2017-07-16, 00:57
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
För varje bra resultat så kommer Sirius vara med i kampen om Europaplatser en match längre in på säsongen. Nu har femton omgångar gått, och man kommer nog ligga topp-4 även efter morgondagen. Rimligen är Sirius med i kampen åtminstone fem omgångar till, dvs fram till 20:e omgången. Hoppas hoppet får leva så långt som möjligt.

Finns inte en chans att ni kommer vara i närheten av en Europaplats nu när sarfo är borta. Plats 9-11 tillsammans med Örebro och Hammarby. Fortfarande rn bra säsong dock. !remindme4months
Senast redigerad av hagsatra 2017-07-16 kl. 01:04.
Citera
2017-07-16, 01:08
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Finns inte en chans att ni kommer vara i närheten av en Europaplats nu när sarfo är borta. Plats 9-11 tillsammans med Örebro och Hammarby. Fortfarande rn bra säsong dock. !remindme4months

"Finns inte en chans"... Läs Nate Silver, vetja.

Jag tror Sirius kommer bättre än nia. Chansen finns att nå Europa. En seriös värdering till att komma topp4? 25%.
Citera
2017-07-16, 01:38
Medlem
anteri17s avatar
Angående Malmö: lek med tanken ett Malmö med norrmännen kvar, kryddat med en forward. I ett ELgruppspel skulle man ha potential att föra alla hemmamatcher ganska kraftigt.

Fan vad jag vill se en sån här offensiv:

Sarfo AC Lewicki Eikrem

Berget/Cibicki/ny Rosenberg
Citera
2017-07-16, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Så. Jävla. Uselt.
Grattis Sirius till den minst välförtjänta poängen någonsin.

Nu ska jag gå och hänga mig.

Såg matchen, delar din misär, och älskar de tillrestas glädje, såklart.
Lika självklart fixar ni detta till slut, MEN:
Den här matchen är nada och ingenting mot SkanDahlström-matchen 1996, mot ÖSK, när vi (DIF) åkte med 0-1.
Men nu har ni i alla fall några kids som fattar att inga stekta sparvar kommer flyga rätt in i käften.
Det kan ändå vara bra för återväxten på läktaren.
Citera
2017-07-16, 09:52
Medlem
Citat:

Jag tror Sirius kommer bättre än nia. Chansen finns att nå Europa. En seriös värdering till att komma topp4? 25%.

Återigen. Igår fick Sirius poäng för att MFF valde att ge bort den. Sirius är oerhört effektiva (kanske att MP ska ringa KB om lite tips). Dessutom finns det tendenser i laget som inte finns i många andra lag i Allsvenskan. En Del kloka löpningar, och försök till bra och smarta passningar.

Jag vill inte snacka om placering. Jag menar dock att Sirius fortfarande inte ses för vad man är, utan mer bara som en nykomling med flyt. Det är motbevisat med råge nu.
Citera
2017-07-16, 10:28
Medlem
mishimas avatar
Jag märker till min stora glädje att fler och fler MFF:are börjar se vilken medioker spelare Rakip är. Så slarvig och kass. Otroligt långsam med bollen och tar ständiga felbeslut. Har han bollen i ett omställningsläge vet man att han kommer att hålla i bollen förlänge och sedan kommer passningen försent.
Citera
2017-07-16, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Återigen. Igår fick Sirius poäng för att MFF valde att ge bort den. Sirius är oerhört effektiva (kanske att MP ska ringa KB om lite tips). Dessutom finns det tendenser i laget som inte finns i många andra lag i Allsvenskan. En Del kloka löpningar, och försök till bra och smarta passningar.

Jag vill inte snacka om placering. Jag menar dock att Sirius fortfarande inte ses för vad man är, utan mer bara som en nykomling med flyt. Det är motbevisat med råge nu.

Det ironiska med Sirius effektivitet och alla sena mål i år är ju att det är totala motsatsen till vad man varit under tidigare säsonger. Man hade gått upp redan 2015 om man varit lite mer cyniska. Ifjol tvättade man bort sena poängtapp vilket var tungan på vågen men så särskilt effektiva var man inte.

Igår lyckades man få till 45% bollinnehav till slut. Hade man bara tjongat när det var som värst hade det var 30% utan vidare och då hade man antagligen gått på knäna sista 10. Viktigt att göra det man tror på även när det går skit och står 1-3 efter en timme. Vet inte om det finns statistik men man måste också ligga bra till när det gäller fasta situationer(trots ett par missade straffar).
Citera
2017-07-16, 12:33
Medlem
Nebos avatar
Citat:

Du får 4x pengarna av mig om Sirius kommer topp 4. Taget?
Citera
2017-07-16, 13:36
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebo
Du får 4x pengarna av mig om Sirius kommer topp 4. Taget?

Nej. Jag vill ha värdespel + lite marginal. 5.00 vore intressant. Dock har jag sedan tidigare lirat Sirius topp-3 till 17.00 så jag är inte särskilt sugen på att lägga fler ägg i samma korg.
Citera
2017-07-16, 15:25
Medlem
AIK mot mitt Peking idag en topmatch men för dagen tror AIK vinner utan problem.
Stor publik i ryggen flera nyförvärv som vill visa upp sig och med en defensiv som inte släpper till mkt.
IFK visar upp problem med balansen i laget för tillfället där bärkroth fyllde en viktig och underskattad roll och man har ännu inte gjort några av dom förmodade värvningar som bör komma under detta transfer fönster för att få in ny energi.
Mot Elfsborg och Traktai visade man att man behöver 10 försök i bra läge per mål man gör vilket inte håller.
Men den största orsaken till min pessimism är David Mitov i målet efter 15 månaders skadefrånvaro jag hoppas att killen motbevisar mig men mot Traktai som knappt klarade att komma till avslut på hela matchen andades varje ingripande stor osäkerhet och deras ända avslut på mål i hela matchen vart också mål.

Med det sagt så hoppas jag att min pessimism slutar i seger och en form som den vi visade innan U-21 EM.
Citera
2017-07-16, 16:02
Medlem
Det blir nog lite härlig cirkus på kamratgården under kommande vecka, med Mats "foot in mouth" Gren som cirkusdirektör kan det bli åka av på riktigt.
Citera
2017-07-16, 17:02
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Det blir nog lite härlig cirkus på kamratgården under kommande vecka, med Mats "foot in mouth" Gren som cirkusdirektör kan det bli åka av på riktigt.

Det kommer nog att hända saker ja. dagens insats var usel, minst sagt.

Blåvitt berör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in