2017-07-16, 18:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
/.../ Jag nämnde Ketamin redan i mitten på maj, det har spårtid på tre dygn vid kontroll.
Citat:
Injecting ketamine can damage the veins and can cause serious problems such as abscesses (swollen areas of tissue that are full of pus) and blood clots.
http://knowthescore.info/drugs-a-z/ketamine#accordian-5
AP hade väldigt ont i sin vänstra arm och i högra armvecket, och det verkar som om läkarna diskuterat vad hans svullnad kan ha berott på; om den skulle punkteras, osv. - JM bör ha haft tillgång till veterinärmedicinska läkemedel:
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:47j02O7atNQJ:https://www.fass.se/LIF/product%3FuserType%3D1%26nplId%3D19931217000058+&c d=3&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Symptomen/biverkningarna stämmer i övrigt rätt väl in på vad olika personer har observerat betr. AP.

Det ser inte ut som att NFC har testat för Ketamin. Finns blod och/eller urin kvar borde en sådan analys fortfarande vara möjlig.
Citera
2017-07-16, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Du är så välkommen.

Är det någon mer än mig som slås över hur attraktiv Johanna är? Med den utstrålningen är det lätt att förstå att hon kan linda män runt sitt finger.

Men att få en man att mörda folk?? Det känns så främmande. Är afghanerna så desperata att få uppehållstillstånd?

Nu tycker inte jag att hon är särskilt attraktiv, möjligen farlig som fan, om man gillar det.

Vi ska nog inte dra afgahnerna över en kam. Den här typen är helt enkelt en nedknarkad råbuse som inte gjort någon lycka i något land som det verkar. Fängelse i Iran, Turkiet och Sverige och en natt i norsk arrest.
Citera
2017-07-16, 19:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
AP hade väldigt ont i sin vänstra arm och i högra armvecket, och det verkar som om läkarna diskuterat vad hans svullnad kan ha berott på; om den skulle punkteras, osv. - JM bör ha haft tillgång till veterinärmedicinska läkemedel:
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:47j02O7atNQJ:https://www.fass.se/LIF/product%3FuserType%3D1%26nplId%3D19931217000058+&c d=3&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Symptomen/biverkningarna stämmer i övrigt rätt väl in på vad olika personer har observerat betr. AP.

Det ser inte ut som att NFC har testat för Ketamin. Finns blod och/eller urin kvar borde en sådan analys fortfarande vara möjlig.
Oavsett tillgänglighet - Ketamin är med hos RMV och går väl under benämningen, "läkemedel" på hans urintest.
Jag undrar däremot kring antihistaminer i urin, verkas testas i hår för historik, såg det gällande drogade barn på nån engelsk sida.
Citera
2017-07-16, 19:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Typist... Nu har du lett mig in på ett stickspår - utan, vare sig, håll platser eller slut mål.
Har googlat helt i onödan på NCC............
Hoppas det var en intressant och givande exkursion - och att du fick lära dig det mesta om byggnadsbranschen...
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott

Vad JM beträffar, tror jag hon är dialektiker - ett av mina barn är lika dann. Det kommer säkerligen från mammas sida....
Det låter ju lovande; jag menar betr. ett av dina barn. - Bra med barn som kan slänga lite käft också. - JM är en skral dialektiker; väldigt ytlig i sin argumentation - men hon slänger gärna käft och plockar ibland upp oväntade argument eller förklaringsmodeller, eller kanske snarare drar till med första bästa motargument, hur galet och malplacerat detta än är. Hon snackar ofta bara för att låta munnen gå - och för att få sista ordet. Sedan kommer hon inte ihåg vad hon tidigare sagt och då behöver hon nya argument för att förklara vad hon egentligen menat - och då är hon snart inne på ett helt annat samtalsämne än där hon först satte sina argument. - Att ljuga och veckla in sig i sina egna lögner kan säkert också vara lärorikt; man tvingas hitta på det ena efter det andra för att hitta ut ur den gamla (och överbevisade) lögnen. Sedan är det bara att dra till med en ny lögn (så länge den varar).

Ett typexempel på JM:s "argumentationsteknik" - eller bortförklaringskonst:
Citat:
AH: Det finns någon uppgift av åklagarna att din man ska ha sökt på ordet skilsmässa?
– Ja, jag vet att han hade sökt på det, någon vecka efter vårt giftermål. Det visar bara hur han försökte trycka ner mig, det var helt sjukt! Det var bara för att jag inte skulle känna mig säker.
Försök att motbevisa det, om du kan...
Citat:
AH: Du ringde alltid till dina föräldrar när du och din man hade varit osams?
– Ja, jag ringde när jag kände mig hotad. Och då lugnade han alltid ner sig.
Citera
2017-07-16, 19:09
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nu tycker inte jag att hon är särskilt attraktiv, möjligen farlig som fan, om man gillar det.

Vi ska nog inte dra afgahnerna över en kam. Den här typen är helt enkelt en nedknarkad råbuse som inte gjort någon lycka i något land som det verkar. Fängelse i Iran, Turkiet och Sverige och en natt i norsk arrest.
Fast du har samtidigt en bias kring henne. Kollar man på Johanna objektivt så är hon mycket attraktiv.

Afghanerna kan vi väl dra över en kam? Vi vill inte ha dem här och de är värdelösa.
Citera
2017-07-16, 19:11
Medlem
"Johanna Möllers bluff på psyket"

"Johanna Möller sitter inspärrad på Helix och är mitt inne i en period av omfattande, psykiatriska tester.
För läkare har hon berättat att hon skulle kunna bli yrkesmördare och att hon har en medfödd hjärnskada.
I polisförhör skrattar hon och berättar att allt är en bluff:
– Jag vill se hur det går att manipulera systemet."

