2017-07-17, 10:44
Medlem
LT10s avatar
Jag är så otroligt besviken på Özcan.. vad höll han på med igår? För det första.. varför väljer han att rotera och splittra på en av seriens bästa högerkanter med Mange och Beijmo och spela de på helt fel positioner?! Är det något som har fungerat så är set förfan den kanten!

För det andra.. hur fan kan han byta ut El Kabir (som var den som faktiskt försökte och kom till farliga inlägg) och så småningom om slänga in en iskall Jawo?

Jag hyllade valet av Özcan men börjar bli mer och mer skeptisk till honom och hans taktiska kunnande. Vi har tagit 4(!) poäng mot lagen på den övre halvan, 4 ynkliga poäng av 21 möjliga, det är fruktansvärt dåligt.
Citera
2017-07-17, 10:54
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Vilket lustigt sammanträffande att ni liksom övriga lag vi mött på hemmaplan i år alla har underpresterat.

Er gnäll-gnagare till tränare blev utmanövrerad av en mer taktiskt skicklig motståndare.

Fast så var det inte riktigt va? Matchen stod och vägde åt båda hållen under första halvlek. Ohmo hade solheim i bakfickan något så pass att man nästan tyckt synd om honom. Och med något större skärpa från herrarna i boxen hade det kunnat bli åtminstone två baljor på enbart ohmos inspel. Nu gör istället ni 1-0 innan paus. Och 2-0 är just precis slarv, och matchen är i princip död.
Citera
2017-07-17, 12:42
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jag har mer reagerat på att i stort varje match vi spelat har jag fått läsa från motståndares supportrar att vi är ett av de sämsta lagen de mött i serien och att vi minnsan vunnit för att de varit dåliga, inte för att vi varit bra.

Känns som att vi får mycket kritik just för att vi heter Hammarby och förväntas vara dåliga. Men faktum är att vi i år inte är ett bottenlag.

Det är svårt att skylla på tur när ni gång på gång mot alla odds lyckas få in ett mål på ett kvarts anfall, men faktum är att ni stora delar av säsongen sett ut som ett mittenlag i Superettan rent spelmässigt. Bollen studsar er väg hittills i år, man får hoppas att det slutar.
Citera
2017-07-17, 16:07
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag märker till min stora glädje att fler och fler MFF:are börjar se vilken medioker spelare Rakip är. Så slarvig och kass. Otroligt långsam med bollen och tar ständiga felbeslut. Har han bollen i ett omställningsläge vet man att han kommer att hålla i bollen förlänge och sedan kommer passningen försent.
För att inte tala om hur lätt han väger i närkamperna. Gång på gång har jag sett hur han försöker gå in med kroppen och bara flyger därifrån. Mot Vardar senast var det rent komiskt, det såg ut som en pojklagsspelare mot en vuxen man.
Citera
2017-07-17, 16:26
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Det är svårt att skylla på tur när ni gång på gång mot alla odds lyckas få in ett mål på ett kvarts anfall, men faktum är att ni stora delar av säsongen sett ut som ett mittenlag i Superettan rent spelmässigt. Bollen studsar er väg hittills i år, man får hoppas att det slutar.

Nej, det är inte ett faktum att vi sett ut som ett mittenlag i Superettan. Vi har torskat 3 matcher; Peking, Östersund och Häcken - alla borta. Mot Peking blev Junior utvisad tidigt i andra, ändå var Smarason väldigt nära att peta in 2-2 på stopptid. Mot Östersund hade vi 1-1 när de får en utvisad i typ 85:e, sen gör Hopcut 2-1 i 90:e. Vi skulle haft en straff i anfallet efter.

Mot Häcken var vi aldrig nära.

Har aldrig sett Bajen spela så jämt och stabilt som i år. Om något hade vi kunnat tagit ett par pinnar till om vi inte haft en målvakt som stundtals kastat in bollar (Malmö hemma, Sirius borta bla).

