2017-07-16, 07:13
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QvinnanK
JM har ställt upp i alla lägen för MR & Co för att dem skall kunna stanna kvar i Sverige, JM till och med var villig att gifte sig med MR för att hjälpa honom. JM skämt bort MR & Co och de fick bo i hennes lägenhet, hem.
Javisst. Hon köper honom för att få sex av en yngre kille och för att kunna utnyttja honom som verktyg i misshandel och mord. Är ett ömsesidigt utnyttjande. Han får husrum och pengar och eventuellt uppehållstillstånd i Sverige så småningom.
Citat:
När hon på skoj hade sex med några killar MR kände sig förolämpad och utkonkurrerad därför han ville mörda JM.
Obehaglig benämning på sexuellt utnyttjande där hon får betalt för att ansvara för deras trygghet men utnyttjar sin makt genom att hota dem med utvisning om de inte går med på sex. De är i beroendeställning till henne. Hur kul är det som oskuld att tvingas till sex av en psykopattant med silikontuttar? Om en man gjort detsamma med minderåriga flyktingflickor han hade ansvaret för, hade det varit lika skoj?
Citat:
Föräldrarna skämdes för JM:s frigörelse som kvinna och störde att MR & Co bor i deras lägenhet, som till 90 % ägdes av pappan, de var oroliga för att MR nyttjar och slösar bort familjens tillgångar när JM blev gift med honom. Det har inte tagits upp i målet om föräldrarna var kanske rasistiska mot MR och markerat att de helst ville ha en annan typ av man till JM.
När föräldrarna sagt upp JM, MR & Co från lägenheten, uteslut från stugan och bestämde sig för att sälja huset, MR räknat snabbt ut vad han kommer att förlora och att det saboterar alla hans planer till ett bra liv i Sverige. Han skulle behövt flytta från lägenheten, JM och han skulle förlora det ekonomiska stödet från pappan och att varken JM eller han kommer att ärva familjens tillgångar oavsett än att dem hade gått och gift sig.
MR hatat föräldrarna för att i deras ögon han inte var lämplig till deras dotter, han hatat JM för att hon förolämpat honom när hon hade sex med konkurrensen, yngre och kanske ännu snyggare pojkar än han, han hatat att han var beroende ekonomiskt av JM och hon av sina föräldrar och för att vända på det hela han bestämt sig för att mörda föräldrarna och sedan JM för att som änkeman kunna ärva efter JM. Det saknas tekniskt bevisning mot JM både om det gäller Anki och Göran. Det går inte att lita på ett enda ord vad MR säger, påstår om JM. MR mördat Göran och försökte mörda mamman och erkänt att han ville mörda JM. I det fallet om det var så att JM anstiftat verkligen MR att mörda hennes föräldrar det är naturligvist bra att det avslöjas och då oavsett än vad hon döms till, dvs rättspsykiatriskt vård eller fängelse även JM får det jobbigt ett långt tid framtid.
Svarar detsamma som jag nyss skrev till nopomil:
Så du menar att JM på eget bevåg knivhuggit JM:s föräldrar. För att de var "rasistiska" och inte ville att han skulle vara ihop med JM? Och JM då rädd att förlora pengasponsringen?
Smart och förutseende som han är så tänker han ut planen att:
Döda hennes rasistiska och snåla föräldrar för att han KANSKE får stanna i Sverige för att han KANSKE får gifta sig med JM, för att han KANSKE sen kan döda henne så att han KANSKE får ärva hennes del av pappans pengar.
Detta var kanske bland det mest korkade och långsökta motivförslag jag någonsin hört.

1. Varför försökte JM misstänkliggöra ett av sina barn? Och varför skrev hon lappar om att dottern och svärsonen skulle ta på sig allt så skulle de få betalt? och varför skrev hon att 11-årige sonen skulle ta tillbaka sitt vittnesmål, "om han ville ha sin mamma kvar", typ?

