Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-18, 01:26
  #85
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MemePojken
nää den är inte till för att alla ska använda hursomhelst, men ändå, den KAN ju användas för terapi som faktiskt kan hjälpa andra, på andra sidan kommer det ju bli fler ''missbrukare'' av svamp om det blir lagligt men oavsett ser jag mer fördelar än nackdelar med detta. Att missbruka svamp, alltså ta en för hög dos kommer ändå att inte ge för stora nackdelar. I alla fall inte lika allvarliga som alkohol vilket är HELT lagligt och är helt och hållet socialt accepterat. Men eftersom det är OLAGLIGT är det SÅKLART en DÖDSDROG som är lika farligt som heroin utan tvekan!

Skämt åt sidan, jag tycker verkligen att svamp kan ge en mer positiv del i ett samhälle än negativa saker om man bara har en liten aning om vad det faktiskt är.

Det enda risken är väl att man får permanenta hjärnskador.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Post...ptionsstörning
__________________
Senast redigerad av Xer0 2017-07-18 kl. 01:42.
Citera
2017-07-18, 02:01
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Det enda risken är väl att man får permanenta hjärnskador.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Post...ptionsstörning
HPPD är INTE permanent, HPPD är det du menar med "hjärnskador"
__________________
Senast redigerad av DKGrebyn 2017-07-18 kl. 02:03.
Citera
2017-07-18, 03:20
  #87
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Nu överlevde jag det också. Men det var väldigt obehagligt för jag trodde verkligen att jag höll på att bli psykiskt sjuk på riktigt. Fick även panik och försökte kräks upp allt.

Frågan är hur bra du mår i livet rent generellt. Svamp skall endast konsumeras när du är i frid med dig själv, på så sätt kan man lösa livets gåtor, frågor som man har djupt inuti sig själv i sin omedvetenhet. Man kan komma till bukt med sig själv och få perspektiv på saker och ting, allting kan helt enkelt ändras. Inte alla klarar av svamp däremot.
Citera
2017-07-18, 03:47
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Nu överlevde jag det också. Men det var väldigt obehagligt för jag trodde verkligen att jag höll på att bli psykiskt sjuk på riktigt. Fick även panik och försökte kräks upp allt.

Hm. Du skriver att det är något speciellt, som borde utfärdas och guidas av en shaman. Men ändå trycker du i dig svamp hemma själv och mår såhär? Tror du hade behövt din shaman du

Jag brukar vara spirit-guide åt nybörjare. Att kräkas är vanligt då man förgiftar sig själv, men det låter som att du snarare gjorde det i försök att få upp det? Det hade inte hjälpt heller. Är det i systemet, är det. Once you go down the rabbit hole, there's no going back.

Hur mkt tog du? Och vilken svamp?

Rekommendationer för nästa gång:
- var någonstans där du är HELT avslappnad, ska inte nojja för andra människor, störningar eller att bli ertappad. 100 % trygghet
- ordna gärna en skön setting, att vara nära golvet är bekvämt, ha ritgrejer och annat roligt nära tillhands, växter, ljus, drickvatten, bra musik (fel låt kan ändra din sinnesstämning till något du inte vill känna)
- var inte själv andra gången, bra att ha en trygghet som kan förklara för dig att du inte kommer dö (om den här personen inte trippar kommer du dock ha svårt att hitta gemensamma samtalsämnen, men det går)
- beroende på hur mkt du tog den här gången, och av vad, skulle jag rek dig att max inta 2-3 gram nästa gång
Citera
2017-07-18, 18:40
  #89
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Nej, men det borde inte tas på fester som "en kul grej".
Sånt här borde administeras under uppsikt av en.. tja vad skall man säga. Shaman.
Någon som är bevandrad i det sprituella.

Det kan användas i terapisyfte, under kontrollerade former. Men man skall ha respekt för drogen, och det är ingenting man leker med.

Men är du efterbliven? Vem säger att man ska ta det på fest? Läs på ordentligt om du ska stoppa i dig psykadelier.
Sen att du länkar till HPPD och får det till en permanent hjärnskada gör det hela inte bättre. Du är ju uppenbarligen inte påläst, vilket är uppbäddat för katastrof... speciellt på såna här typer av droger.

Ser att någon innan frågat, och du undviker att svara: Hur mycket åt du? Hur många gram?
__________________
Senast redigerad av GuldBuddah 2017-07-18 kl. 18:45.
Citera
2017-07-18, 18:46
  #90
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Men är du efterbliven? Vem säger att man ska ta det på fest? Läs på ordentligt om du ska stoppa i dig psykadelier.
Sen att du länkar till HPPD och får det till en permanent hjärnskada gör det hela inte bättre. Du är ju uppenbarligen inte påläst, vilket är uppbäddat för katastrof... speciellt på såna här typer av droger.

Ser att någon innan frågat, och du undviker att svara: Hur mycket åt du? Hur många gram?

Jag vet inte. Åt 60% av paketet och väntade. Sedan när jag inte gillade upplevelsen så kastade jag de resterade 40%. Antalet gram svamp säger egentligen inte något, om man inte vet koncentrationen av psilocybin i svamparna. Dessa var hur som helst torkade, och kan därför inte jämföras med blöta svampar. Jag hade ingen våg med mig i resväskan, och förpackningen var omärkt.

Och vadå inte permanent? Hppd är enligt uppgift ett kroniskt tillstånd som man får lära sig att leva med.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2017-07-18 kl. 18:52.
Citera
2017-07-18, 18:53
  #91
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Jag vet inte. Åt 60% av paketet och väntade. Sedan när jag inte gillade upplevelsen så kastade jag de resterade 40%. Antalet gram svamp säger egentligen inte något, om man inte vet koncentrationen av psilocybin i svamparna.

