2017-07-16, 15:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Aftonbladets kvinnliga reporter , vilken högt citerar, läser, ur brevet de fått av JM säger ungefär :
" det skulle nog vara spännande för SVENNEN att läsa " men ursäkta mej :
står det inte klart och tydligt " svensson " i själva originalbrevet ? Visst är det ett dubbel-s med skrivstil !
Ja, visst är det ett dubbel-s – men AB:s reporter kanske bara har lärt sig att texta och kan därför ha svårt att läsa vanlig skrivstil. – Det behövs f.ö. inga citattecken heller (som JM skrivit); en svensson är en vedertagen benämning på en vanlig svensk.
Citat:
Förövrigt försigår det ju inte några centralprov i svenska språket i korrespondens med media m e n jag ser faktiskt flera stavfel i originalbrevet dock är ju " svensson " rättstavat men borde det kanske stått " Svensson " med stort S 😁
Inga citattecken, ingen versal. – Betr. JM:s stavfel och andra egenheter kan nämnas "älsda" (äldsta), fasna (fastna), att hon ofta utelämnar krumeluren (eller diakriterna) över ö, eller (ofta osynligt) låter ö hänga samman med nästföljande bokstav och då skrivas som ett o. Hon "sär skriver" många ord och verkar ha rationaliserat bort "de" till förmån för "dem" ("...förstår inte hur dem kunde döma som dem gjorde" [kors i taket: ett o med en liten krumelur över!). – Sedan att ersätta "hjärta" med en nedklottrad figur ser lite lätt efterblivet ut. – Hennes penna verkar vara fullproppad med hjärtan i olika format.

Kanske kan AB inleda ett hjärtinnerligt samarbete med henne; praktiskt att förvara de lätt efterblivna på samma ställe. – Det blir ju som ett enda stort utedass med hjärta på dörren och en Hierta som redan lär rotera i sin grav. - Synd att man inte kan spola ned!
Citera
2017-07-16, 15:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Den hund-, häst- och drogintresserade JM bör ha känt till detta preparat:
/.../
"Det turkosfärgade materialet på AP:s tänder var inte alls intressant vid den första obduktionen; efter den andra fanns ingen på hela NCC som kunde bringa klarhet i mysteriet."

"NCC" ska vara NFC (Nationellt Forensiskt Centrum - tidigare SKL).
Citera
2017-07-16, 16:02
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ja, visst är det ett dubbel-s – men AB:s reporter kanske bara har lärt sig att texta och kan därför ha svårt att läsa vanlig skrivstil. – Det behövs f.ö. inga citattecken heller (som JM skrivit); en svensson är en vedertagen benämning på en vanlig svensk.Inga citattecken, ingen versal. – Betr. JM:s stavfel och andra egenheter kan nämnas "älsda" (äldsta), fasna (fastna), att hon ofta utelämnar krumeluren (eller diakriterna) över ö, eller (ofta osynligt) låter ö hänga samman med nästföljande bokstav och då skrivas som ett o. Hon "sär skriver" många ord och verkar ha rationaliserat bort "de" till förmån för "dem" ("...förstår inte hur dem kunde döma som dem gjorde" [kors i taket: ett o med en liten krumelur över!). – Sedan att ersätta "hjärta" med en nedklottrad figur ser lite lätt efterblivet ut. – Hennes penna verkar vara fullproppad med hjärtan i olika format.

Kanske kan AB inleda ett hjärtinnerligt samarbete med henne; praktiskt att förvara de lätt efterblivna på samma ställe. – Det blir ju som ett enda stort utedass med hjärta på dörren och en Hierta som redan lär rotera i sin grav. - Synd att man inte kan spola ned!
Ja, de har uppenbarligen funnit varandra : nu vet vi varför JM valt kvällspressen och Hiertas ab
Citera
2017-07-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Många domar fastställs också av hovrätten.
Elin Krantz mordet fastställdes och Lisa Holm mordet och mordet på Lena Tigerholm fastställdes straffen av hovrätten, några mord som jag kommer på där straffen fastställdes av hovrätten.

