Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-17, 10:00
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Om det är så att han tryckt flickans mun över sin lilla penis så är han en våldtäktsman, sen att nuvarande lag betraktar honom som pedofil är ju mer av en teknikalitet, tycker grabben kan kallas för vad han är en ouppfostrad sketen våldtäktsman, i min värld så avrättar man både pedofiler och våldtäktsmän, de har samma icke existerande människovärde. I Sverige dock så gillar man pedofiler och våldtäktsmän, speciellt Etablissemanget som hans mamma får sägas tillhöra.

Att han är svartskalle gör enbart så att han räknas till den gigantiska skaran av kriminella svartskallar som vi tyvärr har i det här landet. Dvs. ännu ett par snäpp neråt på karmaskalan för gruppen svartskallar.
Snart är det skördedags.

Det är ju en majoritet av dessa stackare som faller offer för predatorer som den här Book snubben, det är samma svaga individer som våldtas och mördas av alla andra svartskallar, de som kommer från just trasiga hem och även vissa defekta svennebananer men svartskallarna är som vanligt överrepresenterade då de flesta av de är djävulens barn. Det är dessa svaga som samhället spottar på och inte finner skyddsvärda och som rikemansäckel som Anna Book spottar på när det är äckel som Anna Book som är med och skapar dessa trasiga varelser med sin dekadenta jävla popsmörja. Lite självinsikt får ju suggan Anna faktiskt ha att hon är med och skapat att samhället är så dekadent och förfallet som det är.

Man hade haft råd att lösa problemen om man hade sparkat ut alla dessa jävla svartskallar, istället för varje svartskalle man tar in så skapar man fler predatorer och fler offer vilket leder till att den minimala styrka som arbetar mot detta blir utbrända och slutar och så fick man sig en ond cirkel.

Det enda postitiva med den här hemska händelsen är att det förhoppningsvis kommer att ta ett tag tills A*na B*ok valsar runt i pressen igen!
Citera
2017-07-17, 10:07
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag skulle gå ett steg längre, jag hade sett till att ha kontakt med kamratens föräldrar och försäkrat mig om att kamratens föräldrar var medvetna om flickans situation med medicineringen. Då karmaten är äldre så hade jag även styrt upp så att kamratens förälder meddelade mig om min 13-åriga dotter inte var i kamratens hem till kvällen.
Kamraten kommer hem på natten med en asberusad 13-årig kamrat och kamratens föräldrar hör inte av sig till flickans föräldrar!?

Föräldrarna kanske är av samma skrot och korn?

Ja något hål i denna story om den 13 åriga flickans situation och kamratens föräldrar mm, finns det uppenbarligen. Ungarna har naturligtvis gjort fel, definitivt de 15-16 åriga barnen som borde vetat ännu bättre än 13 åringen. Men mest fel har nog vuxenvärlden gjort som inte hade tillräcklig koll.
Citera
2017-07-17, 10:12
Medlem
alicewonderlands avatar
[quote=Utflyttad|61235588]Jag skulle gå ett steg längre, jag hade sett till att ha kontakt med kamratens föräldrar och försäkrat mig om att kamratens föräldrar var medvetna om flickans situation med medicineringen. Då karmaten är äldre så hade jag även styrt upp så att kamratens förälder meddelade mig om min 13-åriga dotter inte var i kamratens hem till kvällen.
Kamraten kommer hem på natten med en asberusad 13-årig kamrat och kamratens föräldrar hör inte av sig till flickans föräldrar!?

Föräldrarna kanske är av samma skrot och korn?[/QUOTE.
...som sagt, man kan diskutera varför föräldrar inte räcker till och hur utomordentligt man själv hade agerat i denna situation. Jag är fullständigt övertygad om att sociala myndigheter har varit inkopplade (i AB:s fall vet vi ju det!), och de ska ju träda in när föräldrarna är otillräckliga. Kanske hade s k omhändertagande varit på sin plats? Om det nu är en lösning, men visst verkar miljön ha varit mindre hälsosam. Nu lär Soc ha att göra i a f.
Citera
2017-07-17, 10:13
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vet du vilka överenskommelser som fanns?
Med tjejen?
Med den andras föräldrar osv?

Vad spelar det för roll?

Om någon "överenskommelse" fanns så respekterades den uppenbarligen inte.

Eller, kunde det vara ok och enligt "överenskommelser" att kamraten lät den 13-åriga flickan supa sig redslös och skrika "jag vill knulla"? Och kunde det vara ok att kamratens förälder såg den asberusade 13-åriga flickan komma hem, förstod att "något har hänt" och utan att kontakta/informera den 13-åriga flickans föräldrar?
Citera
2017-07-17, 10:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej, men tror du hon kunde låtit normal och opåverkad i telefonen om mamma eller pappa pratat med henne? Antagligen inte. Då borde man reagera som förälder.
Nej - jag tror faktiskt inte hon ringde, alldeles oavsett vilka överenskommelser som förelåg.
Citera
2017-07-17, 10:17
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
...vi är långt från den Bullerbyvärlden tyvärr! Oj oj om du visste under vilka omständigheter många barn och ungdomar lever...Jag tycker ändå
som ovan att sakfrågan är om brott har begåtts, och om HR kommer att anse att så är fallet, så är det fullständigt irrelevant vad som har föregått det. Jag tror och hoppas att rätten inte tar i beaktande att föräldrarna inte ringt och sagt godnatt.

Citat:
Att låta det som uppges hänt gå till rättegång är kanske förståligt ur 13 åringens föräldrars perspektiv om de själva har dubbla känslor av både skuld och ilska. Men sanningen är att det blir bara förlorare kvar efter domen. Tjejen är utpekad som "luder" och illa sedd för att föräldrarna anmälde, de inblandade övriga barnen mår urdåligt och får kanske sin framtid påverkad. Alla blir ovänner. Tjejen verkar inte vilja inte delta i anmälan eller rättegång. De är tydligen skolkamrater de flesta av dem.

