Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-17, 08:57
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nu citerar jag din fråga i ett något annat sammanhang, men frågan är densamma.

Vem har egentligen brustit allra mest i detta som handlar om barn?
Ett barn på 13 år, och några andra på 15 och 16 år.

Var är föräldrarna? Visst, barn kan luras, gå ut och festa och låtsas etc - men skulle verkligen alla dessa barn kunna göra allt detta utan att en enda vuxen vårdnadshavare har minsta aaaning?
Om en 15 åring kommer hem och luktar sprit reagerar man ju direkt. Man sitter uppe och väntar på sin unge, har koll vad de gör och med vilka de umgås. Man vet till och med vilka föräldrarna till kompisarna är.
Om man dessutom har en trettonåring som man går till BUP med, har man ju om möjligt ännu mer koll på vad hon sysslar med. En 13 åring borde inte vilja knulla eller ta av sig brallorna på en fest utomhus, verkligen inte vilja idka oralsex eller slå i sig 1/2 liter sprit. En 13 åring som gör så har hamnat totalt snett och mår nog jättedåligt.

13 åringens föräldrar torde ha rätt stora skuldkänslor för att de inte såg efter henne bättre om hon nu mådde så dåligt eller allmänt gett henne en bättre lärdom om alkoholkunskap och sexuellt beteende.

Att låta det som uppges hänt gå till rättegång är kanske förståligt ur 13 åringens föräldrars perspektiv om de själva har dubbla känslor av både skuld och ilska. Men sanningen är att det blir bara förlorare kvar efter domen. Tjejen är utpekad som "luder" och illa sedd för att föräldrarna anmälde, de inblandade övriga barnen mår urdåligt och får kanske sin framtid påverkad. Alla blir ovänner. Tjejen verkar inte vilja inte delta i anmälan eller rättegång. De är tydligen skolkamrater de flesta av dem.

Visst, det var för jäkligt illa gjort av killarna om de utnyttjat tjejen för oralsex, de bör få sig en bildlig hurring, kännbart straff nu och ordentlig uppfostran hur man beter sig. Men att förstöra framtiden för killarna och 13 åringen är så sorgligt.

Det verkar ju dessutom som 13 åringen inte haft en aning om vad som hänt om andra inte berättat för henne. Könsumgänge har inte förekommit, hon har antagligen inte blivit genital penetrerad. Är fortfarande "oskuld" enligt en förlegad gammaldags syn på saken.

Hade hon kunnat gå ovetande om vad som hänt? Om ja, hade hon egentligen inte mått bättre då?? Jätteprovocerande fråga - men man undrar ju vad för gott som kommer ur denna rättegång och dom?
Kunde man inte tagit tag i ungdomarna på glid åt fel håll på något annat sätt än att döma en eller flera(?) för våldtäkt av minderårig? En dom som oftast innefattar något helt annat mycket grövre.
Kommer domen verkligen hjälpa dessa barn att bli bättre människor som vuxna?
Min fetning.

Föräldrar till en 13-åring som medicinerar p.g.a. psykologiska problem, som inte har bättre uppsikt över henne, kommer antagligen inte att ha någgra gnagande samveten.
Man undrar ju om eventuella skadestånd kommer att finnas tillgängliga för flickan då hon fyller 18?
Inte för att de måste finnas tillgängliga......men, men....

Hela drösen med ungar är ju ett mycket sorgligt bevis för hur samhällsutvecklingen har fått föräldrar och skola att lämna barnen till sina egna öden.
Citera
2017-07-17, 09:03
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Jo så är det ju. Han är inte 35 år gammal liksom. Låter som att han vore värsta pedofilen eller nått. Vem fan bryr sig.
Ända anledningen till att folk freakar är ju för att dom hatar boken. Inte för att jag gillar boken precis utan jag skiter i fullständigt men det är ju den anledningen.
Och för att han är svartskalle.

Om det är så att han tryckt flickans mun över sin lilla penis så är han en våldtäktsman, sen att nuvarande lag betraktar honom som pedofil är ju mer av en teknikalitet, tycker grabben kan kallas för vad han är en ouppfostrad sketen våldtäktsman, i min värld så avrättar man både pedofiler och våldtäktsmän, de har samma icke existerande människovärde. I Sverige dock så gillar man pedofiler och våldtäktsmän, speciellt Etablissemanget som hans mamma får sägas tillhöra.