Det som inte sägs i det i det du citerar är att nästan inga ändras från fällande till friande. Det handlar om skadeståndsanspråk och att man kanske ändrar straffet från 16 år till 15 år. Eller att du blir dömd på 9 åtalspunkter istället för 10. Det räknas med i den statistiken.
Citera
2017-07-16, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Det som inte sägs i det i det du citerar är att nästan inga ändras från fällande till friande. Det handlar om skadeståndsanspråk och att man kanske ändrar straffet från 16 år till 15 år. Eller att du blir dömd på 9 åtalspunkter istället för 10. Det räknas med i den statistiken.

Det låter bra! Vad tror du själv om Aki åtalet, håller det i HR?
Citera
2017-07-16, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det låter bra! Vad tror du själv om Aki åtalet, håller det i HR?

Hon kommer med all säkerhet att få livstid i både TR och HR. Det enda som kan falla är åtalet mot just Aki. Där kan det komma att inte räcka med kiselalger-beviset samt den indiciekedja man satt ihop. Jag är osäker på hur man ska komma att motivera det. Men för straffets skull kommer det inte spela roll då hon får livstid oavsett. Däremot kan man tycka lite synd om Akis familj som inte får ett avslut och, i det scenariot, också kommer att nekas skadeståndet.
Citera
2017-07-16, 16:24
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Tack för tipset för den dokumentären har jag missat.
Du är så välkommen.

Är det någon mer än mig som slås över hur attraktiv Johanna är? Med den utstrålningen är det lätt att förstå att hon kan linda män runt sitt finger.

Men att få en man att mörda folk?? Det känns så främmande. Är afghanerna så desperata att få uppehållstillstånd?
Citera
2017-07-16, 16:32
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
[/spoiler]"Det turkosfärgade materialet på AP:s tänder var inte alls intressant vid den första obduktionen; efter den andra fanns ingen på hela NCC som kunde bringa klarhet i mysteriet."

"NCC" ska vara NFC (Nationellt Forensiskt Centrum - tidigare SKL).

Typist... Nu har du lett mig in på ett stickspår - utan, vare sig, håll platser eller slut mål.
Har googlat helt i onödan på NCC............

Vad JM beträffar, tror jag hon är dialektiker - ett av mina barn är lika dann. Det kommer säkerligen från mammas sida....
Citera
2017-07-16, 17:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Man har missat så mycket annat så en eller annan drog är väl inte så mycket att orda om.
Oavsett om en Fu inte inleddes så kan givetvis inte en drogtest på RMV vid obuktion klassas på samma sätt.
Citat:
https://www.rmv.se/analyser/ (Ketamin i såväl blod som urin ingår - men har analysen ingått i beställningen..?)
Jag nämnde Ketamin redan i mitten på maj, det har spårtid på tre dygn vid kontroll.
Citera
2017-07-16, 17:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Läste på protokollet om superwomans bostad ocht tittade på tillhörande bilder på lyxen på gräddhyllan. Teknikerna säger att lägenheten är smutsig och ostädad och det kan jag hålla med om. Usch som det såg ut i hela lägenheten! Tvillingarnas rum såg ut som en fängelsecell med två sängar, en byrå och kala väggar. Hoppas att de får slippa den misären för all framtid.

Här bild på mördarnas sovrum.
http://sv.tinypic.com/r/2v80lcp/9
Skitigt, torftigt, andefattigt... Nej, in med lite liv och rörelse! - Balkongen, s. 145 i det Tekniska prot., verkar rymlig. Om man tog bort allt sönderslaget och fixade till så att balkongdörren blev inåtgående kan ledigt 6 våningssängar rymmas = 12 platser. Sedan förstår jag inte varför man inte planerat om sovrum 3; där går in 4 våningssängar. Garderobsdörrarna kan lyftas bort; öppen förvaring är praktisk om man sover 8 i samma rum. - Sedan har vi alla de andra rummen kvar: Där kunde man tänka sig att flyktingarna kunde sova i skift, så att när barnen går till dagis/skola går första flyktingskiftet på = 6-7 h (det räcker när man ändå bara springer hos myndigheter, drar till skogs mm. 08.00 - 06.00 = Barnens tid = 10 h. Övrig tid = Flyktingarnas tid = 14 h/2 = 7 h x 8 pers (våningssängar behövs även där och 4 sådana får plats i sovrum 1.

