2017-07-17, 01:06
Medlem
Men om det nu har hänt honom något,som en annan människa är orsak till
då undrar man Hur kommer det sig att den människan lyckades trigga igång något , med dålig utgång som följd .? Hmm.....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-17 kl. 01:29.
Citera
2017-07-17, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Men det kan vara charmigt medhjulbenta personer

Smaken är ju en annan bekant kroppsdel delad.

Citat:
Men om det nu har hänt honom något,som en annan människa är orsak till
då undrar man Hur kommer det sig att den människan lyckades trigga igång något , med dålig utgång som följd .? Hmm.....

Denne annan människa var förmodligen cykelhandlare.

Skämt åsido, hela sökinsatsen kring Patrik har blivit en parodi. Det letas på en mängd märkliga platser som tydligen styrs av någon religiös sekt från Malmö.

Oavsett om denne Patrik var deprimerad och förvillad eller inte, borde han begripa att byta tåg kan han inte göra vid Dollarstore eller Woody bygghandel. Tåget borde rimligen utgå från stationen.
Citera
2017-07-17, 04:03
Medlem
Citat:Magnusperfektanka:// Jag har varit i kontakt med medium- säger att Patrik råkade vara på fel plats vid fel tillfälle i Hallsberg- vid cementrören. Råkade på två kriminella narkomaner. De gav honom något- överdos, blev rädda då de trodde att de dödat honom- tog med honom i bil tilll deras "tillhåll" i närheten av Hallsberg - gömde honom i en gamla gödselbrunn med lock över...Kanske värt att leta på gamla torp/gårdar med gödselbrunn i...//

Nu blir jag lite orolig, har FIKK tittat i gamla gödselbrunnar? Tänk om han faktiskt ligger i en sådan? Borde vi inte fråga dem om det?
Senast redigerad av evaveva 2017-07-17 kl. 04:06.
Citera
2017-07-17, 07:04
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Mamman har gått ut med att P hade en Samsungmobil.
Undrar om han någonsin haft en Phåån. Då är det möjligt att han även har ett konto.

Om han är vid liv så kanske han använder just en IPhone nu..
Och om så vara, så har päronen kanske lösen till det med
Citera
2017-07-17, 07:35
Medlem
HP-sidan är minst sagt rörig! Trådar i trådarna och inlägg huller om buller.

Jag hittar inte inlägget där pappan säger "pucko" till någon,
och inte det där mamman säger att P har en Samsungmobil heller.

Det hela är så märkligt och man kan fantisera ihop värsta skräckscenariot, men tyvärr tror jag att det är enkelt - han har gjort suicid. Det finns mycket skog lite söder om stationen, och de småvägar där ryggsäcken ev. hittades leder enligt kartan dit.
Han finns antagligen där.

Det finns ju fall där MP sökt i skog där de gått förbi offret 20 meter men inte sett han. Tänker på Bengt ? som upptäcktes två år senare.
Citera
2017-07-17, 07:58
Medlem
Citat:
Citat:Magnusperfektanka:// Jag har varit i kontakt med medium- säger att Patrik råkade vara på fel plats vid fel tillfälle i Hallsberg- vid cementrören. Råkade på två kriminella narkomaner. De gav honom något- överdos, blev rädda då de trodde att de dödat honom- tog med honom i bil tilll deras "tillhåll" i närheten av Hallsberg - gömde honom i en gamla gödselbrunn med lock över...Kanske värt att leta på gamla torp/gårdar med gödselbrunn i...//

Nu blir jag lite orolig, har FIKK tittat i gamla gödselbrunnar? Tänk om han faktiskt ligger i en sådan? Borde vi inte fråga dem om det?

De kommer inte att svara, för det är jättefarligt om såna fakta kommer ut.
Citera
2017-07-17, 08:43
Medlem
57Emmas avatar
Har nu läst denna tråd och gruppen "hitta Patrik"
För mig känns det väldigt konstigt med Pappans beteende samt varför föräldrarna motsätter sig all kontakt med medium!!
Det kan ju knappast skada och jag skulle gripa varje halmstrå i deras läge.
Citera
2017-07-17, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Tänkte på det som andra nämnt - att förädrarna vet vad han har på sig, exakt hur mycket pengar han har, hans inloggning på datorn - men framför allt: "han är 173 cm och vägde vid försvinnandet 55 kg."

Alltså - excuse me! Jag har ingen aning om vad mina barn (utflyttade) väger eller hur långa de är. Vet inte det om mig själv, ens. Om min son skulle jag på sin höjd sagt: "Han kanske kan vara mellan 175 och 180 cm och smal." Men nej, 173 på centimetern! Patrik har inte ens varit hemma på länge men tydligen har de ringt honom alldeles innan försvinnandet och frågat: "Vad väger du nu för tiden, min älskade son?!"

