Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-04, 22:00
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Varför så förvånad? Det är så här det kommit att se ut sedan det här med särskilt utsatt tillstånd infördes. Folk blir fällda för våldtäkt trots att målsäganden i högsta grad samtyckt och uppenbarligen också i verkligheten är i stånd att samtycka och frivilligt haft sex. Uppsåtskravet som är grundläggande i västerländsk rättsskipning sedan årtusenden är i dessa fall avskaffat genom att oavsett vad som tänkts borde den tilltalade förstått att han borde tänkt på annat sätt. Så som i den här domen visas genom hur hovrätten slår tingsrättsdomaren på fingrarna och visar hur det där med uppsåt skall det inte resoneras om alls, för det är alltid oviktigt.
Tretton år... svårare är det inte
Citera
2017-08-04, 22:03
Medlem
Tim Sebastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du tror att HD tänker sanktionera våldtäkt mot en dretpackad trettonåring?

Citat:
Tretton år... svårare är det inte

Men åldern har väl ingen tyngd i domen? Hans döms ju för våldtäkt, inte barnvåldtäkt?
Citera
2017-08-04, 22:07
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim Sebastian
Men åldern har väl ingen tyngd i domen? Hans döms ju för våldtäkt, inte barnvåldtäkt?
Och dretpackad. Sry men du drömmer om du tror HD tar upp det.
För mig som vanlig Svensson känns det rätt solklart, låt fulla barn vara i fred. Om det rycker i baguetten för dig kan jag bara beklaga och hoppas du inte har barn.
Citera
2017-08-04, 22:09
Medlem
-Jamaica-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim Sebastian

För att dom inte kunde bevisa att han visste om att hon bara var 13.
Citera
2017-08-04, 22:18
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Varför så förvånad? Det är så här det kommit att se ut sedan det här med särskilt utsatt tillstånd infördes. Folk blir fällda för våldtäkt trots att målsäganden i högsta grad samtyckt och uppenbarligen också i verkligheten är i stånd att samtycka och frivilligt haft sex. Uppsåtskravet som är grundläggande i västerländsk rättsskipning sedan årtusenden är i dessa fall avskaffat genom att oavsett vad som tänkts borde den tilltalade förstått att han borde tänkt på annat sätt. Så som i den här domen visas genom hur hovrätten slår tingsrättsdomaren på fingrarna och visar hur det där med uppsåt skall det inte resoneras om alls, för det är alltid oviktigt.

Som tur är så kan man alltså inte våldta en person som är satt ur spel genom att vara nästintill medvetslös vilket är extremt bra. Så något samtyckte i den bemärkelsen du menar kan inte medges om man är dyngrak och underårig dessutom. Så ska det se ut i våra domstolar så man inte utnyttjar tillfällen då offer är satta ur spel. Det finns uppsåt i detta fallet och HR reder ut begreppet i stycket uppsåt.
Först och främst inser han att hon är dyngrak och han inte är alls så full själv som hon är. Han berättar även för AB syster om händelsen medan han luktar på sina fingrar, och det räcker för HR att anse att han hade uppsåt.
Citera
2017-08-04, 22:28
Medlem
Citat:
Och dretpackad. Sry men du drömmer om du tror HD tar upp det.
För mig som vanlig Svensson känns det rätt solklart, låt fulla barn vara i fred. Om det rycker i baguetten för dig kan jag bara beklaga och hoppas du inte har barn.
Hahhaha, bra beskrivet:-) Som jag sagt tidigare så är det otroligt värdelöst att ha sex med en 13-åring. Och Robin visste att hon var 13, det har hans mamma berättat i FUP. Men att ge sig på en som är redlös, helt borta, helt tom och okontaktbar är ofattbart jävla vidrigt. BO kunde inte stå, gå, prata eller ens sticka sina egna fingrar i halsen. Att ge sig på en sådan tjej, oavsett om hon är 13 eller 43, är så långt över gränsen att GM bör skjutas på plats som ett skadat rådjur.

Om HD tar upp detta fall ska jag bjuda in fettot Anna som min workoutpartner varje dag under ett halvår samt ha Anna och Roberto över på mysig parmiddag en gång i veckan. Och vi kommer förstås dricka en massa vin och livestreama när jag sitter i gungan;-)
Senast redigerad av pref69 2017-08-04 kl. 22:32.
Citera
2017-08-04, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Det var ingen information.
Det är ju en fundering OM han gått ut nian och sedan inte kommit in på gymnasiet p g a ofullständiga betyg.
Han sjunker som en gråsten vilket som. Skiten hamnade i fläkten och varken han eller hans tokiga morsa hann undan.

