Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-18, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du hittar på som en gammal sjörövare och verkar inte minnas din första fylla. 13 är ingen ovanlig ålder att bli av med mödomen, men nu för tiden ska det inte få vara en ett par år äldre kille längre.
Fint. All evolution ut genom rutan, för nu har genusexperterna bestämt när ungarna ska få debutera och med vem.
Fy fan säger jag.

Och för er som förväntar er ett vuxet och ansvarstagande beteende från killarna, men betraktar tjejerna som delikata blommor, ni har en del kvar innan vi är jämställda hör jag.

Jag är klar här. Den här domen är fel och jag hoppas att den överklagas. Även om det skulle kosta pengar. Jag tror grabbarna har en stor chans att frias i en rättvis och inte genuskvoterad domstol.
Min första "fylla" är väl inte direkt relevant? Den ägde i alla fall rum när jag var 18 och bestod av tre "Cuba Libre" under en hel kväll. Det var mycket trevligt och kvällen avslutades utan att jag tvingat någon minderårig, och helt medvetslös, tjej till att suga av mig.

Dat är möjligt att en del börjar ha sex vid 13 års ålder. Det hela är en klassfråga. Slödder och invandrare börjar mycket tidigare eftersom de har dålig uppfostran från föräldrar samt föräldrar som inte bryr sig vad de gör, var de är eller när de kommer hem. Precis som den dömda barnvåldtäktsmannen Antonio Toledano Book och hans totalt värdelösa föräldrar.

Jag känner dock att vi här hamnar lite OT så vi kan väl avsluta diskussionen om min första "fylla", om myggstänk skapar blodfläckar i trosorna eller om BO hade en finne i röven. Tycker det inte tillför något och du är alldeles för intelligent för att komma med sådana påståenden.
Senast redigerad av pref69 2017-07-18 kl. 10:46.
Citera
2017-07-18, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
En klart försvårande omständighet det. Snubben har alltså våldtagit någon annan flicka tidigare?
Då kan det finns ännu fler fall, det kan med andra ord röra sig om en serievåldtäktsman? Pikant så det förslår.

Verkar vara en riktigt riktigt vidrig familj det här, en familj där överstekuckun Anna verkar tro att för att hon är c-kändis har någon sorts makt och någon sorts privilegium, en satans gycklare till sugga är allt hon är.
Antonio har enligt vittnesmål i FUP "varit på fler tjejer tidigare" samt "misshandlat och våldtagit" en tidigare flickvän.

Från FUP, sidan 71

Antonio har varit tillsammans med en annan tjejkompis till XXX som hette JJJ. JJJ blev på något sätt utmobbad och slagen av en annan tjej och i samband med detta så framkom det att Antonio hade slagit JJJ och att han våldtagit JJJ. Men dom vågade inte anmäla för JJJs föräldrar gjorde det som vi tänkte göra från början och hon ringde till Anna Book och hon ville inte tro och det blev hot mot JJJ och liknande.

Kanske inte direkt förvånande för er som sett fettot Annas kommentarer på Instagram där BO skuldbeläggs och henne snälla och gulliga son Antonio är helt oskyldig. Att Antonio enligt FUP och Socialtjänsten är kriminell, att Antonio har misshandlat och våldtagit en tidigare flickvän och att Antonio Toledano Book är dömd för våldtäkt mot barn i Solna Tingsrätt är enligt Anna Toledano Book bara saker som andra hittar på
Citera
2017-07-18, 10:57
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Kanske inte direkt förvånande för er som sett fettot Annas kommentarer på Instagram där BO skuldbeläggs och henne snälla och gulliga son Antonio är helt oskyldig. Att Antonio enligt FUP och Socialtjänsten är kriminell, att Antonio har misshandlat och våldtagit en tidigare flickvän och att Antonio Toledano Book är dömd för våldtäkt mot barn i Solna Tingsrätt är enligt Anna Toledano Book bara saker som andra hittar på

Nu tycker ju i alla fall jag att man, för att klassas som kriminell, nog bör ha åtminstone en laga kraft vunnen dom på sig. Huruvida man tidigare misshandlat eller våldtagit är ju så länge det inte gått till rättegång eller utretts av polisen faktiskt bara skvaller.