AG (eller den som flyttar in efter honom) kan dela våningssäng med en flykting i sovrum 2. I sovrum 4 går det ledigt in 2 våningssängar = 4 flyktingar. Sedan har vi det stora vardagsrummet som med lite god vilja och smart planering kan härbägera minst 12 (från den hotfulla tavlan) flyende personer i 6 våningssängar.

I hallen ryms ytterligare 2 våningssängar. - Totalt kan 49 flyktingar beredas en fristad i JM:s tidigare lägenhet. Skulle hon själv komma och hälsa på någon gång så finns gott om plats i badrummet där hon kan ha en liten extrasäng. - I förrådet kan ett par extratält härbärgeras för att om behov finnes sättas upp i någon vacker glänta i det närbelägna skogsområdet.

Så jag förstår inte riktigt ekonomin i att inköpa en massa hus när man lika gärna kan köpa (eller hyra) och inreda billiga lägenheter.

En intressant inredningsdetalj i lgh på G-gatan är den vackra silproppen i vasken som har en alldeles speciell design som för tankarna till den nya franska arkitekturen. Mittdelen är så fiffigt anordnad att man före diskning t.o.m. kan slipa sina knivar på den uppåtgående härdade stålpinnen. - Tekn. prot., s. 150, bild 135.
Citera
2017-07-16, 17:44
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
VENLAFAXIN är ett snri-preparat som JM intar, enligt expressens artikel publicerad i eftermiddags
Den verkar alltså som en anti-depressiv och anti-ångestmedicin : depression/ångest kan tillsammans vara symptom vid psykos, enligt fass Det senare tillståndet psykos krävs , utöver tillståndet depression, för att få en vistelse på rättspsyk om jag har googlat mej till hållbara fakta
Hon har ätit den medicinen mot depression i flera år, bara Pay per klick journalistik. Kanske hon fått något mer utöver utskrivet, eller ljög hon som vanligt att hon var medicinerad för att klara rättegången.
Senast redigerad av Pandalina4 2017-07-16 kl. 17:47.
Citera
2017-07-16, 18:06
Medlem
Citat:
42-åriga Johanna Möller behöver hjälp för det är något fel på henne, hon är mentalt avstängd och hon skräms av vad hon skulle kunna vara kapabel till utan sina känslomässiga spärrar - att hon skulle kunna jobba som yrkesmördare utan att bli känslomässigt berörd.
Det har hon själv berättat för läkare då hon genomgick en liten sinnesundersökning den 11 oktober förra året. Läkaren skrev att "hon medverkar väl i undersökningen och förstått dess innebörd". Rutan där det står att hon kan misstänkas ha en allvarligt psykisk störning, kryssades i.

Utförde socialt experiment
Då polisen någon vecka senare frågade henne om uppgifterna skrattade hon. Hon berättade att hon bara drivit med läkaren och gjort ett socialt experiment för att se hur lätt det var att lura systemet, och bli "kryssad".

Citat:
ohanna Möllers syster beskrev henne som impulsiv och manipulativ. På en direkt fråga från advokat Amanda Hikes, om hon trodde att Johanna Möller hade en diagnos, svarade hon:
– Jag har pratat med henne om att jag tror att hon har adhd. Jag tycker att hon behöver söka hjälp för att hon förstör sitt liv. Hon tar fel beslut med sitt liv.
I rätten sa systern även:
– Jag uppfattar det inte som att hon har känslor på det sätt som jag har känslor. Hon är kall och beräknande. Hon säger vissa saker för att få vissa saker. Hon har en plan. Hon kan koppla på gråt när hon tycker att det behövs.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-bluff-pa-psyket/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in