2017-07-17, 19:08
Medlem
VanligtNamns avatar
Svamp är KNARK och sedan 50-talet så är KNARK det värsta som finns. Det spelar ingen roll vilken effekt det ger eller hur det påverkar människor, det är KNARK och bör således hanteras som DÖDSKNARK.

Iallafall om man ska tro politiker och polisen.
Citera
2017-07-17, 19:12
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MemePojken
Ja, vad är grejen med svamp? Varför är den olaglig och klassad på samma nivå som HEROIN? Kom förbi denna artikel: http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9804/24/knark.html
Enligt polisen behöver den stoppas innan det blir ett dödsfall. DÖDSFALL?? Den har ju inga allvarliga eller över huvud taget stora nackdelar med att ätas... Är jag dum i huvudet eller är drogpolitiken om just denna svamp helt knäpp?

Snackar om hallucinerande svamp
Artikeln är nästan tjugo år gammal.
Citera
2017-07-17, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Artikeln är nästan tjugo år gammal.

Ja, det vet jag men eftersom inte mycket har ändrats om just detta, alltså lagar och hur socialt acceptabelt det är spelar tiden inte så stor roll heller.
Citera
2017-07-17, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanligtNamn
Svamp är KNARK och sedan 50-talet så är KNARK det värsta som finns. Det spelar ingen roll vilken effekt det ger eller hur det påverkar människor, det är KNARK och bör således hanteras som DÖDSKNARK.

Iallafall om man ska tro politiker och polisen.

Exakt, DÖDSKNARK. Tar man svamp som (enligt mig och många andra) får ens liv att se positivt ut efter bara EN användning (inte ens mer användning av svamp framöver) så FÖRSTÖR man ens egna liv, eller hur?
Citera
2017-07-17, 19:50
Medlem
Xer0s avatar
Testade i helgen, och det var väldigt läskigt och knappast kul på något sätt.

Kan förstå att det är olagligt för jag var nog 2 minuter ifrån att ringa ambulansen, och 2 minuter ifrån att hoppa ut genom fönstret.

Satt och intalade mig själv att inte göra det.
Citera
2017-07-17, 19:58
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0

Kan förstå att det är olagligt för jag var nog 2 minuter ifrån att ringa ambulansen, och 2 minuter ifrån att hoppa ut genom fönstret.

Den upplevelsen kan man absolut få av svamp. Hade du läst på innan? Lägre dos är att rekommendera för en bättre upplevelse. Låter som du tog en större dos och det är endast något för mer erfarna som vet vad de ger sig in på.
Citera
2017-07-17, 20:00
Medlem
Citat:

Du har rätt. Det är inget som är perfekt som ALLA måste äta och konsumera lika mycket som man dricker. Jag provade också det i helgen, jag har aldrig mått so bra, jag trodde det var omänslikgt att må så bra som jag mådde. Allt var perfekt, allt var vackert. Svamp är inget för ALLA. Du kanske bara hade otur, jag vet inte men om man använder det rätt (som i rätt set och setting) kan det vara något som får en att känna sig mer levande för resten av ens liv utav bara en gång. Säger inte att det är bättre än alkohol, det kan ju såklart få en att hoppa ut ur fönstret men alkohol, enligt mig då förstör en i både psykisk och fysisk form. Inte lika som svamp. Detta är bara enligt mig och är såklart olika för ALLA. Jag tycker bara det ska vara fritt för de som vill och för att det är inte lika farligt som alkohol i helhet.
Citera
2017-07-17, 20:02
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MemePojken
Du har rätt. Det är inget som är perfekt som ALLA måste äta och konsumera lika mycket som man dricker. Jag provade också det i helgen, jag har aldrig mått so bra, jag trodde det var omänslikgt att må så bra som jag mådde. Allt var perfekt, allt var vackert. Svamp är inget för ALLA. Du kanske bara hade otur, jag vet inte men om man använder det rätt (som i rätt set och setting) kan det vara något som får en att känna sig mer levande för resten av ens liv utav bara en gång. Säger inte att det är bättre än alkohol, det kan ju såklart få en att hoppa ut ur fönstret men alkohol, enligt mig då förstör en i både psykisk och fysisk form. Inte lika som svamp. Detta är bara enligt mig och är såklart olika för ALLA. Jag tycker bara det ska vara fritt för de som vill och för att det är inte lika farligt som alkohol i helhet.

Nu överlevde jag det också. Men det var väldigt obehagligt för jag trodde verkligen att jag höll på att bli psykiskt sjuk på riktigt. Fick även panik och försökte kräks upp allt.
Citera
2017-07-17, 22:32
Medlem
tomchis avatar
Citat:

Så för att man kan få en dålig tripp ska det vara olagligt? Nej. Har vi inte friheten att bestämma över vårt eget medvetande har vi ingen riktig frihet
Citera
2017-07-17, 23:28
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomchi
Så för att man kan få en dålig tripp ska det vara olagligt? Nej. Har vi inte friheten att bestämma över vårt eget medvetande har vi ingen riktig frihet

Nej, men det borde inte tas på fester som "en kul grej".
Sånt här borde administeras under uppsikt av en.. tja vad skall man säga. Shaman.
Någon som är bevandrad i det sprituella.

Det kan användas i terapisyfte, under kontrollerade former. Men man skall ha respekt för drogen, och det är ingenting man leker med.
Senast redigerad av Xer0 2017-07-17 kl. 23:32.
Citera
2017-07-17, 23:40
Avslutad
Citat:

Troll?

Eller så tog du för mycket och hade en dålig setting.

Vet personer som tryckt i sig 100 toppisar utan några problem..

Och tar man en drog första gången kan det vara en ide att ta en svag dos, för att känna efter, vilket är rätt logiskt.

Att svamp är olagligt är helt ologiskt, världens roligaste grej i rätt umgänge och rätt inställning

Och den växer i kohagar, huuuuuur fan kan man förbjufa något som växer fritt ?!!?!?!?!?!???!??!?!?!?!?
Citera
2017-07-18, 00:35
Medlem
Citat:
Nej, men det borde inte tas på fester som "en kul grej".
Sånt här borde administeras under uppsikt av en.. tja vad skall man säga. Shaman.
Någon som är bevandrad i det sprituella.

Det kan användas i terapisyfte, under kontrollerade former. Men man skall ha respekt för drogen, och det är ingenting man leker med.

nää den är inte till för att alla ska använda hursomhelst, men ändå, den KAN ju användas för terapi som faktiskt kan hjälpa andra, på andra sidan kommer det ju bli fler ''missbrukare'' av svamp om det blir lagligt men oavsett ser jag mer fördelar än nackdelar med detta. Att missbruka svamp, alltså ta en för hög dos kommer ändå att inte ge för stora nackdelar. I alla fall inte lika allvarliga som alkohol vilket är HELT lagligt och är helt och hållet socialt accepterat. Men eftersom det är OLAGLIGT är det SÅKLART en DÖDSDROG som är lika farligt som heroin utan tvekan!

Skämt åt sidan, jag tycker verkligen att svamp kan ge en mer positiv del i ett samhälle än negativa saker om man bara har en liten aning om vad det faktiskt är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in