2. Vid avlyssningen efter att först ha blivit frisläppt så säger hon skrattande att de är "värsta kriminella". Hon säger också att MR ska hålla käften om allt för hon vill inte "sitta tio år i fängelse för medhjälp". Hur tänkte hon där?
Citera
2017-07-16, 07:41
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Intressant och udda teori, onekligen. Säkert inte omöjlig att genomföra under vissa förutsättningar.

Men, jag måste - som kvinna - dock ställa frågan om det är självklart att alla män tänker med pitten istället med förnuftet?
Skulle verkligen Aki vilja ha "avskedssex" med JM som han är livrädd för, vill komma ifrån och som han verkar avsky? När han dessutom har hittat en ny tjej som han verkligen älskar och tycker om?
Är det då rimligt att han tänker: "äh, vad fan, lite knullande med psykopathäxan spelar mindre roll"?
Förstår ungefär vilka svar jag kommer att få, men måste ändå uttrycka mina tvivel om detta.

Nej, en kvinna som man äcklas av vill man inte ligga med.
Finner det mycket osannolikt att Aki frivilligt skulle haft sex med en kvinna som han var rädd för och som han misstänkte ville mörda honom.
Citera
2017-07-16, 07:54
Medlem
Donnabella6s avatar
Just när jag trodde hon inte kunde bli galnare(nja,det tar jag tillbaka)men iaf,hennes brev till Aftonbladet om hur hon ej är orolig samt att ett intyg om att hon ej kan se i mörker från optiker skall fria henne.
Och så:hon älskade sin Pappa oerkört mkt....säga vad man vill.
Hon tar ALLArekord på.ALLA vis!!!
Och det är givetvis ej positivt menat.
Citera
2017-07-16, 07:55
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Bra tanke där med sovsäck! Jag har lång erfarenhet av att sova i dylik, senast förra hösten. Nedstoppad i den är personen mer effektivt förhindrad att uppbringa något motvärn än i en vattentunna av plast. Betydligt mindre utrymme för både ben och armar. Närmast inrullad i en matta från tå till topp.

Jag har fattat det som att JM och A*i bodde i gäststugan vid
deras fåtala besök på Granliden.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Sovsäck skulle föra oss till en helt annan nivå när det gäller möjlighet och sannolikhet att AP var vid liv länge och mördades av få. Jag förde sovsäck på tal när det ganska allmänt fortfarande antogs att ett helt band av personer deltagit och möjligheten att JM skulle ha varit helt ensam om saken var närmast utesluten.

Vad gäller transporten till sjön och skador på kroppen o.a. kom även inrullad i matta, filt och presenning upp.

Sovsäck skulle förändra saker...

Hur ser förresten "gäststugan" ut invändigt? Är det teoretiskt möjligt att de sov alla fyra i denna, även om JM:s mobil väl indikerar att hon sov i stugan?

Masterna täcker nog både stora huset och gäststugan, så det är säkert teoretiskt möjligt.
Hon har själv sagt att hon sov i stora huset med tvillingarna, dock var det välstädat där på morgonen.
Här är en spekulation om ett möjligt förlopp:

JM säger ungefär så här: "Jag sover med tvillingarna, JB och DB i gäststugan. Pappa gillar ju inte att vi stökar ut i stora huset. Så då har vi fixat en sovsäck i boden så du kan sova där i lugn och ro. Förstår du?" Aki borde rimligen inte ha velat sova ihop med sitt ex.

I mörkret utanför boden väntar JJ. När Aki sover smyger han in och kväver Aki. Eller rullar sovsäcken med Aki så att huvudet är neråt, trycker ner det i ett kärl med vatten. GMs plastbackar stod väl i boden?
Sen blir det tyst. Från boden är det inte långt att hiva en tung sovsäck över axeln, kånka den till bryggan och vräka innehållet i sjön.

På morgonen går JM en promenad med tvillingarna "för att se om pappa är vaken". "Han sover fortfarande, vi dukar frukost till honom på bryggan så länge". Men dörren till boden står öppen. "Pappa är nog ute och tar en simtur." Då får barnen se honom under vattnet och får höra att han "simmar med lungorna". JM måste själv inspektera bryggan för att förvissa sig om att Aki verkligen är "drunknad". Sen blir det bråttom att sätta maskirovkan i verket.

