2017-07-17, 23:03
Bannlyst
Galenika> Serbien bl.a.
Citera
2017-07-18, 10:09
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Ok förstår, jo temesta tar ju en tid innan den når sin fullständiga biotillgängligthet, liksom klonazepam.
För vissa upp till 3h ,men du borde nog ha den medicinen du står på? (Klona?)Då klonazepam är så mycket mer långtidsverkande, som du säkert vet
En väldigt bra medicin mot gad, synd bara att inte fler läkare förstår det.
Temestan ger säkert sitt en stund, men jag gissar på at det blir kontraproduktivt i längden, då den korta halveringstiden gör att doser kanske måste höjas rätt omgående.

Tycker ärligt att det är en aning märkligt att förskriva temesta mot gad.
Hoppas dina gadproblem löser sig så bra som det går och du blir korrekt medicinerad.
Det suger att ha ångest.
Mvh.
Jag sade bara att jag vill testa Temesta och fick det. 4 mg per dygn. Mest en berg och dalbana. Öststatsläkare. Håller mig till klonazepam. Känner av den dygnet runt. Tar en vid 8 och en kl 17
Citera
2017-07-18, 10:40
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Olika för alla. Alpra ger bättre ångestdämpande för stunden, det kan jag hålla med om. Men för mig fungerar klonazeoam betydligt bättre i helhet. En tablett klona räcker per dygn. Tar jag alpra för att sova mår jag skit när jag vaknar och måste ta en till om jag vill slippa ångesten.

Klonazepam funkar överlägset bäst för mig. Gör så att jag kan leva hyfsat normalt numera jämfört med förut (när jag tog alpra te.x) då det var berg och dalbana. Tar fortf. alpra med mig i fickan ifall jag skulle behöva i värsta fall. Då är alpra bättre. Men allt som allt är Klonazepam bäst enligt mig.

Ska trappa ut den nu. Gick nedtrappning på stessolid när jag skulle sluta med alpra och börja KBT. Problemet var att min KBT kom igång så sent och en läkare gjorde fel och vägrade ge mig stessolid (hon ringde senare och bad om ursäkt men då var det för sent, vart tvungen att självmedicinera igen) Är det stessolid som gäller när man ska trappa ut Klonazepam också?

Ja där ser man vad olika alla är.

Ja det är i princip alltid stesolid som gäller när man trappat ut benso.

Lycka till och hoppas det ordnar sig för dig.
Citera
2017-07-18, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Jag sade bara att jag vill testa Temesta och fick det. 4 mg per dygn. Mest en berg och dalbana. Öststatsläkare. Håller mig till klonazepam. Känner av den dygnet runt. Tar en vid 8 och en kl 17
Gör så klonazepam är en bra medicin mot bl.a. Gad med en lång halveringstid som håller dig flytande.
Samt så är toleransutveckling väldigt långsam.

Öststatsläkare är grymt kompetenta, kanske inte din då
När jag gjorde preklin så hade jag fördelen att få ha diskutioner med en av kirurgmotagningens (SöS) överläkare, mycket givande, han lärde mig mycket på kort tid och jag älskar det progressiva tänket. ( han är öststatare) vilket lugn sen, en orolig pat dundrar in, han lugnar ned pat på 2 min. Boss.
Oerhört kompetent läkare som inspirerade mig än mer att följa min dröm.

Men alla kanske inte är så i guess.
Citera
2017-07-21, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Som jag skrev i en annan tråd. Jag har månya gånger tagit ikto och då enbart ikto och visst blir man svängig men det är allt. Iktorivil är en tråkig semi-benso som inte gör ett skit mot ångest och just därför ges den inte mot ångest utan mot kramper osv för sin muskelavslappnande effekt (kramplösande).

Däremot är ikto guld att ha till opiater och opioider men det är inget jag rekommenderar då många dött av såna blandningar.

Bensos som Stesolid och Lorazepam har också muskelavslappnande egenskaper men till skillnad har dom också god effekt mot ångest så därför duger även ikto till att blanda med bensos som tex alprazolam som har grym verkan mot ångest men ingen muskelavslappnande effekt. Men det rekommenderar jag inte heller då det är farligt. Om man inte exakt kan sina doser och vet vad man sysslar med.

Vad skulle vara farligt i att kombinera klona och alpra?
Citera
2017-07-21, 05:20
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Vad skulle vara farligt i att kombinera klona och alpra?

Jag menar iofs i högre doser. 2mg ikto och 4mg alpra är naturligtvis inte farligt. Sen har folk jag känner dött av enbart ikto så visst fan är det farligt.
Citera
2017-07-21, 12:22
Medlem
0ldMans avatar
Får hemskt illaluktande fisar efter att jag har ätit ikto. Någon annan som också får det?
Citera
2017-07-22, 03:06
Medlem
Citat:
Jag menar iofs i högre doser. 2mg ikto och 4mg alpra är naturligtvis inte farligt. Sen har folk jag känner dött av enbart ikto så visst fan är det farligt.

Ja självklart är allt farligt i stora doser, men tänkte om du menar att det finns något speciellt farligt i denna kombo. Står nämligen på mina recept att jag inte får ta läkemedlen samtidigt (måste gå några timmar emellan)
Citera
2017-07-22, 08:37
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ja självklart är allt farligt i stora doser, men tänkte om du menar att det finns något speciellt farligt i denna kombo. Står nämligen på mina recept att jag inte får ta läkemedlen samtidigt (måste gå några timmar emellan)

Håller dig till dina ordinerade doser så ska det vara lugnt.
Citera
2017-07-22, 09:45
Bannlyst
Citat:
Överdosera ej, men varför det står så tror jag nog är för att de långtidsverkande ska få sin effekt(klona)
Medans alprazolam, i guess tar du vid svåra ångestattacker.
Där av står det så, läkaren tänker smart och han vill inte se en toleransutveckling , lika lite som dig
Nej inget farligt, ld50 är typ omöjlig att svälja innan du spyr, vi talar tusentals tabletter, om du ej blandar eller har något annat problem med hälsan.
Citera
2017-07-22, 09:56
Bannlyst
Om vi talar om Bensodiazepinernas föregångare, barbiratuterna, då min vän, då hade det ganska snabbt uppenbarat sig en letal situation om du överdoserade.
Dock ej sagt att du självklart, absolut inte ska överdosera dessa mediciner, då det tillslut kommer att leda till än mer ångest än vad du hade.
Citera
2017-07-22, 10:06
Bannlyst
Citat:
Jo det finns just rapporter ang folk som har gått av daga med klonazepam, men det har inte med medicinen i sig att göra, utan det att hjärtat lägger av tack vare upprepade Grand mal, som ej klonazepamen klarade av att förhindra.
I bland är ej CNS till fördel.
Folk får lätt den uppfattningen att det var medicin som var det letala, då det egentligen var underskattad och säkert svårbehandlad epilepsi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in