Jag är dock övertygad om att du har rätt - ATB är nog en kille på fel väg och på glid, kanske snart kriminell. Som minderårig bör hans föräldrar kraftfullt ta tag i problemet.
Vad mamma Book har ventilerat på instragram etc låter lindrigt sagt lågbegåvat och hjälper varken sonens sak just nu eller hans rättsuppfattning i framtiden. Den advokat som har till uppgift att förbereda fallet för HR och försöka styra upp mamma Book kan inte ha det lätt...

Men en mor försvarar sin unge med näbbar och klor, det gäller även i djurvärlden. Synd bara att hon inte förstår att hennes agerande snarare skadar ATB mer än hjälper honom.

Ted Bundys mamma försvarade honom och trodde på hans oskuld, trots att han ansågs ha begått 30-100 sexual sadistiska mord och satt ett decenium i dödscell. Först när han själv erkände dagen före avrättning ändrade hon åsikt.
En mors kärlek kan vara blind...
Senast redigerad av Solglittret 2017-07-18 kl. 11:45.
Citera
2017-07-18, 11:46
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Antonio har enligt vittnesmål i FUP "varit på fler tjejer tidigare" samt "misshandlat och våldtagit" en tidigare flickvän.

Från FUP, sidan 71

Antonio har varit tillsammans med en annan tjejkompis till XXX som hette JJJ. JJJ blev på något sätt utmobbad och slagen av en annan tjej och i samband med detta så framkom det att Antonio hade slagit JJJ och att han våldtagit JJJ. Men dom vågade inte anmäla för JJJs föräldrar gjorde det som vi tänkte göra från början och hon ringde till Anna Book och hon ville inte tro och det blev hot mot JJJ och liknande.

Ok, då är det ju bevisat, någon påstår att någon annan har gjort något med någon helt annan. I rättssäkerhetens namn så är ju allt klappat och klart, det måste helt enkelt vara sant!

Oavsett vad man tycker om "fettot", tycker du inte att det skall ställas i alla fall några minimumkrav vad det gäller "bevis", trovärdiga vittnesmål och rättssäkerhet rent generellt?

Att i debatten ställa krav på rättssäkerheten innebär inte att man tar parti för "fettots" familj eller på något sätt misstänkligör 13-åringen. Domstolarna har en sådan otrolig makt över oss alla, så vi skall fan i mig göra det yttersta för att vi inte skall få se några hafsverk. Det handlar inte om att jag tycker synd om eller på annat sätt försvarar "fettots" son som person. Jag ställer mina krav på domstolar för den dagen som något psykfall ljuger och anmäler mig för ett brott.
Citera
2017-07-18, 11:54
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Ok, då är det ju bevisat, någon påstår att någon annan har gjort något med någon helt annan. I rättssäkerhetens namn så är ju allt klappat och klart, det måste helt enkelt vara sant!

Oavsett vad man tycker om "fettot", tycker du inte att det skall ställas i alla fall några minimumkrav vad det gäller "bevis", trovärdiga vittnesmål och rättssäkerhet rent generellt?

Att i debatten ställa krav på rättssäkerheten innebär inte att man tar parti för "fettots" familj eller på något sätt misstänkligör 13-åringen. Domstolarna har en sådan otrolig makt över oss alla, så vi skall fan i mig göra det yttersta för att vi inte skall få se några hafsverk. Det handlar inte om att jag tycker synd om eller på annat sätt försvarar "fettots" son som person. Jag ställer mina krav på domstolar för den dagen som något psykfall ljuger och anmäler mig för ett brott.

Mycket bra skrivet! Helt enig med dig!
Det är just precis därför som denna dom bör diskuteras - och naturligtvis inte vinna laga kraft.
Upp till HR! Rättsäkerhet och kontroll av rättsäkerheten är viktigt!

Edit: Det här handlar inte om ATBs skuld eller inte - utan om bevisvärden. Nästa gång kan det vara ditt ex eller din grannes unge som felaktigt påstår att du givit en minderårig fellatio och då står du där med en dom.
Citera
2017-07-18, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nu tycker ju i alla fall jag att man för att klassas som kriminell nog bör ha åtminstone en laga kraft vunnen dom på sig. Huruvida man tidigare misshandlat eller våldtagit är ju så länge det inte gått till rättegång faktiskt bara skvaller.

Jag är dock övertygad om att du har rätt - ATB är nog en kille på fel väg och på glid, kanske snart kriminell. Som minderårig bör hans föräldrar kraftfullt ta tag i problemet.
Vad mamma Book har ventilerat på instragram etc låter lindrigt sagt lågbegåvat och hjälper varken sonens sak just nu eller hans rättsuppfattning i framtiden. Den advokat som har till uppgift att förbereda fallet för HR och försöka styra upp mamma Book kan inte ha det lätt...

