Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-16, 14:57
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Du spekulerar utifrån vad en enda person först påstår sig ha sett och sen inte kan minnas att hon sett. Hon har dock sett en annan person göra en snarlig gärning som du beskriver precis någon minut tidigare, men som sagt, det är en annan person, inte Ant*io. Vittnet är dessutom ung (med som alla ungdomare livlig fantasi) och Ant*io är kan mycket väl vara vittnets första kärlek med allt vad det kan innebära känslomässigt.

Om du inte känner till det så är Anna Book en annan person än hennes son, hon var inte ens på platsen.

VÅLDTÄKT MOT BARN (N och B) (5000-K983343-16)

Stämningsansökan

Citat:
Bevisning
Muntlig bevisning
Förhör med målsäganden Sekretess A (uppspelning av barnförhör, ca 2,15 h medtas av åklagaren till huvudförhandlingen)
Förhör med tilltalade RN och ATB

Förhör med vittnet E A angående hennes iakttagelser av händelsen till styrkande av gärningarna.
Förhör med vittnet P S angående hans iakttagelser av händelsen till styrkande av gärningarna samt att RN känner till hur gammal målsäganden är.
Förhör med vittnet D W angående händelsen och hennes iakttagelser till styrkande av att målsäganden varit väldigt berusad och att hon sugit av R N(uppspelning av barnförhör, ca 50 min, medtas av åklagaren till huvudförhandlingen).
Förhör med vittnet L H till styrkande av hur berusad målsäganden varit och hur hon uppträtt samt hennes kännedom i övrigt av händelsen (uppspelning av barnförhör, ca 45 min, medtas av åklagaren till huvudförhandlingen)

Förhör med vittnet V T B till styrkande av att R N samma kväll som händelsen till henne uppgett att han vidrört målsäganden sexuellt. (uppspelning av barnförhör, 40 min)
Förhör med vittnet Sekretess B (målsägandens mamma) angående vad hon fått reda på händelsen efteråt till styrkande av gärningen samt hennes kontakter med R N till styrkande av att han visste hur gammal målsägande var (30 min).
Förhör med M W angående hennes kontakter med målsäganden efter händelsen och vad hon får reda på om kvällen i övrigt till styrkande av gärningen (30 min).
Förhör med psykologen Eva-Lena Hjalmarsson angående hennes kontakter med målsäganden till styrkande av målsägandens psykiska mående i tiden kring händelsen (30 min).

Citat:
Skriftlig bevisning
1. Översiktsbild från brottsplatsen till styrkande av var händelser utspelats, s 215 fup
2. Fotografier från platsen till styrkande av var händelser utspelats, s 194-214 fup.
- Platser som målsäganden pekat ut där hon hört att hon befunnit sig och där hon minns hon befann sig aktuell kväll, s 40 fup.
- Platser som vittnet E A pekat ut där övergrepp ska ha skett, s 84-85 fup.
- Platser som A B pekat ut där övergrepp ska ha skett, s 334 fup.
- Platser som R N pekat ut där händelser utspelats, s 299-302 fup.
3. Fotografier av bild på spritflaskor till styrkande av att alkohol konsumerats vid tillfället, s 216 fup.
4. SMS-konversationer mellan målsäganden och E A den 7 augusti till styrkande av gärningarna, s 219-227 fup.
5. SMS-konversationer efter händelsen mellan målsäganden och D W till styrkande av att hon ifrågasatt om målsäganden tycker det är rätt att de tilltalade blivit anmälda för att målsäganden sugit av dem, s 233-240 fup.
6. Screenshot från meddelande som målsäganden skickat till kompisen A L till styrkande av gärningarna, s 241-244 fup.
Senast redigerad av Moosky 2017-07-16 kl. 15:01.
Citera
2017-07-16, 15:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
VÅLDTÄKT MOT BARN (N och B) (5000-K983343-16)

DW:s "Jag såg inte" förlorar rätt mycket trovärdighet i och med detta:

5. SMS-konversationer efter händelsen mellan målsäganden och D W till styrkande av att hon ifrågasatt om målsäganden tycker det är rätt att de tilltalade blivit anmälda för att målsäganden sugit av dem, s 233-240 fup.