JB och DB har inte sett själva gärningen men de fattar att något är konstigt. JM kan dock förklara på ett övertygande sätt vad som måste ha hänt, och de har blivit itutade en massa konstigt förut, så de blir säkert osäkra på vad som verkligen är sant. Bättre då att hålla tyst.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2017-07-16 kl. 08:06.
Citera
2017-07-16, 08:13
Medlem
Citat:
Arbogakvinnan Johanna Möllers brev från häktet

Citat:
Nu har Johanna Möller skickat ett nytt brev. Hon skriver att hon fortfarande har restriktioner och därför inte kan ta mot besök av Aftonbladet.
Men hon är trots tingsrättens beslut i skuldfrågan ”inte särskilt orolig”, skriver hon.
”Jag är oskyldig. Inget förutom Mohameds lögn pekar på mig, tvärtom.”
Hon hävdar, bland annat, att hon till rätten lämnat in ett optikerintyg som visar att hon inte kan köra bil i mörker - och menar att bara detta borde visa att hon inte kan ha kört bilen till föräldrarnas sommarstuga den där kvällen i augusti förra året, så som hennes ex-pojkvän Mohamad Rajabi hävdar.
”Ingen har varit intresserad av att ta fram friande bevis. Jag älskade min far oerhört mycket.”

Citat:
Johanna Möller skriver att hon hoppas att Barnombudsmannen granskar hur hennes fall skötts, hur hon hållits isolerad från sina barn.
”Det är barnmisshandel i lagens namn.”
Hon skriver också att hon skulle kunna tänka sig att skriva dagbok för Aftonbladet.
”Det skulle nog vara spännande för ”svennen” att följa : )”
Hon avslutar sitt fem sidor långa brev med att skriva att hon försöker fokusera på positiva saker, i stället för att ”fastna i negativa tankespiraler.”
”Jag ser fram emot domskälen och att Mohamad kommer erkänna sin lögn.”
”Tålamod är inte min bästa egenskap. Ha en fin dag.”

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/pqmbw/arbogakvinnan-johanna-mollers-brev-fran-haktet
Citera
2017-07-16, 08:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/pqmbw/arbogakvinnan-johanna-mollers-brev-fran-haktet

Ja vad fan säger man om alstret Johanna Möller har producerat?

Galenskap och förnekelse parat med en grandios självuppfattning, man borde inte bli förvånad av skiten men speciellt en passus riktigt äcklar mig, den om att hon kan tänka sig att skriva dagbok för aftonbladet med motiveringen att "den skulle nog vara spännande för "svennen" att följa", vilken djävla hybris och total förnekelse av vad hon är, ett riktigt as som normala människor med sunt förnuft och värderingar avskyr, en parasit som inte tillför något nyttigt till samhällskroppen.

Det är inte någon djävla "jantelag" som drabbat Johanna Möller det är den bistra verkligheten och oavsett om svagsinta krönikörer känner någon form av beundran för hennes skabbiga livsstil så är det inget som vanligt folk vill läsa om, det är jag helt övertygad om.

Ett sådant satans ynkligt kräk hon är.
Citera
2017-07-16, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari

Å herrrrrrreguuuud! Tror hon att vi alla är dumma?????????

Jag kan inte köra i mörker efter 22. Men hon klara av att köra till Willys och parkera hemma 21:55 ett år senare? Egen utsago.

Citera
2017-07-16, 08:47
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Intressant och udda teori, onekligen. Säkert inte omöjlig att genomföra under vissa förutsättningar.

