2017-07-14, 23:28
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabarbersvajj
Känns som att du beskriver min vardag.
Jag är 24 år.
Har testat 12 hos vårdcentral och testade mig nyss i veckan med en stor hälsokontroll med werlabs. Hamnade på 11 där.. Har funderat på hur jag ska gå till väga och om jag skall skriva en Egen remiss till läkare. Men då jag ligger över 10 nmol/L så verkar de som det kommer vara en större kamp för mig att bli tagen på allvar än exempelvis dig. Känns helt ärligt piss att ligga precis över 10 när jag,liksom du mår som vi gör

"Forskar" i självmedicinering med testosteron då det känns tungt att behöva jiddra med läkare med stor risk att man inte blir tagen på allvar eller att man skall fuska men det verkar fortfarande vara en lång väg att gå i lilla landet lagom.
Sen när man är över 30 år kanske lägga ner och gå till läkare för utredning av hormonbrist då de verkar vara lättare för äldre och att man sänkt sin Egen produktion rejält.

Hur skulle de vara om man skulle ha oturen att torska för dopingbrott och chanserna att få behandling i framtiden? Har man då skitit i de blå skåpet eller är de lugnt och bara vara ärlig med sin läkare?

Edit: alla andra prover jag tagit (30st+ blodprover, koloskopi, gastroskopi, urinprover & avföringsprover ser bra ut)
Hej. Tråkigt att höra om din situation. Jag tror inte självmedicinering är rätt väg att gå, speciellt inte med hormoner som är så känsliga. Som jag har förstått det så stängs egenproduktionen av när man tillför testosteron utifrån och utan regelbundna kontroller så kan jag lätt se hur man skulle kunna förvärra sin situation. Men jag förstår hur uppgiven du känner dig och jag förstår att du går i de tankarna. Jag tror inte vården kan se sådana domar så det är nog ingen fara men jag tror du gör rätt i att först och främst verkligen pusha på vården så långt det går innan du gör något drastiskt.

mvh
Citera
2017-07-14, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Hej. Tråkigt att höra om din situation. Jag tror inte självmedicinering är rätt väg att gå, speciellt inte med hormoner som är så känsliga. Som jag har förstått det så stängs egenproduktionen av när man tillför testosteron utifrån och utan regelbundna kontroller så kan jag lätt se hur man skulle kunna förvärra sin situation. Men jag förstår hur uppgiven du känner dig och jag förstår att du går i de tankarna. Jag tror inte vården kan se sådana domar så det är nog ingen fara men jag tror du gör rätt i att först och främst verkligen pusha på vården så långt det går innan du gör något drastiskt.

mvh

Du låter som en klok man.
samtidigt är jag för feg och nervös för bla. Infektioner ifall skulle råka ut för de. Vet inte vilken väg jag skall gå för allt känns så långt bort och tungt.
Får känslan av att bara släppa allt och ge upp och inte känna efter så mycket, men de är inte så lätt när man är grinig och känslig/öm i kroppen och mår som ett spann skit
Citera
2017-07-15, 00:17
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabarbersvajj
Får känslan av att bara släppa allt och ge upp och inte känna efter så mycket, men de är inte så lätt när man är grinig och känslig/öm i kroppen och mår som ett spann skit
Som jag skrev till den andre, det finns metoder för att tillfälligt sänka den naturliga produktionen inför provtagning och glukos är bara en, testosteron är som högst när man vaknar så provtagning efter en sömnlös natt torde ge lägre värden.

En annan metod är att självmedicinera en period så kroppens naturliga produktion stängs ned och sen sluta med testosteroninjektioner och sen ta prov innan kroppens naturliga produktion kommer igång, skrivs om det tidigare i tråden.
Citera
2017-07-15, 10:22
Medlem
varför skriver ni inte i TRT tråden för? fett onödigt med en helt egen tråd inne på kur rapporter
Citera
2017-07-16, 22:42
Medlem
Har tagit mina Nebido med 9-9,5 veckor istället för de nästan 10,5 som urologen försökte med.

Mitt HB var 174 hos urologen i januari och det är alltså efter det som jag tagit sprutorna aningen oftare.