Vilken liten apekatt.
Citera
2017-07-16, 19:20
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
När jag var ung var det 2 tjejer en var 12 och en 13 år gamla och våldsam kåta. 2 kompisar som på den tiden var 16-17 år fick alltid ett helg gök. 13 åringar är utvecklade och kåta men får inte röras. Försvarar inte Book sonen eller mina dåvarande vänner men det är nog lätt hänt om man är ung och ser en liten hårig mus. Speciellt om det finns alkohol med. Mycket dumt kommer med alkohol och droger.

Jo så är det ju. Han är inte 35 år gammal liksom. Låter som att han vore värsta pedofilen eller nått. Vem fan bryr sig.
Ända anledningen till att folk freakar är ju för att dom hatar boken. Inte för att jag gillar boken precis utan jag skiter i fullständigt men det är ju den anledningen.
Och för att han är svartskalle.
Citera
2017-07-16, 22:13
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Ungdomarna, eller deras föräldrar?

Nu citerar jag din fråga i ett något annat sammanhang, men frågan är densamma.

Vem har egentligen brustit allra mest i detta som handlar om barn?
Ett barn på 13 år, och några andra på 15 och 16 år.

Var är föräldrarna? Visst, barn kan luras, gå ut och festa och låtsas etc - men skulle verkligen alla dessa barn kunna göra allt detta utan att en enda vuxen vårdnadshavare har minsta aaaning?
Om en 15 åring kommer hem och luktar sprit reagerar man ju direkt. Man sitter uppe och väntar på sin unge, har koll vad de gör och med vilka de umgås. Man vet till och med vilka föräldrarna till kompisarna är.
Om man dessutom har en trettonåring som man går till BUP med, har man ju om möjligt ännu mer koll på vad hon sysslar med. En 13 åring borde inte vilja knulla eller ta av sig brallorna på en fest utomhus, verkligen inte vilja idka oralsex eller slå i sig 1/2 liter sprit. En 13 åring som gör så har hamnat totalt snett och mår nog jättedåligt.

13 åringens föräldrar torde ha rätt stora skuldkänslor för att de inte såg efter henne bättre om hon nu mådde så dåligt eller allmänt gett henne en bättre lärdom om alkoholkunskap och sexuellt beteende.

Att låta det som uppges hänt gå till rättegång är kanske förståligt ur 13 åringens föräldrars perspektiv om de själva har dubbla känslor av både skuld och ilska. Men sanningen är att det blir bara förlorare kvar efter domen. Tjejen är utpekad som "luder" och illa sedd för att föräldrarna anmälde, de inblandade övriga barnen mår urdåligt och får kanske sin framtid påverkad. Alla blir ovänner. Tjejen verkar inte vilja inte delta i anmälan eller rättegång. De är tydligen skolkamrater de flesta av dem.

Visst, det var för jäkligt illa gjort av killarna om de utnyttjat tjejen för oralsex, de bör få sig en bildlig hurring, kännbart straff nu och ordentlig uppfostran hur man beter sig. Men att förstöra framtiden för killarna och 13 åringen är så sorgligt.

Det verkar ju dessutom som 13 åringen inte haft en aning om vad som hänt om andra inte berättat för henne. Könsumgänge har inte förekommit, hon har antagligen inte blivit genital penetrerad. Är fortfarande "oskuld" enligt en förlegad gammaldags syn på saken.

