Citat:
HP-sidan är minst sagt rörig! Trådar i trådarna och inlägg huller om buller.
Jag hittar inte inlägget där pappan säger "pucko" till någon,
och inte det där mamman säger att P har en Samsungmobil heller.
Det hela är så märkligt och man kan fantisera ihop värsta skräckscenariot, men tyvärr tror jag att det är enkelt - han har gjort suicid. Det finns mycket skog lite söder om stationen, och de småvägar där ryggsäcken ev. hittades leder enligt kartan dit.
Han finns antagligen där.
Det finns ju fall där MP sökt i skog där de gått förbi offret 20 meter men inte sett han. Tänker på Bengt ? som upptäcktes två år senare.
Jag hittar inte inlägget där pappan säger "pucko" till någon,
och inte det där mamman säger att P har en Samsungmobil heller.
Det hela är så märkligt och man kan fantisera ihop värsta skräckscenariot, men tyvärr tror jag att det är enkelt - han har gjort suicid. Det finns mycket skog lite söder om stationen, och de småvägar där ryggsäcken ev. hittades leder enligt kartan dit.
Han finns antagligen där.
Det finns ju fall där MP sökt i skog där de gått förbi offret 20 meter men inte sett han. Tänker på Bengt ? som upptäcktes två år senare.
Det har tydligen gjorts vissa (mindre?) sök i skogarna söderut. Det finns gamla gruvhål, sankmarker och sjöar.
Det kan ha gjorts fler sök där, men varken MPS eller FIKK är särskilt generösa med information.
Nu vet man att de varit vid stenbrottssjöarna vid Hällabrottet, nordost om Hallsberg. Det var tydligen för brant och farligt för normalt sökande? Har de varit runt Kvarntorpshögen?
Citat:
Fikk vägrar dela med sig var de sökt, HP gruppen vill inte att folk söker själv utan att de ska söka med Fikk. Vad tjänar Fikk pengar på, även om de är en ideel organisation borde mer folk på söken innebära mer sponsorer eller?
MPS delar heller inte med sig var de sökt till allmänheten, man får hoppas att mps och fikk pratar med varandra iaf...
Läste nått sök de skulle göra inte långt från kumla, varför skulle Patrik åkt förbi kumla till hallsberg, och sedan gå tillbaka? Någonting i Hallsberg har lockat och det är troligen där han är, vid detta laget borde tom en människonäsa kunna lukta sig till honom om de går i rätt vind. Kanske inte de kaffedrikande rökekärringarna i HP gruppen men normala människor då.
6årig flicka försvann igår och hittades inatt, enligt medierna var där ett hundratal från MPS som sökte, ändå var det EN (1) polis med hund som hittade henne 500m från senast kända position. Men visst, MPS är kanske inte vana att söka utanför 30 skyltarna
MPS delar heller inte med sig var de sökt till allmänheten, man får hoppas att mps och fikk pratar med varandra iaf...
Läste nått sök de skulle göra inte långt från kumla, varför skulle Patrik åkt förbi kumla till hallsberg, och sedan gå tillbaka? Någonting i Hallsberg har lockat och det är troligen där han är, vid detta laget borde tom en människonäsa kunna lukta sig till honom om de går i rätt vind. Kanske inte de kaffedrikande rökekärringarna i HP gruppen men normala människor då.
6årig flicka försvann igår och hittades inatt, enligt medierna var där ett hundratal från MPS som sökte, ändå var det EN (1) polis med hund som hittade henne 500m från senast kända position. Men visst, MPS är kanske inte vana att söka utanför 30 skyltarna
Kumla ligger inte ens mil norr om Hallsberg. Det kan ju ha varit så att han gått norrut, mot Kumla, efter att han klev av tåget i Hallsberg.
Citat:
Nu har det kommit in några dagisfröknar i sandlådan och försöker få bukt på sandkastningen i HP-tråden. Synd, det här har roat mig hela eftermiddagen.
Men inte har jag blivit nåt klokare, fortfarande undrar jag varför han åkte hem ett par veckor innan avslutningen och varför han klev av i Hallsberg. Jag köper inte det där med att han trodde han var i Mjölby och inte det där med psykos.
Men inte har jag blivit nåt klokare, fortfarande undrar jag varför han åkte hem ett par veckor innan avslutningen och varför han klev av i Hallsberg. Jag köper inte det där med att han trodde han var i Mjölby och inte det där med psykos.
Han mådde dåligt. Det framgår ju i den här tråden från första början och i de tidningsartiklar det finns länkar till där.
Citat:
Citat:April62 :
Oavsett om denne Patrik var deprimerad och förvillad eller inte, borde han begripa att byta tåg kan han inte göra vid Dollarstore eller Woody bygghandel. Tåget borde rimligen utgå från stationen.//
Ja så har jag också undrat, varför han inte stannade på stationen för en lösning....
han kunde ju ha börjat med att ladda mobilens batteri i väntan på nästa tåg mot Mjölby .
Det måste ju ha funnits någon slags tågvärd att fråga om fortsatt resa utifrån sin biljett.
Eller sköts allt per data så att ingen personal finns att fråga?
Någon som vet, angående just Hallsbergs central ?
Oavsett om denne Patrik var deprimerad och förvillad eller inte, borde han begripa att byta tåg kan han inte göra vid Dollarstore eller Woody bygghandel. Tåget borde rimligen utgå från stationen.//
Ja så har jag också undrat, varför han inte stannade på stationen för en lösning....
han kunde ju ha börjat med att ladda mobilens batteri i väntan på nästa tåg mot Mjölby .
Det måste ju ha funnits någon slags tågvärd att fråga om fortsatt resa utifrån sin biljett.
Eller sköts allt per data så att ingen personal finns att fråga?
Någon som vet, angående just Hallsbergs central ?
Läst liknande inlägg ett par gånger tidigare. Ja, varför gjorde han inte precis som en frisk och välmående person skulle ha gjort? Kanske för att han inte var så välmående där och då?