Nu börjar jag tro att allt är en bluff! Och pappan är jätterädd att nån kommer på det.
SÅ sjukt skumt alltihop! 🙄😲
Allt är skumt precis allting
Dags för polisen att öppna ögonen kanske 😳
Citera
2017-07-17, 09:17
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Har nu läst denna tråd och gruppen "hitta Patrik"
För mig känns det väldigt konstigt med Pappans beteende samt varför föräldrarna motsätter sig all kontakt med medium!!
Det kan ju knappast skada och jag skulle gripa varje halmstrå i deras läge.

Jag tycker inte, att NÅGONTING känns konstigt i "världens story!" Jag tycker, att ingenting känns rätt!
Pappan kanske menade vad han skrev, att :"det är världens Story!"
Citera
2017-07-17, 10:43
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
HP-sidan är minst sagt rörig! Trådar i trådarna och inlägg huller om buller.

Jag hittar inte inlägget där pappan säger "pucko" till någon,

det börjar med utsparkade M*nas inlägg

Citat:
M*na Eri*sson Många ger bra förslag på var och hur det ska sökas. Det kanske det också görs. Men här i gruppen ges tvära och undvikande svar av admins. Föräldrar beter sej märkligt. Folket i gruppen tycker nog det är årtiondets konstigaste grupp i FB. Jag hoppas ni admins blir ödmjukare och öppnare och ni får hjälp att söka av Hallsberg. Då kan ni nästan utesluta suicid i Hallsberg. Om P håller sej undan självmant har han stöd omkring sej han valt själv. Föräldrarna får aceptera det. Och innerst inne vet dom nog men går ut med offerkoftorna på.

här är pappans bryt

Citat:
J*rgen L*nfeldt M*na Eri*sson. Ag brukar sällan kommentera idiotiska inlägg men jag ska göra ett undantag för din skull. Du måste vara årtiondets pucko med dina åsikter och spekulationer.
Vänligen lämna denna sida shälvmant innan di går hjälp med det.
Vad har ditt inlägg förresten att göra med tips om hur det ska komma fler till söken?

Sen är admin R inte mycket sämre

Citat:
R*ger Mar*näs M*na Eri*sson skulle nog vilja påstå att din kommentar tillhör årtiondets dummaste. När man inte vet exakt någonting utan mest spekulerar och gnäller så har jag egentligen bara en rekommendation... kom ut med oss andra som sökt i X antal timmar, bidra med något. Knyt på dig skorna och ge dig ut och hjälp till istället för att sitta på arslet framför datorn eller telefonen och inte bidra med exakt någonting.

Årtiondets skummaste grupp.... ja jävlar... 😂😂😂

När man inte vet Jack shit om nånting bör man enbart vara tyst. För det värsta som finns är muppar som inte tänker innan de skriver.

En Psykos är möjlig likaså som det inte är bekräftat. Vad det grundas i? Har du inte med att göra utan det är mellan föräldrarna och berörda parter.

Om man är så korkad och inte förstår varför inte all info som finns delges här så borde man tänka om 1 eller 2 gånger. Har bara en fråga. Varför skulle all info finnas tillgänglig för alla? Speciellt för såna som inte gör någonting för att ens hitta Patrik.

//Admin-Roger

och allt + mer i samma tråd ;-)
Citera
2017-07-17, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
De kommer inte att svara, för det är jättefarligt om såna fakta kommer ut.

Men vi vet ju inte om det är på något sätt sant, eftersom ett medium sagt det, men ibland får man en ryslig känsla att om det nu skulle finnas en mördare, att denne då skyller på att ett medium har sagt det, för att kunna tala om var pojken befinner sig.
Hoppas ingen tar åt sig nu, men i en ond värld kan just sådant förekomma.
Alla står ju sig själv närmast , ingen som gjort något dumt, vill ju bli ditsatt.
Det som gör mig så ledsen är att det är alltid oskyldiga som kommer ikläm .
Det vore bättre om alla tjuvar och banditer finge ta kål på varandra i en enda stor aggresiv MMO-tävling för busar.
Citera
2017-07-17, 12:06
Medlem
Citat:April62 :
Oavsett om denne Patrik var deprimerad och förvillad eller inte, borde han begripa att byta tåg kan han inte göra vid Dollarstore eller Woody bygghandel. Tåget borde rimligen utgå från stationen.//

Ja så har jag också undrat, varför han inte stannade på stationen för en lösning....

han kunde ju ha börjat med att ladda mobilens batteri i väntan på nästa tåg mot Mjölby .
Det måste ju ha funnits någon slags tågvärd att fråga om fortsatt resa utifrån sin biljett.
Eller sköts allt per data så att ingen personal finns att fråga?
Någon som vet, angående just Hallsbergs central ?
Senast redigerad av evaveva 2017-07-17 kl. 12:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in