Bara för det torskar vi säkert med 7-0 ikväll..
Citera
2017-07-17, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Första halvlek på Behrn idag var ju minst sagt mumma. Besara var då verkligen sådär majestätisk på planen som Astrit kunde vara när han var som bäst, lägg där till tre mål och han får klart godkänt betyg idag.

När förövrigt t om Valgardsson har överläge på Salomonsson såväl offensivt som defensivt så vet man att första 45 är något alldeles speciellt.

Tyvärr blir ju sedan vår andra halvlek lite väl mycket smolk i bägaren. Om Rieks hade satt sin loppnick över Oscar som då hade betytt 4-3 hade det uppstått fullständig panik i vårt lag. Sedan är det såklart en fröjd att se oss reda ut det hela genom att skickligt spela bort de sista 10 minuterna.

Fan alltså, nu känns det ännu mer onödigt att vi slarvade bort matchen mot Bajen senast. En trea där och vi hade haft rejält häng på europaplatserna trots en till stora delar rent av dålig säsong än så länge...

Även om ni var bra igår, så var det också en av de mest deprimerande och dåliga halvlekar jag sett, eller som jag kommer ihåg(kanske har förträngt några), så man kanske inte skall dra allt för stora växlar på det.

Idag börjar Gothia Cup, brukar bland annat betyda totalt överbelastad kollektivtrafik(använder den dock ganska sparsamt), färjorna ut till skärgården=no bueno, jag får hoppas att gräset på GU inte blir för vandaliserat, finalerna går väl där som vanligt?
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-07-17 kl. 16:44.
Citera
2017-07-17, 16:43
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Nej, det är inte ett faktum att vi sett ut som ett mittenlag i Superettan. Vi har torskat 3 matcher; Peking, Östersund och Häcken - alla borta. Mot Peking blev Junior utvisad tidigt i andra, ändå var Smarason väldigt nära att peta in 2-2 på stopptid. Mot Östersund hade vi 1-1 när de får en utvisad i typ 85:e, sen gör Hopcut 2-1 i 90:e. Vi skulle haft en straff i anfallet efter.

Har aldrig sett Bajen spela så jämt och stabilt som i år. Om något hade vi kunnat tagit ett par pinnar till om vi inte haft en målvakt som stundtals kastat in bollar (Malmö hemma, Sirius borta bla).

Och mot Sundsvall missade Dibba öppet mål. Vid 1-1(?) mot Göteborg får Dibba hjärnsläpp och istället för att spela på bortre stolpen så Arnor kan slå in den i öppet mål slår han den framför backen.
Citera
2017-07-17, 16:55
Medlem
Bettingpro1s avatar
Vinner Elfsborg tro??
Citera
2017-07-17, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettingpro1
Vinner Elfsborg tro??
Definitivt. Lastat in pengar på Ellos. 1.88 är överodds så det sjunger om det.
Citera
2017-07-17, 19:40
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Även om ni var bra igår, så var det också en av de mest deprimerande och dåliga halvlekar jag sett, eller som jag kommer ihåg(kanske har förträngt några), så man kanske inte skall dra allt för stora växlar på det.

Det är lugnt, jag håller inte på Bajen så jag kan erkänna att ett matchutfall även påverkas utav en underpresterande motståndare snarare än att enbart ens egna lag och tränare är fantastiska.

Obs! Notera den blinkande gubben nu grönvita, ni behöver inte rasa.

Just att jag lyfte fram att Valgardsson hade stort övertag på Salomonsson är väl bevis nog att allt inte stod/står rätt till i blåvitt.
Citera
2017-07-17, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Vilket lustigt sammanträffande att ni liksom övriga lag vi mött på hemmaplan i år alla har underpresterat.

Er gnäll-gnagare till tränare blev utmanövrerad av en mer taktiskt skicklig motståndare.

påminner lite om senaste säsongerna där flera bajenfans på flashback trott på någon konspirationsteori där motståndarnas målvakt alltid gör säsongens match mot just bajen
Citera
2017-07-17, 21:16
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho

Tajmingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in