Men, jag måste - som kvinna - dock ställa frågan om det är självklart att alla män tänker med pitten istället med förnuftet?
Skulle verkligen Aki vilja ha "avskedssex" med JM som han är livrädd för, vill komma ifrån och som han verkar avsky? När han dessutom har hittat en ny tjej som han verkligen älskar och tycker om?
Är det då rimligt att han tänker: "äh, vad fan, lite knullande med psykopathäxan spelar mindre roll"?
Förstår ungefär vilka svar jag kommer att få, men måste ändå uttrycka mina tvivel om detta.
Nja, jag funderade på hur man skulle kunna kväva AP på bryggan utan skador och det låg inte så långt borta. Sedan kan man ju säga att AP gjorde många saker trots att han var livrädd. Sprutor, åka till G-liden osv. Lite för måna saker, kan jag tycka, det verkar ju helt klart att JM styrde och ställde som hon ville med honom.
Citera
2017-07-16, 08:50
Medlem
EndastJag01s avatar
Hupppps!

Tålamod är inte min bästa egenskap, säger JM i sitt brev.

Innebär det att "nätverket" nu kommer att agera?
Citera
2017-07-16, 08:52
Medlem
På bilden av hennes brev skriver hon kl 22.

Hur var solnedgången då hennes föräldrar blev knivstuckna -

https://www.vackertvader.se/arboga/sol-och-måne/2016-08-07
Citera
2017-07-16, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Hupppps!

Tålamod är inte min bästa egenskap, säger JM i sitt brev.

Innebär det att "nätverket" nu kommer att agera?

Precis... talar ju inte för henne ... hahaha
Hennes brist av tålamod har vi ju sett, det behöver hon knappast övertyga oss om. Fattar hon inte att just den meningen kommer hållas emot henne?
Citera
2017-07-16, 09:11
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Problemet med drogning är att analyserna tycks ha gjorts på prover som sparats från den första obduktionen. Eventuella droger i de proverna borde ha upptäckts eftersom analyserna gjordes i ett läge där man misstänkte mord och att offret kunde ha drogats. Analysen borde därför vara mer än rutinmässig. En eventuell designdrog var dessutom inte längre ny i det läget utan minst 1 1/2 år gammal.

Möjligen att något flyktigt kunde missas men tror inte så mycket på det.

(FB) Ang. kloroform
Den hund-, häst- och drogintresserade JM bör ha känt till detta peparat:
http://knowthescore.info/drugs-a-z/ketamine#accordian-6
http://www.currentscience.ac.in/Volumes/110/06/1059.pdf
http://pharmrev.aspetjournals.org/content/51/1/7.full

Man har missat så mycket annat så en eller annan drog är väl inte så mycket att orda om. - Men man kan ju alltid hoppas att det finns lite urin kvar att analysera.

Det turkosfärgade materialet på AP:s tänder var inte alls intressant vid den första obduktionen; efter den andra fanns ingen på hela NCC som kunde bringa klarhet i mysteriet.

AP:s systrar reagerade mot att obducenten inte ens noterat AP:s mystiska märken på armarna; observerade även av NL och enligt AP ett litet minne från en neddrogning som varat i flera dagar.

Sonen AG har vid två tillfällen (den ena gången i febr; den andra kort tid före sommarlovets slut) sett AP påverkad av "något".

Mäklaren som sålde AP/JM:s hus träffade AP vid fem tillfällen och uppfattade honom som påverkad av "något".

NL som träffade AP vid ett flertal tillfällen såg absolut ingenting som kunde tyda på droganvändning; ej heller hittade man "något" efter håranalys - vilket visar att AP varit helt fri från allt vad droger heter i åtminstone 3,5 mån (tillsammans med ett flertal vittnesiakttagelser och tidigare läkarkontroller ett starkt indicium på att han ej var någon missbrukare).

De enda gångerna AP verkade påverkad av "något" var när han befann sig i JM:s omedelbara närhet - och då företrädesvis när någon ekonomisk transaktion var aktuell.

https://www.rmv.se/analyser/ (Ketamin i såväl blod som urin ingår - men har analysen ingått i beställningen..?)
Senast redigerad av letsdoit 2017-07-16 kl. 09:44. Anledning: RMV:s analyslista
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in