spelare på herrsidan , och jag är seriös tveksam om man kommer få det igen, visst Mikael kan spela , har väl ej gett upp där, och Elias verkar jobba hårt, säger han både själv och söderling säger han tränar hårt ,'men det händer som ingenting där, vet han kan spela bra , och jag hoppas på en jätteskräll mot Verdasco men tror knappast det.
Citera
2017-07-17, 22:22
Medlem
Jag var besviken på Mickes insats idag. Om det var vinden, mentalt, den fysiska statusen eller en kombination vet jag inte men jag vet att han hade vunnit matchen om han spelat så bra som han kan. Laaksonen var högst medioker. Micke träffade bollen orent på något sätt, det hände ännu mindre än det brukar göra i forehanden. Även i finliret var han oskarp. Är man positiv var matchen 50/50 hela vägen och det mot en kille som är rankad prick 100 i världen. Men idag vägde det negativa över.
Citera
2017-07-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jag var besviken på Mickes insats idag. Om det var vinden, mentalt, den fysiska statusen eller en kombination vet jag inte men jag vet att han hade vunnit matchen om han spelat så bra som han kan. Laaksonen var högst medioker. Micke träffade bollen orent på något sätt, det hände ännu mindre än det brukar göra i forehanden. Även i finliret var han oskarp. Är man positiv var matchen 50/50 hela vägen och det mot en kille som är rankad prick 100 i världen. Men idag vägde det negativa över.

Skönt att någon håller med haha
Citera
2017-07-17, 22:50
Avslutad
Citat:

Det här utbrottet, när han slår sönder ett racket efter att ha torskat första set?

https://www.youtube.com/watch?v=fbBA2YaUWqo

Inte mycket att röra upp sig över. Så gör de flesta i världstoppen. Tycks funka rätt väl ibland, som ett sätt att nollställa sig psykologiskt.

Sedan är Federer inte lugn. Slog sönder ett racket en gång mot Djokovic, och i senaste RG han var med i, tror jag, skrek han i en handduk. Men igen, big deal.

Skön frisyr han har, Ymer. Lite i Federers och Ivanisevics still från följande klassiska klipp, där Fed börjar skratta efter att kroaten blivit asförbannad :

https://www.youtube.com/watch?v=SgDncDs2h5o
Citera
2017-07-17, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Det här utbrottet, när han slår sönder ett racket efter att ha torskat första set?

https://www.youtube.com/watch?v=fbBA2YaUWqo

Inte mycket att röra upp sig över. Så gör de flesta i världstoppen. Tycks funka rätt väl ibland, som ett sätt att nollställa sig psykologiskt.

Sedan är Federer inte lugn. Slog sönder ett racket en gång mot Djokovic, och i senaste RG han var med i, tror jag, skrek han i en handduk. Men igen, big deal.

Skön frisyr han har, Ymer. Lite i Federers och Ivanisevics still från följande klassiska klipp, där Fed börjar skratta efter att kroaten blivit asförbannad :

https://www.youtube.com/watch?v=SgDncDs2h5o

Är väl inte så konstigt man blir förbannad efter ett sådant där set , jag hade typ lagt av om jag torskat ett sådant där set hade blivit otroligt förbannad , hade typ tagit en vecka innan jag släppt det haha
Citera
2017-07-18, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Sen tycker jag ofta tennisen är dålig i Båstad , blåser ju nå så förbannat , därför ger jag typ Elias 1 % chans , han brukar ej va bra när det blåser , tyckte ändå han spelade ok i förra veckan annars, tror Mikael var nervös också , iallafall första set , såg lite så ut.
Citera
2017-07-18, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
ATP Race:
1. Nadal 7095
2. Federer 6545
3. Thiem 3345
4. Wawrinka 3150

Känns som att det är 2006 igen.

Kan jag hålla med om, att det känns som 2006. Helt ofattbart att Rafa tar sin tionde
titel på gruset i Roland Garros, och Federer vinner sin åttonde titel i anrika Wimbledon, det
är så himla grymt, att jag ej finner några ord mera.
Citera
2017-07-18, 12:22
Medlem
Det ska bli intressant att se om Nadal tuggar på även på hardcourt. Han var helt OK före gruset men ändå klart sårbar(3 av 4 förluster förvisso mot Federer). Känns dock som att han växlade upp på riktigt först på gruset, och då inte enbart pga. underlaget utan att han faktiskt spelade ännu bättre. Skulle vara intressant att se honom möta Federer i en av Masters-turneringarna före USO om han är närmare att hota nu. Federer har varit precis lika bra hela året så det är upp till övriga att höja sig till hans nivå.

Djokovic och Murray måste först och främst bevisa att dom är fit for fight, det är lite för mycket skavanker på båda.
Citera
2017-07-18, 15:47
Medlem
Ang snacket om bristande återväxt för svensk tennis så sa jag till hustrun för några dagar sen, fan att inte Sarah Sjöström satsade på tennis eller Charlotte Kalla eller någon annan framstående svensk idrottare, Zlatan icke att förglömma
Jag är tämligen övertygad om att de flesta av dessa superidrottare skulle ha blivit stjärnor oavsett vilken idrottsgren de satsat på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in