En video finns där man kan lyssna lite till något brev JM skickat till aftonbladet.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-bluff-pa-psyket/
Citera
2017-07-16, 19:23
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ynkligt kräk med en hybris vi sällan skådat.
Detta ihop med att hon tror att "svennen" är lika korkade och världsfrånvända som hon. Apropå "barnombudsmannen" då skulle denne säkert vara intresserad av hur hon genom känslomässig utpressning försökte tvinga sin 11-årige son att ta tillbaka sitt vittnesmål. Och, hur pass mycket månar man om sina barns bästa om man erbjuder sig att fläka ut sig i media?

Undrar om hennes "bristande" mörkerseende gör att hon alltid måste knulla afghanpojkar och torskar i dagsljus?😁

Till slut, OM hon inser att spelet är förlorat, kanske hon börjar gilla bilden av sig själv som "värsta kvinnliga psykopatmördaren ever". Bättre att vara ökänd än okänd, typ. Och så försöker hon sälja sin story till alla som betalar bra. Skitsamma om barnen allvarligt drabbas av detta. Det är ju bara HON som räknas.

Ja, hon är en omänsklig parasit, som bara väcker avsky och förundran, hur fan kan någon ha blivit det hon är, varför har hon inte avslöjats och stoppats mycket tidigare.
Det fetade: Ge det en tid så kommer det nog att bli precis så.

Hon är ond och vill inte vara på något annat vis precis som alla andra som henne inte heller
vill vara annorlunda än de är. De är stolta över sin ondska. Stolta över att vara i avsaknad
av medmänsklighet, att vara iskalla och inte sky några som helst medel för att uppnå sina mål.
Krävs det att gå över lik därvid så är det inte märkvärdigare än att ha ihjäl en fluga som irriterar.
Svarta själar som fnyser åt sånt som godhet och empati. Sånt är bara för de svaga bland oss,
tycker man. Har såna människor sett "Sagan om ringen"-filmerna så sympatiserar man
med Saruman och orcherna. Och storögda Gollum icke att förglömma...

Och när väl det insetts det totalt meningslösa i att fortsätta hävda en oskuld som inte finns, i
rättssalen och i idiotiska brev till media såsom det nu aktuella till aftonslasket, så finner
hon det nog för gott att släppa taget om sitt falska, fina och oskyldiga jag och fullt ut bli den
hon är verkligen är. Och då kommer det att låta så här i "dagboken" som samma aftonslasket
gladeligen kommer att upplåta utrymme åt eftersom man sen länge tappat allt vad god
tidningsmoral heter:

"Hejsan svejsan här inifrån Hinsan!"

Citat:
De har huggit mig i ryggen”
Hon går i brevet till hårt angrepp mot sin egen familj.
”Min mamma, syster och min äldsta dotter har brutalt huggit mig i ryggen, ljugit i rättegången.”
”Jag känner mig som den lilla 3-åringen igen, som mamma frös ut i veckorna när min pappa var borta och jobbade.”
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/pqmbw/arbogakvinnan-johanna-mollers-brev-fran-haktet
Senast redigerad av Grandioso 2017-07-16 kl. 20:19.
Citera
2017-07-16, 19:44
Medlem
afKnollentotts avatar
"Johanna Möller sitter inspärrad på Helix och är mitt inne i en period av omfattande, psykiatriska tester.
För läkare har hon berättat att hon skulle kunna bli yrkesmördare och att hon har en medfödd hjärnskada."

"Det har hon själv berättat för läkare då hon genomgick en liten sinnesundersökning den 11 oktober förra året. Läkaren skrev att "hon medverkar väl i undersökningen och förstått dess innebörd"."

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-bluff-pa-psyket/
Citera
2017-07-16, 19:51
Medlem
EndastJag01s avatar
Det är en hel del som Johanna berättar om sig själv som borde vara enkelt att kontrollera:
* Stroke och nedsatt vänster arm
* Mörkerseende
* Medfödd hjärnskada
bl a...
Citera
2017-07-16, 19:57
Medlem
Ett exempel på en typ av fråga som kan dyka upp på en rättspsykundersökning är:
Vad är mest fel att stjäla en limpa eller sparka en hund?
Undrar hur JM skulle svara och hur hon skulle motivera varför hon svar.at som hon gjort.

.
Citera
2017-07-16, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fast du har samtidigt en bias kring henne. Kollar man på Johanna objektivt så är hon mycket attraktiv.

Afghanerna kan vi väl dra över en kam? Vi vill inte ha dem här och de är värdelösa.

Ha, ha! Objektivt vacker. Nå vi säger väl det då. He, he.

Nä, jag har träffat flera trevliga och hårt arbetande afghaner. Faktiskt.
Citera
2017-07-16, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Nu har Johanna skickat ett till brev till aftonbladet alltså :-)
Snart får väl både Stefan Löfven och kungen varsitt brev av störda Johanna också, vilken clown denna psykopat och stenansikte är.
Hon är helt klart störd men ändå inte rubbad. Hon vet vad hon gör. Fängelse ska hon ha blir det psykvård kan hon vara ute alldeles för fort. Livstid för madammen där hon inte får smaka på ung afghan kuk eller solen i Thailand. Nu blir det hårda bud för primadonnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in