Sorry, fick en släng av dyslexi och kastade om de två första orden. My bad.
Citera
2017-08-04, 22:41
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Vi som finns i Järfälla och Tensta Rinkeby kan till Antonios försvar berätta att Leonardo Swahn och Emma Jansson som du skrev från förundersökningen om när de hämtade Antonio så kan nog alla bekräfta att dessa två är riktiga fascistsvin till snutar. De har säkert förskönat sin egen roll i kaoset. Så Antonio fick åka in till Solnapolisen Höhö då var han nog inte så kaxig. Förstår att han bröt ihop och grinade. Dessa två snutar får även de tunga busen i Rinkeby att dra efter andan.

Fast Leonardo och Emma satt ju bara och pratade lugn med Anna och Roberto.

Så Antonio hade ju ingen anledning att grina pga av dem. Däremot började han grina när han förstod att nu är det kört och det kommet inte finnas en chans att han inte blir dömd för våldtäkten. Det var därför han började grina.
Citera
2017-08-04, 22:49
Medlem
Jag är ju förstås subjektiv men tycker att Robin ska dömas till våldtäkt mot barn och inte "bara" våldtäkt. Det finns tvivel om att Robin inte kände till att BO var 13-år. Låter lite konstigt eftersom Robins mamma säger att Robin mycket väl visste om att BO var minderårig:

Från FUP, sidan 268. Ber om ursäkt för stavfel, OCR suger:

Husrannsakan genomfördes starx efter kl 07. Det tog ett par minuter innan någon öppnade dörren, det var Robin som öppnade dörren. Två poliser gick in med Robin i hans rum och en satt med mamman i köket.
Mamman var oerhört ledsen och uppriven ssamtidigt som hon var väldigt avvisande mot sonen. Robin ropade flera gånger på sin mamma som inte.svarade sonen, när Robin sa till sin mamma att han lovade att han skulle ordna allt svarde mamman att "du kan inte ordna någonting, det är för sent nu när polisen är här.

Mamman berättade i samtalet med henne att Robin berättat för henne om en händelse i skogen för några veckor sedan, Robin hade druckit alkohol och klätt av kläderna på en tjej som varit under 15 år. Robin hade även berättat att tjejen hade varit full och att hon mått dåligt och ätit medicin.
Under intransporten sade Robin att han inte visste vad det gällde men inne i cellen berättade Robin att han visste vad det var för händelse och att det var andra personer som hade gjort saker och det skulle han berätta om i förhör.
Robin var under hela ingripandet väldigt uppriven och ledsen, han sa flera gånger att hans liv var förstört.

Kära Robin, eller ska man säga polisaspirant Robin eftersom han ville bli polis? Ditt liv är mycket riktgt förstört. Och det ska det vara när man stoppar kuken i munnen på en redlös och okontaktbar 13-åring.
Citera
2017-08-04, 22:57
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Troligare scenario är att de ringde på, klev rakt in och frågade efter sonen. Slet upp dörren och såg honom i sängen. Slet av täcket och kastade till honom kläderna och skrek, klä dig på en minut annars går vi ut med dig naken. Sedan slet de upp honom och tig honom med varsin arm med tre kliv ut i bilen. Ungefär som när de går in på pizzerian i Tensta, går in och sliter tag i första person och säger, du har ätit klart. Och sedan stå och jävlas med folk som de ser. Oftast går de på svenskar och säger är du inte lite långt hemifrån?

Antar att du är väldigt ironisk nu.

Annars har du bara väldigt väldigt fel om hur det gick till.
Citera
2017-08-04, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Antar att du är väldigt ironisk nu.

Annars har du bara väldigt väldigt fel om hur det gick till.

Jag har självklart ingen aning om hur det gick till för jag är inte med i familjen Book. Men jag köper inte polisers versioner rakt av.
Citera
2017-08-04, 23:07
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Det jag ville få fram var att man inte alltid ska ta polisens uppgifter som sanna. Man undrar varför man skickar en elitidrottare som tävlar i brottning och rugby som polisen Leonard Swahn till en liten klen 16 årig pojke. Att han kan sätta skräck i buset i Tensta och Rinkeby är en sak men hemma hos Book?

Alltså tror du kriminella i Rinkeby är rädda för någon som håller på med brottning när dom själva är beväpnade till tänderna?

Sluta nu.

Däremot är är det nödvändigt att är det lämpligt att ha en person som Leonard i detta fall när de kommer en framrusande fläsktunna som heter Anna Book.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in