Men en mor försvarar sin unge med näbbar och klor, det gäller även i djurvärlden. Synd bara att hon inte förstår att hennes agerande snarare skadar ATB än hjälper honom.

Ted Bundys mamma försvarade honom och trodde på hans oskuld, trots att han ansågs ha begått 30-100 sexual sadistiska mord och satt ett decenium i dödscell. Först när han själv erkände dagen före avrättning ändrade hon åsikt. En mors kärlek kan vara blind...
Håller med i mycket av det du skriver. Ibland är det lite kämpigt som förälder. Man lägger ned kopiösa mängder tid, energi och kanske pengar på barnen och det är ofta svårt att få tiden att räcka till. Men det är det bästa man kan göra. Då är risken oerhört liten att det gör åt helvete för barnen. Som för Antonio.

Själv är jag gammelmodig och anser att Antonios problem till 99.9% beror på hans värdelösa föräldrar. Genom uppfostran kan man forma sina egna barn och lära dom i en tidig ålder vad som är rätt och fel. Självklart är detta även sant när det går bra för barnen. Det tyder oftast på att föräldrarna gjort ett fint jobb. Alltid kul att se och ännu roligare att berätta för en annan förälder att de gjort ett fantastiskt jobb med sitt barn.

Man ska alltid ge massivt med stöd till sina barn. Men ibland måste man inse att barnen gjort helt fel eller är på väg åt helt fel håll. Att då försvara barnet och skuldbelägga en stackars depressiv 13 åring, som dessutom var i stort sett medvetslös och hade akut alkohplförgiftning, är som förälder förkastligt.

För fettot Anna kan det inte vara en nyhet att Antonio redan hade stora problem. Han har blivit anklagad för misshandel och våldtäkt i FUP. Enligt Socialtjänsten i Stockholm hade han även ett "flertal gånger" haft brottsmistankar mot sig och hade beviljats insats via kontaktperson. Då är man verkligen inte Guds bästa barn.

Antonio Toledano Book dömdes för våldtäkt mot barn i Solna Tingsrätt 170809. I domen står bland annat på sidan 22:

Antonio Toledano Book var 16 år vid gärningstillfället och är tidigare ostraffad. Av inhämtat yttrande med från Socialförvaltningen i Solna Stad, daterat den 20 december 2016, som kompletterats den 14 maj 2017 framgår att Antonio Toledano Book har varit aktuell för utredning hos socialtjänsten ett flertal gånger med anledning av brottsmisstankar och att han har tidigare beviljats insats i form av kontaktperson.
Citera
2017-07-18, 12:07
Medlem
Citat:

Det som står i FUP om Antonios tidigare påstådda våldtäkt och misshandel av flickvän var inte något som han anklagades för i denna rättegång. Det var allmän information som kom fram i förhör av vittnen. Jag tycker all information som kommer fram i FUP är av intresse och ger en bättre bild av situationen.

Jag vet inte om det är sant eller inte vad vittnen säger i förhör. Man kan väl tycka olika om informationen. Men det är knappast en tillfällighet att det framkommer information om tidigare problem med Antonio.
Citera
2017-07-18, 12:16
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Håller med i mycket av det du skriver. Ibland är det lite kämpigt som förälder. Man lägger ned kopiösa mängder tid, energi och kanske pengar på barnen och det är ofta svårt att få tiden att räcka till. Men det är det bästa man kan göra. Då är risken oerhört liten att det gör åt helvete för barnen. Som för Antonio.

Själv är jag gammelmodig och anser att Antonios problem till 99.9% beror på hans värdelösa föräldrar. Genom uppfostran kan man forma sina egna barn och lära dom i en tidig ålder vad som är rätt och fel. Självklart är detta även sant när det går bra för barnen. Det tyder oftast på att föräldrarna gjort ett fint jobb. Alltid kul att se och ännu roligare att berätta för en annan förälder att de gjort ett fantastiskt jobb med sitt barn.

Man ska alltid ge massivt med stöd till sina barn. Men ibland måste man inse att barnen gjort helt fel eller är på väg åt helt fel håll. Att då försvara barnet och skuldbelägga en stackars depressiv 13 åring, som dessutom var i stort sett medvetslös och hade akut alkohplförgiftning, är som förälder förkastligt.