Visst, det var för jäkligt illa gjort av killarna om de utnyttjat tjejen för oralsex, de bör få sig en bildlig hurring, kännbart straff nu och ordentlig uppfostran hur man beter sig. Men att förstöra framtiden för killarna och 13 åringen är så sorgligt.

Det verkar ju dessutom som 13 åringen inte haft en aning om vad som hänt om andra inte berättat för henne. Könsumgänge har inte förekommit, hon har antagligen inte blivit genital penetrerad. Är fortfarande "oskuld" enligt en förlegad gammaldags syn på saken.

Hade hon kunnat gå ovetande om vad som hänt? Om ja, hade hon egentligen inte mått bättre då?? Jätteprovocerande fråga - men man undrar ju vad för gott som kommer ur denna rättegång och dom?
Kunde man inte tagit tag i ungdomarna på glid åt fel håll på något annat sätt än att döma en eller flera(?) för våldtäkt av minderårig? En dom som oftast innefattar något helt annat mycket grövre.
Kommer domen verkligen hjälpa dessa barn att bli bättre människor som vuxna?

Jag svarar dig med att citera ett annan inlägg. Vem blir egentligen lyckligare eller en bättre individ av denna dom. En 13 åring som inte ens vet att det hänt, en 15 åring som inte heller vet vad som skett eller en 16 åring där endast hans exflickvän uppfattat något snuskigt? En sorgligt slut som kommer påverka alla för livet - bara förlorare. Hade man kunnat reda ut detta på ett bättre sätt?
Citera
2017-07-17, 10:18
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
...som sagt, man kan diskutera varför föräldrar inte räcker till och hur utomordentligt man själv hade agerat i denna situation. Jag är fullständigt övertygad om att sociala myndigheter har varit inkopplade (i AB:s fall vet vi ju det!), och de ska ju träda in när föräldrarna är otillräckliga. Kanske hade s k omhändertagande varit på sin plats? Om det nu är en lösning, men visst verkar miljön ha varit mindre hälsosam. Nu lär Soc ha att göra i a f.

För barnens/ungdomarnas skull så hoppas jag verkligen att föräldrarna hamnar under luppen.....och då menar jag inte bara 13-årignens och gärningsmännens föräldrar.
Det är ju så förbannat sorgligt att föräldrarna inte vill eller är kapabla att axla ansvaret som en föräldraroll innebär.
Citera
2017-07-17, 10:18
Medlem
Flickan borde omhändertas och sättas på tukthus, sonen till fettot borde givetvis utvisas. Utopi såklart.
Citera
2017-07-17, 10:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Vad spelar det för roll?

Om någon "överenskommelse" fanns så respekterades den uppenbarligen inte.
Ja, det är klart att det spelar någon roll om de faktiskt bara struntat i sin 13-åring eller inte, i synnerhet inte som du och gänget går ut baschar hennes föräldrar istället för Antonio och hans föräldrar. Det är helt uppenbarligen så att det är han som ger sig på andra och han som har en morsa som inte fixar att ta avstånd från de brott han begår.

Citat:
Eller, kunde det vara ok och enligt "överenskommelser" att kamraten lät den 13-åriga flickan supa sig redslös och skrika "jag vill knulla"? Och kunde det vara ok att kamratens förälder såg den asberusade 13-åriga flickan komma hem, förstod att "något har hänt" och utan att kontakta/informera den 13-åriga flickans föräldrar?
Det är väl knappast något du kan lägga på 13-åringens föräldrar.
Citera
2017-07-17, 10:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag svarar dig med att citera ett annan inlägg. Vem blir egentligen lyckligare eller en bättre individ av denna dom. En 13 åring som inte ens vet att det hänt, en 15 åring som inte heller vet vad som skett eller en 16 åring där endast hans exflickvän uppfattat något snuskigt? En sorgligt slut som kommer påverka alla för livet - bara förlorare. Hade man kunnat reda ut detta på ett bättre sätt?
16-åringen skall enligt TR ta ansvar för sina handlingar - vilket är helt rätt, han har begått ett brott.

15-åringen har högst sannolikt också varit medveten om hennes ålder - och han bör fällas om man kan visa det.
Citera
2017-07-17, 10:21
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
16-åringen skall enligt TR ta ansvar för sina handlingar - vilket är helt rätt, han har begått ett brott.

15-åringen har högst sannolikt också varit medveten om hennes ålder - och han bör fällas om man kan visa det.
.

De 15 och 16 åriga ungdomarna är visserligen både straff och byxmyndiga. Men de får fortfarande inte dricka alkohol och föräldrarna är juridiska vårdnadshavare. Om man har ansvar för att en hund kan ha sönder något som man får betala för, torde man minst sagt också ha intresse av att inte 15-16 åringar skadar någon annan. Man kollar också vad dessa gör en kväll, om de är fulla, med vem de umgås och i vilket skick de kommer hem.
Senast redigerad av Solglittret 2017-07-17 kl. 10:29.
Citera
2017-07-17, 10:24
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Nej - jag tror faktiskt inte hon ringde, alldeles oavsett vilka överenskommelser som förelåg.

Om man har avtalat att höras och barnet inte ringer på kvällen reagerar man väl med att leta efter henne och ringer själv. Hon kan ju ligga sjuk och skadad någonstans, råkat ut för en vuxen våldtäktsman som skadat henne. Man ringer kompisar, kompisars föräldrar, man kör till platser där de kan vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in