Hade hon kunnat gå ovetande om vad som hänt? Om ja, hade hon egentligen inte mått bättre då?? Jätteprovocerande fråga - men man undrar ju vad för gott som kommer ur denna rättegång och dom?
Kunde man inte tagit tag i ungdomarna på glid åt fel håll på något annat sätt än att döma en eller flera(?) för våldtäkt av minderårig? En dom som oftast innefattar något helt annat mycket grövre.
Kommer domen verkligen hjälpa dessa barn att bli bättre människor som vuxna?
Senast redigerad av Solglittret 2017-07-16 kl. 22:46.
Citera
2017-07-16, 23:13
Medlem
Citat:
Frågan är hur man kan skilja på måendet innan och efter de påstådda gärningarna? Samtidigt finns en regel som säger att man får ta skadelidande som man finner denna. Men att ta måendet som intäkt för att hon utsatts för övergrepp är inte alls säkert att man bör.

Att tingsrätten inte upprätthåller sekretessen för det påstådda offret är något du borde anmäla dels till JO och dels till polisen för tjänstefel. Dom har, antar jag, programvara för att söka igenom dokument efter uppgifterna som sekretess råder.
Jag tycker (subjektivt) att Solna Tingsrätt och i stort sett alla andra gör ett fantastiskt jobb utan att få mycket beröm. Man får svar blixtsnabbt och det är ordning och reda. Du har nog rätt att man kan, eller kanske borde, anmäla detta. Jag tycker dock, åter igen subjektivt, att det är ett mänskligt misstag som har skett. Går man igenom tusentals sidor på en dag så kan man ju missa några rader. Gillar man inte Tingsrätten så kan jag förstå att man kanske gör en anmälan. Jag och någon till har i alla fall berättat för TR att ett misstag skett och jag hoppas det är ordnat i morgon.

Du har även helt rätt i hur man kvantifierar "måendet". Det är i stort sett omöjligt och även mycket subjektivt. Jag har dock subjektivt känslan att våldtäkteerna inte direkt gjorde att BO mådde bättre. Men teoretiskt sett kan hon ha mått ännu sämre om inte våldtäkterna ägda rum. Jag känner inte till detaljerna men det kan ju vara så att hon nu fått bättre stöd från både föräldrar, kompisar, BUP och psykologer. Jag tycker dock det känns obehagligt att spekulera kring detta.
Citera
2017-07-16, 23:19
Medlem
När det gäller berusning så verkar Robin varit mycket full och BO på gränsen till medvetslöshet och/eller akut alkoholförgiftning. Robin var glad och "fnittrig" och enligt Antonio visste han precis vad han gjorde. Antonio säger även att Robin alltid kommer ihåg vad som hänt dagen efter oavsett hur mycket han druckit. Robins berusningsgrad sägs vara "10 av 10" men han verkar haft full kontroll på situationen.

Det obehagliga är att BO var i stort sett medvetslös och visste inte vad hon gjorde eller var hon var. Det säger i stort sett alla vittnen. Man kan ju tycka olika men jag anser att det är vidrigt att ha sex eller ens försöka umgås med en person i det tillståndet. Man bör reagera och se att detta inte är normalt.

Allt är inte deprimerande i händelserna. En del av kompisarna blir arga på det som pågår och är oroliga för BO. Hon sägs vara "helt borta", "helt tom" eller "okontaktbar" och kompisarna försöker hjälpa. Vid något tillfälle funderar man på att ringa ambulans eftersom hon mår så dåligt. När en kompis måste trycka ned sina egna fingrar i halsen på BO för att tvinga henne att spy är det mycket allvarligt. Att göra sexuella saker, som både Antonio och Robin gör, under dessa omständigheter anser jag vara ofattbart vidrigt. Tyder det inte på något fel eller är det jag som är så jävla gammelmodig?