För fettot Anna kan det inte vara en nyhet att Antonio redan hade stora problem. Han har blivit anklagad för misshandel och våldtäkt i FUP. Enligt Socialtjänsten i Stockholm hade han även ett "flertal gånger" haft brottsmistankar mot sig och hade beviljats insats via kontaktperson. Då är man verkligen inte Guds bästa barn.

Antonio Toledano Book dömdes för våldtäkt mot barn i Solna Tingsrätt 170809. I domen står bland annat på sidan 22:

Antonio Toledano Book var 16 år vid gärningstillfället och är tidigare ostraffad. Av inhämtat yttrande med från Socialförvaltningen i Solna Stad, daterat den 20 december 2016, som kompletterats den 14 maj 2017 framgår att Antonio Toledano Book har varit aktuell för utredning hos socialtjänsten ett flertal gånger med anledning av brottsmisstankar och att han har tidigare beviljats insats i form av kontaktperson.

Du har så rätt!

Man gör så gott man kan med sina barn, kanske ger efter för lätt för tjat om prylar och datorer, men man älskar sina barn över allt annat. Man är nog inte alltid världens bästa förälder, ex jag jobbar för mycket och är ofta borta, men jag har aldrig upphört att vara djupt engagerad i vad de sysslar med och visa dem kärlek.
Hade någon unge blivit anklagad för ett flertal olika misshandlar och sexbrott från flera olika håll som ATB - hade jag nog tagit tjänstledigt och emigrerat med honom för att få honom på fötter. Det har liksom allra högsta prio!!
Då står ens egna intressen och behov tillbaka. Man skulle tagit lån för att ha råd med professionell hjälp, tecknar in huset, säljer smycken och tvn etc.
I värsta fall klär man sig i skolflicksuniform och sjunger ABC på torget...

Men man sitter inte och dum-instagrammar och förvärrar det hela.
Citera
2017-07-18, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du har så rätt!

Man gör så gott man kan med sina barn, kanske ger efter för lätt för tjat om prylar och datorer, men man älskar sina barn över allt annat. Man är nog inte alltid världens bästa förälder, ex jag jobbar för mycket och är ofta borta, men jag har aldrig upphört att vara djupt engagerad i vad de sysslar med och visa dem kärlek.
Hade någon unge blivit anklagad för ett flertal olika misshandlar och sexbrott från flera olika håll som ATB - hade jag nog tagit tjänstledigt och emigrerat med honom för att få honom på fötter. Det har liksom allra högsta prio!!
Då står ens egna intressen och behov tillbaka. Man skulle tagit lån för att ha råd med professionell hjälp, tecknar in huset, säljer smycken och tvn etc.
I värsta fall klär man sig i skolflicksuniform och sjunger ABC på torget...

Men man sitter inte och dum-instagrammar och förvärrar det hela.
Håller med till 100%
Citera
2017-07-18, 12:32
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Det som står i FUP om Antonios tidigare påstådda våldtäkt och misshandel av flickvän var inte något som han anklagades för i denna rättegång. Det var allmän information som kom fram i förhör av vittnen. Jag tycker all information som kommer fram i FUP är av intresse och ger en bättre bild av situationen.

Jag vet inte om det är sant eller inte vad vittnen säger i förhör. Man kan väl tycka olika om informationen. Men det är knappast en tillfällighet att det framkommer information om tidigare problem med Antonio.

Titta på domen, dessa rykten har inte tagits upp. Det är så det skall vara då det enbart är rykten. Sant, grabben verkar vara lite knepig, men jag tänker inte "döma" honom efter rykten enbart.
Då återstår ett vittne som Tingsrätten bedömer som vag, som har sett huvudrörelser och uppfattat det som om grabben och 13-åringen hade sex.
Vittnet såg inte något könsorgan och personligen så ställer jag mig då veksam till att Tingsrätten accepterar hennes "uppfattning" som att det är ställt utom all rimligt tvivel vad det gäller en sexakt.

Det finns en sak som är värre än att skyldiga går fria och det är oskyldiga som döms!

