2017-07-14, 14:13
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Inlägg 1893
Oj läst visst tråden slarvigt. Annars är det märkligt hur många skador tvillingarna haft senaste åren, slår nog t o m Reus i den statistiken. Måste vara något genetiskt.
Citera
2017-07-14, 20:42
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Marc-Oliver Kempf till Hertha? Finns inga rykten men behöver en erfaren försvarare till.
Kommer inte hända. Freiburg är redan en försvarare kort, och nu ser det inte ut som att man lyckas få Koch från Kaiserslautern. Även fast han bara har ett år kvar på kontraktet kommer Freiburg inte släppa honom för ett ensiffrigt miljonbelopp.

Turken Ünder som jag skrev var på väg till Freiburg snappade Roma upp. Hans agent sa i en intervju att Man City hade tänkt köpa honom och direkt låna ut till Freiburg, men Roma hann alltså emellan.

En ung polsk anfallare ska enligt massor av uppgifter skrivit på kontrakt för Freiburg, men flera dagar har gått och fortfarande inget officiellt. Det handlar i så fall om lån på ett år med utköpsklausul på sex miljoner.

Freiburg har det rätt tufft nu. Men så gack man också in med inställningen att man inte skulle erbjuda samma höga priser som alla andra.
Citera
2017-07-14, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Kommer inte hända. Freiburg är redan en försvarare kort, och nu ser det inte ut som att man lyckas få Koch från Kaiserslautern. Även fast han bara har ett år kvar på kontraktet kommer Freiburg inte släppa honom för ett ensiffrigt miljonbelopp.

Jaha. Då vet jag inte vad de skulle kunna värva. Får hålla tummarna för att man hittar någon billig och duktig mittback.

//Siegestor
Citera
2017-07-15, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Jag vet. Lite synd.
Om det skulle bli av så hoppas jag att man kan få bukt med hans skadeproblem.
Har ju bara Rekik, Langkamp, Stark, Torunarigha och Baak. De två sista är oprövade medan Rekik kanske visar sig vara dålig.
Ett 3-5-2 eller 3-4-3 kan fungera men skulle behöva värva åtminstone en mittback till.

//Siegestor

Ja absolut, en mittback till känns snarare ett måste. Det här med tre-back systemet man brukar köra i Hertha, förstår jag inte riktigt varför.

Okej, visst AC Milan vann Serie A 1999, då man värvade Zaccheroni, Helveg och målsprutan Oliver Bierhoff och körde med det lyckade 3-4-1-2 systemet, med Boban bakom Bierhoff och Sheva. Men, det är väldigt riskabelt att köra 3 backar, enligt min uppfattning.

Men, vissa har det. Och det känns som det brukar funka - till viss del, åtminstone.
Senast redigerad av Figo-28 2017-07-15 kl. 13:22.
Citera
2017-07-15, 16:43
Avstängd
Halloween2s avatar
Vad försiggår? Satt och kollade på Bayern - Hoffen. surfar runt lite under pausen och när matchen ska dras igång igen visas det en annan match och ser nu att andra halvlek börjar om en timme?

Är detta något som brukar vara i cupen som spelas nu?
Citera
2017-07-15, 16:51
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Vad försiggår? Satt och kollade på Bayern - Hoffen. surfar runt lite under pausen och när matchen ska dras igång igen visas det en annan match och ser nu att andra halvlek börjar om en timme?

Är detta något som brukar vara i cupen som spelas nu?
Det är Telekom Cup, spelas 1x45 min, Bremen möter Bayern i finalen 1745.
Citera
2017-07-15, 16:55
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru

Tack för svar
Citera
2017-07-15, 19:24
Medlem
folkparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Jasså, måndagsmatcher i Erste BL - det var verkligen goda nyheter. Tack för infon, men måste meddela att jag inte riktigt håller med dig kring mitt FC Bayern.

Vi har nu vunnit fem raka (rekord), och visst det finns alla möjligheter att "kamma hem" ytterligare en BL-titel. Men, jag anser att det blir en tuff säsong.

Glöm inte att Carlo Ancelotti var ett hårsmån från att få sparken. Visst, jag kan hålla med att "något" hände och allt gick FC Bayerns väg efter det, och då fick Ancelotti fortsätta. Jag personligen tycker faktiskt om Ancelotti. Mycket erfaren, jag vet ej om jag säker att skriva följande, men det känns okej.

Hoppas vi (FC Bayern) får en bra (flygande) start i ligan, därefter brukar det bara "rulla på".

Du citerar ett inlägg från mig som är ett år gammalt. Och sedan kommenterar du det som om att det skrevs för ett par dagar sedan. Kom igen.

Dock, FC Bayern vinner ligan säsongen 17/18.

Måndagsmatcher får tummen ner från min sida. Söndagsmatcher med starttid 18:00 likaså. 17:30 borde de fortsatt med, men tyvärr har tv-bolagen lite väl mycket att säga till om. Dock så får klubbarna mycket pengar genom tv-avtalet så det är förståeligt på ett sätt.
Citera
2017-07-15, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru

Vilken final: FC Bayern München mot Werder Bremen.

Bayern vann därmed sin fjärde titel i Telecom Cup, efter vinst i finalen
mot som nämnt Werder Bremen med 2:0.
Müller samt Bernat är målskyttarna.

Alltid lika kul när mitt älskade Bayern tar en titel.
Citera
2017-07-15, 21:27
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Vilken final: FC Bayern München mot Werder Bremen.

Bayern vann därmed sin fjärde titel i Telecom Cup, efter vinst i finalen
mot som nämnt Werder Bremen med 2:0.
Müller samt Bernat är målskyttarna.

Alltid lika kul när mitt älskade Bayern tar en titel.

Tveksam till om Müller ska fortsätta ta straffar, tycker alltid han ser ut att skjuta så ''fel''.

Du såg nog hela matchen, vad tyckte du om James?
Citera
2017-07-16, 14:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Tveksam till om Müller ska fortsätta ta straffar, tycker alltid han ser ut att skjuta så ''fel''.

Du såg nog hela matchen, vad tyckte du om James?
Rodriguez var riktigt bra.
Bernat och Müller var också bra kul att Coman var bättre än på länge.

Kanske det är läge att låta Rodriguez slå straffarna. Müller har missat för många.
Citera
2017-07-16, 17:10
Medlem
Tyst kring Hertha. Hoppas minst två spelare till trillar in i sommar.
Kanske påbörja en föryngring redan nu och värva Felix Platte (Kalou blir 32 och Ibisevic blir 33). Han var bra i U21-em, har potential och har bara ett år kvar på kontraktet. Sen så har Schalke många duktiga offensiva spelare som har imponerat (Wright, Reese, Di Santo, Burgstaller, Embolo, Avdijaj).
Hans lön är låg och hans marknadsvärde är 500 000 €. En "klassisk" Hertha-värvning.

Sen så skulle en mittback sitta fint.
Skulle vara bra med en erfaren men jag är nöjd om de plockar in någon duktig ungdomsspelare från en annan akademi.

//Siegestor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in