När jag kommer tillbaka till där XXX är så är hon helt okontaktbar då kom vi och tänka på att hon hade tagit antidepressiv medicin en timme innan hon bötjade dricka. Så jag, CCC och DDD sa till henne att hon måste spy. Men hon reagerade inte så CCC stoppade XXX egna fingrar i mun så att hon skulle spy. Jag gick ifrån för jag har fobi för spyor, jag gick upp till EEE. Sen kommer DDD upp till oss och säger att·han stoppade in sina egna fingrar i munnen på XXX å att hon spydde, hon spydde på honom. Jag såg att han hade spya på hans tröja. DDD gick sedan hem.
Citera
2017-07-16, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Jo så är det ju. Han är inte 35 år gammal liksom. Låter som att han vore värsta pedofilen eller nått. Vem fan bryr sig.
Ända anledningen till att folk freakar är ju för att dom hatar boken. Inte för att jag gillar boken precis utan jag skiter i fullständigt men det är ju den anledningen.
Och för att han är svartskalle.
Är man under 15 är det våldtäkt man jag kan hålla med om att gränserna ibland suddas ut när "barnens" ålder inte är alltför långt ifrån varandra. Det jag reagerar mest på och anser mest vidrigt är att detta sker med en i stort sett medvetslös tjej. Hon är 13 13 år och har druckit massvis med ren sprit. Hon spyr hela kvällen, kan inte stå upp, kan inte gå, vet inte vad hon gör eller var hon är. Att under dessa omständigheter utnyttja en tjej för sex tyder på att något är allvarligt fel i huvudet på Robin och Antonio.

Här snackar vi inte om en liten fylla, några öl, ett par cider eller ett par shots. BO är "helt tom", "okontaktbar" och "helt borta". Att då stoppa kuken i munnen på henne tycker jag är vidrigt.
Citera
2017-07-16, 23:32
Medlem
Citat:
Du spekulerar utifrån vad en enda person först påstår sig ha sett och sen inte kan minnas att hon sett. Hon har dock sett en annan person göra en snarlig gärning som du beskriver precis någon minut tidigare, men som sagt, det är en annan person, inte Ant*io. Vittnet är dessutom ung (med som alla ungdomare livlig fantasi) och Ant*io är kan mycket väl vara vittnets första kärlek med allt vad det kan innebära känslomässigt.

Om du inte känner till det så är Anna Book en annan person än hennes son, hon var inte ens på platsen.
Det fetade. Att en person sett detta kan gott och väl räcka men tvivel kan finnas. Men nu är det inte så. Det är fler än en som sett Antonio "stoppa kuken i hennes mun". Jag anser därför (subjektivt) att oavsett hur mycket Antonio nekar till våldtäkten mot barnet så är han inte trovärdig.

EDIT: Glömde en viktig detalj. Personen som säger att Antonio "stoppade kuken i hennes mun" är INTE Robin Nordlund. Det är en annan person som sett det hela och inte var inblandad i våldtäkterna av BO.
ZZZ berättar att han såg hur Antonio stoppade in sin kuk i munnen på XXX. Antonio stod nog upp och XXX satt på en sten. Antonio höll sina händer runt huvudet på XXX ch tryckte in kuken i hennes mun. På fråga om varför Antonio gjorde så svarar ZZZ att det antagligen var för att hon inte skulle sluta suga, för hon ville ju inte suga av honom. XXX gillar inte Antonio och ville inte XXX vara med honom utan XXX gillar Robin Nordlund. ZZZ berättar att det var massa folk runt omkring XXX och Antonio och att det var flera som såg vad som hände.
Senast redigerad av pref69 2017-07-16 kl. 23:36.
Citera
2017-07-16, 23:42
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69

En del av kompisarna blir arga på det som pågår och är oroliga för BO. Hon sägs vara "helt borta", "helt tom" eller "okontaktbar" och kompisarna försöker hjälpa. Vid något tillfälle funderar man på att ringa ambulans eftersom hon mår så dåligt. När en kompis måste trycka ned sina egna fingrar i halsen på BO för att tvinga henne att spy är det mycket allvarligt. Att göra sexuella saker, som både Antonio och Robin gör, under dessa omständigheter anser jag vara ofattbart vidrigt. Tyder det inte på något fel eller är det jag som är så jävla gammelmodig?