Däremot så anser jag att det är förjäkligt att man helt bortser ifrån att han försåg samlingen, och då framför allt 13-åringen, med alkohol. Visst, vi festade väl till det när vi var under 18 år. Men, här så försåg grabben en 13 åring med stora mängder alkohol.
Att grabben ordnade alkohol för 13-åringen räcker för att jag skall tycka att han är en skitstövel.
Citera
2017-07-18, 12:35
Medlem
Citat:
Titta på domen, dessa rykten har inte tagits upp. Det är så det skall vara då det enbart är rykten. Sant, grabben verkar vara lite knepig, men jag tänker inte "döma" honom efter rykten enbart.
Då återstår ett vittne som Tingsrätten bedömer som vag, som har sett huvudrörelser och uppfattat det som om grabben och 13-åringen hade sex.
Vittnet såg inte något könsorgan och personligen så ställer jag mig då veksam till att Tingsrätten accepterar hennes "uppfattning" som att det är ställt utom all rimligt tvivel vad det gäller en sexakt.

Det finns en sak som är värre än att skyldiga går fria och det är oskyldiga som döms!

Däremot så anser jag att det är förjäkligt att man helt bortser ifrån att han försåg samlingen, och då framför allt 13-åringen, med alkohol. Visst, vi festade väl till det när vi var under 18 år. Men, här så försåg grabben en 13 åring med stora mängder alkohol.
Att grabben ordnade alkohol för 13-åringen räcker för att jag skall tycka att han är en skitstövel.
Nja, det fanns fler vittnen än bara ett ett. Men det stämmer att man endast nämner ett vittne i domen. Vänligen se mitt nästa inlägg. Håller verkligen med om alkoholen. Ofattbart dåligt
Citera
2017-07-18, 12:37
Medlem
Det har diskuteras i tråden angående vittnesuppgifter till Antonios dom av våldtäkt mot barn. I Tingsrättens dom står beskrivet ett vittne som berättat att hon såg 13-åriga BO suga av Antonio Toledano Book. I FUP finns det dock mer information. Det finns ett andra vittne som säger att den i stort sett medvetslöse BO sög av Antonio. Men det finns även ett tredje vittne som säger att BO sög av Antonio.

Först vittne #2, FUP, sidan 95
ZZZ berättar att han såg hur Antonio stoppade in sin kuk i munnen på XXX. Antonio stod nog upp och XXX satt på en sten. Antonio höll sina händer runt huvudet på XXX ch tryckte in kuken i hennes mun. På fråga om varför Antonio gjorde så svarar ZZZ att det antagligen var för att hon inte skulle sluta suga, för hon ville ju inte suga av honom. XXX gillar inte Antonio och ville inte XXX vara med honom utan XXX gillar Robin Nordlund. ZZZ berättar att det var massa folk runt omkring XXX och Antonio och att det var flera som såg vad som hände.

Jag har inte nämnt vittne #3 tidigare eftersom det är svinet och polisaspiranten Robin Nordlund. Jag är lite oklar över hur mycket man kan lita på Robin. Men det är i alla fall så att tre olika personer på platsen har berättat att de sett Antonio Toledano Book bli avsugen av en tjej som han visste var 13 år gammal. Och som dessutom var i stort sett medvetslös och med akut alkoholförgiftning.

En viktig fråga är då: Är det möjligt att tre vittnen ljuger om att Antonio haft oralt sex med en i stort sett medvetslös 13-åring? Själv anser jag det teoretiskt möjligt men extremt osannolikt.

Här berättar Robin först att han sett någon "okänd" person bli avsugen av BO. Sedan fortsätter han. Från FUP, sidan 293:

Fl: Sedan nämnde du när du fick berätta fritt om detta att du såg henne suga av en kille på ett berg, om du får beskriva det i detalj

RN: Jag tar tillbaka det, eller jag sade det men jag vet inte vem det var. Eller jag vill inte säga, det är en kompis till mig. Eller vafan jag kan lika gärna säga vem det var. Jag såg att hon sög av Antonio. Svårt att säga när det var i tid, helt säkert kan jag inte säga att det var han, det var mörkt men jag är ganska säker. Det var på en klippa.

Och lite senare. FUP, sidan 293-294
Fl: Vad tänkte du då

RN: Till en början såg jag inte att det var XXX. Jag hade druckit så jag tänkte inte så mycket på det.

Fl: Beskriv hur de sitter.

RN: Han sitter på en klippa med XXX i knät. Det såg ut som att hon ville, det vet ju inte jag men det var inte så att han tvångshöll i henne. Han sitter med benen ut, hon sög av honom så hennes huvud var ju liksom så att hon sög. Hon låg ned på mage eller om hon satt, det var mörkt. Såg inte att det var hon först, jag gick iväg. Jag tänkte inte så, hade det varit nu hade jag gått in och stoppat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in