Att han är svartskalle gör enbart så att han räknas till den gigantiska skaran av kriminella svartskallar som vi tyvärr har i det här landet. Dvs. ännu ett par snäpp neråt på karmaskalan för gruppen svartskallar.
Snart är det skördedags.

Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Min fetning.

Föräldrar till en 13-åring som medicinerar p.g.a. psykologiska problem, som inte har bättre uppsikt över henne, kommer antagligen inte att ha någgra gnagande samveten.
Man undrar ju om eventuella skadestånd kommer att finnas tillgängliga för flickan då hon fyller 18?

Hela drösen med ungar är ju ett mycket sorgligt bevis för hur samhällsutvecklingen har fått föräldrar och skola att lämna barnen till sina egna öden.

Det är ju en majoritet av dessa stackare som faller offer för predatorer som den här Book snubben, det är samma svaga individer som våldtas och mördas av alla andra svartskallar, de som kommer från just trasiga hem och även vissa defekta svennebananer men svartskallarna är som vanligt överrepresenterade då de flesta av de är djävulens barn. Det är dessa svaga som samhället spottar på och inte finner skyddsvärda och som rikemansäckel som Anna Book spottar på när det är äckel som Anna Book som är med och skapar dessa trasiga varelser med sin dekadenta jävla popsmörja. Lite självinsikt får ju suggan Anna faktiskt ha att hon är med och skapat att samhället är så dekadent och förfallet som det är.

Man hade haft råd att lösa problemen om man hade sparkat ut alla dessa jävla svartskallar, istället för varje svartskalle man tar in så skapar man fler predatorer och fler offer vilket leder till att den minimala styrka som arbetar mot detta blir utbrända och slutar och så fick man sig en ond cirkel.
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2017-07-17 kl. 09:14.
Citera
2017-07-17, 09:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Om det är så att han tryckt flickans mun över sin lilla penis så är han en våldtäktsman, sen att nuvarande lag betraktar honom som pedofil är ju mer av en teknikalitet, tycker grabben kan kallas för vad han är en ouppfostrad sketen våldtäktsman, i min värld så avrättar man både pedofiler och våldtäktsmän, de har samma icke existerande människovärde. I Sverige dock så gillar man pedofiler och våldtäktsmän, speciellt Etablissemanget som hans mamma får sägas tillhöra.

Att han är svartskalle gör enbart så att han räknas till den gigantiska skaran av kriminella svartskallar som vi tyvärr har i det här landet. Dvs. ännu en par snäpp neråt på karmaskalan för gruppen svartskallar.
Snart är det skördedags.
Det finns inget i någon lag som betecknar någon som pedofil. Varifrån har du fått den idén?
Pedofil är en term som använts för diagnos - inte av lagstiftaren.
Citera
2017-07-17, 09:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Min fetning.

13-åringar som medicinerar skall alltså hållas inlåsta i hemmet?
Och det skulle få dem att må bättre - hur?
Citera
2017-07-17, 09:32
Medlem
alicewonderlands avatar
I ett gott samhälle värnar man om de minsta och svagaste, som inte kan skydda sig själva. Kanhända har det brustit i föräldraansvar på sina håll i det här fallet, det vet vi inget om, men många unga idag väljer ett destruktivt leverne. Om de mår dåligt dessförinnan eller på grund av detta må vara osagt. Resten av vuxenvärlden och vår rättsapparat måste försöka stadga upp dessa sköra individer och stå för sunda normer. För det kan väl inte på fullaste allvar vara någon som tycker att vi ska ändra lagen så att det är fritt fram att ha någon form av sex med en redlös 13-åring?
Citera
2017-07-17, 09:38
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Naturligtvis ska inte en 13 åring hållas inlåst hemma - med eller utan medicinering.

Men ett barn så pass ungt som bara 13 år kan behöva extra tillsyn och stöd särskilt om hon mår så pass dåligt att hon behöver medicineras.
Om hon nu skulle sova över hos en kompis och antagligen behöver ta medicinerna med sig, kan man ju försäkra sig om att hon förstår att det är farligt att blanda substanser - ex med andra mediciner eller alkohol. Man kanske kan ringa henne 1-2 ggr under kvällen, be henne ringa tillbaka, säga god natt. Kolla med kompisens föräldrar allt är ok.

