Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Den mest normala reaktionen vore att någon ur familjen initialt med blixtens hastighet tog sig till Hallsberg och såg sig omkring, tror jag. Man hade vetskap om den försvunnes sinnesstämning, och om man trodde att han irrade omkring med utgångspunkt i Hallsberg så vore det logiskt att också ta sig till orten för att söka efter P.
Varför skulle man inte vara mottaglig för ett sådant besked menar du?
Ett studentfirande är sannolikt underordnat att hjälpa en son som misstänks behöva hjälp.
Att föräldrarna reagerar i våra ögon reagerar konstigt, olämpligt, eller på annat sätt underligt, gör dem inte automatiskt till mördare eller att de ska ha indirekt eller direkt med Patriks försvinnande att göra.
Många saker som en del här anser är mer eller mindre bevis för det, kan ha helt naturliga förklaringar. Inget av detta vet vi något om egentligen.
- Att föräldrarna inte kom till Hallsberg första dagen.:
Det kan bero på att polisen tyckte att det var bättre att de stannade hemma. Detta om Patrik skulle komma hem, möjligen i förvirrat och deprimerat tillstånd. Kanske polisen tyckte att det var bättre att de stannade hemma pga att de var i för upprivet tillstånd, eller deras medverkan skulle störa söket om de själva var för drivande på något sätt som polisen inte önskade. Trots allt, även om vissa av er tror att man sökte efter endast en levande Patrik, tror jag att för polis och Missing People är det helt säkert att de vet att man kan hitta en avliden person. De är alltid öppna för att fler alternativ finns.
Ja, jag tror också att jag hade desperat åkt till Hallberg i deras situation. Men man vet aldrig hur man reagerar i en kris. En del blir extremt aktiva, gör allt som man aldrig trodde att de var kapabla till. En del krymper ihop till en tyst, inåtvänd och sluten person.
Allt som verkar konstigt behöver inte vara det, är vad jag menar.
Och vet vi med säkerhet att det var ett studentfirande?