Jag misstänker att jag nu har ännu högre HB, sökte lite och symptom på högt HB kan vara stickningar i fingrar och tår vilket jag känt av en aning. Dessutom känns det som det är svårt att få tillräckligt med luft, vilket jag har för mig också kan vara ett tecken. Jag tror dock det är mest pga all jävla pollen som påverkar till och med oss som inte är allergiska.

Så imorgon tänkte jag gå och lämna blod. Har inte gjort det på ett tag så de kommer väl ta en massa extra prover.

Om mitt HB är 175+, vad ska jag säga då? Mitt HB var 164 första gången jag lämnade blod för 20 år sedan och det har varit 140+ varje gång. Har inte lämnat blod sedan jag började med TRT för 2 år sedan.

Om jag nämner Nebido, kommer de få spader då? Bör jag hålla käft om det och spela ovetande?
Citera
2017-07-16, 23:39
Medlem
Loafees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Har tagit mina Nebido med 9-9,5 veckor istället för de nästan 10,5 som urologen försökte med.

Mitt HB var 174 hos urologen i januari och det är alltså efter det som jag tagit sprutorna aningen oftare.

Jag misstänker att jag nu har ännu högre HB, sökte lite och symptom på högt HB kan vara stickningar i fingrar och tår vilket jag känt av en aning. Dessutom känns det som det är svårt att få tillräckligt med luft, vilket jag har för mig också kan vara ett tecken. Jag tror dock det är mest pga all jävla pollen som påverkar till och med oss som inte är allergiska.

Så imorgon tänkte jag gå och lämna blod. Har inte gjort det på ett tag så de kommer väl ta en massa extra prover.

Om mitt HB är 175+, vad ska jag säga då? Mitt HB var 164 första gången jag lämnade blod för 20 år sedan och det har varit 140+ varje gång. Har inte lämnat blod sedan jag började med TRT för 2 år sedan.

Om jag nämner Nebido, kommer de få spader då? Bör jag hålla käft om det och spela ovetande?

https://geblod.nu/bli-blodgivare/kan-du-ge-blod/
Citera
2017-07-17, 02:23
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Nebido borde inte vara ett problem iomed att det är läkemedelskvalité hela vägen igenom, köper du på svarta marknanden blir saken en annan.
Citera
2017-07-17, 09:36
Medlem
Kan informera herrarna att man INTE får ge blod under pågående behandling med Nebido, Testoviron osv. Detta stod klart och tydligt på en lapp damen visade mig.

Anledningen var att blodgivaren(alltså du) riskerar att ha ett förhöjt b-Hb-värde och därmed ökad risk för blodpropp. Jag fattade det som själva blodgivningen kunde trigga detta.

Väldigt besviken just nu.
Citera
2017-07-17, 10:50
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Kan informera herrarna att man INTE får ge blod under pågående behandling med Nebido, Testoviron osv. Detta stod klart och tydligt på en lapp damen visade mig.

Anledningen var att blodgivaren(alltså du) riskerar att ha ett förhöjt b-Hb-värde och därmed ökad risk för blodpropp. Jag fattade det som själva blodgivningen kunde trigga detta.

Då får sjukvården tappa dig på blod om du behöver sänka HB:t och fortfarande gå kvar på nebido. Du kan få en blodpropp av att ha för högt HB också. Be din urolog om detta.
Citera
2017-07-17, 11:33
Medlem
De var snälla nog att kolla mitt HB trots att jag inte får lämna blod och det låg på 161 så det är väl ett rätt bra värde.

Har alltid haft värden mellan 140 och 164. Enda gången det varit högre var tidigare i år då det låg på 174 men urologen tyckte det ändå var ok.
Citera
2017-07-17, 13:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
De var snälla nog att kolla mitt HB trots att jag inte får lämna blod och det låg på 161 så det är väl ett rätt bra värde.

Har alltid haft värden mellan 140 och 164. Enda gången det varit högre var tidigare i år då det låg på 174 men urologen tyckte det ändå var ok.
Referensvärden kan variera men sist jag tog hb låg övre gränsen på 170, 161 är ingen fara på taket men det skadar inte att ha lite koll på det, man kan ha tillfälligt lågt värde om man druckit mycket innan provtagning och tillfälligt högt värde om man druckit dåligt innan.
Citera
2017-07-17, 13:58
Medlem
Citat:

Är blodgivare och nebidobehandling är inga problem dock får du lämna blod tidigast 5dgr efter inj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in