När jag kommer tillbaka till där XXX är så är hon helt okontaktbar då kom vi och tänka på att hon hade tagit antidepressiv medicin en timme innan hon bötjade dricka. Så jag, CCC och DDD sa till henne att hon måste spy. Men hon reagerade inte så CCC stoppade XXX egna fingrar i mun så att hon skulle spy. Jag gick ifrån för jag har fobi för spyor, jag gick upp till EEE. Sen kommer DDD upp till oss och säger att·han stoppade in sina egna fingrar i munnen på XXX å att hon spydde, hon spydde på honom. Jag såg att han hade spya på hans tröja. DDD gick sedan hem.

Det som förvånar är också att ingen ser till att få hem denna uppenbarligen svårt sjuka fulla 13 åring. "DDD" går ju hem efter att hjälp 13 åringen att spy, kunde han och några andra inte tagit henne med sig därifrån? Vissa var ju nyktra ex EmAn - vad gjorde de?
13 åringen var ju faktiskt svårt alkoholförgiftad, man oroar sig för att hon samtidigt tagit sprit och sina tabletter och att det kan vara så farligt att man trycker ner fingrarna i hennes hals och får henne att spy. Men sen då - ska hon inte hem och bäddas ner? Eller till akuten? Eller gå en lång tillnyktringspromenad?

Hur många av oss har inte lämnat en fest med en kompis som var för full för att vara kvar. 13 åringen skulle ju sova över hos en kompis - hög tid att gå hem dit. Varför hjälpte man inte 13 åringen därifrån - som ju kompisarna visste bara var just en 13 åring?
Citera
2017-07-16, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det som förvånar är också att ingen ser till att få hem denna uppenbarligen svårt sjuka fulla 13 åring. "DDD" går ju hem efter att hjälp 13 åringen att spy, kunde han och några andra inte tagit henne med sig därifrån? Vissa var ju nyktra ex EmAn - vad gjorde de?
13 åringen var ju faktiskt svårt alkoholförgiftad, man oroar sig för att hon samtidigt tagit sprit och sina tabletter och att det kan vara så farligt att man trycker ner fingrarna i hennes hals och får henne att spy. Men sen då - ska hon inte hem och bäddas ner? Eller till akuten? Eller gå en lång tillnyktringspromenad?

Hur många av oss har inte lämnat en fest med en kompis som var för full för att vara kvar. 13 åringen skulle ju sova över hos en kompis - hög tid att gå hem dit. Varför hjälpte man inte 13 åringen därifrån - som ju kompisarna visste bara var just en 13 åring?
Man hjälpte henne därifrån så småningom men jag håller med dig. Alldeles för sent. När de kommer hem till JJJ så duschar hon av BO direkt för att hon är smutsig och inte mår bra. Utan att gå in på verkligt obehagliga detaljer så märker kompisen till BO att svinet, och polisaspiranten, Robin har haft sin hand där den inte borde ha varit. Föräldern hemma förstår direkt att någon mindre bra har hänt men avvaktar med att konfrontera kidsen tills de sovit ut. Hon tror att de kanske har bråkat lite om någon kille eller liknande.
Senast redigerad av pref69 2017-07-17 kl. 00:07.
Citera
2017-07-17, 00:26
Medlem
Hans landval till mamma lyser med sin frånvaro och försöker till varje pris att undvika medietäckning.
Citera
2017-07-17, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jargong
Hans landval till mamma lyser med sin frånvaro och försöker till varje pris att undvika medietäckning.
Lite uppfriskande kan jag tycka att det mentalt störda fettot för en gång skull vill ha så lite mediatäckning som möjligt:-) Man kan väl säga att hon lyckats extremt dåligt med att tysta ned att hennes son Antonio Toledano Book är dömd för våldtäkt mot barn i Solna Tingsrätt. Att skylla barnvåldtäkten på BO via Instagram har väl inte riktigt fått det genomslag fettot Anna hoppats på:-)
Senast redigerad av pref69 2017-07-17 kl. 00:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in