Detta gör man ju med sin tonåring även fast hon inte är under BUP behandling eller mår så dåligt att hon behöver medicinera!

Inte skjutton har föräldraransvaret tagit slut vid 13 års ålder. Om hon är redlös kl 21 märker man ju det i telefonen!
Då hämtar man henne!
Citera
2017-07-17, 09:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Naturligtvis ska inte en 13 åring hållas inlåst hemma - med eller utan medicinering.

Men ett barn så pass ungt som bara 13 år kan behöva extra tillsyn och stöd särskilt om hon mår så pass dåligt att hon behöver medicineras.
Om hon nu skulle sova över hos en kompis och antagligen behöver ta medicinerna med sig, kan man ju försäkra sig om att hon förstår att det är farligt att blanda substanser - ex med andra mediciner eller alkohol. Man kanske kan ringa henne 1-2 ggr under kvällen, be henne ringa tillbaka, säga god natt. Kolla med kompisens föräldrar allt är ok.

Detta gör man ju med sin tonåring även fast hon inte är under BUP behandling eller mår så dåligt att hon behöver medicinera!

Inte skjutton har föräldraransvaret tagit slut vid 13 års ålder. Om hon är redlös kl 21 märker man ju det i telefonen!
Då hämtar man henne!
Vet du vilka överenskommelser som fanns?
Med tjejen?
Med den andras föräldrar osv?
Citera
2017-07-17, 09:47
Medlem
Solglittrets avatar
Vart har omsorgen om våra barn tagit vägen egentligen?
ATB har tillgång till vodka i mängder hemma, massvis med ungdomar dräller runt fulla på en ödeplats, de flesta omyndiga. En 13 åring kunde ha dött av alkoholförgiftning eller andningsstopp tillsammans med sina mediciner hon tog mot illamående. Eller kvävts av sina spyor om inte annat när någon annan stoppade fingrarna i halsen på henne för hon var så väck. Ungdomarna gör saker de ångrar.

Var är alla vuxna vårdnadshavare??
Citera
2017-07-17, 09:47
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Min fetning.

I min värld så väger föräldraansvaret tyngre än att en 13-årig flicka som medicinerar p.g.a. psykiska besvär, kan ligga på backen i en park på natten, skrika "jag vill knulla" och supa sig så jävla redslös att kamraterna tvingade henne att kräkas.

Om du i något av mina inlägg ser att jag menar att den medicerade flickan skall hållas inlåst av sina föräldrar, så ber jag dig att hänvisa dit?

Om det istället är så att du tolkar "föräldraansvar" som att flickan måste vara inlåst, då får det stå för dig och dina uppfostringsreferenser?
Citera
2017-07-17, 09:48
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Vet du vilka överenskommelser som fanns?
Med tjejen?
Med den andras föräldrar osv?

Nej, men tror du hon kunde låtit normal och opåverkad i telefonen om mamma eller pappa pratat med henne? Antagligen inte. Då borde man reagera som förälder.
Citera
2017-07-17, 09:54
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:

Då hämtar man henne!
...vi är långt från den Bullerbyvärlden tyvärr! Oj oj om du visste under vilka omständigheter många barn och ungdomar lever...Jag tycker ändå
som ovan att sakfrågan är om brott har begåtts, och om HR kommer att anse att så är fallet, så är det fullständigt irrelevant vad som har föregått det. Jag tror och hoppas att rätten inte tar i beaktande att föräldrarna inte ringt och sagt godnatt.
Citera
2017-07-17, 09:58
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:

Då hämtar man henne!

Jag skulle gå ett steg längre, jag hade sett till att ha kontakt med kamratens föräldrar och försäkrat mig om att kamratens föräldrar var medvetna om flickans situation med medicineringen. Då karmaten är äldre så hade jag även styrt upp så att kamratens förälder meddelade mig om min 13-åriga dotter inte var i kamratens hem till kvällen.
Kamraten kommer hem på natten med en asberusad 13-årig kamrat och kamratens föräldrar hör inte av sig till flickans föräldrar!?

Föräldrarna kanske är av samma skrot och korn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in