Och vadå inte permanent? Hppd är enligt uppgift ett kroniskt tillstånd som man får lära sig att leva med.

Du förstår väl varför det här gick snett? Hur kan du inte veta hur mycket du köpte? Antalet gram svamp säger visst allt. Vadå koncentrationen? 1 gram av superpotent svamp får dig inte att flippa ut, medans 2 gram säkert får det om du är i fel miljö och i fel mindset. Det är ingen som vet hur mycket koncentrat det är i svampen, det begriper du väl? Doseringen är ju allt. Man kan inte gissa sig fram på hallucinogener. Drogerna kräver en enorm planering. Det verkar du ha fått lära dig den hårda vägen.

HPPD är inte ens en erkänd sjukdom. Det finns inga belägg för att det verkligen existerar...
__________________
Senast redigerad av GuldBuddah 2017-07-18 kl. 18:57.
Citera
2017-07-18, 18:56
  #92
Medlem
BigFatCones avatar
Vi testar i NarkPol istället. Vi försöker hålla oss till frågan om varför hallucinogena svarmpar är klassade som narkotika och försöker undvika att prata om personliga erfarenheter av trippande.

Hallucinogener --> Narkotikapolitik
/Moderator
Citera
2017-07-18, 18:57
  #93
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Det är ingen som vet hur mycket koncentrat det är i svampen, det begriper du väl? Doseringen är ju allt.

Men hur tänkte du nu? Hur skall man kunna dosera den om man inte vet (eller kan veta utan avancerad mätutrustning) hur mycket den innehåller?

För att återknyta till ämnet. Är det fortfarande konstigt för er att det inte är lagligt?
Citera
2017-07-18, 19:00
  #94
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Men hur tänkte du nu? Hur skall man kunna dosera den om man inte vet (eller kan veta utan avancerad mätutrustning) hur mycket den innehåller?

Men snälla lilla rara. Tror du folk som hittar sin "sweetspot" på svamp sitter med avancerad utrustning? Jag vet att jag kan njuta av svampen ordentligt om jag köper Cubensis och tar 2 gram. Det funkar varje gång. Precis som gräs så finns det olika strains. Vissa är mer potenta än andra. Därför börjar man lågt och provar sig fram. Inte ögonmåttar, överdoserar och sedan skyller på drogen.

Du bevisar ju min poäng bara. Du är inte ett dugg påläst helt enkelt. Allt sitter i ditt huvud eftersom svamp förstärker det du redan känner. Uppenbarligen var du i fel humör och inte tillräckligt påläst för att ta svampen.

För mig är det inte ett dugg konstigt att det är olagligt. Folk överdoserar, tar drogen i fel miljö och i fel mindset. Folk läser inte på och flippar ut. Svamp är farligt om du inte är förberedd. Det är riktigt, farligt för fel typ av personer. Vilket du är ett utmärkt exempel på.
__________________
Senast redigerad av GuldBuddah 2017-07-18 kl. 19:07.
Citera
2017-07-18, 19:08
  #95
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Men snälla lilla rara. Tror du folk som hittar sin "sweetspot" på svamp sitter med avancerad utrustning? Jag vet att jag kan njuta av svampen ordentligt om jag köper Cubensis och tar 2 gram. Det funkar varje gång. Precis som gräs så finns det olika strains. Vissa är mer potenta än andra. Därför börjar man lågt och provar sig fram. Inte ögonmåttar, överdoserar och sedan skyller på drogen.

Jag följde de instruktioner jag fick när jag köpte den. Antar att de vägt upp den då shoppen var seriös, i ett land där bruk är lagligt.

Men jag hade inte tid att sitta och prova sorter och doseringar.

Och det faktum att det kan gå bra vid rätt dos (som är individuell?) gör ju dock inte drogen mindre farlig för nybörjare som överdoserar.
Citera
2017-07-18, 19:12
  #96
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Jag följde de instruktioner jag fick när jag köpte den. Antar att de vägt upp den då shoppen var seriös, i ett land där bruk är lagligt.

Men jag hade inte tid att sitta och prova sorter och doseringar.

Och det faktum att det kan gå bra vid rätt dos (som är individuell?) gör ju dock inte drogen mindre farlig för nybörjare som överdoserar.

"Antar"... Så shoppen menade att du som nybörjare skulle ögonmåtta och äta 60% av påsen då alltså? Du kan ju inte ens svara på hur mycket svamp det var i påsen.
Varför litar du blint på shoppen? För att den faktiskt ger dig en produkt för dina pengar? Förstår inte. Det minsta du kan göra är att ta reda på strain i alla fall...

Det finns ingen dosering som är universell. 2 gram kan vara perfekt för mig, men ett helvete för dig. Därför testar man sig fram. Det är inget godis precis. Jag kan också väga upp en påse till dig och säga att det är perfekt för dig som nybörjare. Det fungerar inte riktigt så. Min kompis klarar av en platta öl exempelvis och säger att det inte är några problem. Jag skulle aldrig klara det. Alla har olika preferenser och förutsättningar. Borde ju vara självklart.

Har du inte tid att testa dig fram så är det uppenbarligen ingenting för dig. Tålamod och utbildning är allt om du ska ta hallucinogener. Jag kan garantera dig att det alltid går bra om du har rätt set and setting.
__________________
Senast redigerad av GuldBuddah 2017-07-18 kl. 19:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback